Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

In het begin had ik BASF bandjes in gebruik, totdat ik TDK ontdekte.

Die waren echt veel beter en nu na 40 jaar is het verschil goed te horen.

De TDK is veel beter bewaard gebleven dan de BASF chrome bandjes.

Theo

Geplaatst

Ik had eigenlijk nooit verwacht dat sommige van die bandjes na tientallen jaren nog zo goed te beluisteren zijn. Vinyl kan de tand des tijds vast nog wel veel langer doorstaan (als je er geen rare dingen mee doet). In het geval van cd's  en mp3's heb ik mijn twijfels.

bewerkt door Will Stevens

Geplaatst
  • Populair bericht

Mijn eerste "HiFi" cassette deck was een Akai CS 707 D, gekocht in 1977. Ook ontdekte ik toen de "TDK SA" cassette, het was een "pseudo chroom" cassette, was best wel duur in 1977 maar gaf een prachtig geluid. En weet je... als ik die cassettes die ik toen opnam nu in 2024 weer afspeel op mijn Technics M65 deck (made in 1979

and still going strong!!!!) dan klinken ze nog even goed, sprankelend als toen ik ze 47 jaar geleden opnam.

Maar, er zijn meer merken die nog prima klinken, ik nam in de jaren 70 veel op van Radio Mi Amigo met mijn Philips N2205 cassette recorder, een recorder die ik in 1974 tweedehands kreeg. Dat gebeurde met veel AGFA cassettes die ook nog prima klinken. Het maakt ook heel veel uit hoe je ze bewaart. Ook veel Philips C60, met die "rode bolletjes" uit de jaren 60 en 70 klinken nog prima...

Groet

Henk Kruize

cc CS707D 02.jpg

philips cc N2205 small.jpg

bewerkt door Henk-Anna Loog

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.