Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Aanstaande vrijdag om 14.00 uur begint het NRG Reünie Weekend !! NRG was van 1995 tot 1999 te horen in de Haaglanden. Met o.a. Kwartet (4 uur, 4 DJ's en de Kwartetschijf), maar ook De Flitsende 50 en Soultrain. Op DAB+ 5C en 11B. Hoe klonk dat ook al weer? [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Don Henley – Dirty Laundry. Het gaat hier om een van de leden van The Eagles die in 1982 zijn eerste solo-elpee liet uitbrengen onder de titel ‘I can’t stand still’. Later zouden ook de Eagles en Lisa Presley het nummer opnemen. Het gaat over de vuile was van nieuwsgaring en dus niet over vuile was van kleding. Op Laser werd er trouwens wel een hint gemaakt naar vuile was in een promo voor het originele Laser T shirt dat voor 10 Pounds was te bestellen en werd de originele versie van Don Henley voor de productie van de spot gebruikt. don henley dirty laundry Laser558-jingles-58min-MasterTapeLogLaser T-Shirts.mp3 2.38 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Dit vind ik nou leuke (Pams) jingles. :-) Voor de jaren 60/70 Soul zender WHAT 1340 in Philadelphia. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-YEH8BJCGBUIM.mp3 (Dank aan "jepatrick"/?) Met leuke 'visuals' : Robin
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Sinatra-impersonator Peter Douglas zong voor Rob Stenders deze naamjingle in. 1992 https://soundcloud.com/simonfex/rob-sinatra-stenders-naamjingle-voo SF
-
Ten Years afer – Gonna run/The band with no name. Beide nummer zijn afkomstig van de LP: ‘Watt’ uit 1970 en werden door Lex Harding gebruikt voor een promotiespot ten bate van Veronica’s Popconcert op 26 juli 1971 in Naarden. Een popconcert waarvan de opbrengst voor de Nierstichting zou zijn. De betrokkenheid van Veronicamedewerkers bij de brand aan boord van de MEBO II van RNI was reden om het concert niet te laten doorgaan. Filename Filesize Download link Ten years after Veronica 1971 - Popconcert Naarden.mp3 269.65 kB [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Bob Miller and his Miller Men – saturday jump. Een nummer dat in 1966 verscheen op het CBS label en is gecomponeerd door Eddie James. Deze versie van ‘Saturday jump’ was de tune voor het programma ‘Party Night’ op Radio 270 door Paul Kramer. Bob Miller and his Miller Men was een Britse instrumentale groep die in de jaren vijftig en zestig van de vorige eeuw platen opnamen maar ook veel optraden in televisieprogramma’s. Eén van de leden van de groep was Stanley Dwight, de vader van Elton John. Bob Miller and his Miller Men - Saturday Jump. A song released in 1966 on the CBS label and composed by Eddie James. This version of 'Saturday Jump' was the tun…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
VARA Dinsdag opening in 1981 met muziek van Klaatu getiteld Long Live Politzania. Radiofragment: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Donavan – Someone’s singing. Dit prachtige nummer is afkomstig van de LP van de Britse protestzanger annex troubadour met als titel: ‘A gift from a flower to a garden’ uit 1967. Het nummer begint met het geluid van zeemeeuwen. En die intro werd in 1976 gebruikt voor de overgangsjingle van de nachtprogrammering van Radio Caroline naar de ochtend programma’s van Radio Mi Amigo. alan hawkshaw beat botique MiAmigo-19760831-0558-0700-JanVanDerMeer-OokGoeiemorgen.mp3 1.33 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hoi allemaal, Ik ben voor de hobby jingles aan het verzamelen over Nederlandstalige radio stations, nu ben ik opzoek naar jingles van Radio Nationaal en Radio NL heden. Wie heeft deze voor me gebruik deze alleen voor prive gebruik. Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Marcel
