Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.137 discussies in dit forum
-
Shadows – Man of Mystery. Dit nummer staat al in de lijst en er kan aan worden toegevoegd: Man of Mystery werd ook door Hans Brouwers op Radio Mi Amigo gebruikt als tune voor het programma ‘Nieuwe Platen’, dat gedurende een periode op de zaterdagmiddag werd uitgezonden tussen 5 en 6 uur. Man of Mystery kwam in 1961 op Columbia uit als EP waarop ook ‘Apache’, ‘FBI’ en ‘The stranger’ stonden. De EP stond liefst 28 weken op nummer 1 in de zogenaamde EP Hitlijst van Engeland. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Uit The Spirit Of.. is hier voor de zoveelste keer die prachtige stationsong. Ik geloof dat ik de VRL-versie nog steeds het beste vind. Gewoon mooi! https://soundcloud.com/simonfex/spirit-of-st-louis-pepper-tanner SF
-
Hallo, Weet iemand of er nog meer jingles en tunes zijn gemaakt met de muziek van Jeff Wayne's Musical Version of The War of the Worlds? Hetgeen wat ik al heb: - Gebruikt in een ledenwerfspot van Veronica - [verborgen inhoud] - Promo van Veronica over de uitzending van de Nederlandse versie in 1988 - [verborgen inhoud] - Promo van RTL International - [verborgen inhoud] Verder weet ik ook dat het in de vormgeving van Radio Delmare is gebruikt, maar ik ben toch benieuwd naar meer. Aangezien ik zelf een groot fan van de muzikale versie van The War of the Worlds ben, en ik ook van jingles etc hou, lijkt het mij hier een best of both wor…
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
In 1979 de tune van de 19toen show op Radio Caroline: [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ted Heath and his Music – Saturday Jump. Dit nummer kan worden aangevuld: Saturday Jump werd trouwens ook door Cees van Zijtveld op Radio Veronica gebruikt voor het programma ‘Voetjes van de vloer’, waarbij de intro werd gesproken door Jan van Veen en daarmee de platendraaier Cees van Zijtveld introduceerde om ‘de voetjes van de vloer te krijgen’. Het nummer is afkomstig van de in januari 1964 op DECCA uitgekomen lp ‘Saturday Club’. Ted Heath and his Music - Saturday Jump. The information of this song can be completed: By the way, Saturday Jump was also used by Cees van Zijtveld on Radio Veronica for the programme 'Voetjes van de vloer', in which the intro was…
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Het volgende staat al in de discografielijst John Barry - This Never Happened To The Other Feller (afkomstig van de Soundtrack On het Majesty's Secret Service, United Artists). Op Veronica werd dit instrumentale nummer gebruikt in de Kolder op Zolder-show. Er kan aan worden toegevoegd dat het nummer ook werd gebruikt voor de productie van de jingle ‘non stop hot spot’ voor de Lexjo op Radio Veronica. John Barry this never happened Veronica-19710505-1900-2000-LexHarding-Lexjo.mp3 260.53 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Voor wie hem niet kent het origineel: Ruud de Wild maakte samen met zijn sidekick Cielke, Gijs Staverman én Stefan Stasse een remake van Ziet Em Duun.
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
wie o wie kan mij helpen aan veronica s power 2 en 3
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Diversen [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Jean Jacques Perrey – The old bell ringer. Dit nummer staat al in de discografielijst maar er kan aan worden toegevoegd: Het nummer werd ook gebruikt op Radio Mi Amigo door Ton Schipper ten bate van een commercial voor ‘Veermeer Thijs en zonen’, een bedrijf dat Radio Mi Amigo altijd trouw is gebleven. Het nummer werd voorafgegaan door een heel kort fragment afkomstig van het begin van het nummer ‘Magic Mandrake’ van de Sarr Band. Sarr Band – Magic Mandrake. De eerste tonen van dit nummer werd door Ton Schipper gebruikt op Radio Mi Amigo voor een commercial voor ‘Vermeer Thijs en Zonen’. Dit in combinatie met Jean Jacques Perrey en ‘The old bell ringer’.…
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ben op zoek naar de titel van een instrumentaal nummer , het klinkt best wel bekend, alle tips of hints zijn welkom. Alvast bedankt voor het meedenken. [verborgen inhoud] Vr gr Jan
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Henry Mancini and his orchestra – Peter Gunn meets mr.Lucky. Bijna niet te geloven dat 50 jaar naar dato wordt ontdekt wat men op Radio 227 op het einde van een nieuwsbulletin, dat trouwens om 15 minuten voor het hele uur werd gelezen, als einddreun gebruikte. Het zijn de laatste seconden van het nummer ‘Peter Gunn meets mr. Lucky’ in de uitvoering van het orkest onder leiding van Henry Mancini.
