Geplaatst Vrijdag om 17:31 4 d. Populair bericht Vandaag was ik samen met m'n oudste zoon op de verzamelaarsbeurs in Utrecht. Mijn zoon verzamelt onder andere comics en zo kwam ook ik bij een verkoper met heel veel comics voor 1 Euro per stuk. Ineens viel m'n oog op wat comics van Barelli. Nou meende ik me te herinneren dat voor één van die comics de MEBO II/RNI als voorbeeld gebruikt is. En jawel, die stond er ook tussen.Deze comic stamt uit 1975 en hoe de voorkant eruit ziet kun je hier zien : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Wederom een erg leuke toevoeging aan m'n RNI collectie.
Geplaatst Vrijdag om 17:37 4 d. Ik durf het bijna niet te vragen, Ben.....(pdf-je AJB, "pretty pleasssse"??)Omni
Geplaatst Vrijdag om 18:02 4 d. Auteur 😄 Je belangstelling staat genoteerd, Omni. Nou wil ik de omzet van de comic verkopers niet negatief beïnvloeden dus ik hou je verzoek in gedachten en mocht ik er weer 's één tegenkomen dan is die voor jou.
Geplaatst Vrijdag om 18:06 4 d. Barelli ken ik wel, maar vroeger noemden we 'comics' gewoon 'stripboeken'. 😀
Geplaatst Vrijdag om 18:20 4 d. Auteur 12 minuten geleden zei Will Stevens:Barelli ken ik wel, maar vroeger noemden we 'comics' gewoon 'stripboeken'. 😀Ja, ja die “stripboeken” ken ik ook wel, daar lagen er ook nog zat van op de beurs 😂
Geplaatst Vrijdag om 19:08 4 d. 1 uur geleden zei Ben:Vandaag was ik samen met m'n oudste zoon op de verzamelaarsbeurs in Utrecht. Mijn zoon verzamelt onder andere comics en zo kwam ook ik bij een verkoper met heel veel comics voor 1 Euro per stuk. Ineens viel m'n oog op wat comics van Barelli. Nou meende ik me te herinneren dat voor één van die comics de MEBO II/RNI als voorbeeld gebruikt is. En jawel, die stond er ook tussen.Doet me hier aan denken…
Geplaatst Vrijdag om 20:10 4 d. Auteur Ik moet het nog gaan lezen maar, naar aanleiding van een vraag van Juul in een ander draadje, heb ik alvast even snel gekeken en las dat Barelli (de detective) een bomaanslag op het radioschip de Neptunus (waar de MEBO II model voor heeft gestaan) probeert te verijdelen ( met succes). En, je zult het niet geloven, dat radioschip wordt zelfs een piraat genoemd 🤣 Vrijdag om 20:53 4 d. bewerkt door Ben
Geplaatst Vrijdag om 21:46 4 d. Tekenaar Bob de Moor was in elk geval niet de minste. Zijn werk verscheen in het weekblad Kuifje en hij assisteerde Hergé ook bij het tekenen van de albums van Kuifje. Het verhaal hierboven stamt uit 1975. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst Zaterdag om 06:53 4 d. Populair bericht 13 uur geleden zei Ben:Wederom een erg leuke toevoeging aan m'n RNI collectie.En deze misschien ook, in, ik dacht 1966 of 1967, publiceerde het stripblad "Pep" de avonturen van "geheim agent 327", de creatie van Martin Lodewijk. Ook Agent 327, a.k.a. Hendrik ijzerbroot (dat hendrik was naar politicus Hendrik Koekoek !!!) had iets met offshore radio, hij had een probleem met "Radio Harmonica", een avontuur van 4 pagina's.GroetHenk Kruize
Geplaatst Zaterdag om 07:34 4 d. Auteur Wat leuk, Henk! Da's er weer één voor m'n zoeklijst. Ik lees hier dat dat verhaal gebaseerd zou zijn op Veronica : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Ik lees ook dat dit in Pep nr 53 van 1966 zou zijn gepubliceerd. En verder in het Agent 327 Dossier G deel van het Dossier Dozijn Min Eén boekje.Ik zie net dat er een pdf van dat Dossier Dozijn min Eén op Internet Archive staat : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Erg leuk! Zaterdag om 07:40 4 d. bewerkt door Ben
