Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Bijna 45 min Radio Maeva jingles. Have Fun Mart538 http://www63.zippyshare.com/v/tdjmAuxw/file.html Radio Maeva jingles
-
- 1 antwoord
- 990 weergaven
-
-
Percy Faith – Besame Mucho. Een compositie van Consuelito Velázques Torres, een Mexicaanse componiste en pianiste. Op 16-jarige leeftijd componeerde zij al het prachtige ‘Besame Mucho’ ofwel ‘Kus me veel’. Het werd voor het eerst in 1944 opgenomen door Andy Russell begeleid door Al Sock and his orchestra. Honderden versies zijn er opgenomen en deze versie van Percy Faith werd door AJ Beirens in januari 1974 gebruikt ter afsluiting van zijn RNI World Service programma met de woorden: ‘Now, from me, AJ, it’s goodbye, see you next week, be good and be carefull, Au revoir and cheerio.’, waarna deze prachtige uitvoering van Besame Mucho volgde, uitgekomen in 1962. …
-
- 0 antwoorden
- 990 weergaven
- 1 follower
-
-
Percy Faith and his Orchestra – Love Music. Het aantal titels in de discografie aangaande het orkest van Percy Faith is zeer bijzonder te noemen. Ook het nummer ‘Love Music’ van de lp Disco Party uit 1975 werd gebruikt op Radio Mi Amigo en wel voor de productie van een reclamespot door Marc Jacobs voor een belangrijke adverteerder, ‘Goormans te Nijnen, voor fantasie en cadeau artikelen.’ Michelle vond het nummer zo mooi dat ze het een keer in 1977 helemaal draaide, direct nadat de commercial er was uitgegaan via haar programma. Percy Faith and his Orchestra - Love Music. The number of titles in the discography concerning the orchestra of Percy Faith is very sp…
-
- 0 antwoorden
- 990 weergaven
- 1 follower
-
-
Dit is weer zo'n juweeltje van het Metropole Orkest, gemaakt voor de TROS. Swingt als een denderende trein. http://snd.sc/1coB5LC SFx PS: Hoe zou dat nu hebben geklonken? "Feest met de AVRO-TROS"?
-
-
- 0 antwoorden
- 987 weergaven
-
-
Lovelets – Typewriter rock. Dit nummer is de b kant van de single met op de voorkant ‘Kiss me me amore’. Een sound waarbij de saxofoon de hoofdrol speelde. Componisten waren Jean Kluger en Daniel Vangarde. Ze werkten op dat moment vanuit Parijs. Kluger had daarvoor al vele successen als componist. In 1960 bijvoorbeeld met het nummer Kili Watch van de Cousins. Verder hits voor Bobbejaan Schoepen en Will Tura. Na een viertal singles met de Lovelets schreef Kluger nog vele songs voor onder meer Bananarama, the Gibson Brothers en Ottawan. Tevens dient vermeld te worden dat hij de man achter the Yamasuki Singers was. Terugkerend bij Typewriter rock is het zo dat Will van der …
-
- 0 antwoorden
- 987 weergaven
- 1 follower
-
-
Hier is de demo van het jinglepakket Rock City van Media General Broadcast Services. Ik ken het vooral in een resing voor ABC Regio, een vooruitstrevend, lokaal commercieel station uit de omgeving van Badhoevedorp. (1985) https://soundcloud.com/simonfex/demo-rock-city-media-general-broadcast-services SF
-
Chrichan and the Buccaneers – Jungman Jansson. Andermaal een zingende deejay en wel de leadzanger van de Zweedse formatie Chrichan and the Buccaneers. Zijn volledige naam is Chrichan Christiansson en hij was deejay bij Radio Syd. Daar presenteerde hij onder meer ‘Chrischan fixar, trixar och mixa’. Jungman Jansson kwam in 1962 uit op het Viking label. Een jaar later bleek dat zijn begeleidingsgroep een andere naam had: The Gamblers en kwam de single ‘Answer me my love;, gekoppeld aan ‘Apron Strings’ uit op het Viking label. Chrichan and the Buccaneers - Jungman Jansson.Again a singing deejay and the lead singer of the Swedish formation Chrichan and the Buccanee…
-
- 0 antwoorden
- 985 weergaven
- 1 follower
-
-
Wie, oh, wie heeft dit mp3'tje voor me?? (Geen youtube strip). Uiteraard via PB. Bijvoorbaat dank, Rob V. Inmiddels voorzien.
