Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Categorie 4 Zingende deejays Tom Bradley – Fly with me. Bradley heeft een lange loopbaan als anchorman op Channel 9 in Nieuw Zeeland en wel gedurende drie decennia. Ook is hij schrijver van kinderboeken, entertainer, zanger en bovendien was hij één van de good guys van Radio Hauraki. In 1970 kwam het nummer ‘Fly with me uit’, waarmee hij onder meer verscheen in de Australische versie van ‘Bandstand’.

2. João Donato - The Frog De Braziliaan Donato heeft talloze lp’s en cd’s in een zeer lange loopbaan opgenomen en de lp ‘A bad Donato’ uit 1970 wordt gerekend tot de 100 beste lp’s die er ooit ter wereld zijn opgenomen. Het nummer ‘The Frog’ is van deze lp afkomstig en in december 1972 was het dat het nummer voor het eerst als tune werd gebruikt door Mike Storm op Radio Caroline. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=63a2ffba-92f5-446a-ad72-bef029fabd58

3. Gast klaas
    Started by Gast klaas,

hallo ik verzamel radio jingles wie kan mij aan jaartal jingles helpen in het engels en nederlands bvd groet klaas

• 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  4. Started by mart538,

Kijk eens wat ik tegen kwam op You tube,

5. Started by skybird,

Hier de Promo van de top 100 allertijden uit 1979. Ingesproken door Lex Harding. Dirk http://www66.zippyshare.com/v/31256390/file.html

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  6. Started by hans knot,

Herb Alpert and his Tijuana Brass – Mame. Dit nummer komt al voor in de zeezenderdiscografie. Kan dus worden aangevuld. Op Radio Caroline was het Mike Storm die zijn programma in de zomer van 1973 eindigde met dit swingende geluid van Herb Alpert en zijn band. Het is een track van het zevende album, getiteld S.R.O. uit 1966, en werd tevens als single uitgebracht op het A&M platenlabel. Mame was de opening van de gelijknamige musical. Herb Alpert and his Tijuana Brass - Mame. This song is already featured in the discography. So it can be completed. On Radio Caroline it was Mike Storm who ended his program in the summer of 1973 with this swinging sound of He…

7. Started by skybird,

Hier een paar van die mooiere jingles uit het best show pakket van de Tros. Gemaakt in 1987.Origineel van Jam. Dirk

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  8. Het was denk ik in 1974 of 1975 dat m'n zwager een piepklein bandrecorderbandje had met deze promo: Promo Electric Music Productions Ik zou (bijna) verwachten dat er een relatie was met Mi Amigo. Wie kent deze promo en kent het bedrijf achter de promo : Electric Music Productions?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 14 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  9. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Ik weet niet meer wat de aanleiding was, maar Veronica heeft een keer het programma 100 Pop of een Envelop uitgezonden met Will Luikinga.., compleet met de jingles van de TROS. https://soundcloud.com/simonfex/100-pop-of-een-envelop-voo SF

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  10. Elvis Presley - Introduction Also Sprach Zarathustra Theme from 2001 A Space Odyssey/ see see rider. Het begin van een concert Aloha from Hawaii van Elvis Presley, dat op 14 januari 1973 live vanuit het Honolulu International Center werd uitgezonden per satelliet richting Europa en Azië, waar het in 40 landen werd ontvangen. De intro van See See Rider werd in 1979 gebruikt voor de jingle op Radio Delmare: ‘Tussen wal en schip, een programma van Astrid de Jager’. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=09725c91-11e8-49d1-8222-7967e927be5c

11. Greenfield and Cook – Lucille. Deze song is afkomstig uit 1970 en dus uit de tijd dat het duo Rink Groenveld en Peter Kok nog geen hits scoorden. Afkomstig uit Den Haag, waar ze eerst in The Hurricanes speelden, werden ze onder hoede genomen van producer Jaap Eggermont. De intro van het nummer Lucille gebruikten de heren om een jingle in te zingen ‘Welcome Robb Eden’ die deze weer gebruikte in de programma’s op Radio Caroline. greenfield and cook lucille RNI 1972 12 26 2200-0100-RobbEden-jingle.mp3 207.25 kB https://filesender.surf.nl/?vid=360553c0-a6cd-8829-3bbe-00001610b140

