Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

CIM-cijfers: Studio Brussel zet stijgende trend verder, digitale zenders De Tijdloze en Radio2 BeneBene groeien

(0 recensies)

Studio Brussel zet zijn stijgende trend voor de derde keer op rij verder. Dat blijkt uit de nieuwste meting door het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). De muziekzender groeit in bereik en luisterduur ten opzichte van een jaar geleden en haalt een mooi marktaandeel van 8,5%. De digitale zender De Tijdloze groeit door en komt uit op 1,1% marktaandeel. Radio2 BeneBene stijgt naar 0,7% marktaandeel.
Story image


In de periode gemeten tussen mei en augustus 2023 luisterden elke dag 2,4 miljoen Vlamingen naar een van de VRT-radiozenders. Radio2 blijft de grootste radiozender van Vlaanderen, met dagelijks meer dan 1 miljoen luisteraars, goed voor een marktaandeel van 23,5%. Radio 1 haalt 7,6% marktaandeel. MNM meet 6,5% marktaandeel. Klara klopt af op 1,2% marktaandeel.


Het medium radio beweegt in een rijker en diverser landschap, waarin vooral de digitale initiatieven groei ervaren. Het groeiend on demand luisteren naar korte audiofragmenten en/of podcasts (zeer populair bij Radio 1 bijvoorbeeld) valt buiten deze CIM-meting.


Els Van de Sijpe, manager VRT Radio & Audio: "Studio Brussel stijgt opnieuw in bereik, onder meer dankzij een sterke festivalzomer die overigens niet enkel op Studio Brussel zelf, maar ook digitaal op VRT NWS én op VRT MAX goed scoorde. Radio 1 bereikt net als 1 jaar geleden dagelijks ruim een half miljoen luisteraars en haalt een marktaandeel van 7,6%. Radio2 blijft afgetekend marktleider met dagelijks meer dan 1 miljoen luisteraars en een marktaandeel van 23,5%. Eerlijk, we hadden liever de broodnodige veranderingen doorgevoerd en tegelijkertijd ook alle luisteraars behouden. We geloven ook echt dat ons dat zal lukken. We zien wél dat meer luisteraars de weg naar het digitale station Radio2 BeneBene vinden en dat ook het regionale aanbod van Radio2 op VRT NWS verder blijft groeien tot meer dan 250.000 lezers per dag. Verder kijken we zeker ook uit naar een nieuw multimediaal consumentenprogramma, en naar nieuwe edities van populaire evenementen als de Radio2 Eregalerij en de Radio2 Top2000 in Genk eind dit jaar."
 

0 Opmerkingen

Aanbevolen antwoorden

Er zijn geen opmerkingen.

Doe mee aan het gesprek

Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.

Gast
Een opmerking toevoegen...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.