Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Talpa Network maakt direct response effect van radiocommercials meet- en optimaliseerbaar

(0 recensies)

De direct response van een radiospot is vanaf nu goed meetbaar en optimaliseerbaar dankzij een nieuwe, slimme methodiek. Talpa Network ziet een uplift tot wel 92 procent van het aantal webbezoekers direct na het uitzenden van een radiospot. Dit plaatst het medium radio, dat lang gezien werd als vooral effectief voor branding, in een ander daglicht.

 

Bij TV is het effect van spot-inzet al jaren goed meetbaar. Bij radio was dit voorheen bijna onmogelijk, omdat alleen het uitzendtijdstip van het blok bekend was, maar niet de exacte uitzendtijd van de spot. Het is vanaf nu door de combinatie van tools en data mogelijk om direct response toe te kennen aan één specifieke radio-commercial. Ook via radio kan nu dus maximaal impact gemaakt worden door op het juiste moment, de juiste doelgroep, met de beste boodschap te bereiken.

 

“Het achteraf vergelijken van de exacte uitzendtijden met data van onze VakantieVeilingen en Sla je Slag sites, bewees dat radio wel degelijk een effect op direct response realiseert. Daarnaast hebben we met een aantal partners, zoals de Consumentenbond, Stella Fietsen en Pathé Thuis testcases gedraaid. Ook hieruit blijkt dat er direct een sterk online effect te zien is met een uplift tot wel 92%”, aldus Jan Paul de Groot, verantwoordelijk voor conversiestrategie bij Talpa Network.

 

Lisa Krikke, BI Consultant / Information Analist Stella Fietsen; “Het onderzoek heeft ons geholpen om te achterhalen welke impact radio heeft op onze resultaten. Zo weten we nu hoe wij radio het best kunnen inzetten om onze crossmediale campagnes tot een groot succes maken!”

 

Sanne Meems, Marketing Manager Aquacell; “Een gedurfde stap van Talpa Network om deze analyse te doen aangezien radio in het algemeen als brandingmedium wordt gezien. De resultaten waren mooi en de analyse was nuttig: er volgden verschillende optimalisaties van de uitzendschema's. Belangrijkste vond ik om te zien dat radio aantoonbaar voor conversie zorgt en dat ook radiocampagnes te optimaliseren zijn.” 

 

“De volgende stap is de tv- en radio data op elkaar leggen en het effect inzichtelijk te maken van gecombineerde campagnes, om zo tot de ideale inzet van grp’s te komen,” aldus Allard Ruyl, CEO Talpa Media Solutions.

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.