Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Veronica top 1000, even terug naar die zomer van dat jaar.....

Featured Replies

Geplaatst
  • Populair bericht

De voordelen van het zogeheten hitte protocol voor ouwe hangsnorren met drup aan de neus. Het advies luidt.....doe het rustig aan. Welnu, ik ben niet vooruit te branden. Zit uren in mijn tuin onder een overkapping in de schaduw met een boek en mijn transistor radio die afgestemd staat op 107,5 mhz. Daar geniet ik opnieuw van de Veronica top 1000. Om aan alle speculaties een einde te maken, het is zo'n micro versterkertje dat puur bij toeval die top 1000 uit de maand juli van 1974 ten gehore brengt. Het komt mijn tuin niet uit. Het is herbeleven op en top, Lex-Tineke-Bart-Hans-Stan<die het hoorbaar niet met zoals hij zegt "die" top 1000" eens is, het zit zijn verzoekjes dwars hoor ik als ondertoon. Rob een enkele keer, die had het eigenlijk veel te druk. En dan op het hele uur boord met Jan Bers-Leo de Later-Jaap Borst. Het nieuws en weer en twee x daags op doktersrecept ook nog het legendarische weerbericht voor de scheepvaart....ozo boord. Ozo Norderney. Om even na zessen Leo de Later die de nieuwsdag afsluit met de groeten van boord namens de bemanning, technici en nieuwslezer en dan ook van Leo nog het verzoek aan < opname 20> Carolines Brian Anderson a/b Mi Amigo om vrijdag bij beider aflossing de vergeten jas mee te nemen voor Leo. Is vast wel in orde gekomen. Het is hoogzomer alhier , rond de 28 Celcius aan de boorden van het wonderschone Schildmeer, en als dan nummer 721 van die top 1000 voorbijkomt, Sitting on a fence van Twice as Much, overvalt dat gevoel van nostalgie en weemoed, achteroverleunen zittend op een hek, niks doen. Met dank aan Powermusic Ed Louter voor het op sublieme wijze revampen van die top 1000, het bewerken van de af en aankondigingen, zodat mbt hoog en laag het perfect past bij hoog en laag van de platen. Ik ben nu bij opname 21 en weer helemaal terug in Juli/aug 74.

Paul de Haan

NB: op verzoek van Vrouw Marre alhier.....zij maakt de vogelhuisjes.

tuin met radio20250812_203039.jpg

bewerkt door Marinebroadcasters

Geplaatst
  • Auteur

En gelukkig...gelukkig zijn op een enkele na alle nieuwsuitzendingen intact gebleven. Die week met Leo de Later. Dominant in het nieuws van afl 27 25 juli 09.00-10.00 Hans Mondt Nixon en zijn tapes < iets geheel anders dan de tapes die wij zo graag verzamelen> , de ellende rondom Cyprus en in de "Niwe Refu" een interview met Joop Zoetemelk ivm zijn Tour overwinning. De eerste twee onderwerpen laten zien dat er niets in de wereld is veranderd. Nixon toen de Gladjanus net als de huidige en landjepik op Cyprus. Maar de muziek en alles erom heen is prima.

Paul de Haan

• 2 weeks later...
Geplaatst
Op 12-8-2025 om 22:30 zei Marinebroadcasters:

Het is hoogzomer alhier , rond de 28 Celcius aan de boorden van het wonderschone Schildmeer, en als dan nummer 721 van die top 1000 voorbijkomt, Sitting on a fence van Twice as Much, overvalt dat gevoel van nostalgie en weemoed, achteroverleunen zittend op een hek, niks doen.

Heerlijk toch, die nostalgie. Ik zie het helemaal voor me 👍

• 2 weeks later...

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Antwoord op deze discussie...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.