Geplaatst 14 juli14 jul Populair bericht Vandaag staat er een artikel over de REM (RTV Noordzee) in een aantal regionale dagbladen van uitgeverij Mediahuis in Zuid- en Noord-Holland (Leidsch Dagblad, Haarlems Dagblad, IJmuider Courant, Noordhollands Dagblad, Gooi- en Eemlander).Helaas staan er in het artikel ook wat onjuistheden. Ook wordt er geciteerd uit 'n een paar maanden geleden verschenen boek, waarvan ook op dit forum al is vastgesteld dat het nogal wat indianenverhalen bevat. Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren
Geplaatst 14 juli14 jul Ja Piet,Meneer Willems, de schrijver van het artikel, snapt er weer niks van. Ik ga de fouten ook niet herhalen....................................
Geplaatst 14 juli14 jul 4 uur geleden zei Piet van der Vooren:Vandaag staat er een artikel over de REM (RTV Noordzee) in een aantal regionale dagbladen van uitgeverij Mediahuis in Zuid- en Noord-Holland (Leidsch Dagblad, Haarlems Dagblad, IJmuider Courant, Noordhollands Dagblad, Gooi- en Eemlander).Helaas staan er in het artikel ook wat onjuistheden. Ook wordt er geciteerd uit 'n een paar maanden geleden verschenen boek, waarvan ook op dit forum al is vastgesteld dat het nogal wat indianenverhalen bevat. Deze inhoud is verborgen. Meld je aan of registreer om deze te bekijken. Aanmelden of Registreren Dag Piet,Ik heb me nooit zo beziggehouden met de REM, maar welke onjuistheden staan er in dit artikel? Gr.thijs
Geplaatst 14 juli14 jul Populair bericht Kanaal 11 was geen UHF, maar VHF, van belang omdat de meeste TV's toen alleen VHF konden ontvangen.Ned 2 dat toen ook begon zat op UHF en daar moest je een speciaal kastje voor kopen, of een nieuwe TV.Overigens herhaal ik maar dat kanaal 11 gevaarlijk dicht bij radio communicatie frequenties zat van de Starfighter ?, daarom kon kan 12 niet voor TV worden gebruikt. Dichtbij was ook Valkenburg, luchtmacht basis.REM was nou juist geen drijvend station, van belang omdat alleen paltforms werden verboden voor Radio/TV.Bovendien snap je dan niet wat het was, een TV platform, de essentie gemist.Bestond de GRU toe al, was toch gewoon KGB?Niet genoemd wordt Heerema, die de techniek en expertise voor het TV eiland leverde.Het is een complot theorie verhaalWe draaien maar weer de Hunters, Russian Spy and I.
Geplaatst 15 juli15 jul Auteur 16 uur geleden zei thijs5326:Dag Piet,Ik heb me nooit zo beziggehouden met de REM, maar welke onjuistheden staan er in dit artikel? Gr.thijsRuud noemt er al een aantal op, Thijs.@ruudam Op Marinevliegkamp Valkenburg (marine, dus geen luchtmacht) waren geen Starfighters gestationeerd, maar langzaam vliegende vliegtuigen (ik meen Atlantique Breguet) voor surveillance op de Noordzee en een deel van de Atlantische Oceaan, in het bijzonder voor de opsporing van onderzeeboten. 15 juli15 jul bewerkt door Piet van der Vooren
Geplaatst 15 juli15 jul Het is ook al allemaal zo lang geleden. Ik hoop niet dat dit artikel de maatstaf is voor het journalistieke niveau van de regionale dagbladen..Overigens, al decennia lang weet de gemiddelde journalist niet het verschil tussen etherpiraten en zendamateurs.Groet,Andries
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.