Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Eind jaren zeventig/begin jaren tachtig had je elke zaterdag en zondag Radio Cité, Dat was via een station van de RTBF, De Waalse publieke omroep. Het was een leuke muziekmix, het ging de hele dag door en er werd weinig gepraat.

Heeft iemand daar misschien nog opnames van? Ik zou het leuk vinden om het nog eens terug te horen.

Will

Geplaatst
1 uur geleden zei Will Stevens:

Heeft iemand daar misschien nog opnames van?

En dan vooral van de eerste jaren, van de latere jaren is genoeg op het Internet te vinden.

Het radiostation met de mooiste modulatie op FM die periode.

Doelgebied Wallonië en Franstalig Brussel, maar werd ook volop beluisterd in Vlaanderen en Nederland, totdat de zendmast het begaf tijdens een flinke storm in oktober 1983.

https://www.medianostalgie.nl/Diversen/artikelen/Radio_Cité.html

Geplaatst
  • Populair bericht
5 uur geleden zei Will Stevens:

Eind jaren zeventig/begin jaren tachtig had je elke zaterdag en zondag Radio Cité, Dat was via een station van de RTBF, De Waalse publieke omroep. Het was een leuke muziekmix, het ging de hele dag door en er werd weinig gepraat.

Heeft iemand daar misschien nog opnames van? Ik zou het leuk vinden om het nog eens terug te horen.

Will

Cite-19790211-1300-1500-TaniaRochencko-AMoreau

Geplaatst
2 uur geleden zei Roel Dickse:

Cite-19790211-1300-1500-TaniaRochencko-AMoreau

Tweede uur  Amoreau = Anne Goreux werkzaam bij Radio Cité van 1978 tot 1986, daarna RTBF Radio 21.

Geplaatst
  • Populair bericht

@Will Stevens

Voor de liefhebber iedere zondag avond ~ 21:00 een flashback op Radio Seraing (Radio Seraing).

En het archief van de uitzendingen.

Veel luisterplezier.

bewerkt door Groot

• 1 month later...
Geplaatst

Hoi Will, ik heb nog wel een paar links voor je, vooral uit de jaren '80. Dit is zijn veel programma's met onder andere Radio Cité Funky met Jean Pierre Hautier en Marc Moulin. Van Radio Cité Funky heb ik nog meer links, die ik je later op de dag zal sturen! Groetjes, Mark van den Hoek

https://hearthis.at/radioman2/

Geplaatst
4 uur geleden zei Omnivoor:

Zeer bedankt voor de link, Mark6565656565656565etc....65!

Omni!! ;) 

Graag gedaan hoor😀 De naam die ik wilde plaatsen werd al gebruikt, net als drie anderen, vandaar die lange naam. Ik heet gewoon Mark (van den Hoek).

bewerkt door mark65656565

Geplaatst

Nog een uitstekende link, met heel veel van Radio Cité uit 1985, in feite het laatste jaar dus. Het gaat echter wel om podcasts van Radio Cité Funky. Jean Pierre Hautier, de beste presentator ooit, vind ik, presenteert het, maar volgens mij staat Marc Moulin (hij was trouwens de directeur van Radio Cité, als omroep binnen de RTBF) er ook een aantal keren tussen. Veel plezier!

De programma's staan er trouwens niet in zijn geheel op, omdat de cassettebandjes maar 2 maal 45 minuten duurde ;) en het programma 2 uur.

https://www.fandefunk.com/les-annees-80-en-folie/radio-cite-funky-avec-jean-pierre-hautier/

bewerkt door mark65656565

• Vincent locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.