Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Het zal eind jaren zeventig begin jaren tachtig zijn geweest toen Veronica de hoorspelserie The War Of The Worlds uitzond. (Weet iemand exact wanneer dat was?) DIt http://snd.sc/HociL1 is de promo, die maar liefst 2 minuten duurt. Misschien ook wel aardig om een keer de complete serie te posten of is dat al eens eerder ergens gebeurd? Groeten Simon
-
- 28 antwoorden
- 8,7k weergaven
-
-
Nog meer Warp Factor van Jam. Dit keer Q 102 uit Dublin. Dirk http://www37.zippyshare.com/v/16178012/file.html
-
- 11 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Ik zat vandaag een uurtje Veronica te luisteren en tot logfile te verwerken, kom ik een plaat tegen die ik veel vaker heb gehoord. Maar ja.... wat is het? Weet iemand de titel en/of de uitvoerende? http://www26.zippyshare.com/v/32837177/file.html Jan-Fré
-
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Voor radiopedia, http://www.radiopedia.nl ben ik al een tijdje aan het bedenken hoe ik de pagina's over tunes, jingles en fillers ga vullen met inhoud. Ik vraag me hierbij af, wat is nou precies een tune? en wat maakt een tune geen filler (en omgekeerd)? Ik ga er vanuit dat het een heel lastig begrip is met waarschijnlijke meerdere interpretaties en definities. Heeft er iemand een goede bron voor me met een of meerdere definities van: tune, filler en jingle (en eventueel bijbehorende begrippen)? (en niet wikipedia want dat is zonder bronvermelding géén goede bron)
-
Het is al eens eerder gezegd op dit forum: WBZ in Boston had in de jaren zeventig geweldige jinglepakketten, voornamelijk gemaakt door TM. Dit is een fill uit een WBZ-Custom, later ook ingezongen voor WCAU. https://soundcloud.com/simonfex/wbz-fill-tm-custom SF
-
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hier nog wat meer mooie, orkestrale tracks uit het TM custom pakket voor WBZ. (Helaas afkomstig van een g-ruizige cassette..) https://soundcloud.com/simonfex/wbz-tm-custom-2-diverse SF
-
Los Extranjeros – Cuando Sali De Cuba. Cuando salí de Cuba is een compositie van Luis Aguilé. Hij bracht het in 1967 uit en is een nummer dat door velen is gecoverd. De bekendste is wel ‘Once on a Sunday Morning’ van The Tremeloes. De uitvoering van Los Extranjeros werd in 1977 door Michelle op Radio Mi Amigo gebruikt voor een promotiespot voor de Week van de Liefde in Playa de Aro. Koppels dat jaar voor 23 september getrouwd of 25 jaar gehuwd konden meedingen naar de prijs van 1 week gratis vertoeven in Playa de Aro en dienden hun gegevens te sturen naar het gemeente bestuur van de plaats in de provincie Gerona in Spanje. Los Extranjeros - Cuando Sali De Cub…
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Paco de Lucia – Entre Dos Aguas. Een Spaanse flamengo gitarist die in februari 2014 op 64-jarige leeftijd kwam te overlijden en eigenlijk Francesco Gustave Gomes heette. Onder meer nam hij in 1976 het mooie ‘Entre Dos Aguas’ op dat in 1977 werd gebruikt voor het inspreken van een promotiespot ter gelegenheid van ‘de week der liefde’, die van 23 tot 30 september dat jaar werd gehouden in Playa de Aro. Een spot veel te snel ingesproken door Michelle en die werd uitgezonden op Radio Mi Amigo. Paco de Lucia - Entre Dos Aguas. A Spanish flamengo guitarist who died in February 2014 at the age of 64 and was actually called Francesco Gustave Gomes. In 1976 he recorded the be…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Jean-Michelle Jarre - Oxygène. Dit nummer staat al meerdere malen vermeld in de discografie en het volgende kan worden toegevoegd: In oktober 1978 werd er voor de weekendprogrammering op Radio Mi Amigo het nodige veranderd. Ondermeer kwamen de Belgische Nationale Top 50, de Belgische Nationale Tipparade en de Belgische Disco Top 10 erbij, terwijl andere programma’s kwamen te vervallen. Marc Jacobs produceerde op het nummer ‘Oxygène’ een spot onder het motto ‘Mi Amigo weekend radio is goede radio.’ [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier nog een tune,dit keer de tune van het programma,weeshuis van de hits bij de KRO. http://www4.zippyshare.com/v/99470134/file.html
-
- 0 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Goedendag, Zelfde vraag ook bij de buren al gesteld, maar het is waarschijnlijk een moeilijke. Geen idee wie dit zingt en wie de uitvoerende artiest(en) zijn. Ik heb het nummer nog nooit gehoord, tot nu. Bron is een oude opname met wat non-stop muziek, bron lijkt Golden Radio Vlaanderen. Bij voorbaat dank voor alle info, Grts Eric [verborgen inhoud] onbekend.mp3 [verborgen inhoud] onbekend.mp3 mmmm werkt niet, deze hopelijk wel [verborgen inhoud][verborgen inhoud]
-
-
- 22 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Le Grand Orchestra de Paul Mauriat – Last night. Andermaal een prachtige instrumentale compositie van Paul Mauriat, die hij al in 1962 componeerde voor de soundtrack van de film ‘Horace 62’, die onder regie van André Versini dat jaar werd gedraaid met onder meer Charles Aznavour in een van de hoofdrollen. Het was Carl Mitchell die het nummer op RNI inzette voor de productie van een spot waarin hij luisteraars opriep een verzoek op tape in te sturen zodat een Weird Request voor een vriend kon worden uitgezonden, zoals een tijdje op de maandagavond om half 11 gebeurde in de Mitchell’s Magical Music Show. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Shadows – Riders in the sky. Dit nummer wordt al uitgebreid behandeld in de zeezenderdiscografie. Er kan worden aangevuld: Het was Tom van der Velde die het programma ‘Wekker Radio’ op Radio Caroline in maart 1980 liet eindigen met dit nummer. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Piraatzenders werkzaam op Oostends grondgebied? Zie daar een vragende kop, destijds afgedrukt in rode letters in een Vlaamse krant, waarvan helaas de bron niet meer is te achterhalen, maar waarvan wel de datum bekend is, namelijk 3 april 1964. Tijd dus voor een nostalgische terugblik, waarbij ook het Vlaamse taalgebruik naar voren komt. Waarom, na bijna 55 jaren, uitgerekend dit artikel in het voetlicht zetten? Alleen al om het gegeven dat er zoveel foute informatie instond, wat destijds voor de lezers waarschijnlijk niet opviel maar de lezer van nu, met zijn opgedane kennis van de afgelopen decennia, een dikke glimlach op het gezicht brengt. …
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Greenfield and Cook – Lucille. Deze song is afkomstig uit 1970 en dus uit de tijd dat het duo Rink Groenveld en Peter Kok nog geen hits scoorden. Afkomstig uit Den Haag, waar ze eerst in The Hurricanes speelden, werden ze onder hoede genomen van producer Jaap Eggermont. De intro van het nummer Lucille gebruikten de heren om een jingle in te zingen ‘Welcome Robb Eden’ die deze weer gebruikte in de programma’s op Radio Caroline. greenfield and cook lucille RNI 1972 12 26 2200-0100-RobbEden-jingle.mp3 207.25 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Jullie zijn er beter in dan ik. Wie kan mij vertellen welk nummer Rob Stenders hier op de achtergrond gebruikt? [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Hier twee 30" tracks van een William B. Tanner LP waarvan ik zeker weet dat ze gebruikt zijn voor commercials, maar... welke? https://soundcloud.com/simonfex/tanner-commercial-tracks Ik kan het mij niet meer herinneren. Wie wel? Zou ook leuk zijn om die spots weer te horen. SF
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Ik ben al een aantal keren de afgelopen week een tune tegen gekomen waarvan ik geen idee heb wat het is. Iemand een idee? http://www.mijnbestand.nl/Bestand-ZNXJT4JC7UQZ.mp3 Ik ben benieuwd of iemand het weet. Jan-Fre
-
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
-
- 11 antwoorden
- 4,1k weergaven
-
-
Ik ben een serie jingles aan het archiveren, artiesten die iets inzingen, maar ik heb geen idee wie dit zijn. Iemand suggesties? http://www.mediafire.com/?m7dpf85pge47ljg
-
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Billy Mure and his Orchestra – Unison Trumpets. Deze Amerikaanse gitarist, die vele muzieksoorten wist te spelen, nam in de begin jaren zestig ook een aantal LP’s op met een door hem samengesteld orkest. In 1960 werd zo de LP ‘A string of Trumpets’ opgenomen waarop ondermeer ‘Unison’ Trumpets. In 1962 was er op Radio Nord het programma ‘Vilkommen an bord’ met Larsan Sörensson. En daar kwam het nummer weer voorbij als tune voor het programma. Filename Filesize Download link Valid until 2017-170 - Nord-19620611 billy mure Välkommen ombord med nyheder og Låten från Båten med hhv. Häger og Larsan Sörensson (kl. 15.00 - 16.00) Pinsedagen.mp3 …
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Curtis Mayfield – Junkie Chase. Deze titel staat al in de discografielijst en dus kan het volgende worden toegevoegd: Op 6 en 7 januari werden er in de Uithof in Den Haag voor de eerste keer door de Amerikaanse ISSL schaatswedstrijden voor profs georganiseerd als tegenhanger van de bekende wedstrijden van de ISU. Veel bekende rijders uit die tijd deden er aan mee, waaronder de Nederlanders Verheijen, Verkerk, Bols en Schenk. De laatste won en ging met 34.500 harde guldens naar huis. Er diende aan promotie te worden gedaan dat gebeurde via Radio Veronica waarbij Junkie Chase werd ingezet als muziek. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Wat zou de meest gebruikte uuropener ter wereld zijn? Als je een beetje rondsnuffelt op internet, dan kom je vooral #10 van JAM's TurboZ tegen. Die is volgens mij door zowel JAM als Top Fomat honderden keren ingezongen voor verschillende zenders en doeleinden. Wie kent er meer van dit soort overbekende jingles?
-
- 0 antwoorden
- 916 weergaven
-
-
Werner Drexler Orchester - World Cup Fanfare 1974. De in 1928 in Nürnberg geboren Duitse componist, pianist, orkestleider en arrangeur heeft tal van platen met zijn orkest opgenomen waaronder ‘World Cup Fanfare 1974’ op het RCA label. Dit ter gelegenheid van de eindronden van het Wereldkampioenschap Voetbal dat in dat jaar in Duitsland werd gehouden.. Het was onder meer de tune van de Atlantis Top 40 in 1974. Ook Ferry Maat op Radio Noordzee gebruikte het een tijdje in 1974 als tune in ‘Herry met Ferry’. De derde vernoeming betreft Ferry Eden, die het als tune gebruikte voor de Nederlandse top 40 op Radio Mi Amigo in 1978. In het voorjaar van 1978 werd er een nieuwe versi…
-
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-