Barend van Deelen vervangt Jamie Reuter op vrijdagochtend
Jamie Reuter is voorlopig niet meer te horen op vrijdagochtend bij NPO 3FM. De radiomaker doet tijdelijk een stap terug vanwege burn-outklachten en gaat minder werken. Barend van Deelen neemt haar plek naast Wijnand Speelman voorlopig over.
Reuter ontbrak de afgelopen weken al meerdere keren tijdens de vrijdagochtenduitzending. Nu heeft ze toegelicht dat ze al langere tijd kampt met mentale klachten. Volgens haar begon dat na deelname aan een ultramarathon, waarna ook privéomstandigheden een rol speelden. In de periode daarna kreeg ze onder meer last van paniekgevoelens, hartkloppingen, benauwdheid en emotionele momenten, klachten die uiteindelijk ook tijdens uitzendingen merkbaar werden.
Na gesprekken met een psycholoog en de bedrijfsarts besloot Reuter een dag minder te gaan werken om meer rust te nemen en te herstellen. Ze gaf daarbij aan het moeilijk te vinden tijdelijk afwezig te zijn op vrijdag.
Wijnand Speelman vroeg vervolgens aan Barend van Deelen om voorlopig de vrijdagochtenden samen te presenteren. Van Deelen stemde daarmee in en is sindsdien opnieuw samen met Speelman op 3FM te horen.
Afbeelding: Jamie Reuter (foto KRO-NCRV/Wessel de Groot)
Recommended Comments
Join the conversation
You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.