Nostalgie 60/70 krijgt toegang tot landelijk DAB+ netwerk in Frankrijk
De Franse toezichthouder voor audiovisuele en digitale communicatie, ARCOM, heeft besloten dat Nostalgie 60/70 wordt toegelaten tot het landelijke DAB+ netwerk in Frankrijk. Het station krijgt daarmee een plek binnen het overregionale multiplex Métropolitain 1.
De toewijzing volgt op een procedure die in maart 2026 werd gestart, nadat de capaciteit vrijkwam door het intrekken van de vergunning van Skyrock Klassiks. ARCOM opende daarop een oproep voor nieuwe kandidaten voor de vrijgekomen digitale frequentieruimte op de zogeheten M1-laag.
In totaal meldden zich zes partijen voor de beschikbare capaciteit. Na beoordeling van de aanvragen werd op 24 juni 2026 besloten om SAS Nostalgie 60/70 te selecteren. Het station zal daarmee naast het hoofdmerk Nostalgie worden verspreid via het landelijke DAB+ netwerk.
De inschrijvingsprocedure stond open tot 23 april 2026 en werd volledig digitaal afgehandeld. Kandidaten moesten hun aanvraag via een online traject indienen, waarna ARCOM de voorstellen heeft beoordeeld op inhoud en geschiktheid voor het multiplex.
Nostalgie breidt met deze stap de digitale distributie in Frankrijk verder uit, waarbij Nostalgie 60/70 zich specifiek richt op muziek uit de jaren 60 en 70. Het radiostation komt daarmee beschikbaar via het landelijke DAB+ netwerk, naast de bestaande distributiekanalen.
De uitbreiding naar het multiplex Métropolitain 1 betekent dat het station voortaan deel uitmaakt van een van de grotere digitale radiopakketten in Frankrijk, waarin landelijke en thematische radiozenders worden samengebracht.
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.