Geplaatst Zaterdag om 07:42 4 d. Auteur 14 uur geleden zei Omnivoor:Ik durf het bijna niet te vragen, Ben.....(pdf-je AJB, "pretty pleasssse"??)Omni In zie net deze ook op Internet Archive staat : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 1 uur geleden1 u. Mooi en blij dit te zien. 1 van de vele uit mijn collectie van Bob de moor.Bob een aardige men; maar hem door mijn beroep toen als zeevisser maar 1 x echt gesproken. Hij was in de wolken een zeevisser te ontmoeten als ook stripverzamelaar. Zijn voorouders hadden ook met de zeevaart te maken. Toen vertelde hij me dat hij zijn inspiratie voor schepen haalde uit een boekenreeks , prachtige en nu denk ik niet meer te vinden is die reeks en ooit vroeger ook al.. Ik zei hem , ik heb die reeks in bezit. Toen was ie nog meer opgewekt. Toen ik hem zei dat ik de oprichter en voorzitter was van De Reclamestripclub en hem vertelde dat we uitsluitend reclame uitgaven, gelegenheid strips enz.. speciale uitgaven liefst niet te koop in de handel, verzamelden keek hij verrast op. Hij wilde me zien later in Antwerpen op een beurs of tentoonstelling om langer te kunnen vertellen onder elkaar.Helaas een tijd nadien overleed hij!Het deed me pijn aan het hart.Ik wist niet dat Ben een verzamelaar wasIn mijn collectie en de zeerovershop op last Dodo staat een strip genaamd BEN , een zeer zeldzame uitgave. die niet voor het publiek was bestemd. en ook niet voor Hans Matla van de papieren catalogus.Alleen de club kon er uitzonderlijk een klein aantal kopen en nee niet gratis gekregen. De uitgeverij gad reclame uitgaven uit voor bedrijvenUitzonderlijk en met veel moeite ter plaatste bij de uitgeverij bij de baas kon onze toenmalige NL vertegenwoordiger van ons clubje er een aantal ex kopen. Daarna nooit op een beurs deze uitgave tegengekomen in NLLastDodo catalogus aldaar veel ingevoerd of aangepasr. Gelukkig is er bij een vraag of een probleem de hoofd beheerder waar ik beroep op kan doen.. Zie link voor de B.E.N strip te zien Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren In Utrecht wel op een algemene beurs 1 x geweest waar ik zeldzame reclame strips vond. Helaas door de ziekte en nog oog netvlies bloeding kom ik niet meer in NL op radio en stripbeurzen. LastDodo shop kost me nu al rond de 400 euro per jaar en prijs stijgt maar. Einde dit jaar stoppen we ermee. Vroeger dacht 3 jaar geleden was de shop gratis. Mijn shop gooide ik al de vele goedkope strips eruit want anders kwam ik in de nog duurdere prijs klasseEr zijn al verzamelaars gestopt met hun shop, jammer maar ja..Min beste stripvriend heeft wel al gevloekt dat ik zoveel tijd besteed aan de radio opnames verzamelen en het dagelijks opnemen, ook voor onze Golden Radio Club waar de vriend Martien bij betrokken is en ook al veel opnames ter download de hier op het Radio Trefpunt2 mooi hobby's die geld kosten, maar ik drink geen alcohol, ik rook niet en ga niet op reis o.a..In mijn verzameling heb ik ook een min of meer strip uitgave met Radio Noordzee op de kaft de meesten wel bekend onder onsIk vraag me af of er onder ons hier nog meer strip verzamelaars zijn? Mooie hobby's en daardoor mensen leren kennen in NLTijd om radio opname te beluisteren van KL85 een jaarlijkse goede vrijdag waar KL85 dan een Voice of Peace is voor 1 dagVanavond weer iets anders te beluisteren want vanaf 1800 uur zijn de Vrienden van de radio op 8 mei aldaar als een herstart.Bij Radio Monique zijn ze gestoptZijn we al het radio gebeuren van nu even moe dan zijn er de zeezender opnames of het Mebo2 club programma van Henk Kruize op Polderland radio en op Radio Bergerijk dat een mooi signaal heeftNu ook nu via RNI GermanyAch er is zoveel te beleven voor wie zoektLeve de radio en dit forumMijn zoon is helaas een gewone radio luisteraar maar heeft gelukkig een aardige strip collectie. Staat op rommelmarkten o.a. enkele beurzen en zo hoor ik nog wat gelukkig. Op LastDodo is hij ook actief als duinenridder.Ook een radio en stripvriend brengt wel eens vondsten mee als hij op bezoek komt. En zo hoor ik nieuws van op beurzen uit beide landen. Met een vriendelijk groet vanuit een zonnige Vlaamse westkust niet ver van het Nationaal Visserij museum waar het 17 graden isJean-Pierre
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.