12. Ik ben aan het opruimen en heb 124 Library LP's liggen uit de NOS Fonotheek met originele stickers en uitleenkaartjes. Daarnaast nog eens 35 Library LP's uit België, Italie en Duitsland. Al het materiaal stamt voornamelijk uit de jaren 70 en 80 en varieert van klassiek tot hard-rock en alles wat daar tussen in zit. Het merendeel is van TIM, Themes International Music uit de UK en JW Music Library. Alles gaat in een keer weg tegen opbod en het openingsbedrag is slechts EUR 150,00 incl. BTW. Bij interesse stuur je een mail met het biedingsbedrag naar harm@bedrijfsfotograaf.nl De sluitingsdatum is dinsdag 11 juli 2017. De hoogste bie…

• 1 antwoord
    • 1,6k weergaven
  13. Maria Neuhaus – Die Sonne bist du. Soms komen verrassingen plotseling voorbij, ja zelfs een halve eeuw nadat het betreffende nummer in een speciale versie is uitgebracht op het BASF label in Duitsland. Dankzij Werner Tschoepe weten wat dit nummer een liedtekst heeft gekregen door P. Mathäus en dat de compositie, die eerder een instrumentaal succes was en werd gebruikt als station tune voor RNI, een speciale versie is van The Man of Action van Les Reed. Maria Neuhaus - Die Sonne bist du. Sometimes surprises come suddenly, yes even half a century after the song in question was released in a special version on the BASF label in Germany. Thanks to Werner Tschoepe,…

14. Started by hans knot,

Band of the Dutch Royal Airforce – Pennsylvania 6-500. De titel van dit nummer is een telefoonnummer in New York City voor een hotel met de naam ‘Pennsylvania’. Het swing jazz nummer is een compositie van Glenn Miller die er dan ook een hit mee had met zijn orkest. De uitvoering van Pennsylvania 6-500 van de Band of the Dutch Royal Airforce werd ingezet door Tony Allan op RNI. Hij verving Alan West in zijn programma in april 1971 en gebruikte het nummer als eindtune. XXX Vermelding onder Glenn Miller Orchestra kan worden verwijderd. Band of the Dutch Royal Airforce - Pennsylvania 6-500. The title of this song is a telephone number in New York City…

15. Started by hans knot,

Duke Ellington and Johnny Hodges – Weary Blues. Een prachtig nummer van dit duo. Ze speelden beiden piano op de lp ‘Play the blues back to back’, afkomstig uit 1959. Tijdens een testsessie voor Radio Condor, een opnameband die bewaard is gebleven maar nooit is uitgezonden, waren het Dominee Geert Toornvliet en zijn secretaresse die promotie maakten voor het toekomstige programma en Radio Condor, daarbij gebruik makend van ‘Weary Blues’. duke ellington johnny hodges weary blues Radio Condor 00-07-1973 Test Band.mp3 2.01 MB https://filesender.surf.nl/?vid=25d7a522-5db8-6768-1a92-00001275038f

16. Started by hans knot,

Mr. Bloe – Groovin with mr. Bloe Dit nummer heeft al talloze verwijzingen in de zeezenderdiscografie en kan dus worden aangevuld. Op Radio Mi Amigo werd in november 1976 een ‘Berichten Rubriek’ geïntroduceerd in het programma ‘Baken 16’. Allerlei activiteiten, waarvan de opbrengsten voor een goed doel waren, mochten minimaal vier weken voor de activiteit plaats vond, worden gemeld aan het adres in Spanje en werden dan opgenomen in het programma. Voor de promospot werd door Marc Jacobs ‘Groovin with mr. Bloe’ ingezet. Mr. Bloe - Groovin with Mr. Bloe This item already has numerous references in the discography and can therefore be completed. On Radio Mi Amigo …

17. Started by Vincent,

Jullie zijn er beter in dan ik. Wie kan mij vertellen welk nummer Rob Stenders hier op de achtergrond gebruikt? RobStenders-Muziek

• 5 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  18. Started by RadioLuisteraar,

Download en Klik Hier Gewoon voor de verzamelaars, tuurlijk zal het pijn aan de oren doen, maar het is nu eenmaal zo. BTW ik heb niks met monique te maken, have fun with it.