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Count Basie and his Orchestra – I got it bad and that ain’t good. Een nummer gecomponeerd in 1941 door Duke Ellington voor de musical ‘Jump of Joy’. Tientallen artiesten hebben dit nummer in de loop der decennia opgenomen voor verspreiding op vinyl dan wel cd. Het nummer werd soms ook als instrumentale versie uitgebracht, zo als die van Count Basie. Het was in 1967 dat Don Allen op Caroline North een lange spot insprak om de luisteraars op te roepen – in het kader van de vrijheid in de ether – vooral een brief te schrijven maar de lokale MP in The House of Lords om duidelijk te maken dat men voor vrije radio was in plaats van een monopolypositie voor de BBC. De instrument…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Zing voor jingle king Pete Wilson 07.02.2014 - Pete King is een jingleverzamelaar uit Engeland. Een veteraan, met 37 verzameljaren op de teller. Vooral jingles uit z’n geliefde Dallas doen hem gloeien van levensgeluk. Bovendien heeft hij nog een andere hobby (de jinglegekte staat nooit helemaal op zichzelf, weten we uit trieste ervaring). Hij bouwde al tweemaal de blauwe police box […]The post Zing voor jingle king Pete Wilson appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/07/zing-jingle-king-pete-wilson/
-
Aan gevoel voor drama heeft het Veronica nooit ontbroken, getuige ook de tekst van dit fragment uit Het Veronica Avontuur.... https://soundcloud.com/simonfex/veronica-omroep-compagnie-het-veronica-avontuur SF
-
Percy Faith and his Orchestra – Love Music. Het aantal titels in de discografie aangaande het orkest van Percy Faith is zeer bijzonder te noemen. Ook het nummer ‘Love Music’ van de lp Disco Party uit 1975 werd gebruikt op Radio Mi Amigo en wel voor de productie van een reclamespot door Marc Jacobs voor een belangrijke adverteerder, ‘Goormans te Nijnen, voor fantasie en cadeau artikelen.’ Michelle vond het nummer zo mooi dat ze het een keer in 1977 helemaal draaide, direct nadat de commercial er was uitgegaan via haar programma. Percy Faith and his Orchestra - Love Music. The number of titles in the discography concerning the orchestra of Percy Faith is very sp…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Laurie Johnson Orchestra – Minor Bosa Nova. Dit nummer staat al in de zeezenderdiscografie vermeld. Er kan aan worden toegevoegd: Ook Ferry Eden gebruikte het nummer als tune op Radio Mi Amigo toen hij in 1978 een tijdje het programma ‘Ook Goedemorgen’ presenteerde. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Herb Alpert and his Tijuana Brass – Martha my dear. Een nummer van de lp Summertime, die in 1971 werd uitgebracht door A&M Records. Het is de compositie ‘Martha my dear’ van Paul McCartney, die echter werd toegeschreven aan Lennon and McCartney. Het verscheen voor het eerst op the White Album. De instrumentale versie van Herb en zijn collega’s werd gebruikt voor het maken van een promotiespot ten bate van de Caroline club in 1973. De spot werd deels ingezongen door Steve England, waarna Andy Archer vertelde wat de leden zoals zou worden toegestuurd voor 10 gulden. Zover bekend is er nooit wat aan de zogenaamde leden verstuurd. Herb Alpert and hps Tijuana Brass…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Caravelli and his orchestra – Un homme et une femme. Thema uit de gelijknamige film die onder Francis Lai al is beschreven. Hij was dan ook verantwoordelijk voor de compositie. De uitvoering door het orkest van Caravelli, dat op de lp ‘Please love me’ op CBS in 1966 verscheen, werd door Dick de Graaf op Radio Noordzee gebruikt voor de jingle: ‘Stelt U zich voor, een goed glas wijn, een mooie vrouw, een luie stoel en dan onderuit. Radio, Radio Noordzee en discjockey Robin Banks.’ Caravelli and his orchestra - Un homme et une femme. Theme from the film of the same name, which has already been described under Francis Lai. He was also responsible for the compositi…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Three Jackson, the – Accordeon Potpourri 54 Uitgekomen in 1964 in een lange serie van potpourri’s werd deze single van de Three Jacksons ondermeer gevuld met ‘Swiebertje’, ‘Hello Dolly’ en ‘Hoempa Hoempa’. Zoals bekend waren de technici bij Radio Veronica befaamde knippers en maakten met deze potpourri een spot voor het oproepen van sponsors voor de Kolder van Zolder show. Wie het gelach op zijn naam heeft staan in de spot is onbekend. three jacksons sponsors.mp3 514.54 kB [verborgen inhoud] 11-01-2018
