Hoogste marktaandeel ooit voor Qmusic
Qmusic heeft met een marktaandeel van 16,1 procent in de doelgroep 20-49 jaar het hoogste marktaandeel ooit behaald. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van het NLO/GfK, over de periode september-oktober.
Ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden in de doelgroep 20-49 jaar groeit het marktaandeel van de zender met 11 procent. In de doelgroep 20-34 jaar groeit Qmusic in een jaar tijd eveneens met 11 procent, naar een marktaandeel van 20,6 procent en is daarmee marktleider.
Best beluisterde ‘office hours’
Binnen de doelgroep 20-49 jaar is Qmusic met een marktaandeel van 17,8 procent marktleider in de ‘office hours’. Qmusic is hiermee de best beluisterde zender van Nederland tussen 10:00 en 16:00 uur. De kenmerkende energieke en afwisselende muziekmix blijkt populair onder werkend Nederland.
Mattie & Wietze
Met een wekelijks bereik van bijna 1,4 miljoen luisteraars, behaalden ook Mattie & Wietze met hun ochtendshow een recordmarktaandeel van 15,7 procent. Dit is een stijging van 5 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden (20-49 jaar, ma-vr, 06:00-09:00).
Website: qmusic.nl
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.