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Started by hans knot,

Crazy Casey – Snaggle Puss. Een nummer afkomstig van de lp ‘The beast and I’ van Crazy Casey. De originele opname die later nog een aantal malen verscheen op single als b kantje en dan onder andere namen zoals: Casey and the Pressure Group en Cees Schrama. In alle gevallen gaat het om de productie van Cees Schrama. In de zomer van 1977 gebruikte Marc Jacobs het als eindtune bij de presentatie van de Belgische Top 15 op Radio Mi Amigo. Crazy Casey - Snaggle Puss. A song from the album 'The beast and I' by Crazy Casey. The original recording that later appeared a number of times on single as b side and then under other names such as: Casey and the Pressure Group…

20. Started by Vincent,

Ik heb jullie hulp nodig. In de eerste opname gebruikt Jos van Heerden een instrumentaal werkje van The Jets, een Utrechtse band uit de jaren 60. Ik zoek de titel. Wie kan deze achterhalen? M_Utrecht-20221007-1500-1600-JosVanHeerden-SixtiesTop100-TheJets En voor deze promo worden een aantal muziekstukjes gebruikt. Wie herkent ze? M_Utrecht-20221007-1400-1500-SixtiesTop100-PromoSuperSixties

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 9 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  21. Started by Arjan2,

Hallo iedereen, als ik de jingles wil scheiden van video hoe moet dat? de eeste van deze video of die ene die begint op 0.28 van video 2 ik zou erg blij zijn met de wijze raad. mvg Arjan2

• 4 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  22. Started by hans knot,

Blind Faith – Presence of the lord. Een compositie van Eric Clapton afkomstig van de in 1969 uitgebrachte lp Blind Faith. Een super groep met als leden naast Eric Clapton, lead singer Stevie Winwood, Ginger Baker op drums en gitarist Rick Grech. De lp haalde de nummer 1 positie in de VS, Canada en Engeland maar een vervolg kwam er nooit. Een hele korte naamjingle voor Andy Archer op RNI werd door een zwoele damesstem ingesproken op een riedel van het nummer ‘Presence of the lord’ en wel beginnend op 2.34 in het nummer. Blind Faith - Presence of the lord. A composition by Eric Clapton from the 1969 released album Blind Faith. A super group with members next t…

23. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

http://snd.sc/1crQhYq SFx

• 3 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  24. Started by hans knot,

Count Basie and his orchestra – This could be the start of something big. Dit nummer staat al in de discografielijst en kan dus worden aangevuld. ‘This could be the start of something big’ is een compositie van Steve Allen en kwam in 1963 in de uitvoering van het orkest van Count Basie in de platenwinkels. Arrangeur en dirigent was trouwens Quincy Jones en Count zelf zat achter de piano. Het nummer werd ook in 1972 gebruikt op Radio Veronica in het kader van ‘Nog meer prijzen in de Gouden 538 week’, spots ingesproken destijds door Tom Collins. Count Basie and his orchestra - This could be the start of something big. This song is already in the discography list…

25. Started by hans knot,

Earl Scruggs - Nashville Skyline Rag. De "Nashville Skyline Rag" is een bekende compositie van Bob Dylan. Hier gaat het om de uitvoering van Earl Scruggs, de man die de banjo zijn plaats gaf in de voorste linies van de blue-grass-muziek. Zijn uitvoering, uitgebracht op de elpee Nashville's Rock uit 1970, werd door Don Allen op RNI ingepast in zijn country-programma als filler. Allen heeft het stuk daarbij behoorlijk verlengd. Earl Scruggs - Nashville Skyline Rag The "Nashville Skyline Rag" is a well-known composition by Bob Dylan. This is the performance of Earl Scruggs, the man who gave the banjo its place in the front lines of blue-grass music. His pe…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.