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Een mooi stukje Tros overgaand in NCRV Jan kom kietel me wordt Everlasting Love met de pips ertussen Waarschijnlijk Vrijdag 13 october 1978 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Het was 17 september 1990 rond 19:45. In Ones, aflevering 70, draaide Hans Schiffers rond twee jingles van ziekenomroep Studio '73. jingle Studio ‘73 Sonovox 299 1978 [verborgen inhoud] Deze zijn gemaakt bij Tape Tricks. Dat was vóór mijn tijd bij Studio '73 (1984 - 1994), maar ik ben er wel trots op. Vóór mij werkten er best bekende mensen, zoals Marc Jacobs en Hans Knot (zie ook de link hieronder), en tijdens mijn periode iets minder bekend, André de Vries, ooit technicus bij Veronica. In 1988 ben ik bij verschillende (oud-)medewerkers langs geweest voor een programma over 15 jaar Studio '73. Zo liep ik ook tegen deze jingles aa…
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Ray L. Falcon – Soleado (todo el tiempo del mundo). Afkmostig uit Spanje nam Ray L. Falcon dit nummer op in 1974 op het Olympo platenlabel. In mei van het jaar gebruikte Peter van Dam de instrumentale versie als afsluiter van zijn programma ‘Met Peter Gaat Het Beter’ op Radio Mi Amigo. Ray L. Falcon - Soleado (todo el tiempo del mundo). Originating from Spain, Ray L. Falcon recorded this song in 1974 on the Olympo record label. In May of the year, Peter van Dam used the instrumental version to close his programme 'Met Peter Gaat Het Beter' on Radio Mi Amigo. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1987 heeft de TROS door Top Format de JAM-pakketten The Best Show 1 en 2 in laten zingen met de slogan: Je moet bij de TROS zijn! Later zijn deze pakketten nogmaals ingezongen met als slogan: Doe mee met de makers! Wie kan me aan het pakket met die slogan helpen? Je moet bij de TROS zijn heb ik hier al. Alvast dank!
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie o wie heeft deze jingle op mp3 of ziippyyshare bvd Chaldy en misschien de jingle van voor wie niet kijken wil en we nu { ik } bezig ben het intro van ratel was van de KRO dank jullie wel en morgen fijne pakjes avond.
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Roger van Otterloo – Lookin’ back. Het nummer ‘Lookin back’ is afkomstig van de in 1974 uitgekomen lp Visions en is een eigen compositie van Rogier van Otterloo. Hij was de zoon van Willem van Otterloo, grote naam binnen de klassieke muziekvertolking in Nederland. Rogier richtte, samen met klasgenoot Edwin Rutten, al tijdens de middelbare schooltijd het Gold Coast Combo op. Daarna was hij pianist bij cabaretgezelschap Lurelei. Vervolgens richtte hij zijn eigen orkest op en componeerde veel muziek, waaronder voor films. Lookin’ back werd in augustus 1974 gebruikt voor een van de spots ten bate van de ballonnen actie van Radio Noordzee. Zowel in Scheveningen als in Rotterd…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Steve Race – Ring Ding. Dit nummer staat al in de discografie maar kan worden aangevuld. Het blijkt dat deze single al langer aan boord was van het zendschip van RNI want in september 1970 was het de nieuwkomer Stephen Ladd, afkomstig uit Australië, die het nummer gebruikte als filler op naar het tijdsein van acht uur in de Breakfastshow en de ‘Weather break’. Steve Race - Ring Ding. This song is already in the discography but can be added to. It turns out that this single had been on board RNI's broadcasting ship for some time because in September 1970 it was newcomer Stephen Ladd, from Australia, who used the song as a filler on to the eight o'clock time slot in th…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Valentina’s, the – Ik hou van Holland. Een liedje gezongen in close harmony door de Rotterdamse formatie The Valentina’s. Het trio bestond uit Marja Kapitein (die zich echter Valentina noemde), Willy van Hoek en Corrie van Hark. Het nummer was een compositie van Willy Schaademeijer en het liedje kwam in 1961 uit op het Imperial label. Het was in 1971 dat Peter Holland gezongen zinnetjes verknipte in een van zijn jingles voor het programma op Radio Noordzee. Valentina's, the - Ik hou van Holland. A song sung in close harmony by the Rotterdam formation The Valentina's. The trio consisted of Marja Kapitein (who however called herself Valentina), Willy van Hoek an…
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 1 follower
-