Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Unox Knaks beste radiocommercial van zomer 2015

(0 recensies)

De radiocommercial ‘eten in de tent’ van Unox Knaks is door de consument gekozen als beste van de maanden juli en augustus. Hiermee is deze radiocommercial de tweede genomineerde voor de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards. In juni volgend jaar wordt de winnaar bekendgemaakt.

 

De radiocommercial begint met een situatieschets: een kind wil graag tijdens het eten doorspelen en in de tent eten ‘dat eigenlijk een restaurantje is’. Met Unox Knaks kan dat en zo claimt Unox het lekker en gemakkelijk eten op een mooie zomerdag. Een heldere en duidelijke radiocommercial met het herkenbare Unox soundlogo. Een overtuigende winnaar met vooral in de doelgroep vrouwen 30-49 jaar goede scores. Hiermee raakt Unox Knaks de juiste snaar.

 

Enkele quotes van de respondenten:

  • Door de vaste jingle van Unox weet je direct dat het om Unox gaat.
  • Het spreekt me aan omdat het een alledaagse herkenbare situatie is, normaal.
  • Ik vind het een heel slim meisje…
  • Unox reclame geeft het gevoel van gezelligheid, huiselijkheid. Je krijgt er een tevreden gevoel van en het idee om zelf ook maar een blik of pak open te trekken.

 

Liedewij Hentenaar, directeur RAB: “We weten uit onderzoek dat een herkenbaar soundlogo veel extra doet voor de effectiviteit van de radiocommercial, de gewenste emotie wordt dan direct uit het brein opgeroepen, zo blijkt ook uit de respons van de luisteraars.“

 

De radiocommercial is onderdeel van een grotere Unilever (zomer)radiocampagne met acties op de winkelvloer. Vooral het Unox merk gaat in op het lang genieten van mooie dagen met toch de mogelijkheid om verantwoord te eten. De radiocommercial is ontwikkeld door reclamebureau TBWA\NEBOKO. Voor het beluisteren van de radiocommercial en voor meer informatie kun je terecht op de website www.rab.fm.

 

Onderzoeksverantwoording
De totale steekproef (n=624) is representatief voor de Nederlander van 13 tot 64 jaar, op basis van leeftijd en geslacht. De datacollectie heeft plaatsgevonden van 11 september t/m 15 september 2015. Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel voert in opdracht van RAB dit panelonderzoek naar de beste radiocommercial uit.

 

Het RAB (Radio Advies Bureau) is de marketingorganisatie van alle landelijke en regionale, publieke en commerciële radiostations en staat voor het vermarkten van radiokennis en inspiratie van nu en van morgen voor de adverteerder en haar adviseurs. RAB is één van de opdrachtgevers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en biedt ondersteuning aan adverteerders, reclame- en mediabureaus om effectieve en creatieve radioreclame te maken.


0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.