Spring naar bijdragen

Auteurs van dit blog

  • de redactie 405

Nog 1 keer 'Hallo Hautekiet': Radio 1 en Studio Brussel slaan de handen in elkaar

de redactie

269 weergaven

Op sociale media verspreidde het nieuws zich al als een lopend vuurtje, aangestoken door Goedele Wachters, en het is nu ook officieel: Jan Hautekiet presenteert nog een keer Hallo Hautekiet. Geen nostalgisch trip maar een uitzending in de open geest van het legendarische programma. Dit doet Jan in de nacht van vrijdag op zaterdag, nadat de Hautekiet trapt het af-tour haar eindhalte op de VRT heeft bereikt. Jan Hautekiet neemt Radio 1 over vanaf 22:00 uur, Studio Brussel volgt vanaf middernacht en samen gaan ze door tot zaterdagmorgen 07:00 uur. Het wordt echt vrije radio, Jan Hautekiet zelf benadrukt dat alles open ligt:


"Hallo Hautekiet wordt jazz op de radio: partituren weg, en jammen maar. Vrije radio in de strikte zin van het woord. Free speech, interactie langs alle kanalen die uiteindelijk via de telefoon de lucht ingaat. Om 22:00 uur wordt de radiojam geopend. Waar we landen om 7  uur? Wie zal dat weten? We gaan langs onverkende paden, zoveel is duidelijk. Geen onvoltooid verleden, maar een maakbare toekomst."


Hallo Hautekiet, vrijdag 8 juni vanaf 22:00 uur op Radio 1 en vanaf 00:00 uur op Studio Brussel.

 

Foto: Jan Hautekiet (VRT)



6 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Downloaden van Radioplus lukt hier ook al een aantal weken niet meer, jammer 🤔

Deel deze opmerking


Link naar opmerking
3 uur geleden zei David Peeters:

Downloaden van Radioplus lukt hier ook al een aantal weken niet meer, jammer 🤔

 

Jammer, dan moeten we er nu maar van genieten en het in ons geheugen opslaan...

 

Er zijn radiofragmenten uit de jaren '70 die ik nooit heb terug gehoord, maar die ik me toch kan herinneren. En ik denk dat mijn herinnering me niet bedriegt, want de fragmenten die ik later via die Forum wél heb terug gehoord klopte ook! 

 

bewerkt door Sylvester
  • Vind ik leuk 1

Deel deze opmerking


Link naar opmerking
Op 11-6-2018 om 21:42 zei Sylvester:

Jammer, dan moeten we er nu maar van genieten en het in ons geheugen opslaan...

Het was bijna een project op zich maar het is mij gelukt het te downloaden voor de liefhebber!

 

https://pixeldra.in/u/d8tzEu

 

Ik heb ze in 7 stukken gehakt.

  • Vind ik leuk 2

Deel deze opmerking


Link naar opmerking
17 uur geleden zei PowerMusic:

Het was bijna een project op zich maar het is mij gelukt het te downloaden voor de liefhebber!

 

https://pixeldra.in/u/d8tzEu

 

Ik heb ze in 7 stukken gehakt.

 

Veel dank!

 

Deel deze opmerking


Link naar opmerking

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Blog reacties

    • Ter aanvulling op bovenstaand artikel zijn dit de streams van de themakanalen van JOE:   Joe 70s               http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/JOEfm_be_70s_128.mp3 Joe 80s               http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/JOEfm_be_80s_128.mp3 Joe Top 2000      http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/JOEfm_be_t2000_128.mp3            Gr,  Melle      
    • Nog altijd wordt er  dus over de Borkum Riff gesproken, maar het schip heeft haar naam gewijzigd  in  'Veronica'. Ik snap de volharding niet om het anders te noemen. Op de website soundscapes van Hans Knot vond ik meer informatie over de  reden voor vervanging van het zendschip. Ik heb de oorspronkelijke naamgeving Borkum Riff aangepast in Veronica.    ...In 1964  werd besloten  de ' Veronica'  te vervangen door de "Norderney". Op het eerste gezicht leek dit besluit ietwat vreemd, aangezien de 'Veronica' altijd was beschreven als een enorm sterk en solide schip, terwijl de "Norderney" bijvoorbeeld helemaal geen motor had. Bull Verweij zei hierover in een interview met Hans Knot en Jelle Boonstra:   Een motor had de "Borkum Riff" ook niet. Het schip had een stoommachine en die is er uitgehaald. Achteraf doodzonde want het was een prachtmachine, een juweel. Toen we uit Duitsland weggingen zijn we nog wel met de stoommachine uitgevaren en moesten dus voor vertrek ook nog kolen bunkeren.   Bovendien moest de 'Veronica' vervangen worden. Er waren plannen voor een sterkere zender en op de "Norderney" was er meer ruimte voor een zenderkamer en zo meer. De "Norderney" werd dus aangeschaft want ook de jaren gingen tellen voor de 'Veronica'.   Het schip was gebouwd in 1911 en begon toch diverse gebreken en gaten te krijgen. Bovendien werd er nooit een haven aangedaan. Voordat we destijds Emden verlieten werden er op de huid allemaal voorzorgsmaatregelen aangebracht om doorroesten te voorkomen. Er was namelijk nogal behoorlijk veel koper op het schip en in combinatie met ijzer kon dit veel problemen opleveren. De zinkplakken die waren aangebracht, waren na een paar jaar gewoon door invloed van het energieveld van de zender al helemaal weg.   We hebben toen eerst overwogen om de "'Veronica' naar een dok te laten slepen, maar dit kostte zoveel zenddagen dat we besloten een nieuw schip aan te schaffen. We zijn zelfs nog in onderhandeling geweest met Verolme om een drijvend dok op de Noordzee neer te leggen om daar de 'Veronica' in te laten herstellen...   http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME06/Borkum_riff.shtml   Mijn conclusie is dat met name de aanwezigheid van veel koper en natuurlijk ook de zender voor een versnelling van de corrosie hebben gezorgd. Zoutwatergehalte ,zuurstof, stroomsnelheid zijn andere variabelen die een rol hebben gespeeld. Normaal gesproken verdwijnt er ongeveer 0.15 mm ijzer door corrosie. Dit proces wordt  verdrievoudigd door de andere genoemde factoren en dan verdwijnt er bijna een halve millimeter staalplaat per jaar.     Salut Leendert
    • En hier is dan de brief van Paul Acket waar Hans over schrijft, "en die kwam in 2005 in ons bezit". Deze kwam uit het archief van oom Bull. Als Hans 'em gewoon had neer gezet hier had ie niet alles over hoeven typen........hi   https://pixeldra.in/u/1sDphF             Inderdaad, want na 18 april had het geen zin meer.
    • De spotjes, ter ondersteuning van de demonstratie, werden niet vele malen per dag wekenlang massaal op de 538 meter gedraaid, maar één week op de 259 meter, destijds in gebruik door Radio Veronica.
  • Doneer

    Ondersteun Radiotrefpunt en Radio Erfgoed.

    Wij waarderen elke donatie!

    Donate Sidebar by DevFuse
×

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze site ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid, en We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat.