Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by Erwin!,

de nieuwe hits van 538 https://pixeldra.in/u/DMg6P4

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  2. Started by Henk,

Een NOS Nationale Hitparade spot uit 1975 met gebruik van Ennio Morricone - Baletto Degli Specchi https://we.tl/t-g8YO664pMe

• 0 antwoorden
    • 744 weergaven
  3. Started by hans knot,

Edgar Winter Group – Frankenstein. Staat al in de lijst en dus een aanvulling. De uit Beaumont afkomstige Edgar Holland Winter besloot in 1972 Dan Hartman, Chuck Ruff en Ronnie Montrose te benaderen om gezamenlijk muziek te gaan maken. In 1973 hadden ze al een nummer 1 hit te pakken in de VS. Frankenstein werd als productiemuziek ook gebruikt door Ingo Paternoster voor het maken van een promotiespot voor de Free Radio Campaign Germany en wel speciaal voor het zes maal per jaar verschijnende blad Free Radio News. De spot was te horen op RNI Goes DX. Edgar Winter Group - Frankenstein. Already in the list, so an addition. Beaumont-based Edgar Holland Winter decid…

4. Started by hans knot,

Eastman-Rochester Pops Orchestra – Typewriter, the. Dit orkest, onder leiding van dirigent Frederick Fennell, was verbonden aan de Universiteit van Rochester in de VS en nam tal van lp’s op, waaronder ‘Music from Leroy Anderson’ in 1958 op het Mercury label. Het was AJ Beirens die het nummer gebruikte voor de spot ‘PO Box 113 is calling D’, waarna hij de rest van het nummer gebruikte als intro voor het onderwerp over DX nieuwtjes’ in zijn programma NSGDX op RNI. Verwijzing naar AJ Beirens bij Leroy Anderson – Typewriter kan dus weg Eastman-Rochester Pops Orchestra - Typewriter, the. This orchestra, led by conductor Frederick Fennell, was affiliated…

5. Categorie 1: Platen met in de titel de naam van stations, medewerkers of andere verwijzingen. 1974 Mi Amigo presenteert: 12 Krakende Super hits Volume I. Andermaal een lp met daarin de naam Mi Amigo. Deze kwam uit op het Voque platenlabel in 1974. Category 1: Records with the name of stations, staff or other references in the title. 1974 Mi Amigo presents: 12 Cracking Super Hits Volume I. Another LP with the name Mi Amigo in it. This one was released on the Voque record label in 1974.

6. Gast 259
    Started by Gast 259,

Om mijn verzameling compleet te maken ben ik ook op zoek naar de Veronica top 40 jingles uit de tijd vanaf zee, en de top 50 jingles van Mi Amigo. Alvast grote dank.

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  7. Gast pickup_dj@hotmail.com
    Started by Gast pickup_dj@hotmail.com,

Admin opmerking: 1. ik heb de dubbele posting verwijderd. 2. Een bericht wat alleen met hoofdletters is wordt direct verwijderd: wordt in forumtaal uitgelegd als schreeuwen. 3. Graag in onderwerp aangeven waar het over gaat, alleen jingle is wel heel erg summier. Discussie gesloten

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. Started by hans knot,

Electronic System – Coconut. Instrumentale synthesizernummer gespeeld door de groep onder leiding van de Belgische Dan Lacksman. De plaat kwam uit in 1972 en was voor die tijd een typische plaat om te gebruiken als filler, zo ook door Graham Gill op RNI in 1973. · Bovenstaand nummer staat al met andere vermeldingen in de lijst. 2017-060 - RNI 1973 05 19 2200 - 0100-GrahamGill-BrianMcKenzie-Electronic System.mp3 507.26 kB https://filesender.surf.nl/?vid=12486e8b-b66c-c809-aaba-0000262162af

9. Started by Henk,

Dit is een programma van Felix Meurders..........Op Hilversum Drie. https://we.tl/t-Uo5rRTBLXp Met gebruik van Henry Mancini - Peter Gunn Meets Mr. Lucky

• 0 antwoorden
    • 892 weergaven
  10. Started by hans knot,

Booker T and the MG’s – The beat goes on. Het door Sony Bono gecomponeerde ‘The Beat goes on’ was een wereldhit voor Sonny and Cher, maar werd ook door Booker T and the MG’s op de lp ‘Doin’ our thing’ opgenomen. Deze versie werd gebruikt op RNI voor de jingle: ‘You’ve just tuned into the sound of Mike Ross on Summertime RNI’. De jingle werd trouwens al gedraaid in de lente van 1971. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=5800729c-7968-41d1-ba13-a7e5a9797ade

11. Ik ben op zoek naar een nummer/single van Tony Blake, getiteld Blake's Theme (Werdt oa. gebruikt als tune van De Eerste Dag bij de BRT).. Iemand die mij kan helpen?

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Started by hans knot,

Sly and the Family Stone – Dance to the music. Een nummer afkomstig van de gelijknamige lp van Sly and the Family Stone, die in april 1968 uitkwam. Psychedelische Soul met alle nummers gecomponeerd door Sylvester Stewart en in arrangement en productie van Sly Stone. De ‘Family’ bestond uit 8 vrouwen en mannen en de lp kwam uit op zowel Epic als CBS. ‘Dance to the music’ werd heel kort ingezet voor een even korte jingle ‘Radio Veronica op de 192 meter’, voor het eerst gehoord in april 1969. Sly and the Family Stone - Dance to the music. A song from the album of the same name by Sly and the Family Stone, which was released in April 1968. Psychedelic Soul with all songs…

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  13. Started by hans knot,

Four Aces, the – Three coins in the fountain. Dit nummer is een compositie van Jule Styne en Sammy Cahn en is tevens de gelijknamige titelsong van een bioscoopfilm, die zich voornamelijk in Rome afspeelt. Beiden kwamen in 1954 uit. Na het componeren van het nummer, dat maar een uur duurde, maakte Frank Sinatra de proefopname, maar The Four Aces uitvoering werd voor de film gebruikt. Het was in 1971 dat Hans ten Hooge op Radio Noordzee dit prachtige nummer gebruikte voor de jingle: ‘220 meter, 49 meter en kanaal 44: dat zijn de drie frequenties van Radio Noordzee Internationaal, die openstaan voor uw plezier 21 uur per dag.’ Four Aces, the - Three coins in the …

14. Started by skybird,

Ik was weer eens aan het luisteren naar de Ferry Maat cd van het genootschap. Wat me opvalt is dat de jaartallen jingles er niet op staan. Jammer want die zijn prachtig ingezongen. Dirk http://www2.zippyshare.com/v/19798498/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  15. Started by Omnivoor,

Ergens november 1978: een observatie van de Engel van Vlaanderen in een Avondspits: Het gaat weer open: het dagboek van de Engel van Vlaanderen: http://www108.zippyshare.com/v/5eYHtmJb/file.html ''Ik kijk op U neer maar ik kijk niet op U neer mijn inkijkhoek is anders zullen we maar zeggen zo zag ik vandaag een rij automobielen achter elkaar waarvan het leek of ze door een onzichtbaar touw steeds met kleine rukjes naar voren werden getrokken een leuk spelletje maar ik kon niet zien wie trok overigens bleek uit de woorden die uit de open autoraampjes naar buiten ontsnapten dat de Bond tegen het Vloeken …

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Started by Tino,

SwingingRadioEngland-DiverseAmerikaanseJingles Opname gemaakt door Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  17. Started by hans knot,

Glenn Jones – Meet me halfway there. Een nummer afkomstig van de LP Finesse, die door RCA in 1984 werd uitgebracht. Op de intro van ‘Meet me halfway there’ werd op Laser 558 een korte, maar krachtige, spot geproduceerd voor reclame maken op het station onder het motto: ‘Advertising on Laser, it works!’ https://filesender.surf.nl/?s=download&token=5a56e04d-1d21-e058-0099-a4878d66ff42

18. Started by hans knot,

André Brasseur – The more I see you In februari 1974 werd er een ruim 8 minuten durend item uitgezonden via de internationale service van Radio Atlantis waarbij Steve Engeland en zijn collega’s niet alleen the Marine Offence Act op de hak namen maar ook pretendeerden het Amerikaanse station WMOA uitzendend vanaf de Noordzee te zijn. Hiervoor werden drie nummers gebruikt, te weten André Brasseur met The More I see you, Lloyd Charmers met Bang Bang Lulu en Gary Glitter met I love you love me love. Lloyd Charmers – Bang Bang Lulu In februari 1974 werd er een ruim 8 minuten durend item uitgezonden via de internationale service van Radio Atlantis waarbij Steve Enge…

