Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Talpa Radio scoort goed onder jongeren, jongvolwassenen en volwassenen.

(0 recensies)

Aan de hand van de meest recente luistercijfers is goed te zien hoe Talpa Radio de belangrijkste adverteerderdoelgroepen bereikt. In bovenstaande grafiek is te zien dat Talpa Radio de leeftijdsgroepen tot en met 59 jaar goed bedient, met overal een bereik van ruim boven de 50%. Ook in de doelgroepen jongeren, jongvolwassenen en volwassenen slaagt Talpa Radio daar goed in.


Algemeen Directeur Talpa Radio, Menno Koningsberger: “Er wordt wel eens gesuggereerd dat jongeren minder naar de radio luisteren. Dat zien wij in onze cijfers zeker niet terug. Onze merken zijn springlevend onder jongeren, jongvolwassenen en volwassenen. Onze merken relevant houden in deze doelgroepen vereist een systematische aanpak: van talentontwikkeling, doelgroeponderzoek en fors investeren in alle nieuwe platformen waar je ze kan bereiken. We werven buiten de radio, om deze doelgroepen geïnteresseerd te krijgen en houden voor ons medium. Op deze manier zorgen wij om de aansluiting te behouden onder jongeren, jongvolwassenen en volwassenen, wat goed is voor het medium radio in Nederland.”

 

548_w760.r760-280.c0311c3_q100.png.a77219131100d73e0294e473bb3107c2.png
Bron: NLO/GfK maandag-zondag, 06.00-24.00 uur, januari-februari 2018

3 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

ruudam

Leden

Geplaatst

Interessant, maar wat we zien is dat Talpa vooral scoort in de doelgroep 20-49, zoals verwacht, Voor 50+ is het NPO, met een Radio 5 als hoogste ltd groep.

Zouden ze bij de NPO en R5 al hebben nagedacht over een steeds verder schrijdende afschakeling van de analoge kabel, Ziggo zegt dat nog niet te doen, maar hoe lang nog. Andere kabelboeren hebben t al uitgezet. 

Wat blijft er dan nog over van de distributie van R5. (Sterfhuiscontructie?)

 

 

 

Gast Paul

Gast Paul

Gasten

Geplaatst (bewerkt)

Bij Ziggo kan dat nog jaren duren. Die analoge radiodistributie kost niet zo veel ruimte, zodat uitschakeling ook weinig extra capaciteit oplevert. Bovendien weten ze dat nog menigeen een analoge tuner in de woonkamer heeft staan.

 

Vergelijk dat met onze tv-toestellen: die zijn tegenwoordig merendeels HD en veelal geschikt voor de directe ontvangst van digitale signalen. Mensen lijken veel vaker een nieuwe tv te kopen dan een nieuwe radio.

 

Ten slotte: radio 5 is bij Ziggo ook digitaal beschikbaar via de settopbox, net als tientallen andere radiozenders.

bewerkt door Paul

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.