Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.125 discussies in dit forum
-
Dag Radio / Forum Vrienden Wie kent Duiker Sloot Promotions. Ik zoek daar jingles van . Gesproken jingles waren het tegen zeer redelijke prijzen. Hoe mooi kan het zijn. Bvd Gr Johan.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Billy Preston – Goldfinger. In 1971 was er gedurende korte tijd een item in de Crispian St. John show op Radio Northsea International (RNI). Hij gebruikte daarvoor een uitvoering van het nummer Goldfinger. Uiteraard een compositie van John Barry. De uitvoering van Billy Preston kwam in 1965 uit op het President label en was de achterkant van Billy’s bag, dat ook in de discografie vermeldingen heeft. Filename Filesize Download link billy preston on the map RNI 02-06-1971 Crispian StJohn.mp3 510.71 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Booker T and the MG’s – Kinda easy like. Dit nummer is afkomstig van de LP ‘Melting Pot’ en het was Tony Allen die het in 1971 gebruikte als tune voor zijn programma ‘You’re not going to believe this’ op RNI. booker t kinda easy life RNI-19710613 - Tony Allan - You're Not Going To Believe This.mp3 3.2 MB [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud][verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] ben op zoek naar deze tweetal jingles wie kan mijn helpen aan een wave bestandjes groet johan
-
-
- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Inmiddels antwoord gekregen.
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
En hier de soulshow promo uit de jaren 80. Geweldig gemaakt door Ferry Maat. Dirk http://www13.zippyshare.com/v/32892928/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
-
In 1984 liet BBC Radio One bij JAM in Dallas een aantal jingles van de pakketten Best Show en Hitradio inzingen. [verborgen inhoud] De pakketten werden in 1987 in Nederland voor de TROS (Best Show 1 en 2) en voor Veronica (Hitradio 1) ingezongen. Groet, Peter
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Torero Band, the – Yellow Submarine. Daar is andermaal een nummer van de Torero Band waar we alleen van weten wat ze hebben opgenomen en dat hun muziek werd uitgebracht via het MPF label. Dit staat voor Music for Pleasure. Eén van de lp’s heet ‘Lennon & McCartney Tijuana Style’, waarop ook Yellow Submarine staat. Dit nummer werd door AJ Beirens gebruikt om een liedje te zingen over het Beatles item in zijn programma: You’re tuned into six two zero five…..’ Torero Band, the - Yellow Submarine. There is another song by the Torero Band of which we only know what they recorded and that their music was released through the MPF label. This stands for Music for Pleas…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Bob Dylan maakt na 48 jaar een awesome interactieve muziekvideo van ‘Like a Rolling Stone’ Vergeet vooral niet te zappen langs alle verschillende kanalen! http://www.want.nl/bob-dylan-maakt-na-48-jaar-een-awesome-interactieve-muziekvideo-van-like-a-rolling-stone/ Robin
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Nat King Cole – Pretend. Een song geschreven in 1952 door Dan Belloc, Cliff Porman, Frank Levene en Lew Douglas. Het nummer is tientallen malen opgenomen ondermeer door Alvin Stardust, The Tielmann Brothers, Brenda Lee en Marvin Gaye. Maar de grootste hit had Nat King Cole met het nummer in 1953. De intro werd op Radio Veronica gebruikt om een speciaal verzoekplaten programma voor de 11 bemanningsleden van het lichtschip Terschelling af te kondigen. Dit gebeurde in 1963. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ben op zoek naar de jingles van Costa Holanda, die uitzond rond Benidorm wie kan mij helpen ?
