Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Started by hans knot,

Mongo Santemaria – Listen here. Het nummer Listen here is afkomstig van de LP ‘Mongo’s way’ die in 1971 op het Atlantic label uitkwam. Mongo Santemaria, geboren op Cuba in 1917, maakte vele LP’s met Latin Jazz. Het was Alen West op RNI die het nummer gebruikte als achtergrondmuziekje om over heen te kunnen praten. Mongo kwam in 2003 in Florida te overlijden. Mongo Santamaria Listen here RNI 19710416 Alan West.mp3 656.82 kB [verborgen inhoud] helaas geen you tube voorbeeld meer beschikbaar

2. Started by Oever532,

Hallo, Weet iemand of er nog meer jingles en tunes zijn gemaakt met de muziek van Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds? Hetgeen wat ik al heb: - Gebruikt in een ledenwerfspot van Veronica - [verborgen inhoud] - Promo van Veronica over de uitzending van de Nederlandse versie in 1988 - [verborgen inhoud] - Promo van RTL International - [verborgen inhoud] Verder weet ik ook dat het in de vormgeving van Radio Delmare is gebruikt, maar ik ben toch benieuwd naar meer. Aangezien ik zelf een groot fan van de muzikale versie van The War of the Worlds ben, en ik ook van jingles etc hou, lijkt het mij hier een best of both wor…

3. Started by hans knot,

Janco Nilovic – Black Horse. Ook weer een sterk staaltje van gebruik van ‘Library Music’. Het nummer Black Horse werd door Nilovic zelf gecomponeerd en kwam herhaaldelijk voorbij op Radio Mi Amigo in de zomer van 1977 toen pas getrouwde koppels of die 25 jaar getrouwd waren werden opgeroepen contact te nemen met het gemeentebestuur van Playa de Aro. Dit in het kader van ‘de week van de liefde’ die in de maand september dat jaar plaatsvond. Een gratis verblijf in Playa viel daarmee te winnen. Het nummer kwam trouwens uit in 1971 en wel op de productiemuziek lp 70’s Pop Vocals op het label Editions Monteparnasse 2000. Janco Nilovic - Black Horse. Another strong …

4. Started by hans knot,

New Orleans Syncopators – How high the Moon. Een nummer dat we vooral herinneren als de prachtige hit van Les Paul and Mary Ford. Er zijn vele uitvoeringen bekend. De bovengenoemde is van het Amsterdamse jazz orkest onder leiding van George Katee in 1976 opgenomen op de lp ‘Hits in Dixie’. Trouwens het orkest New Orleans Syncopators werd al in 1954 opgericht door Jan Burgers, trad in vele landen op en had in 1964 een mooie internationale hit met het nummer ‘Midnight in Moscow’. Het was Haike Debois die in 1978 deze versie van ‘How high the moon’ gebruikte als filler op Radio Mi Amigo in het programma ‘Koffie op zondag’. helaas is het nummer niet beschikbaar in…

5. Started by hans knot,

Jean Jacques Perrey – Island in space. Een nummer afkomstig van de in 1968 uitgekomen lp ‘The Amazing New Electronic Pop Sound of Jean Jacques Perrey’. Het werd in 1972 door Tom Collins op Veronica gebruikt voor een van de veilig verkeer spots: ‘Bij stilstand in een file waarschuw het achterop komende verkeer door enkele malen op het rempedaal te trappen waardoor uw remlichten opgloeien. Zorg dat U gezien wordt.’ Jean Jacques Perrey - Island in space. A song from the 1968 album 'The Amazing New Electronic Pop Sound of Jean Jacques Perrey'. It was used by Tom Collins on Veronica in 1972 for one of the safe traffic spotlights: 'When stationary in a traffic jam, …

6. Kenny G – Songbird. Kenneth Bruce Garelick speelt voornamelijk sopraansaxofoon onder de naam Kenny G en is afkomstig uit de Amerikaanse stad Seatlle. Van zijn lp Duotones uit 1986 is het nummer Songbird afkomstig. Het was Rik van Rhijn die het nummer gebruikte als tune op Radio Monique in het weekend programma ‘Avond Cursus Muziek.’ [verborgen inhoud]

7. Started by Vincent,

In 1979 de tune van de 19toen show op Radio Caroline: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Started by hans knot,

Henry Mancini and his orchestra – Peter Gunn meets mr.Lucky. Bijna niet te geloven dat 50 jaar naar dato wordt ontdekt wat men op Radio 227 op het einde van een nieuwsbulletin, dat trouwens om 15 minuten voor het hele uur werd gelezen, als einddreun gebruikte. Het zijn de laatste seconden van het nummer ‘Peter Gunn meets mr. Lucky’ in de uitvoering van het orkest onder leiding van Henry Mancini.

9. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] Iemand enig idee? Moet uit 1971 zijn.

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Started by skybird,

Hier nog een leuke Tros jingle uit 1976 van Jack Jersey. Jingle die hij maakte op de muziek van Blue brown eyed lady. Dirk http://www65.zippyshare.com/v/84675111/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  11. Started by hans knot,

Josh Macrae – Messing about on the river. Deze zanger werd in 1933 geboren in het Schotse Glasgow en gedurende zijn diensttijd ontmoette hij Tony Hatch. Deze is verantwoordelijk voor het componeren en schrijven van de song en dat onder het pseudoniem Mark Anthony. Het werd voor het eerst op de plaat gezet in 1961 en uitgebracht op Pye Records. Het komt terecht in de discografie aangezien het nummer op Radio City werd gebruikt voor de commercial ‘Red Whale Fleet’, een bedrijf dat meer dan 250 boten in verhuur had en adverteerde met ‘Boating Holidays’ via het Radio City adres in 7 Denmark Street London WC2. Josh Macrae - Messing about on the river. This singer w…

12. Started by mart538,

Wie kan mijn daar aan helpen,ben de cd kwijt,met daarop het pakket,ik had ook op de cd 'stond the making of. wie oh wie helpt mij Thanks Mart

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. Dag radio vrienden Ben al tijden op zoek naar een tune van Edvard Niessing, het is een tune die veel is gebruikt in zijn radio show destijds op radio 192 Een snelle gave tune met bellen er in . Edvard kan dit zelf niet prijs geven .Ik wil graag deze tune gebruiken voor mijn radio show. Bij deze doe ik oproep ,wie weet hoe deze filler of tune heet.Bvd Gr Johan

• 4 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  14. Started by hans knot,

Spin – Grasshopper. Dit nummer staat al in de lijst en kan worden aangevuld: Het was in de maand november 1976 dat Bart van Leeuwen met een bandprogramma op Radio Mi Amigo het nummer ‘Grasshopper’ ook gebruikte tot de top van het hele uur en dus tot het nieuwsbulletin, dat vanaf boord werd gelezen. Spin - Grasshopper. This song is already in the list and can be added: It was in the month of November 1976 that Bart van Leeuwen with a band programme on Radio Mi Amigo also used the song 'Grasshopper' to the top of the whole hour and thus to the news bulletin, which was read from board. [verborgen inhoud]

15. Started by hans knot,

London Pop Orchestra, the – He ain’t heavy he’s my brother. Een nummer in 1969 gecomponeerd door Bob Russell en Bobby Scott. De heren ontmoetten elkaar slechts drie keer, waarna Russell aan een slopende ziekte kwam te overlijden. Desondanks maakten zij deze mooie compositie. Het nummer werd eerst opgenomen door Kelly Gordon maar de hitversie was voor The Hollies, terwijl Neil Diamond er een kleine hit mee had. Een instrumentale versie werd in 1970 door the London Pop Orchestra opgenomen. Die versie werd door Roger Kirk op RNI gebruikt als filler op 29 april 1971. Het werd zijn enige programma want door ernstige zeeziekte werd hij de volgende dag al van boord gehaald. …

16. Started by mart538,

Radio Octaaf moederband jingles het is niet de beste kwaliteit maar leuk om terug te horen. Ik weet dat Edo peters en betere kwaliteit heeft,dus Edo maak ons eens blij.( of iemand anders) Met dank aan Martinoctaaf. Mart538 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  17. Hierbij de jingles van Radio London / Big L die in 2005 door JAM werd gemaakt. [verborgen inhoud] Het pakket werd samengesteld uit een mix van de pakketten: Turbo Z, Warp Factor, Z Force, Kiss '90 en Postron Groet, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  18. Started by pvanklei,

