Spring naar bijdragen

Vermeer Thijs en Zonen


hans knot

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Bart Van Peer:

Dat amateurisme van Patrick Valain was niet te evenaren en Vermeer Thijs en Zonen is ook een verhaal apart.

zie het wel als een stap van 45 jaar terug in de tijd. Toen ging alles langzamer, waren de spots langer en minder flitsend. Hoorde recentelijk nog een radioprogramma van mijzelf terug uit 1969 en toen dacht ik daar hetzelfde over

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Bart Van Peer:

Dat amateurisme van Patrick Valain was niet te evenaren en Vermeer Thijs en Zonen is ook een verhaal apart.

je mag niet vergeten dat reclame in Vlaanderen alleen in kranten en tijdschriften mocht. Begin jaren 80 waren de vrije radio's in Vlaanderen ook heel voorzichtig met het vernoemen van firmanamen totdat reclame uiteindelijk in 1985 dan toch mocht. In de jaren 70 kon reclame dankzij de start van Atlantis ook via de radio via Nederland voor de Belgen. Mi Amigo kopieerde Atlantis maar de ervaring om spots te maken was er nog niet in Vlaanderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Peter van Odekerke:

De wervende kracht van de Mi Amigo commercials moet niet onderschat worden. Valain gebruikte dezelfde  stukjes muziek steeds achterelkaar gemonteerd, was zijn kenmerk. Persoonlijk vond ik juist die commercials bijdragen aan het aparte vriendelijke geluid van Mi Amigo. 

 

6 uur geleden zei Peter van Odekerke:

De wervende kracht van de Mi Amigo commercials moet niet onderschat worden. Valain gebruikte dezelfde  stukjes muziek steeds achterelkaar gemonteerd, was zijn kenmerk. Persoonlijk vond ik juist die commercials bijdragen aan het aparte vriendelijke geluid van Mi Amigo. 

Ik denk dat hij natuurlijk voor de verschillende commercials diverse muziekjes gebruikte maar in geval van een commercial een muziekje koos waarvan hij een reperterende looptape maakte om daar de teksten op in te spreken

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.