19. Peter James Prince Leleiohoku II Hawaii 1855 Hawaiian Quintett Charles Blackwell and his Orchestra – Hawaiian War Chant. Dit nummer staat op de b kant van het nummer El Toro en is geperst op het Columbia label en afkomstig van een demonstratieplaat waarvan werd uitgegaan dat deze nooit officieel op de markt is gekomen. Het nummer werd in 1855 gecomponeerd door Prince Leleiohoku II, die woonde op Hawaii. Het was, na de uitvinding van de grammofoon, Hawaiian Quintett dat als eerste het nummer opnam. Er zijn ontelbare versies opgenomen. Charles Blackwell was een groot talent dat klassieke nummers als Madeline Bell's 'You Don't Love Me No More' schreef en werkte met…

20. Started by hans knot,

Hands of Dr. Teleny, the – The spirit is willing. Dit nummer is al beschreven in de discografie en kan worden aangevuld. Het nummer, gecomponeerd door Ken Howard en Allen Blaikley, gebaseerd op het klassieke werk ‘Jesu, joy of Man’s Desiring’ van J.S. Bach, werd door The Hands of Dr. Teleny opgenomen onder leiding van producer Zack Laurence. Het was Terry Davis op RNI die de instrumentale versie bij herhaling liet voorbij komen in het programma Target Ten en wel als filler. Hands of Dr. Teleny, the - The spirit is willing. This number is already described in the discography and can be completed. The song, composed by Ken Howard and Allen Blaikley, based on the…

21. Bert Kaempfert and his Orchestra – Wake up and live. Dit nummer werd al genoemd en kan worden aangevuld. Op Radio Noordzee was er nog een andere in huis reclame voor een tijdschrift van het Strengholt Concern, namelijk ‘De vrouw en haar huis’. Voor het inspreken van de reclamespot maakte Karel Prior gebruik van ‘Wake up and live’ van het orkest van Bert Kaempfert. Bert Kaempfert and his Orchestra - Wake up and live. This song has already been mentioned and can be completed. On Radio Noordzee there was another in-house advertisement for a magazine of the Strengholt Concern, namely 'De vrouw en haar huis' (The woman and her house). Karel Prior used 'Wake up and …

22. Started by hans knot,

Gary Fane – Overture Het gaat hier om Geert Veen geboren in Groningen maar in het westen muzikant geweest bij onder meer Johnny Kendall and the Heralds. In 1980 had hij een top 10 hit met het nummer Aquarius afkomstig van de lp Musical Interpretation Of The Zodiac. Een opdracht voor het schrijven van muziek bij een film over het sterrenbeeld Waterman, inspireerde Geert Veen tot een album over alle twaalf sterrenbeelden. Hij werkte het idee uit samen Fred Jansen. Horoscope werd door producer Jaap Eggermont opgenomen in de FPS Studio te Hilversum en Soundpush Studios te Blaricum. De orkestopnamen vonden plaats in de Music Centre Studio in Londen met dirigenten Dick Bakker e…

23. Gast pickup_dj@hotmail.com
    Started by Gast pickup_dj@hotmail.com,

Sorry sorry sorry mij fout bij deze mijn welgemeende excuus. Bijdeze maar wie o wie, heeft er voor mij de jingle voor wie niet kijken wil van de VARA, bvd pickuppie.

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  24. Wes Montgomery – Just walkin’. Als je dit prachtige nummer beluistert en je ogen sluit krijg je de neiging om te gaan wandelen. Het nummer is afkomstig van de LP Bumpin’ die op het Verve label uitkwam. De muziek van Wes is uitermate geschikt voor het maken van jingles. En dus gebruikte Mart Smeets deze muziek voor het maken van de jingle: ‘Vanmorgen lekker lui luisteren, straks de wei in’. En dat voor gebruik in het programma Algemeen Dagblad Sport en Sportwereld op Radio Noordzee in 1972. Wes montgomery just walkin Algemeen Dagblad Sport En Sportwereld Sportshow - De Wei In.mp3 476.91 kB https://filesender.surf.nl/?vid=58efe5e9-7524-c168-c38f-00003ca70f91 …

25. NOS Promo: Op vrijdag dan luister u naar Hilversum 3 met op de achtergrond Sonny Rollins - St. Thomas. De jingle: https://www.mediafire.com/file/aliqeqsy6ekxnvs/NOS_Hilversum_3_Jingle_-_Op_Vrijdag_Luistert_U_Naar....mp3/file

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.