Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Moog Machine – Hey Jude. Dit nummer staat al vermeld en kan worden aangevuld. Op Radio Atlantis werd bij herhaling reclame gemaakt voor het radioblad Script Magazine waarvoor het nummer Hey Jude werd gebruikt in combinatie met het nummer Yummy Yummy Yummy. Moog Machine – Yummy Yummy Yummy. Dit nummer is afkomstig van de lp Switched on Rock uit 1969 en werd in combinatie met ‘Hey Jude’ van dezelfde lp gebruikt voor het maken van een promospot voor Script Magazine op Radio Atlantis. Moog Machine - Hey Jude. This number is already mentioned and can be completed. Radio Atlantis repeatedly advertised the radio magazine Script for which the song Hey Jude…

2. Started by hans knot,

Ashford and Simpson – Solid as a rock. Een Amerikaans duo. Ze waren producers van andere artiesten, componisten van vele hits en zelf nam het tweetal ook de nodige platen op. Ze begonnen bij Tamla Motown en kwamen via Capitol Records bij Warner Bros terecht. Valerie Simpson en Nickolas Ashford waren trouwens ook echtgenoten tot 2011 toen Nickolas kwam te overlijden. Op Radio Monique hadden ze met ‘Solid as a rock’ de eerste satellietschijf uit de ‘geschiedenis’ van het station en werd er aan boord van de Ross Revenge ook nog een jingle met dit nummer geproduceerd die niet tot de betere hoogstandjes kan worden gerekend. ashford and Simpson Monique 16121984 1200…

3. Started by hans knot,

Vic Barell and his Orchestra – Footing. Dit is weer een tune van de buitencategorie en afkomstig van een EP van dit orkest onder leiding van de Belg Vic Barell. Hij introduceerde voordat Ray Connif het deed het meezingen op het thema van de muziek. Footing werd in 1963 op Radio Syd gebruikt als tune voor het programma Namnsdagkvarten met Pelle Nyström. Vic Barell footin - Namnsdagskvarten med Pelle Nyström 28 08 1963. I programmet næv nes Hans-Ingvar Hansson som var tekniker på Radio Syd.mp3 1.99 MB [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  4. Electronic System – Plic Ploc. Een nummer van de lp Electronic System Volume 2 van de groep onder leiding van de Belg Dan Lacksman. Het kwam in 1972 uit op het Omega label. Peter van Dam gebruikte het op Radio Mi Amigo voor het maken van de commercial ‘Tamara King Studio in Heist op den Berg’ alsook voor de productie van de spot voor ‘Home in, Grootwarenhuis te Aalst en Gent’. Electronic System - Plic Ploc. A number of the lp Electronic System Volume 2 of the group led by the Belgian Dan Lacksman. It came out in 1972 on the Omega label. Peter van Dam used it on Radio Mi Amigo for the commercial 'Tamara King Studio in Heist op den Berg' as well as for the produ…

5. Started by hans knot,

Duke Pearson Big Band – Straight up and down. Deze big band bestond uit 16 personen waarbij leider Duke Pearson degene was die de piano onder meer bespeelde. Het nummer Straight up and down werd in 1967 opgenomen. Het werd gereleased op de lp ‘Introducing Duke Pearson’. Introductie had de band eigenlijk niet meer nodig want het was de 11de lp, die trouwens op het Blue Note label werd uitgebracht. Het nummer werd bij Radio Veronica in 1971 als tune gebruikt door Gerard de Vries voor het programma ‘Nachtklup’. Duke Pearson Big Band - Straight up and down. This big band consisted of 16 people and leader Duke Pearson was the one who played the piano. The so…

6. Started by hans knot,

Shadows – Chelsea Boot. Dit nummer wordt al genoemd in de zeezenderdiscografie. Er kan aan worden toegevoegd: Reeds in 1967 werd het nummer al gebruikt voor de productie van een spot ten bate van de Radio Veronica Drive In Show met Jan van Veen en Chiel Montagne. [verborgen inhoud]

7. Started by hans knot,

Franck Pourcel and his orchestra – Tout les mots d’amour. Voor dit nummer gaan we terug naar de beginperiode van Radio Veronica. In die tijd was er vele zondagmiddagen een aantal korte programma’s, waaronder het kwartiertje ‘Magische toetsen’ dat werd geïntroduceerd met de tekst: ‘U kunt 15 minuten luisteren naar bekende melodieën van toen en van nu, gespeeld door pianist Henk Vos, met ritmische begeleiding. Aangenomen mag worden dat de ritmische begeleiding werd verzorgd door zijn broer Tony Vos zijn kwartet. De intro was steevast een deel van het nummer ‘Tout les mots d’amour’ , dat weer valt te herleiden naar de originele uitvoering van Frank Pourcel en zijn orkest. …

8. Started by mart538,

set oude Hilversum3 jingles oa troetelschijf jingles. Have fun Mart538 http://www55.zippyshare.com/v/84631174/file.html

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  9. Started by hans knot,

Jean-Michelle Jarre - Oxygène. Dit nummer staat al meerdere malen vermeld in de discografie en het volgende kan worden toegevoegd: In oktober 1978 werd er voor de weekendprogrammering op Radio Mi Amigo het nodige veranderd. Ondermeer kwamen de Belgische Nationale Top 50, de Belgische Nationale Tipparade en de Belgische Disco Top 10 erbij, terwijl andere programma’s kwamen te vervallen. Marc Jacobs produceerde op het nummer ‘Oxygène’ een spot onder het motto ‘Mi Amigo weekend radio is goede radio.’ [verborgen inhoud]

10. Started by hans knot,

Conquistador – Aqua. Conquistador was een gelegenheidstrio van studiomuzikanten, die verantwoordelijk was voor het inspelen van de herkenningstune van het WK voetbal in Argentinië. Het nummer Aqua kwam in 1979 uit en werd gecomponeerd door het duo Janschen en Janschens, dat pseudoniemen waren voor Hans van Hemert en Piet Souer. Op Radio Caroline werd in de zomer van 1979 Aqua ingezet als filler op weg naar het hele uur en wel door Ad Roberts. Conquistador - Aqua. Conquistador was an occasional trio of studio musicians, responsible for playing the recognition tune of the World Cup in Argentina. The song Aqua was released in 1979 and was composed by the duo Jans…

11. Started by chaldy,

Hallo luitjes wie o wie heeft er naam jingles met de naam John spreek uit Sjon in jingles stel het zeeer op prijs bvd groetjes Chaldyaub op zippyshare of mp3 thanks.

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Started by Bosmeester,

Rond 1979/80 werd bij de TROS Top 50 als de Europarade top 10 jingles gedraaid met de stem van Tom Mulder omlaag gehaald (nummer 10, 9, etc.) wie heeft deze jingles in zijn of haar archief?? Groetjes, Arnold.

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  13. Gast Wim
    Started by Gast Wim,

Wie o wie weet een betrouwbaar adres om een aantal VHS HiFi banden te digitaliseren. Hierop staat veel radio-, jinglemateriaal, deels zelf geproduceerd, dat ik graag weer digitaal in mijn bezit wil hebben. De Blaupunkt HiFi recorder waarmee ik alles indertijd heb opgenomen, ligt helaas op het recorderkerkhof... Alvast enorm dank! Een hartelijke groet, Wim

• 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  14. Started by hans knot,

Lovin Spoonful – Summer in the city. Dit nummer is al genoemd in de discografie. Er kan aan worden toegevoegd: Ook werd het nummer gebruikt voor het maken van een jingle ‘Happy music when you’re drivin’ door Ilona Karssemyer, de toenmalige echtgenote van Tom Mulder, die de jingle als Klaas Vaak gebruikte in zijn program,ma's op Radio Veronica. [verborgen inhoud]

15. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

"Precious Words" van Swing Out Sister wordt al sinds Erik de Zwart de Top 40 bij Veronica op Radio 3 presenteerde, gebruikt als filler. Hoorde 'm vanmiddag weer op 538 en ik vind hem nog steeds wonderschoon. https://soundcloud.com/simonfex/swing-out-sister-top-40-filler SF

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  16. Started by Juul,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik interviewde hem in 1997 voor een Poster en toen zei hij : "Joe Cocker ,................ zoals hij zelf pas geleden zei: “ 2 jaar voor Woodstock trad ik nog op voor 300 mensen in een cafe en toen voor 4 honderd duidend mensen , als ik Woodstock over zou moeten doen, ik zou zou er in een minuut weer zijnâ€'

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  17. Started by skybird,

Hier nog wat instrumentaaltjes uit het pakket the power van TM. Dirk [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  18. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  19. Started by PowerMusic,

Wie oh wie heeft deze jingle in goede kwaliteit? [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  20. Started by Vincent,

Op 5 oktober 2014 wordt onder de naam Hitparadedag voor de 17e keer de landelijke ruil-, informatie- en ontmoetingsdag voor hitparadeliefhebbers gehouden. Liefhebbers uit alle windstreken van Nederland en zelfs uit Vlaanderen komen dan bij elkaar om elkaar te ontmoeten, informatie uit te wisselen, hitlijsten te ruilen, herinneringen op te halen en onderling te discussiëren over alles wat met hitparades te maken heeft. Net als voorgaande jaren zal er ook dit keer weer een gezamenlijke sessie zijn met een gastspreker. Deze keer is de locatie het DESTO Paviljoen op Sportpart "De Vryheit", Componistenlaan 1, 3451 SX Vleuten, vlakbij Utrecht. De zaal gaat om tien uur open en…

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  21. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar een betere kwaliteit van deze opnames: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 6 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  22. Een paar jaar geleden hoorde ik op de BBC Local Radio If I Had Words, de welbekende nummer 1 hit van 1977 op 1978. Wat me opviel was dat in die versie Yvonne Keeley niet mee zong. Toen ik een email stuurde aan desbetreffende DJ, kreeg ik geen antwoord. Hadden mijn oren mij dan bedrogen? Neen, want vorige week hoorde ik bij toeval andermaal de solo versie. De solo versie heb ik nooit kunnen vinden op de P2P sites, dus ik houd me aanbevolen. Ik heb effe een screenopname via YouTube geplaatst, zodat jullie kunnen mee genieten. Aanvullende informatie is van harte welkom!!

23. Jean Jacques Perrey – L’Horloge Hantee Een van de vele nummers van Jean Jacques Perrey die in de zeezenderdiscografie thuis horen. Hij componeerde dit nummer in samenwerking met Harry Breuer en het kwam in 1972 voor het eerst uit op de lp Moog Generation. In november 1976 werd op Radio Mi Amigo een nieuwe programmering ingevoerd en Marc Jacobs, die op bezoek was in Playa de Aro, maakte samen met Bart van Leeuwen een nieuw programma overzicht waarbij ze gebruik maakten van ‘L’Horloge Hantee’. Jean Jacques Perrey - L'Horloge Hantee One of the many songs of Jean Jacques Perrey that belong in the discography. He composed this song in cooperation with Harry Breuer …

24. Started by johan1,

hallo heeft iemand de jingle rockballads van alfred Lagarde toen bij Veronica naar het zelfde programma zou graag deze willen lenen mailtje graag naar; johanvkoot1gmail.com

• 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  25. Started by pvanklei,

Ik ben op zoek naar deze mannenstem hier gebruikt in een deel van een spot voor de Vakantiespits. [verborgen inhoud] Wie kan mij hier mee helpen? Grt, Peter

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 1,8k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.