Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Charlie Dore – Pilot of the Airwaves. Staat al vermeld in de lijst kan worden aangevuld. Een bericht van Neil Amstrong (deejay van het laatste uur als Neil Gates) maakt duidelijk dat hij het nummer al een tijdje gebruikte als afsluiter van zijn programma op Radio Caroline en het kon worden gezien als een soort van eindtune. Charlie Dore - Pilot of the Airwaves. Already mentioned in the list can be added. A message from Neil Amstrong (deejay of the last hour as Neil Gates) makes clear that he used the song for a while as a closing track of his programme on Radio Caroline and it could be seen as a kind of end tune.
-
-
- 6 antwoorden
- 2,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo wie o wie heeft aub de cijfers 1 tot 0 van het pincode spel van de TROS dit was een spel van de Hr R van Someren, je kreeg een vraag en een code van een pincode door elkaar gehuselt, en deze moest je dan op de juiste volgorde zetten doormiddel van jou toesten bord van de telefoon, en je raad het al bij deze juiste combi hoofdprijs goed en bij de valse juist fout jingle. Alvast dank...
-
- 3 antwoorden
- 930 weergaven
-
-
Zo als de titel al aangeeft, wie heeft voor mij deze pingel die bij/voor het nieuws van radio Noordzee was te horen? In mijn eigen (klein) archief heb ik deze niet, tot mijn eigen grote verbazing. Dank alvast. Theo
-
- 11 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
Ted Heath and his Music – Sabre Dance. De oude klassieke compositie Sabre Dance van Aram Khachaturian werd in een vlot jasje gestoken door Ted Heath. Het kwam in 1962 uit op de lp Big Band Bash op DECCA in de serie Phase 4 Stereo. De beginpingel van dit nummer werd door Lex Harding gebruikt als pingel tussen de diverse items in Veronica’s Popjournaal. Ted Heath and his Music - Sabre Dance. The old classical composition Sabre Dance by Aram Khachaturian was given a smooth jacket by Ted Heath. It was released in 1962 on the album Big Band Bash at DECCA in the series Phase 4 Stereo. The beginning of this song was used by Lex Harding as a ping-pong between t…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Bruce Johnston – Pipeline. Geboren als Billy Baldwin in juni 1942 werd hij geadopteerd en groeide op als Bruce Johnston in Beverly Hills. In 1965 mocht hij Brian Wilson vervangen in The Beachboys tijdens concerten. Bruce speelde onder meer gitaar, basgitaar, keyboard en drums. Naast het vele werk voor de Beachboys nam Johnston ook solowerk op zoals in 1977 de lp Going Public. Hierop stond het nummer Pipeline, dat door Ton Schipper in januari 1978 op Mi Amigo werd gebruikt als afsluiter van het programma ‘Tussen wal en schip’ en op naar het nieuws van 15 uur. Bruce Johnston - Pipeline. Born Billy Baldwin in June 1942, he was adopted and grew up as Bruce Johnsto…
-
- 0 antwoorden
- 2,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Onlangs vroeg platen verzamelaar en retailer Franck Leenheer aan mij of ik dit promotie plaatje kende. Het is een singletje waarop Joost den Draaier kennelijk reclame spots aan elkaar praat. Ik moest bekennen het nog nooit te hebben gezien maar vraag me nu af of iemand van jullie dit plaatje kent. Wat staat er op?
-
- 25 antwoorden
- 5k weergaven
-
-
dit blijkt niet de juiste versie te zijn de juiste is al in 2016 gevonden Norman Dane Orchestra - The Girls Of Copenhagen HK Caravelli et son Grand Orchestra - Les Filles De Copenhague Claude Vasori is de geboortenaam van de in 1930 geboren Parijzenaar die in 2019 kwam te overlijden. Als orkestleider, componist en arrangeur is hij de geschiedenis ingegaan als Caravelli. Het nummer Les Filles de Copenhague stamt uit het jaar 1962 en werd bij Radio Veronica op de dinsdagmiddag om half 6 gestart als tune van het programma Platenpallet, een hitparade met graag gehoorde platen in de presentatie van Pierre van Ostade. Caravelli et son Grand Orchestra - Le…
-
- 0 antwoorden
- 680 weergaven
- 1 follower
-
-
I found this interesting recording in You Tube.......
