Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.137 discussies in dit forum
-
Zo nu en dan vind ik het leuk om een oude jingle te voorzien van een nieuwe jas. Dit keer ben ik aan de slag gegaan met een jingle die Eddy Keur vroeger gebruikte tijdens Niemandsland. Het gaat om cut 2 van het JAM-pakket Plus 3. Een subtiele upgrade van een liefhebber van jingles 🙂 [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Jet Harris and Tony Meehan – Diamonds. Dit nummer staat al in de discografielijst en er kan aan worden toegevoegd: Deze compositie van Jerry Lordan werd in 1963 door Jet Harris en Tony Meehan opgenomen. Het werd 15 jaar later gebruikt voor een jingle ten bate van de ‘100 beste gouden van dagen aller tijden’ en gebruikt in de Mi Amigo top 100 aller tijden die met Pinksteren in 1978 werd uitgezonden. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand het geluidseffect dat Veronica gebruikte in de Top 40 voor de nummers (het effect met daaroverheen de stem van Lex of Jeroen 'nummer 10!', 'nummer 9!')? Het gaat om het effect dat soms (altijd?) 'Breeze' werd genoemd, zoals op de CD 'The Veronica Story' waarop het op CD2 ook is te horen in track 75. Ik zoek het effect dus 'kaal', zonder stemmen of zang eroverheen. Weet iemand waar het vandaan komt? Dank alvast.
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Door Rob Hudson bij Radio Mi Amigo gebruikt als opvullertje, onder andere bij de Mi Amigo Top 50 van 08-07-1978 (op het eind).
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Kraftwerk – Ruckzuck. Een nummer afkomstig van de eerste LP van de Duitse formatie Kraftwerk. Dit nummer werd ingezet voor een van de drie promotiespots op Radio Caroline in 1977 voor de Radio Caroline Rock Record Collectors Guide, een uitstekend handboek samengesteld door Ian Anderson. Kraftwerk - Ruckzuck. A song from the first LP of the German formation Kraftwerk. This song was used for one of the three promotion spots on Radio Caroline in 1977 for the Radio Caroline Rock Record Collectors Guide, an excellent handbook compiled by Ian Anderson. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hoi, Ik ben op zoek naar 3 jinglepakketten die zijn ingezongen voor Radio Contact. 2 pakketten van William B Tanner: Enjoy Yourself en Double Shot en 1 pakket van Media General: Digital Force [verborgen inhoud] Ook zoek ik de jingle: Contact dagen die je aandacht vragen, dus luister mee, dat is een goed idee, Contact! Iemand? Mvg Renegade
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier is de demo van het jinglepakket Rock City van Media General Broadcast Services. Ik ken het vooral in een resing voor ABC Regio, een vooruitstrevend, lokaal commercieel station uit de omgeving van Badhoevedorp. (1985) https://soundcloud.com/simonfex/demo-rock-city-media-general-broadcast-services SF
-
-
Frank Zappa – Flower Punk. Een nummer afkomstig van de in 1968 uitgekomen lp van Frank Zappa en zijn band onder de titel: ‘We’re only in for the money. Fragmenten waren destijds te beluisteren via de VPRO, ik denk bij Jan Donkers of Wim Noordhoek. Een vriend destijds stelde dat deze muziek vooral zou aanslaan als je een trip ging beleven. Heb ik echter nooit gedaan. In ieder geval werd dit nummer ‘Flower Punk’ gebruikt voor een jingle op Radio Veronica: Psychadelic Music op Veronica’, een promospot van niets. Frank Zappa - Flower Punk. A song taken from the 1968 album by Frank Zappa and his band entitled: 'We're only in for the money'. Excerpts could be listened to o…
