Jump to content

De nieuwste luistercijfers van het Nationaal Media Onderzoek (NMO) tonen een opmerkelijke groei voor JOE. In september 2023, na de introductie via FM, had JOE een marktaandeel van 2,7% binnen de doelgroep 20-49 jaar. Een jaar later, in september 2024, is dit gestegen naar 6,1%. Hiermee is JOE nu de zesde zender van Nederland.


Deze groei is te danken aan de sterke drive-time programmering. De Coen & Sander Show, gelanceerd in mei, heeft een marktaandeel van 6,8% behaald en is nu de vierde ochtendshow van Nederland. Ook de middagshow van Kai Merckx vertoont een aanzienlijke stijging met een marktaandeel van 5,7%.


Qmusic blijft marktleider met een marktaandeel van 19,3% binnen de doelgroep 20-49 jaar. Radio 538 en NPO Radio 2 volgen met respectievelijk 16,7% en 10,3%. In september bereikte Qmusic 6,8 miljoen luisteraars in de doelgroep 13+, een stijging van 4% ten opzichte van vorig jaar.

 

AfbeeldingJOEsepv3DEF.thumb.png.da9dca8b29b8a3c0d21f3433271e9c6d.png


Bron: NMO Luisteronderzoek. Doelgroep 20-49 jaar.

0 Comments

Recommended Comments

There are no comments to display.

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Add a comment...

Important Information

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Terms of Use, Privacy Policy en Guidelines.