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Count Basie Orchestra – Flight of the Floo birds. Dit nummer is afkomstig uit 1957 van de LP ‘The Atomic Mr. Basie’ en het nummer is een compositie van Neil Hefti. In 1965 werd ‘Flight of the Floo birds’ gebruikt voor de productie van een spotje op Radio London waarin jonge vrouwen werden opgeroepen zich aan te melden voor de ‘Play boy Bunny hunt’ dat werd georganiseerd door Radio London in samenwerking met de Play Boy Club in Londen. count basie flight of London Spot 1965 Bunny Hunt.mp3 815.64 kB https://filesender.surf.nl/?vid=00418170-8ac4-b8a9-0b23-000059f8c10f https://www.youtube.com/watch?v=-yKzQC3pUoY
-
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
- 1 follower
-
-
Bonzo Dog Doo-Dah Band – Dr. Jazz. Een van de vele gebruikte nummers van de Bonzo Dog Band is het nummer Dr. Jazz. Het kwam uit op de lp Tadpoles in 1969. Op Radio Veronica kwam het voorbij als tune voor het programma ‘Playtime’, met als gesproken intro: ‘This is Playtime in the Veronica Saloon. Cowboys, movies and guns.’ Bonzo Dog Doo-Dah Band - Dr. Jazz. One of the many used songs by the Bonzo Dog Band is the song Dr. Jazz. It was released on the album Tadpoles in 1969. It was featured on Radio Veronica as a tune for the 'Playtime' programme, with the spoken intro: 'This is Playtime in the Veronica Saloon. Cowboys, movies and guns. https://filesender.su…
-
- 0 antwoorden
- 2,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Carl Douglas and Orchestra – Blue eyed soul. Dit nummer staat al in de lijst en er kan aan worden toegevoegd: Het nummer is afkomstig van de LP ‘Kong Fu Fighter’ die in 1974 uitkwam. Als single kwam het in 1975 uit en ook werd het nummer gebruikt door Frans van der Drift op Radio Mi Amigo. In zijn laatste uitzending op 18 januari interviewde hij een plugger van BASF en onder het interview liet hij ‘Blue eyed soul’ meelopen. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=2c422d58-a2a3-7742-733e-651b2925d7f9
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Aanrader (voor zover nog niet bekend). De In-vorm-podcast van Bas van Teylingen over vormgeving op de radio. (http://www.basvanteylingen.nl/) Mooie verhalen van (bekende) radiomakers over het maken en gebruiken van vormgeving voor radiostations. En herkenbaar voor iedereen die daar ook mee bezig is. (Iedereen gebruikt de fraaie term 'pielen' voor je creativiteit de vrije loop laten gaan en zien wat er uitkomt). Bovendien aardig wat onthullingen over de vormgeving van 538 in het begin en de jingle 'wat moet ik aan vandaag' van van Inkel. Mooi om radio nu eens van deze kant te benaderen. Luisteren! PS: Net online, podcast met Ferry Maat.
-
- 0 antwoorden
- 759 weergaven
-
-
Wie o wie heeft het liedje cq jingle van de polderpopparde het gaat zoiets van luistert u mee naar de polderpopparade het geeft waar u bent dan komt er een naam jingle in gevolgd door op radio 3 zoiets precies weet ik ook niet meer misschien 1 van jullie gr maar weer en gaarne op mp3 of zippy bedankt en tot een volgende keer Chaldy.
-
- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Will Glahé – Bayerische Polka (Solo für Posaune). De uit Duitsland afkomstige Will Glahé maakte vele successen met deze muzieksoort en kreeg bij leven de bijnaam ‘Polka King’. Een muzieksoort die lang niet bij iedereen in de smaak valt. Het nummer Bayerische Polka werd in 1970 uitgebracht en in 1974 gebruikt op Radio Noordzee in het programma ‘Buitengaats’ voor de spot ten bate van het item ‘de frustraten’. ‘Zijn wij, de collegae en ik, de overtuiging toegedaan dat één op de twee Nederlanders lijdt aan een vorm van frustratie……etc’. De spot werd ingesproken door Gerard Smit. Will Glahé - Bayerische Polka (Solo für Posaune). Will Glahé from Germany made many su…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Op 30 juni was op BBC 4 een anderhalf uur durende docu te zien over 60 jaar Britse hitlijst. Onderstaand de downloadlink van dit programma. Ik heb het omgezet in een Mpeg 4 formaat. Beeld en geluid goed. De file is ongeveer 1.6 gb groot. Voor de charts liefhebbers hier ! http://www.mediafire.com/watch/xt3qrtztbu53q8e/Pop_Charts_Britannia__60_Years_of_the_Top_10_20140630.mp4 Laurens