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
- 2 followers
-
-
Musique – Summer love theme. Eén van de vier tracks op de lp ‘Keep on jumpin’’, die in 1978 uitkwam. Het was een project van de uit New York afkomstige onafhankelijke producer Patrick Adams. Met onder meer 5 ingehuurde zangeressen bracht hij onder de naam Musique twee swingende disco lp’s op de markt. Op Radio Caroline werd ‘Summer love theme’ in 1979 gebruikt als tune voor het programma ‘Tussen keuken en kombuis’ dat door op de doordeweekse dagen was geprogrammeerd tussen 10 en 12 uur in de ochtend. Musique - Summer love theme. One of the four tracks on the album 'Keep on jumpin'', released in 1978. It was a project by independent producer Patrick Adams from …
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Torero Band - Hey Jude. Dit nummer werd gebruikt door AJ Beirens ter afsluiting van zijn programma op RNI op 7 april 1974 en wel in ‘AJ on Sunday with the Beatles at ten’. Torero Band – Can’t buy me love. Dit nummer werd gebruikt door AJ Beirens ter afsluiting van zijn programma op RNI op 14 april 1974 en wel in ‘AJ on Sunday with the Beatles at ten’. Torero Band - Hey Jude. This song was used by AJ Beirens to close his programme on RNI on 7 April 1974 and was featured in 'AJ on Sunday with the Beatles at ten’. Torero Band - Can't buy me love. This song was used by AJ Beirens to close his programme on RNI on 14 April 1974 and was featured in 'AJ on…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Percy Faith Orchestra – For the good times. Een nummer afkomstig van de lp ‘Country Bouquet’ die in 1974 uitkwam op het Columbia label en ‘For the Good time’ was gecomponeerd door Kris Kristofferson. Het werd op 31 maart 1976 door Joop Verhoof gebruikt op Radio Mi Amigo om te verklaren waarom vanaf de volgende ochtend om zeven uur Radio Mi Amigo niet langer als zodanig zou bestaan maar zou worden vervangen door Radio Veronica. In werkelijkheid gingen voor een keer een dag lang de deejays van Mi Amigo een ander jasje aan doen. Het was immers 1 april. Percy Faith Orchestra - For the good times. A song taken from the LP 'Country Bouquet' released in 1974 on the C…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Raymond Lefevre et son grand orchestra – Irrésistiblement. Verscheen als vocale hitsong in 1968 door Sylvie Vartan aan de hithorizon. Werd ondermeer door Raymond Lefevre opgepakt voor een mooie instrumentale versie die voorkwam op de LP Palmares de chansons Volume 7. Op RNI werd het nummer gebruikt ter promotie van ‘The big holiday season of the year’ in 1971 toen er meer dan een week lang 24 uur per etmaal werd uitgezonden. raymond levefre irresistiblement RNI - 19711224-2100-2400-DaveRodgers.mp3 601.4 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1980 bestelde BBC Radio One een nieuw jinglepakket bij JAM. Het pakket bestond uit verschillende jingles (resings) uit verschillende JAM pakketten. Hierbij de inhouse presentatie die JAM van de nieuwe jingles maakte voor de DJ's van Radio One. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Het 'The winning score' jingle pakket van de TROS werd eind 70's opgevolgd door 'Radio Express'. Die laatste set vond ik nog beter dan 'The winning score'. Heeft iemand die set maar dan ingezongen voor een Amerikaans station? Voor de verzameling...
