
De nieuwste luistercijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) tonen een opmerkelijke groei voor JOE. In september 2023, na de introductie via FM, had JOE een marktaandeel van 2,7% binnen de doelgroep 20-49 jaar. Een jaar later, in september 2024, is dit gestegen naar 6,1%. Hiermee is JOE nu de zesde zender van Nederland.
Deze groei is te danken aan de sterke drive-time programmering. De Coen & Sander Show, gelanceerd in mei, heeft een marktaandeel van 6,8% behaald en is nu de vierde ochtendshow van Nederland. Ook de middagshow van Kai Merckx vertoont een aanzienlijke stijging met een marktaandeel van 5,7%.
Qmusic blijft marktleider met een marktaandeel van 19,3% binnen de doelgroep 20-49 jaar. Radio 538 en NPO Radio 2 volgen met respectievelijk 16,7% en 10,3%. In september bereikte Qmusic 6,8 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+, een stijging van 4% ten opzichte van vorig jaar.
Bron: NMO Luisteronderzoek. Doelgroep 20-49 jaar.
Recommended Comments
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.