-
- 19 antwoorden
- 3,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Ten Years afer – Gonna run/The band with no name. Beide nummer zijn afkomstig van de LP: ‘Watt’ uit 1970 en werden door Lex Harding gebruikt voor een promotiespot ten bate van Veronica’s Popconcert op 26 juli 1971 in Naarden. Een popconcert waarvan de opbrengst voor de Nierstichting zou zijn. De betrokkenheid van Veronicamedewerkers bij de brand aan boord van de MEBO II van RNI was reden om het concert niet te laten doorgaan. Filename Filesize Download link Ten years after Veronica 1971 - Popconcert Naarden.mp3 269.65 kB https://filesender.surf.nl/?vid=573e12a4-ee74-bee8-13ba-00003b391cc1 https://www.youtube.c…
-
- 0 antwoorden
- 995 weergaven
- 1 follower
-
-
Deze demo van Pors vond ik terug in mijn archief. Ik ben nog op zoek naar Radio Identity 1 en 3, maar hier is in elk geval Radio Identity 2! https://pixeldrain.com/u/cK1RPVtZ
-
-
- 2 antwoorden
- 475 weergaven
-
-
http://www24.zippyshare.com/v/dpaW1F4e/file.html
-
- 0 antwoorden
- 933 weergaven
-
-
Julie Covington – Don’t cry for me Argentina. Hoofdthema uit de musical Evita uit 1977. Julie Covington mocht in 1967 een keer optreden in het programma van David Frost op de BBC. De Britse zangeres en actrice kreeg vervolgens een platencontract aangeboden. Het zou nog tien jaren duren alvorens ze zeer succesvol zou worden in de door Andrew Lloyd Webber en Tim Rice gecomponeerde musical. De intro van het nummer werd op Radio Mi Amigo gebruikt voor het maken van de reclamespots voor Postbus 196 Gent: ‘196 uw geluksgetal, postbus 196 Gent, een modern contactbureau…’ Er was zowel een mannelijke als vrouwelijke versie. Julie Covington - Don't cry for me Argentina…
-
- 0 antwoorden
- 327 weergaven
- 1 follower
-
-
Om alvast in de stemming te komen voor het optreden van The Rolling Stones is hier een oude TROS Posterjingle met een ID van Sir Mick zelf. Aan de jingle te horen, moet dit uit mid-jaren zeventig afkomstig zijn. http://snd.sc/1e4RxDx SF
-
- 26 antwoorden
- 6,2k weergaven
- 1 follower
-
-
De Power Play was de wekelijkse hittip van Radio Luxemburg. Ik heb zelf altijd gedacht dat de Nederlandse Power Play dezelfde was als de Engelse. Nu kom ik er achter dat er bij de Nederlandse service begin jaren 70 onder andere Angeline van Peter Koelewijn de Power Play was. Dan ben ik geneigd te zeggen dat beide services een eigen Power Play kozen. Klopt dat? Weet iemand daar meer over?
-
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Leden, hierbij de zelf gemaakte Powerplay Jingle zonder Benny Brown veel plezier ermee JOHAN POWERPLAY.wav https://pixeldrain.com/u/m1Js4MZv
-
-
- 7 antwoorden
- 575 weergaven
-
-
JAM bestaat deze week 40 jaar en dat is een goede smoes om het Powerstation-pakket maar weer eens uit de kast te trekken: in mijn ogen en oren hét beste JAM-pakket allertijden. Hier een montage van de originele WPLJ-cuts (uit de demo) en de Veronica resings Ben wel benieuwd naar jullie favoriete JAM-pakket. SF
-
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
-
-
Dit kwam ik bij toeval tegen (omdat ik alle Engelse hits van 1960 tot 1985 heb gedownload, ook de 'flops'): Violinski met Clog Dance, een kleine Engelse hit uit 1979. Het was de eindtune van Praatpaal 13, Praatpaal 15 en een hele reeks van leeftijd veranderde titels van jongerenprogramma's met Birgit Gantzert, eind '70, begin '80 bij de AVRO op 3.
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Ik luister in de auto meestal naar Radio 1 of 100%NL. En elke keer als ik dan op 100%NL Wolter Kroes samen met Pearl Jozefzoon hoor zingen "Tussen jou en mij" krijg ik de rillingen. Prachtig gearrangeerd en opgenomen. En een hele mooie tekst. En kom me niet aan met "dat Hollandse repertoire' pffffff, want dat is natuurlijk onzin. Gewoon een prachtige plaat van een sympathieke zanger. Juul
-
- 10 antwoorden
- 5k weergaven
-