Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst

Vraagje van geheel andere orde: Wie weet waar ik een Sony Mini-DV-videocamera van eind vorige eeuw kan laten repareren? Ik heb anderhalf dozijn mini-DV bandjes met opnames van m'n kinderen die ik wil (laten) digitaliseren, en m'n Sony videocamera DCR-PC103E blijkt het inmiddels niet goed meer te doen. Nu zijn er wel bedrijven die digitaliseren, maar bij die waar ik heb geïnformeerd, komen de tijdcodes en andere metadata niet mee. Dus wil ik het zelf doen. Liefst iets in de buurt van Deventer, maar ik wil er ook wel een eind voor reizen...

bewerkt door Bertus Biervilt

Geplaatst

Hi Bertus,

Je zou 't op het videogedeelte van MFB freaks kunnen proberen : https://forum-mfbfreaks.nl/viewforum.php?f=17 of op 't transistorforum : https://www.transistorforum.nl/forum/ maar ik weet niet of daar mensen zitten, die mini-DV camera's repareren. video99.co.uk doet het wel, maar die zit te ver weg voor je. Je kunt ook overwegen om via MP een andere miniDV speler aan te schaffen. Risico is wel dat de azimuth van de videokop dan niet helemaal 't zelfde is.

Geplaatst
23 uur geleden zei Bertus Biervilt:

Vraagje van geheel andere orde: Wie weet waar ik een Sony Mini-DV-videocamera van eind vorige eeuw kan laten repareren? Ik heb anderhalf dozijn mini-DV bandjes met opnames van m'n kinderen die ik wil (laten) digitaliseren, en m'n Sony videocamera DCR-PC103E blijkt het inmiddels niet goed meer te doen. Nu zijn er wel bedrijven die digitaliseren, maar bij die waar ik heb geïnformeerd, komen de tijdcodes en andere metadata niet mee. Dus wil ik het zelf doen. Liefst iets in de buurt van Deventer, maar ik wil er ook wel een eind voor reizen...

Beste Bertus

Op Ebay zijn zat MiniDV videocamera's (camcorders) te koop. Die kun je als afspeler gebruiken.

Ik heb er een DCR-PC103E gezien voor 130 GBP, maar het kan uiteraard goedkoper.

Als je wilt (en het in NL niet lukt) kan ik je helpen.

Groet van Omni.

Geplaatst

Ik heb hier een SONY (zie afbeelding) uit de erfenis van m'n schoonvader. Ik weet wel dat er van die kleine cassettes ingaan. Ik heb veel cassettes gedigitaliseerd, kabeltje erin en de rest in de MAC. Bedoelen jullie dit?

screen 248.jpg

2.jpg

bewerkt door Juul

Geplaatst
  • Auteur
Op 31-5-2025 om 16:38 zei Ben:

azimuth

Thx! Zelfde probleem als met audio, maar dan zichtbaar.

Op 1-6-2025 om 15:35 zei Omnivoor:

Als je wilt (en het in NL niet lukt) kan ik je helpen.

Harstikke fijn! En bedankt voor de tip. Ik ga eerst even in NL proberen.

Op 1-6-2025 om 16:55 zei Juul:

Bedoelen jullie dit?

Dit bedoel ik exact. Mijn exemplaar is denk iets minder uitgebreid (en iets meer geblutst):

image.png

8 uur geleden zei Omnivoor:

Dat is inderdaad een MiniDV camcorder, Juul!!

In theorie zouden Bertus' cassettes daarop afgespeeld kunnen worden.

Omni

Klopt.

bewerkt door Bertus Biervilt

Geplaatst

Over DV-mini geschreven

JVC heeft een aantal recorders op de markt gebracht met de naam HR-DVS1, HR-DVS2 en HR-DVS3. Deze recorders hebben zowel een mini-DV recorder/speler als een VHS recorder/speler. Ook het digitaliseren van VHS banden kun je op deze recorder via de Firewire (Mini-DV) aansluiting doen door de recorder in en VHS naar MiniDV kopieer mode te zetten. Vroeger hadden laptops en desktops vaak een Firewire (MiniDV) aansluiting, tegenwoordig kun je nog wel PCIe kaartjes kopen om in je desktop te installeren.

Geplaatst
23 minuten geleden zei Bertus Biervilt:

Het gaat mij om het meekomen of aflezen van de metadata en dan vooral datum en tijd.

Ik begrijp 't. Alle opgenomen scenes separaat digitaliseren (dan komt datum en tijd mee) en niet de hele band als één file digitaliseren. Ik gebruik Vegas om te digitaliseren en die doet dat dan automatisch (separate opnamen als separate files wegschrijven, inclusief datum en tijd).

Geplaatst

Als ik 't wel heb was Vegas 18 de laatste, die de DV capture mogelijkheid had. Maar als je ergens een Vegas 9 of 11 kunt vinden zal dat ook wel werken (voor zover Windows 10/11 dat programma accepteert).

Vanuit Vegas Capture kun je de DV player/recorder ook volledig besturen, voor- en achteruit spoelen, start, stop, pauze, capture video of tape, er zit zelfs een shuttle op (zie scherm hieronder). En als ik me niet vergis is "capture tape" de mogelijkheid, die jij zoekt. In de "Capture Preferences" dien je dan "Enable DV scene detection" actief te maken zodat alle scenes op de tape als separate files worden weggeschreven met datum en tijd van opname..

Vegas Capture.jpg

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.