Spring naar bijdragen

Auteurs van dit blog

Talpa Radio Campus zoekt nieuw talent

de redactie

128 weergaven

Dromen van een baan in de radiowereld? Binnenkort komt deze droom voor een aantal jongeren dichterbij. Zaterdag 7 juli organiseert Talpa Radio voor de tweede keer de talentendag voor de eigen radio-opleiding van 538, Radio 10, Sky Radio en Radio Veronica. Binnen deze felbegeerde opleiding worden de radiomakers van de toekomst klaargestoomd op het gebied van radio, social media, video en online-redactie. Zij runnen onder begeleiding van de Talpa Radio professionals met elkaar het online station 'XM, The Talent Station’. De zender is te beluisteren via xmradio.nl en nederland.fm.


De campus is op zoek naar; dj’s, nieuwslezers, producers, online -en social redacteuren en videotalenten.


Menno de Boer, Radio Director 538: "Talent is toekomst! Het is geweldig te zien en te horen wat voor waarde de eerste lichting talenten heeft laten zien voor onze zenders. Door hen onderdeel uit te laten maken van de programmateams kunnen we ze ‘op maat’ coachen en krijgt talent echt vleugels. Van de eerste lichting is een aantal direct doorgestroomd. Zo zijn Chantal Hutten en Anoûl Hendriks als dj te horen in de 538 nacht en in het weekend. Milou de Bats en Sydney Smit zijn vaste 538-producers geworden. Elles Lenssen is producer bij Radio Veronica en Bas Booister valt in als nieuwslezer op Radio Veronica en 538. Kortom; we zijn er op gebrand niet alleen talent te scouten, maar er echt iets mee te doen. Dus meld je aan!"


Naast de coaching en begeleiding werken de talenten ook actief mee aan programma’s en events van de Talpa Radio zenders zoals 538Koningsdag, de Top 1000 Allertijden en Das Coen und Sander Fest.


Om in aanmerking te komen voor de opleiding is er wel relevante en aantoonbare ervaring nodig. Op de site van de Campus staat alle informatie. Aanmelden voor de Talpa Radio Campus kan via vacatures.talparadio.nl.



0 Opmerkingen


Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden


  • Blog reacties

    • Ter aanvulling op bovenstaand artikel zijn dit de streams van de themakanalen van JOE:   Joe 70s               http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/JOEfm_be_70s_128.mp3 Joe 80s               http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/JOEfm_be_80s_128.mp3 Joe Top 2000      http://icecast-qmusic.cdp.triple-it.nl/JOEfm_be_t2000_128.mp3            Gr,  Melle      
    • Nog altijd wordt er  dus over de Borkum Riff gesproken, maar het schip heeft haar naam gewijzigd  in  'Veronica'. Ik snap de volharding niet om het anders te noemen. Op de website soundscapes van Hans Knot vond ik meer informatie over de  reden voor vervanging van het zendschip. Ik heb de oorspronkelijke naamgeving Borkum Riff aangepast in Veronica.    ...In 1964  werd besloten  de ' Veronica'  te vervangen door de "Norderney". Op het eerste gezicht leek dit besluit ietwat vreemd, aangezien de 'Veronica' altijd was beschreven als een enorm sterk en solide schip, terwijl de "Norderney" bijvoorbeeld helemaal geen motor had. Bull Verweij zei hierover in een interview met Hans Knot en Jelle Boonstra:   Een motor had de "Borkum Riff" ook niet. Het schip had een stoommachine en die is er uitgehaald. Achteraf doodzonde want het was een prachtmachine, een juweel. Toen we uit Duitsland weggingen zijn we nog wel met de stoommachine uitgevaren en moesten dus voor vertrek ook nog kolen bunkeren.   Bovendien moest de 'Veronica' vervangen worden. Er waren plannen voor een sterkere zender en op de "Norderney" was er meer ruimte voor een zenderkamer en zo meer. De "Norderney" werd dus aangeschaft want ook de jaren gingen tellen voor de 'Veronica'.   Het schip was gebouwd in 1911 en begon toch diverse gebreken en gaten te krijgen. Bovendien werd er nooit een haven aangedaan. Voordat we destijds Emden verlieten werden er op de huid allemaal voorzorgsmaatregelen aangebracht om doorroesten te voorkomen. Er was namelijk nogal behoorlijk veel koper op het schip en in combinatie met ijzer kon dit veel problemen opleveren. De zinkplakken die waren aangebracht, waren na een paar jaar gewoon door invloed van het energieveld van de zender al helemaal weg.   We hebben toen eerst overwogen om de "'Veronica' naar een dok te laten slepen, maar dit kostte zoveel zenddagen dat we besloten een nieuw schip aan te schaffen. We zijn zelfs nog in onderhandeling geweest met Verolme om een drijvend dok op de Noordzee neer te leggen om daar de 'Veronica' in te laten herstellen...   http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME06/Borkum_riff.shtml   Mijn conclusie is dat met name de aanwezigheid van veel koper en natuurlijk ook de zender voor een versnelling van de corrosie hebben gezorgd. Zoutwatergehalte ,zuurstof, stroomsnelheid zijn andere variabelen die een rol hebben gespeeld. Normaal gesproken verdwijnt er ongeveer 0.15 mm ijzer door corrosie. Dit proces wordt  verdrievoudigd door de andere genoemde factoren en dan verdwijnt er bijna een halve millimeter staalplaat per jaar.     Salut Leendert
    • En hier is dan de brief van Paul Acket waar Hans over schrijft, "en die kwam in 2005 in ons bezit". Deze kwam uit het archief van oom Bull. Als Hans 'em gewoon had neer gezet hier had ie niet alles over hoeven typen........hi   https://pixeldra.in/u/1sDphF             Inderdaad, want na 18 april had het geen zin meer.
    • De spotjes, ter ondersteuning van de demonstratie, werden niet vele malen per dag wekenlang massaal op de 538 meter gedraaid, maar één week op de 259 meter, destijds in gebruik door Radio Veronica.
  • Doneer

    Ondersteun Radiotrefpunt en Radio Erfgoed.

    Wij waarderen elke donatie!

    Donate Sidebar by DevFuse
×

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze site ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid, en We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat.