Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by janf001,

Hierbij de JUMBO LP met RNI jingles. LP RNI jingles.mp3 [verborgen inhoud] RNI jingles - label.jpg [verborgen inhoud] groet, janf

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  2. Ik ben aan het opruimen en heb 124 Library LP's liggen uit de NOS Fonotheek met originele stickers en uitleenkaartjes. Daarnaast nog eens 35 Library LP's uit België, Italie en Duitsland. Al het materiaal stamt voornamelijk uit de jaren 70 en 80 en varieert van klassiek tot hard-rock en alles wat daar tussen in zit. Het merendeel is van TIM, Themes International Music uit de UK en JW Music Library. Alles gaat in een keer weg tegen opbod en het openingsbedrag is slechts EUR 150,00 incl. BTW. Bij interesse stuur je een mail met het biedingsbedrag naar harm@bedrijfsfotograaf.nl De sluitingsdatum is dinsdag 11 juli 2017. De hoogste bie…

• 1 antwoord
    • 1,7k weergaven
  3. Started by hans knot,

Four Lads and Ray Ellis and his orchestra – I got the sun in the morning. Een prachtig lied dat voor het eerst uitkwam op de lp ‘Four on the aisle’ op het Columbia label in 1958. Het werd in 1961 gebruikt als programma opener op Radio Mercur toen H. Botcher Hansen op zoek ging naar de roots van Egen Peters. [verborgen inhoud] geen you tube voorbeeld beschikbaar

4. Started by hans knot,

Jess and James – Fado. Een nummer afkomstig van de in 1969 verschenen lp Revolution Evolution Change. De tekst is van Fernando Lameirinhos en de compositie van zijn broer Antonio. Afkomstig uit Portugal verhuisden ze al heel vroeg naar België en richten begin jaren zestig de gitaargroep Robots op. Op een bepaald moment verschoof hun aandacht naar de soulmuziek en werd de naam van de groep ‘Jess and James’ en werden ze begeleid door de JJ Band. Het intro van het nummer ‘Fado’ werd door Lex Harding in 1970 gebruikt voor het inspreken van een jingle: ‘Dit is de Veronica Top 40’. Jess and James - Fado. A song from the 1969 album Revolution Evolution Change. The ly…

5. Gast klaas
    Started by Gast klaas,

hallo ik verzamel radio jingles wie kan mij aan jaartal jingles helpen in het engels en nederlands bvd groet klaas

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  6. Started by hans knot,

chicago approaching storm- R Caroline - Mike Haggler LA promos (11 mins).mp3 872.8 kB [verborgen inhoud] 23-07-2017 Chicago – The approaching storm. Dit prachtige nummer van Chicago werd door Mike Haggler gebruikt om een LA spot, waarin onthaasting een belangrijk onderwerp was, voor Radio Caroline te produceren. In de spot was op 13 seconden ook nog eens een flits te horen van de groep Resonance met ‘OK Chicago’ en de spot eindigde met een fragment uit Sinfonia India van Carlos Chávez [verborgen inhoud] Resonance – OK Chicago. Dit nummer van de formatie Resonance werd, via een kort fragment, gebruikt in samenhang met ‘th…

7. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Deze filler van Avro's Toppop komt vermoedelijk uit een pakket dat ook (en als eerste) door de BBC is gebruikt. Ik heb hem nimmer op de radio gehoord... http://snd.sc/16qE3On SFx

8. Started by Erik,

Ja ik heb weer een mooie promo gevonden deze maal de Veronica's Teleflight Nashville Promo, mooi ingesproken door de heer Tom Collins, met daarachter de hele track van de originele begeleidende muziek in stereo, en weer als 1 complete set te downloaden. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 11 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  9. Started by Oever532,

Hallo, Heeft iemand toevallig de losse cuts van de jingles die Noordzee FM in 2004 heeft gebruikt? Ik heb ze langs horen komen toen ik mijn eerste stageperiode deed in dat jaar en zou deze jingles graag weer eens terug willen horen. Ik heb al compilaties gehoord op Soundcloud, maar voor eigen nostalgie en luisterplezier heb ik ze graag 'los'/schoon, om het zo te zeggen. 😅 Deze had ook een uuropener met een fragment van Robbie Williams' Let Me Entertain You. Ik heb al de reclamepingels uit die tijd, maar ik wil graag de jingles zelf terug luisteren. Ik weet sinds kort dat deze door Reelworld zijn gemaakt. Bij voorbaat alvast hartelijk da…

10. Paul McCartney and Wings – Singalong junk. Staat al uitgebreid in de lijst en kan worden aangevuld: De instrumentale versie van dit nummer is afkomstig van de in 1970 verschenen lp McCartney en was het debuut soloalbum van Paul McCartney, uitgebracht op 17 april 1970 door Apple Records. McCartney nam het in het geheim op, meestal met behulp van eenvoudige thuisopnameapparatuur in zijn huis in St John's Wood. Het mixen en sommige opnamen vonden plaats in professionele Londense studio's. Afgezien van incidentele bijdragen van zijn toenmalige vrouw Linda, voerde McCartney het hele album alleen uit door te overdubben op vier-sporen tape. Het was Paul de Wit (Erik de Zwart) di…

11. Started by hans knot,

Eddie Layton – Hawaiian Wedding Song and more. In Europa is de naam van Eddie Layton nauwelijks bekend maar des te meer in Amerika. De in Philadelphia geboren Edward M Layton schreef veel muziek voor CBS programma’s, was meer dan 40 jaar organist in het ‘Old Yankee Stadium’ in New York en nam 27 lp’s op met orgelmuziek. In 2004 kwam hij op 79-jarige leeftijd te overlijden. Van de lp ‘Organ Sounds and Percussion’ werden drie nummers gebruikt voor een persiflage op ‘het spel kaarten’ van Gerard de Vries. Het werd door Chiel Montagne ingesproken en richtte zich op het spel kaarten genaamd ‘Veronica’. Voor ‘het lied‘ werden drie nummers van Layton gebruikt: ‘March of the Siam…

12. Started by Hans van Mokum,

Nog wat van de Avro Te downloaden tot 02 september 2015

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  13. Started by hans knot,

Van McCoy and the Soul City Symphony – Hey girl come and get it. Dit nummer is afkomstig van de in 1975 uitgekomen LP Disco Baby van Van McCoy. Een jaar eerder kwam de vocale versie uit, die we kennen van The Stylistics. McCoy was toen ook verantwoordelijk voor de arrangementen en de productie. De instrumentale versie van Van McCoy werd door Toon Schipper gebruikt op Radio Mi Amigo in 1978 als eindtune voor het programma ‘Keukenpret’. [verborgen inhoud]

14. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar een scan van het singlehoes van 2 Beatlesnummers: Twist and Shout en Yesterday. Nou is er genoeg op het net te vinden maar ik zoek van beide de 1976 Nederlandse uitvoering.

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  15. Lorenzo Smith – Countdown. Dit nummer werd uitgebracht in 1966 op het Outasite Record label in een oplage van slechts 99 exemplaren. Dit vooral om omzetbelasting te ontwijken. Het was exclusief leverbaar via Mike Vernon’s Rhytmn and Blues Monthly. Een exemplaar was in ieder geval aanwezig op Shivering Sands want op Radio City was een promospot te horen waarin het aftellen en het begin van het nummer werden gebruikt, in combinatie met ‘Midnight to six Man’ van The Pretty Things. Het ging om de ‘Midnight to Six Special’ van het station te promoten waarbij men een etmaal lang feestelijk het nieuwe jaar 1967 mee inluidde. Pretty Things- Midnight to Six Man. Wel h…

16. Ventures, the – The Bat. Soms vraag je jezelf af hoe een jingle op de radio kan komen. Diende er dan helemaal niet over te worden gediscussieerd alvorens de jingle de ether inging? Een voorbeeld is de jingle ‘ha ha ha ha mad Tony Prince’ die in 1967 te beluisteren was op Radio Caroline North. Voor het maken van de jingle gebruikte men het nummer ‘The Bat’, afkomstig van de LP Ventures in space uit 1964. ventures the bat Caroline North 1967 08-13 1800-1900 TonyPrince - LastShow.mp3 193.39 kB [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

17. Started by Renegade,

Iedereen alvast fijne Kerstdagen ! Om in de stemming te komen: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  18. Started by hans knot,

Tony Camilo’s Bazuka – Theme from Police Woman. Dit nummer werd in 1976 uitgebracht en is beslist niet de uitvoering die werd gebruikt in de populaire televisieserie met Police Woman Pepper Anderson, een rol die werd gespeeld door Angie Dickinson. De originele versie is van Morton Stevens. In ieder geval gebruikte Ton Schipper op Mi Amigo in het programma Keukenpret bij het voorlezen van de recepten de uitvoering van Tony Camilo’s Bazuka. [verborgen inhoud]

19. Started by hans knot,

Raymond Lefevre and his Orchestra – Soul Coaxing. Over dit nummer is al ontzettend veel vermeld in de discografielijst. Er kan aan worden toegevoegd dat in 1985 het ook werd opgepikt door Frits Koning op Radio Monique als filler van het programma-uur naar het daarop volgende nieuwsbulletin. raymond levefre soul coaxing Monique 1985 01 06 1000-1100-Frits Koning-filler Lefevre-SoulCoaxing.mp3 1.55 MB [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

20. Weet iemand van jullie wellicht nog voor welk oud Nederlands radio- of tv-programma dit instrumentale nummer werd gebruikt? Elton John - Your starter for?

• 3 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  21. Started by hans knot,

Ventures – Choo choo train. Een groep die met diverse vermeldingen voorkomt in de zeezenderdiscografie. Daarbij kan dit nummer ‘Choo choo train’ ook worden vermeld. Afkomstig van de uit 1968 afkomstige lp Horse, werd het namelijk gebruikt op Radio Delmare in 1979 door Rob van der Meer in het programma ‘Muziekfabriek’. Het werd op werkdagen uitgezonden tussen 9 en 10 uur in de ochtend. Het was een verzoekplatenprogramma voor bedrijven met minimaal 2 werknemers. Ventures - Choo choo train. A group that appears with various mentions in the offshore radio discography. This number 'Choo choo train' can also be mentioned. Originating from the album Horse from 1968,…

22. Gast 259
    Started by Gast 259,

Er zijn diverse alarmschijf jingles, om mijn verzameling compleet te maken ben ik op zoek naar de "alarm alarm schijf". Wie o wie heeft deze en wil deze delen. Dank. Henk

• 2 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  23. Gast pascal
    Started by Gast pascal,

Hier een mix van "De grootste familie van Nederland", TROS op 2. Geen idee hoe het pakket heet, misschien iemand op het forum hier. http://www.mediafire.com/file/end3fdihrd623zz/De_grootste_familie_van_Nederland_Tros_op_2.mp3

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  24. Started by Arjan2,

Hallo iedereen, als ik de jingles wil scheiden van video hoe moet dat? de eeste van deze video of die ene die begint op 0.28 van video 2 ik zou erg blij zijn met de wijze raad. mvg Arjan2

• 4 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  25. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Eén van mijn favoriete JAM pakketten allertijden is Power Station, dat in eerste instantie voor WPJH New York en WCAU-FM Philadelphia werd ingezongen. In Nederland werd het pakket in 1992 verkocht aan Veronica die het vreemd genoeg alleen liet inzingen voor de programma’s van Jeroen van Inkel (Rinkeldekinkel) en Edwin Evers (Evers In Het Wild). Men had er m.i. beter aan gedaan om alles van Power Station als algemeen pakket te gebruiken, in plaats van het destijds gebruikte Track To The Future van Thompson Creative. De Evers en Inkel jingles zijn denk ik wel bekend, daarom een compilatie van de WPLJ-demo cuts en de Veronica Power Station cuts die in het algeme…

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.