Midden jaren '80 gebruikte Sky Channel (TV) een aantal KPM Music Library tracks voor de continuity en TV jingles. Ik ben op zoek naar de naam van de volgende (waarschijnlijk KPM) tracks. Herkent iemand deze muziekjes en weet misschien van welke LP's deze komen? Muziekje op 0:58: [verborgen inhoud] Muziekje aan het begin: [verborgen inhoud] Muziekje aan het begin: [verborgen inhoud] Dank, Peter

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Started by hans knot,

Shadows – Man of Mystery. Dit nummer staat al in de lijst en er kan aan worden toegevoegd: Man of Mystery werd ook door Hans Brouwers op Radio Mi Amigo gebruikt als tune voor het programma ‘Nieuwe Platen’, dat gedurende een periode op de zaterdagmiddag werd uitgezonden tussen 5 en 6 uur. Man of Mystery kwam in 1961 op Columbia uit als EP waarop ook ‘Apache’, ‘FBI’ en ‘The stranger’ stonden. De EP stond liefst 28 weken op nummer 1 in de zogenaamde EP Hitlijst van Engeland. [verborgen inhoud]

20. Gast Duncan Elfrink
    Started by Gast Duncan Elfrink,

Hallo Forumleden, Zouden jullie voor mij Jingles en of voice overs in willen spreken? En daarna willen afmixen. Het gaat om het volgende: * Energy-Radio.nl spreek uit als Energy streepje Radio punt nl * Hitzone uurtje * DJ Duncan * Elke zaterdag van 20:00 uur tot 21:00 uur Hitzone uurtje door Dj Duncan. * U luisterd naar Energy-radio * Energy-Radio * Dj Guus Alvast bedankt, Heel erg bedankt. Duncan Elfrink Medewerker Energy-Radio

• 7 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  21. Started by Juul,

Meer info bij de "Beeb": http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-21835757 Wat mij betreft is dit de beste: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-43SUJAPPILTH.mp3

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Started by hans knot,

Larry Page Orchestra – Every one’s gone to the moon. Het gaat hier om een instrumentale versie van de hit van Jonathan King. Larry Page was officieel Larry Parks en startte zijn loopbaan als zanger. Hij veranderde zijn naam in Larry Page en werd orkestleider, arrangeur, producer en manager. Zo was hij verantwoordelijk voor ondermeer de productie van ‘’ Wild Thing’ van de Troggs en van Daniel Boone’s ‘Beautiful Sunday’. Het was Tony Allen die de uitvoering van ‘Everyone’s gonne to the moon’ van Larry Page in de zomer van 1971 gebruikte voor een weinig gehoord lied ‘Radio Northsea, the greatest of them all’. [verborgen inhoud]

23. Commodores – Machine gun.Deze instrumentale hit van de Commodores staat al met vele vermeldingen in de zeezenderdiscografie maar er kan aan worden toegevoegd: Paul Alexander Rusling gebruikte ‘Machine Gun’ voor het geven van een programmaoverzicht van Radio Caroline 389 in de zomer van 1973.

24. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Ferry Maat heeft een periode het nummer "Bye bye" van The Pockets gebruikt als afsluiter van de Soulshow. Dit nummer is onvindbaar, althans voor mij. Kan iemand mij dit nummer bezorgen? Reageren via pb aub. Alvast bedankt voor de moeite. Simon

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. In de 60-er jaren van de vorige eeuw hadden onderzoekers, als het ging om radiobeluistering en meer, veel meer tijd nodig om een onderzoek af te sluiten en de gevonden resultaten openbaar te maken via de publicatie van een rapport vol bevindingen. Vaker niet meer dan twee A4’tjes. Zo dook ik uit het archief een berichtje op uit de maand december 1964 waarin als kop ‘Radio besteedt te weinig aandacht aan eigentijdse muziek’. Het taalgebruik destijds is ook afwijkend met tegenwoordig want het persbericht begon met: ‘De Nederlandse geluidsomroep schiet in ernstige mate tekort wat betreft aandacht voor de hedendaagse muziek.’ Het was een van de conclusies van een …

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.