Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radio 1 valt in de prijzen op CCB Awards

(0 recensies)

Op vrijdag 5 juni werden in het Casino van Knokke de CCB Awards uitgereikt. De CCB awards belonen de creatiefste en innovatiefste reclamecampagnes en worden beschouwd als de belangrijkste reclameprijzen van het land. De campagnes worden door een professionele jury beoordeeld. De VRT heeft het dit jaar goed gedaan en won twee awards voor Radio 1; goud in de categorie ‘Interactive’ en brons in de categorie ‘Media’.

 

Bij de start van het schooljaar zette Radio 1 de discussie over ons onderwijs in gang met de actie “Radio 1 gaat naar school”. De actieweek werd aangekondigd op basis van een experiment waarbij leerlingen maar ook ouders gevraagd werden om een experiment uit te voeren. Het experiment ging onmiddellijk viraal. Het werd meer dan 250.000 keer gedeeld en bereikte meer dan 45 miljoen impressies. Zelfs Ashton Kutcher deelde het met zijn 17 miljoen fans op facebook.

 

“Dit is het resultaat van de bijzondere samenwerking met het reclamebureau Mortierbrigade, het productiehuis CAVIAR en Filip Pletinckx (netmanager van Radio 1) en zijn team. Deze samenwerking heeft bijgedragen aan de creativiteit van deze campagne. Er wordt elke dag hard gewerkt aan campagnes die onze kijkers, luisteraars én surfers kunnen waarderen. Deze CCB Awards zijn dan ook nog eens een mooie bevestiging vanuit de reclamesector zelf. We zijn uiteraard erg blij met deze prijzen” – Els Lagrou, manager VRT Marketing.

 

Sinds de start van de CCB Awards in 2003 won VRT reeds 86 awards (+ die van vanavond!) waaronder 4 x Grand Prix, 16 x Goud, 29 x Zilver, 30 x Brons, 4 x Advertisers Award. Studio Brussel kaapte 45 awards weg, achttien awards gingen naar Klara en respectievelijk negen naar Radio 1 en acht naar Canvas.

 

Enkele van de meest memorabele campagnes waren Klara’s spots voor The Original Soundtrack, Studio Brussel met de vele Music For Life-campagnes, de Eternal Moonwalk en spots met o.a. ’t Hof van Commerce en dEUS.

 

Ook Radio 1 viel op met onder meer campagnes voor Peeters & Pichal (Made in Misery) en Bonjour Micro.

 

 

 

Webiste: www.radio1.be


0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.