-
- 0 antwoorden
- 984 weergaven
-
-
Raymond Lefevre et son grand orchestra – Irrésistiblement. Verscheen als vocale hitsong in 1968 door Sylvie Vartan aan de hithorizon. Werd ondermeer door Raymond Lefevre opgepakt voor een mooie instrumentale versie die voorkwam op de LP Palmares de chansons Volume 7. Op RNI werd het nummer gebruikt ter promotie van ‘The big holiday season of the year’ in 1971 toen er meer dan een week lang 24 uur per etmaal werd uitgezonden. raymond levefre irresistiblement RNI - 19711224-2100-2400-DaveRodgers.mp3 601.4 kB https://filesender.surf.nl/?vid=4a5f036d-a76c-c6a9-fbdf-000030486768
-
- 0 antwoorden
- 984 weergaven
- 1 follower
-
-
Zaterdag 17 februari 1974 kwam de Haagse vrije radiozender Radio Centraal voor het eerst in de lucht op 97 megahertz oftewel FM kanaal 34. Rob Candy was de oprichter van Centraal. Iedere zaterdagavond was Centraal een uur in de lucht. Naast Rob Candy was Joop van den Berg medewerker van het eerste uur, twee maanden later gevolgd door Tony Houston (later: Dick Verheul), Buffalo Bill Pepinsky (later: Haagse Buf) en nog iets later Jacques Rusthout. Omdat één van de zenders niet goed op 97.0 Mhz te krijgen was, werd op 22 juli verhuisd naar FM-kanaaltje 25 oftewel 94.5 Mhz. Centraal werd steeds populairder. Nieuwe aanwinsten in de programmering waren i…
-
- 0 antwoorden
- 984 weergaven
-
-
Door Rob Hudson bij Radio Mi Amigo gebruikt als opvullertje, onder andere bij de Mi Amigo Top 50 van 08-07-1978 (op het eind).
-
- 0 antwoorden
- 982 weergaven
-
-
Vlak voor het uitbreken van de 1ste Golfoorlog namen we op 18 december 1990 in het Circus Theater - Scheveningen het concert van Rob de Nijs op. We deden dat digitaal op een Sony 3324. Die stond in een aparte wagen en we zien ook de Studer 24 track recorder. Maar die gebruikten we alleen maar even bij de "handwissel" op de Sony 3324. Maar het hing allemaal met tijdcode aan elkaar dus was er geen enkel probleem. Op 15 januari 1991 gingen we dat mixen in audiostudio 1 in het Muziekpaviljoen. En toen brak de Golfoorlog los tijdens de mix. Wel leuk, het vroor dat het kraakte tijdens de mix en heer de Nijs kwam binnen in een dun shirtje………maar hij wilde to…
-
- 0 antwoorden
- 981 weergaven
-
-
Met mijn verzameling aan reclame pingels van vroeger en nu was ik benieuwd naar wat Sky Radio heeft gebruikt. Zo kwam ik ineens dit tegen: https://pixeldrain.com/u/bTEZKmtE Was dit een eerdere reclame pingel van Sky Radio? Of heeft het meer generieke korte 'Sky Radio' jingles gebruikt om de reclameblokken aan- en af te kondigen? En welke pingels kwamen er daarna? Het enige waarvan ik zeker weet dat het een reclame pingel was, was deze uit 2004: https://pixeldrain.com/u/PSmRedts
-
-
- 4 antwoorden
- 980 weergaven
- 1 follower
-
-
Hoewel het een 'zoekvraag' is heb ik hier de meeste kans: Ik zoek, in goeie kwaliteit, de "Swinging radio England" jingles die ingezongen zijn op PAMS serie 27 The Jet Set. Het liefst als WAV en eventueel via een PM.