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Dit is een jingle van KZLA Sportsradio tgv Olympische Zomerspelen 1984 in LA https://soundcloud.com/simonfex/klza-radio-jingle-olympic-summergames-1984-la Het nummer LA is my lady van Frank Sinatra is knap gemonteerd. SF
-
De leden van Spargo waren te gast in de Soulshow van Ferry Maat en namen, live in de uitzending, een jingle op. Mocht iemand dit in een betere kwaliteit hebben...... SF
-
Gary Fane – Overture Het gaat hier om Geert Veen geboren in Groningen maar in het westen muzikant geweest bij onder meer Johnny Kendall and the Heralds. In 1980 had hij een top 10 hit met het nummer Aquarius afkomstig van de lp Musical Interpretation Of The Zodiac. Een opdracht voor het schrijven van muziek bij een film over het sterrenbeeld Waterman, inspireerde Geert Veen tot een album over alle twaalf sterrenbeelden. Hij werkte het idee uit samen Fred Jansen. Horoscope werd door producer Jaap Eggermont opgenomen in de FPS Studio te Hilversum en Soundpush Studios te Blaricum. De orkestopnamen vonden plaats in de Music Centre Studio in Londen met dirigenten Dick Bakker e…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Debbie Reynolds, Donald O’Conner and Gene Kelly – Good Mornin’.Een vrolijk deuntje uit een Amerikaanse muziekfilm waarin de overgang van de stomme film naar de geluidsfilm werd gebracht en bezongen. In het eerste jaar werd er dermate veel naar de film gegaan dat driemaal de productiekosten al waren terug verdiend: Singing in the rain is de titel van de film. Het begin van het lied ‘Good Morning’ werd op Caroline South gebruikt voor de jingle: ‘Good morning, good morning, you’re listening to Keefers uprising…’ Debbie Reynolds-Donald O'Connor-Gene Kelly CarolineSouth-19661215-0809-0855-JohnnyWalker.mp3 244.64 kB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ergens november 1978: een observatie van de Engel van Vlaanderen in een Avondspits: Het gaat weer open: het dagboek van de Engel van Vlaanderen: [verborgen inhoud] ''Ik kijk op U neer maar ik kijk niet op U neer mijn inkijkhoek is anders zullen we maar zeggen zo zag ik vandaag een rij automobielen achter elkaar waarvan het leek of ze door een onzichtbaar touw steeds met kleine rukjes naar voren werden getrokken een leuk spelletje maar ik kon niet zien wie trok overigens bleek uit de woorden die uit de open autoraampjes naar buiten ontsnapten dat de Bond tegen het Vloeken wel geen automobilisten …
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hollyridge Strings – From me to you. Andermaal een prachtige uitvoering van een Beatlesnummer van de in 1964 uitgekomen lp ‘The Beatles Song Book’, waarmee the Hollyridge Strings in arrangementen van Stue Phillips ons destijds verrasten en waarvan vele nummers voor productiemuziek werden gebruikt. From me to you bijvoorbeeld werd ingezet op Radio 355 in 1967 in het programma Radio 355 Request als tune. Hollyridge Strings - From me to you. Again a beautiful performance of a Beatles song of the 1964 released album 'The Beatles Song Book', with the Hollyridge Strings in arrangements by Stue Phillips surprised us at the time and of which many songs were us…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Het heeft niets van doen met radio maar toch wil ik graag een beroep doen op de kenners en verzamelaars hier, wie gaat mij blij maken met een betere kwaliteit van deze eerste McCloud tune uit 1970? [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Vandaag wederom twee mooie jinglepakketten van David Arnold gedigitaliseerd. Hier een montage van één van die pakketten. Het is de muziek van Classic FM. [verborgen inhoud] Groet, Ger
-
Hier de wel bekende opener van de Ferry Maat Soulshow. Ferry gebruikte deze vanaf 1982. Dirk [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Hier een van de betere pakketten van TM. Synergy uit 1975. Ook gebruikt door het Franse RTL. Dirk http://www58.zippyshare.com/v/38382288/file.html
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Moest vandaag wat klaar zetten voor iemand uit het Mi Amigo archief en kwam deze afschuwelijke, tenenkrommende promo tegen. Maar ja, zo ging dat vroeger en dat vonden we wellicht fantastisch...
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
-
-
Bintangs – Ridin’ on the l&n. Dit nummer is afkomstig van de lp ‘Travelin in the USA’ van de Nederlandse formatie the Bintangs uit het jaar 1970. Het werd gebruikt in combinatie met het nummer ‘Marian’ van The Cats voor een promotiespot op Radio Veronica. Er werd op donderdag 26 maart 1970 een groots popfestival gehouden ten bate van de Nierstichting en wel in Middenmeer. Belangeloos traden op The Cats, Left Side, George Baker en BZN. De presentatie was in handen van Tineke en Lex Harding. Bintangs - Ridin' on the l&n. This song is from the lp 'Travelin in the USA' of the Dutch formation the Bintangs from the year 1970. It was used in combination with the song 'Maria…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vind deze 2 jingles uit de jaren 1960: jingle MAGI [verborgen inhoud] Iemand die een idee heeft om welk station het hier gaat? Radio MAGI?
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-