Geplaatst 23 juni23 jun Ik ben op zoek naar een artikel, dat in Veronica Magazine zou hebben gestaan rond de Kerst in 1975, over een playbackshow, georganiseerd onder andere door een jongedame met de naam Patricia. Heeft één van jullie dat artikel voor me?
Geplaatst 23 juni23 jun 1 uur geleden zei Ben:Ik ben op zoek naar een artikel, dat in Veronica Magazine zou hebben gestaan rond de Kerst in 1975, over een playbackshow, georganiseerd onder andere door een jongedame met de naam Patricia. Heeft één van jullie dat artikel voor me?Misschien dat @thijs5326 je hiermee kan helpen?Piet.
Geplaatst 23 juni23 jun 10 uur geleden zei Piet van der Vooren:Misschien dat @thijs5326 je hiermee kan helpen?Piet.12 uur geleden zei Ben:Ik ben op zoek naar een artikel, dat in Veronica Magazine zou hebben gestaan rond de Kerst in 1975, over een playbackshow, georganiseerd onder andere door een jongedame met de naam Patricia. Heeft één van jullie dat artikel voor me?In december 1975 is er één Veronica magazine verschenen n.l. op de 13de. In dit exemplaar kan ik het jouw bedoelde artikel niet vinden. Het volgende nummer verscheen op 3-1-1976 en ook in dit blad geen artikel over een playbackshow. Voor de zekerheid heb ik nog een aantal nummers van die tijd doorgebladerd, maar helaas niks gevonden. Gr.thijs
Geplaatst 24 juni24 jun Auteur Bedankt voor het zoeken, Thijs. Patricia (over wie het artikel zou gaan) dacht dat het rond Kerst 1975 was, maar misschien was het wel 1974 of was het niet rond de kerst, dat is wat lastig om te zoeken. Ik heb zelf een aantal bladen en scans doorgekeken, maar heb uit die periode niet zoveel.Nogmaals bedankt voor 't zoeken!
Geplaatst 24 juni24 jun Beste Ben,Het beste lijkt me om wat meer informatie te verschaffen ajb:-achternaam Patricia-reden van het artikel-nummers die werden geplaybacked-paginagroot of een klein kadertje-andere namen van betrokken personen in artikel-zeker weten dat het in het Veronica Magazine stondDat bermakkelijkt het zoeken wat (denk ik)Ik heb ook gezocht op "Patricia" in de scans die ik heb maar krijg geen resultaat helaas.Omni ;)
Geplaatst 24 juni24 jun Auteur Bedankt voor de suggesties en het zoeken, Omni. Helaas heb ik vrij weinig informatie. Patricia vertelde dit tijdens een verjaardagsfeestje maar wist zelf ook niet zo goed meer wanneer het precies was. Ze was wel stellig dat het om Veronica ging maar, zoals ik hierboven al schreef, het zou best wel in een heel ander jaar kunnen zijn geweest of helemaal niet met de Kerst. Ze vertelde dat ze, ik dacht met wat vriendinnen, de eerste playbackshow van Nederland had georganiseerd en dat Veronica daarop afgekomen was en er een artikel over in het Veronicablad had geschreven, met foto(s). Welke achternaam ze toen had weet ik niet.Maar besteed er svp niet teveel tijd aan, Thijs heeft al aangegeven dat er met Kerst 1975 helemaal geen Veronicablad is uitgegeven, en dat wordt het wel erg lastig zoeken.
Geplaatst 24 juni24 jun Eddy Becker had geloof ik een soort van playback-show in 1975.Zoektochten struikelen uiteraard over die van Henny Huisman als ''Eerste Nederlandse Playbackshow" Omni.
Geplaatst 24 juni24 jun Auteur 1 uur geleden zei Omnivoor:Eddy Becker had geloof ik een soort van playback-show in 1975.Mogelijk stond 't daarmee in verband, bedankt voor de tip!
Geplaatst 24 juni24 jun Mogelijk is het de Eddy Go Round Show, waarin artiesten 'gewoon' playback-teDie was helaas te zien in diverse jaren 70 dus niet alleen 1975Ik vraag me af of Patricia geinspireerd was door deze "Show"Uit een krant van 10 Sept 1973:
Geplaatst 24 juni24 jun Auteur Bedankt Omni! Dat was dan nadat Eddy zijn uitstapje naar onze Oosterburen afgesloten had:Van 25 Mei 1972 tot 20 Oktober 1973 presenteerde hij Hit a GoGo.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.