Qmusic en JOE boeken flinke groei in juli volgens luistercijfers
Qmusic en JOE hebben in juli sterke resultaten geboekt volgens de nieuwste cijfers uit het NMO Luisteronderzoek. Vooral in de doelgroep 20-49 jaar laten beide zenders aanzienlijke groei zien.
Qmusic behaalde in juli een marktaandeel van 22,0% in de doelgroep 20-49 jaar. Daarmee laat de zender een stijging van 5% zien ten opzichte van dezelfde maand in 2024. Het station is hiermee voor de zevende maand op rij marktleider binnen deze doelgroep. In absolute aantallen bereikte Qmusic deze maand 7,4 miljoen luisteraars van 13 jaar en ouder, een toename van ruim 400.000 ten opzichte van juli vorig jaar. Daarmee noteerde Qmusic ook de grootste maandelijkse winst van alle radiostations.
Ook JOE laat een duidelijke stijging zien. In juli behaalde de zender een marktaandeel van 7,1% in de doelgroep 20-49 jaar, een groei van 11% ten opzichte van een jaar eerder. De zender groeit inmiddels elf maanden op rij in vergelijking met dezelfde maand een jaar eerder. Het totale bereik van JOE kwam in juli uit op 5,3 miljoen luisteraars van 13 jaar en ouder, bijna 800.000 meer dan in juli 2024.
De radiomerken van DPG Media laten als groep eveneens een positieve ontwikkeling zien. Gezamenlijk behaalden Qmusic, JOE en de themazenders Qmusic Non Stop, Qmusic Het Foute Uur en Qmusic Limburg in juli een marktaandeel van 31,7% in de doelgroep 20-49 jaar. Dat is een stijging van 4% vergeleken met juli vorig jaar. Het totale gezamenlijke bereik van deze zenders kwam uit op ruim 10,4 miljoen luisteraars van 13 jaar en ouder, 550.000 meer dan in dezelfde periode in 2024.
Bron: NMO Luisteronderzoek. Marktaandeel doelgroep 20-49 jaar. Ma-Zo 06:00-24:00 uur.
Aanbevolen antwoorden
Doe mee aan het gesprek
Je plaatst een bericht als gast. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.