-
- 2 antwoorden
- 979 weergaven
-
-
Voor wie dacht dat de intro's van de kandidaten van 50 Pop bij de TROS live werden gelezen. TROS - 50 Pop - Kandidaten intro's Grt, Peter
-
- 0 antwoorden
- 978 weergaven
-
-
In 1980 bestelde BBC Radio One een nieuw jinglepakket bij JAM. Het pakket bestond uit verschillende jingles (resings) uit verschillende JAM pakketten. Hierbij de inhouse presentatie die JAM van de nieuwe jingles maakte voor de DJ's van Radio One. BBC Radio One - JAM - DJ Presentation - [Brice Armstrong] - 1980
-
- 0 antwoorden
- 977 weergaven
-
-
Een speciale versie. ;-) Mad Man Of Action http://www42.zippyshare.com/v/3IZRAXnI/file.html (Dank aan Sterling) Robin
-
- 0 antwoorden
- 977 weergaven
-
-
Ria Valk – Leo. Een carnavalslied dat eind 1976 uitkwam en eigenlijk voor drie zeezenderdeejays een vermelding dient te krijgen. Ria zelf presenteerde een programma op Radio Monique en de producer van de plaat, Eddie Ouwens, was tevens voor hetzelfde station actief. In februari 2022 was over dit lied in de Volkskrant van de pen van Paul van Onkenhout en John Schoorl te lezen dat in een achtergrondkoor het zinnetje ‘Leo wat ben je toch een lu lul u’ werd gezongen, mede door Tony Berk. En hij was bekend van Radio Noordzee en later Radio Monique. Ria Valk - Leo. A carnival song released in late 1976 that actually deserves a mention for three offshore radio …
-
-
- 3 antwoorden
- 977 weergaven
- 1 follower
-
-
De bekende TROS filler uit TM's Radio Express, nu voor WGAU https://soundcloud.com/simonfex/filler-voor-wgau-uit-tms-radio-express SF
-
Don Ellis Orchestra – Superstar. Dit nummer is afkomstig van de in 1972 uitgebrachte lp Connection. Superstar is natuurlijk een bewerking van het nummer uit de rockopera ‘Jesus Christ Superstar’. Don Ellis was niet alleen orkestleider en dirigent maar ook componist. Daarnaast speelde hij trompet en drums. Deze uitvoering van ‘Superstar’ werd gebruikt op Radio Noordzee. Op de zaterdagochtend was daar het programma ‘AD Sport en Sportwereld’ te beluisteren, waar men veel gebruikt maakte van ‘tussen spots’ om over te gaan naar een volgend sport item. Nico Steenbergen was de centrale presentator en sprak ook deze spot in. Don Ellis Orchestra - Superstar. This song …
-
- 0 antwoorden
- 976 weergaven
- 1 follower
-
-
Spotnicks – Drina. Een instrumentaal nummer van de Zweedse formatie Spotnicks dat werd gecomponeerd door Stenislav Binicki en in Zweden in 1963 uitkwam op het Swedisc label. In 1964 verscheen het in Nederland bij CNR. Het was Johan Visser die het op Radio Mi Amigo gebruikte op het einde van een aflevering van ‘Tussen Baken en Schipper’ als eindtune en om een overzicht te geven van de nog te komen programma’s voor die dag in september van 1978. Spotnicks - Drina. An instrumental song by Swedish formation Spotnicks composed by Stenislav Binicki and released in Sweden in 1963 on the Swedisc label. In 1964, it appeared in the Netherlands on CNR. It was Johan Visse…
-
- 0 antwoorden
- 975 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo mede-verzamelaars, Wie heeft de jingles van Veronica Film uit 1982 voor Jos Bergenhenegouwen en Peter Adrichem op Hilversum 2 en wil die met me ruilen? De kwaliteit in deze opname is beroerd, geknipt uit uitzending. Stream VOO - Veronica - H2 - Veronica Film - Jos en Peter - 13-12-1982 - uit uitzending van Jingleweb | Luister gratis online op SoundCloud Benno
-
-
- 7 antwoorden
- 975 weergaven
-
-
Hallo allemaal, Wie kan mij helpen aan titel en artiest van de muziek in dit fragment van Radio Unique, alvast bedankt voor jullie bijdragen.... Henk van Dam https://pixeldrain.com/u/jPMadidY
-
- 0 antwoorden
- 974 weergaven
-
-
Brighouse and Rastrick Brass Band – Floral Dance. Ook deze titel kan worden aangevuld: Het was op Radio Mi Amigo dat met enige regelmaat reclame werd gemaakt voor de voetbalwedstrijden van FC Mi Amigo. In 1978 werd dit gedaan met behulp van ‘Floral Dance’. Brighouse and Rastrick Brass Band - Floral Dance. This title can also be completed: It was on Radio Mi Amigo that the football matches of FC Mi Amigo were advertised with some regularity. In 1978 this was done with the help of 'Floral Dance'. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=bb901574-3ef6-4521-9e9b-f98a223e8877
-
- 0 antwoorden
- 973 weergaven
- 1 follower
-