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ray Martin and his Orchestra – Egyptian Epic. Dit mysterieuze nummer is afkomstig van een Phase 4 Stereo LP gevuld met muziek en geluidseffecten en kreeg als album titel ‘The Sound of Sight’ mee. Het nummer Egyptian Epic werd op Radio London in 1966 gebruikt voor een promo voor het programma van Mike Lennox. ray martin egyptian crypt London 1966 - Mike Lennox Promo.mp3 758.9 kB [verborgen inhoud] helaas geen verwijzing gevonden
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Beste radiocollega's, Ik maak veel interviews voor radio Beach aan de Westkust in Vlaanderen. Nu ben ik op zoek naar instrumentale tunes om onder mijn interview te plaatsen. Niet te enerverend, maar nu ook geen slows. Wie kan mij op weg helpen met enkele titels of enkele muziekstukken ? Alvast van harte bedankt. Gino Ester
-
Billy Mure and his Orchestra – Unison Trumpets. Deze Amerikaanse gitarist, die vele muzieksoorten wist te spelen, nam in de begin jaren zestig ook een aantal LP’s op met een door hem samengesteld orkest. In 1960 werd zo de LP ‘A string of Trumpets’ opgenomen waarop ondermeer ‘Unison’ Trumpets. In 1962 was er op Radio Nord het programma ‘Vilkommen an bord’ met Larsan Sörensson. En daar kwam het nummer weer voorbij als tune voor het programma. Filename Filesize Download link Valid until 2017-170 - Nord-19620611 billy mure Välkommen ombord med nyheder og Låten från Båten med hhv. Häger og Larsan Sörensson (kl. 15.00 - 16.00) Pinsedagen.mp3 …
-
- 0 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik mis dit soort fillers op de radio.. Ooit gebruikt door de TROS, in 1987, door Jeroen Soer en Martijn Krabbé. SF (wederom dank aan Dirk)
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
ben op zoek naar een goede mp3 van Veronica Unlimited- what kind of dance is this. heb geprobeerd het geluid van youtube te rippen maar is geen top kwalitiet.
-
Wie o wie heeft er aub jingles van karel van kooten alles is welkom bvd Chaldy ....
-
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Op YouTube kwam ik een mooie jingle collectie van Radio 538 begin jaren'90 tegen. Ik heb zelf ook nog veel van deze jingles thuis liggen
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Hilversum 3 NOS Maal (1977-1978) promo met muziek van Syd Dale - The Iron Horse [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Lovelets – Rock your baby. De groep die we ondermeer kennen van een jaren 70 versie van Typewriter Rock is afkomstig uit Italië. Men heeft diverse Lp’s opgenomen waarbij de saxofoon telkens een hoofdrol speelde. Het nummer ‘Rock your baby’ uiteraard origineel van George McCrae, is dan ook afkomstig van de LP ‘Sensational Sax in Love’, uit 1974. Haike de Bois gebruikte het als eindtune voor haar programma ‘Op de koffie’ op Radio Mi Amigo. lovelets rock your baby Mi Amigo-19780207- Haike Debois -Op De Koffie.mp3 1.04 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Herb Alpert - Route 101. Dit nummer werd door Ad Roberts als tune gebruikt op Radio Monique in het programma Radio Avondblad dat via het station was te beluisteren. Het nummer ‘Route 101’ is afkomstig van de LP Fandango uit 1982 op uiteraard het A&M recordlabel, waar Alpert vele artiesten heeft ondergebracht en geproduceerd gedurende zijn lange muzikale loopbaan. Andere nummers die door Ad Roberts onder meer werden gebruikt tijdens zijn periode op Radio Mi Amigo, Radio Caroline, Radio Monique en Radio 819/558 zijn "Garden Party" van de formatie Mezzoforte en "Morning Dance" van Spyro Gyra. De tekst die in de zeezenderdiscografie staat kan komen te vervallen [ver…
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Frans van Oirschot – Just out of Reach/Ding Dong. Misschien wel de langst gezochte tune en wel die van het Skyline programma op RNI met Louise Quirk is het nummer ‘Just out of reach’. Het is afkomstig van een solo-lp van Frans van Oirschot op zijn steel guitar. De solo lp heeft als titel ‘Hawaian Souveniers’. De plaat werd geproduceerd door Annie de Reuver. Van Oirschot nam ook veel op met de formatie Honolulu Strings. Het tevens op deze lp voorkomende ‘Ding Dong (Sweet Hawaiian Chimes) werd tevens gebruikt op RNI en wel door Louise Quirk om een promo in te spreken voor haar programma ‘Skyline’. In werkelijkheid is Louise nooit aan boord van het zendschip van RNI geweest …
-
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier nog een keer de dag opener van de Vara uit de jaren 70. Dirk
-
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
James Last – I’m a believer. De instrumentale versie van ‘I’m a believer’ was onderdeel van een medley met ‘Good Vibrations’ en ‘Have a drink om me’ en was afkomstig van de lp uit 1967 met als titel ‘The Best of Non Stop Dancing’. I’m a believer werd in april 1969 op Radio Veronica ingezet voor een promotiespot ten bate van de Anjerloterij. De spot deels ingesproken door Tom Collins en deels door Jan van Veen, zette de luisteraars aan om iedere dag – en dat gedurende twee maanden – het wachtwoord te onthouden dat telkens in de programma’s werd genoemd. Rijdend door Nederland was er een aantal promotieteams waarvan de dames en heren inwoners konden vragen om het wachtwoord…
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-