-
-
- 7 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Billy May – Whisper not. Een nummer afkomstig van de in april 1963 op Capital Records verschenen lp ‘Bill’s bag’. Whisper not is een compositie van Benny Golson en Leonard Feather. In juni 1964 werd het nummer gebruikt door Christopher Moore om een promospot in te spreken met de mogelijkheid tot adverteren op ‘Radio Caroline on 199’. Geïnteresseerden dienden zich te richten tot een adres aan de Fether Lane in London. Billy May - Whisper not. An track from the album 'Bill's bag' that appeared on Capital Records in April 1963. 'Whisper not' is a composition by Benny Golson and Leonard Feather. In June 1964 the song was used by Christopher Moore to announce a pro…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor wie dacht dat de intro's van de kandidaten van 50 Pop bij de TROS live werden gelezen. [verborgen inhoud] Grt, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Live opgenomen tijdens een uitzending van Veronica's Countdown Café: Londonbeat met de CDC uitvoering van There's a beat goin' on https://soundcloud.com/simonfex/londonbeat-jingle-voor-voo-countdown-cafe SF
-
Percy Faith Orchestra – The wild drake. Een van de nummers van de soundtrack van de film ‘Oscar’ uit 1966 waarin ook de nodige Oscar winnaars in meespeelden. Faith was verantwoordelijk voor de muziek en haalde onder meer Frank Sinatra met dochter Nancy, Tony Bennet en meer achter de microfoon. The wild drake is een instrumentaal nummer dat op Radio London door Kenny Everett werd gebruikt voor het maken van een promotiespot ten bate van ‘The new fab 40’. Percy Faith Orchestra - The wild drake. One of the songs from the soundtrack of the 1966 film 'Oscar' that also featured Oscar winners. Faith was responsible for the music and got Frank Sinatra with daughter Nancy, To…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Tornados – Monte Carlo. Joe Meek, manager van diverse groepen in de jaren zestig van de vorige eeuw, werd begin 1964 benaderd door de BBC met de vraag of het mogelijk was dat de Tornados een tune konden componeren voor een nieuwe programma genaamd ‘Know your car ‘64’, dat leidde tot de release van het instrumentale nummer ‘Monte Carlo’. Het was Rob Ronder die het nummer als eindtune voor zijn laatste programma op Radio Atlantis gebruikte op 24 augustus 1974. Niet veel later was hij nog een paar dagen als nieuwslezer te horen op Radio Veronica. Tornados - Monte Carlo. Joe Meek, manager of various groups in the 1960s, was approached by the BBC in early 1964 to a…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand toevallig variaties op deze jingle? [verborgen inhoud] Ik weet van vroeger dat er in gesproken woord 'De Meeste Prijzen' of 'Prettig Weekend' bestonden...
-
-
- 5 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Johnny Richards Orchestra – Stockholm sweetnin’. Dit orkest was in de laat jaren vijftig en jaren zestig van de vorige eeuw behoorlijk actief. In de productiestudio van Radio Scotland kwam het nummer Stockholm sweetnin’ op de draaitafel voor de productie van een spot voor de promotie van The Radio Scotland Social Club in de zomer van 1967. johnny Richards stockholm sweetin Scotland 19670710-2250-2350-TonyAllan.mp3 1.25 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo, Wellicht weer een moeilijke vraag, maar wie heeft de vormgeving van het begin van Radio Tour De France uit 1995? En dan heb ik het niet over de bekende tune van Rein van den Broek; het gaat meer om wat juist daarvoor speelt; het begint met "Radio 1", gevolgd door geluidsfragmenten van commentaar van wat ik verneem wat er dat jaar ervoor was gebeurd. Daarna komt "Radio Tour De France" waarna Hans Hoogendoorn de presentatoren aankondigt, met als afsluiting "NOS Radio 1". Mag ook van 1996 tot 1999 zijn, maar die van 1995 is mij bijgebleven; ik kan mij herinneren dat toen dit opkwam ik speciaal naar binnen ging om naar dat gedeelte te luisteren. xD Ee…
-
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vermoed dat dit een VHS rip is, ik kwam 't tegen op een DVD.
-
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Buddy Miles – Runaway child (Little Miss Nothin’). Dit funky nummer is afkomstig van de lp ‘We got to live together’ dat in 1970 op het Mercury label uitkwam. De intro van Runaway Child werd in 1974 gebruikt voor de productie van de jingle ‘Zoals iedere middag is Theo van de Velde bij U te gast met zijn programma muziek voor iedereen.’ Theo was actief op Radio Atlantis. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
- 1 follower
-