Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
In de jaren '80 heb ik regelmatig (vanaf Sonifex cart! ) een jingle gebruikt van Sjef van Oekel (Dolf Brouwers). Ik heb geen idee of deze specifiek voor ons radiostation was geproduceerd of van een LP of TV programma kwam. In het fragment hoor je eerst een enorme scheet en daarna zegt Sjef iets in de trant van "Oh nee, eene gat in min broek". Iemand enig idee over welke jingle / uitspraak dit gaat?
-
- 0 antwoorden
- 308 weergaven
-
-
Wie o wie heeft de jingles van het foute uur op zippyshare en wie heeft het lied jingletje van raad een lied of niet ook als het mogelijk is op zippyshare bvd gr Chaldy
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Wie o wie heeft deze tune van dit leuke spel graag op zippyshare en bijdeze alvast bedankt groetjes van Chaldy
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
Frank Chacksfield and his Orchestra – Trains and boats and planes. Dit nummer is een prachtige compositie van Burt Bacharach en tekstschrijver Hal David uit 1965. Door tal van artiesten is het nummer opgenomen, waaronder Billy J. Kramer, Dionne Warwick en The Everly Brothers. De instrumentale versie van Frank Chacksfield and his Orchestra werd op Radio Noordzee in 1972 gebruikt voor de productie van een in huis reclame voor het blad reizen. Leo van der Goot sprak het in en er werd volop gebruik gemaakt van geluidseffecten van trein en vliegtuig. Immers diende je voor je op vakantie ging ‘Reizen’ te lezen om erachter te komen waar je met jouw beurs het beste de vakantie ko…
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb enige tijd geleden mijn cassettebandjes gedigitaliseerd. Als klein jochie nam ik veelal de prachtige tunes op die werden gedraaid op Radio 1. De komende tijd zal ik het eea plaatsen. Als eerste wil ik de tunes delen van NCRV's Hier en Nu. Deze tunes zijn gecomponeerd in 1995 en kent diverse stijlen op de thema van Hier en Nu (neutraal, gitaar, klassiek en blues). Het is waarschijnlijk ingespeeld door het Metropole Orkest, de componist is mij onbekend... [verborgen inhoud]
-
-
Wie heeft de eerste pakket van Radio 10 uit 1988 en met name de italiaanse jingles? bvd!
-
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Wie heeft voor mij het complete Jinglepakket van Radio 10 FM. Mvgr, Marcel Ampt.
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Vandaag 15 jaar geleden. Radio 10 FM from Graceland Memphis TN (Elvis week). [verborgen inhoud] Grt, Peter
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Kan iemand mij misschien helpen aan het jingle pakket van radio 10 gold wat gebruikt werd in de jaren 90.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Het is 12 jaar geleden dat Radio 10 Gold de middengolffrequentie 1008 AM in gebruik nam. Hierbij de jingles die toen door Top Format op de tracks van The Only One van JAM en Top Gold werden ingezongen: [verborgen inhoud] Grt, Peter
-
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Sonovox jingle van Radio 10 Gold, gezongen op #18 van The Only One (JAM). [verborgen inhoud] Weet iemand of die ook op de radio gebruikt is en zo ja in welk jaar? Groet, Peter
-
Waarom liet men 5 maal de zelfde jingle maken bij 10 Gold? De meeste versies draaide men toch niet op de radio. Ook bij andere stations was dat het geval. Dirk http://www48.zippyshare.com/v/38778956/file.html
-
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
Heeft iemand toevallig variaties op deze jingle? [verborgen inhoud] Ik weet van vroeger dat er in gesproken woord 'De Meeste Prijzen' of 'Prettig Weekend' bestonden...
-
-
- 5 antwoorden
- 940 weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo allemaal. Ook ik verzamel jingles als hobby. Ik zoek het Radio 10 jingle pakket van 1988 in GOEDE kwaliteit. Wie heeft deze in bezit en wil dat met mij delen? Groeten Raymond
-
-
- 21 antwoorden
- 4k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio 10 jingles 1988 [verborgen inhoud] Bron: Radioairchecks.nl Groet, Wim
-
Full package [verborgen inhoud] Full versions [verborgen inhoud] Top 4000 [verborgen inhoud] Groet, Wim
-
- 4 antwoorden
- 2k weergaven
-
-
Radio 192 heeft van 2001 tot en met 2004 programma's gemaakt vanaf de Bosdrift in Hilversum. Ad Bouman probeerde er samen met Michael Bakker een station van te maken dat een soort blijvend zeezendergevoel moest geven. Ik heb er zelf ook nog een tijdje met plezier programma's gemaakt. Hier wat jingles die vanaf de beginperiode zijn gebruikt met o.a. de stem van Martin Stoker en resings van de oude 192-jingles van Frans Mijts. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Voor de liefhebbers uit mijn archief: de tune van EO's Gouden Greep op Radio 2. Deze tune werd op 25 april 1997 ingespeeld door het Metropole Orkest onder leiding van arrangeur Gerbrand Westveen. De componist is Ferry Maat. Deze is niet verschenen op de CD-versie van Jingleweb. Enjoy! [verborgen inhoud] Groet, Michel
-
- 8 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Hier een mix van jingles voor Radio 2 uit de jaren 2000. Gemaakt door Top Format. Dirk http://www62.zippyshare.com/v/90657980/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hier wat radio 2 jingles. Made in the 80,70 en 60;50 jaar Nederpop en wat top 2000 jingles. Ze zijn gemaakt bij Top format. Dirk http://www38.zippyshare.com/v/6846294/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Voor mijn persoonlijke jingleverzameling vanwege nostalgie zoek ik momenteel niet alleen naar jingles van Radio Rijnmond, maar ook naar jingles van (NPO) Radio 2, met name die door Ferry Maat gemaakt zijn rond 1995, betreffende de uuropeners en uursluiters. Een groot deel heb ik al, het gaat puur om de ontbrekende jingles om de verzameling compleet te maken. Ik ben bekend met de dubbel CD met de compilaties van de Ferry Maat Jingles van o.a. Radio 2 enz. Hetgeen wat ik zoek staat er dus net niet op. Hetgeen waar ik naar op zoek ben: 1. [verborgen inhoud] Van deze opener (voorbeeld is van Veronica) zoek ik alleen nog naar de variaties voor de TROS …
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Brook Benton – Another cup of coffee. Brook Benton, de zanger met de prachtige donkere stem. Hij werd in 1931 in South Carolina geboren en overleed in 1988. Hij had een prachtige loopbaan met mooie hits. Op het Mercury label kwam in 1964 het door Earl Stanley en Leon Carr geschreven nummer: ‘Another cup of coffee’ uit. Zoals bij vele radiostations was er in de ochtendprogrammering van Radio 270 er een moment voor een koffiepraatje voor de luisteraars. Coffee break heette het bij Radio 270 en dit nummer van Brook Benton was ter ondersteuning van dit item. Geen programma fragment leverbaar. Brook Benton - Another cup of coffee. Brook Benton, the singer with the …
-
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Beatstalkers, the – Baseline The Beatstalkers was een Schotse groep die in de mid-jaren zestig van de vorige eeuw zowel in Schotland als Engeland in het clubcircuit optrad. In juli 1966 was op het Decca label de single ‘A love like yours’ – de bekende compositie van Holland en Dozzier – gepland. Er ontstond ruzie met de originele manager en de deur ging op slot. Wel werd de single later in het illegale circuit te koop aangeboden. Aan boord van Radio 270 was de plaat in ieder geval want Guy Hamilton gebruikte het bijvoorbeeld voor de promo ten bate van ‘The 270 Free Patrol Competition’ en het voorlezen van verzoekjes. Beatstalkers, the - Baseline The Beatstalke…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Dave Baby Cortez – Summertime. Het was in de lente van 1967 dat de uit Yorkshire afkomstige Phil Hayton, na te hebben gesolliciteerd bij Will Proudfoot, een baan kreeg bij Radio 270 als nieuwslezer. Ook werd hij ingezet voor het maken van commercials. Toen er een tekort aan deejays op het zendschip was ging hij ook programma’s presenteren. Officieel had hij als tune ‘Countdown’ van Dave Baby Cortez maar ook de b-kant van deze single, ‘Summertime’ werd soms daarvoor gebruikt. Hij bleef bij 270 tot de closedown in Augustus 1967. Dave Baby Cortez - Summertime. It was in the spring of 1967 that Phil Hayton, from Yorkshire, after applying to Will Proudfoot, got a j…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-