Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Rens Muller is sinds dinsdag Business Development Manager bij de Stichting Nederlandse Top 40. In deze functie is hij verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken maar ook instaan voor de verdere uitbouw van de commerciële activiteiten van de Top 40. Muller zat jarenlang in de hoofdredactie van Veronica Magazine. Ook was hij bij het grootste magazine van Nederland Creative Director Digital Content. “De Top 40 is een instituut en ik vind het een grote eer om mee te werken aan zo’n impactvol merk. De Media Markt Top 40 is de enige echte hitlijst van Nederland,†aldus Muller. Erik de Zwart, voorzitter van de Stichting Nederlandse Top 40: “…

2. Started by dave76,

Hallo allen. Ik weet niet of dit bestaat maar ik zoek een jingle waarin een 12 inch (extended version) wordt aangekondigd. Dat mag in het Engels maar ook in het Nederlands zijn. Ik ga een nieuw item doen in mijn nonstop 40 programma en de 12 inch maxi single speelt hierin een rol. Ik betwijfel of het bestaat maar als iemand zoiets heeft zou dat zeer gewaardeerd worden.

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  3. Started by GKoedam,

Het was één van de betere pakketten ingezongen voor Jeroen van Inkel en Edwin Evers bij het publieke Radio Veronica. Toen Veronica besloot commercieel te gaan, werd het pakket opnieuw ingezongen. https://pixeldrain.com/u/apE8r74W Dit is het origineel van JAM https://www.jingles.com/jam/radioids/HitRadio.php

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 953 weergaven
  4. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Goud van Oud keert vanaf 2 februari terug op Radio Veronica. Om alvast in de stemming te komen is hier de tune van dat programma. Althans, dit was het geval eind jaren '80. SF

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  5. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

In de jaren '90 werd een reeks jingles voor Goud van Oud gemaakt, gebaseerd op bekende hits. Hier wat voorbeelden. SF

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  6. Started by hans knot,

Ria Valk – Leo. Een carnavalslied dat eind 1976 uitkwam en eigenlijk voor drie zeezenderdeejays een vermelding dient te krijgen. Ria zelf presenteerde een programma op Radio Monique en de producer van de plaat, Eddie Ouwens, was tevens voor hetzelfde station actief. In februari 2022 was over dit lied in de Volkskrant van de pen van Paul van Onkenhout en John Schoorl te lezen dat in een achtergrondkoor het zinnetje ‘Leo wat ben je toch een lu lul u’ werd gezongen, mede door Tony Berk. En hij was bekend van Radio Noordzee en later Radio Monique. Ria Valk - Leo. A carnival song released in late 1976 that actually deserves a mention for three offshore radio …

7. Started by Juul,

Nog een lp uit de USA die ik toen Veronica ging stoppen "uit de discotheek gelicht" heb; Richard Nixon Superstar-David Frye 1971 David Frye was een Amerikaanse komiek. Lees maar : http://en.wikipedia.org/wiki/David_Frye Hier is het album. Schoon gemaakt en wel. http://www1.zippyshare.com/v/49799188/file.html Ook hier geldt dat je een beetje goed Engels-Amerikaans moet kunnen verstaan en weet hebt van de Amerikaanse politiek in de begin jaren 70. En........er zit geen muziek en er zitten geen jingles in. Maar als je dat voor lief neemt, veel luister plezier! Juul PS. Ik vraag mij eigenlijk af of jullie geinteresseerd zijn in …

• 4 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  8. Stanley Clarke – Lopsey Lu. Dit nummer is afkomstig van de tweede solo lp van Stanley Clarke, die als titel zijn naam meekreeg. Het kwam uit in 1974 op het Atlantic label en alle Jazz fusion nummers op de lp zijn eigen composities en zijn opgenomen in de Electric Lady Studio in New York. Het nummer werd door Richard Thompson op Radio Caroline gebruikt als eindtune voor de Negentientig Show, die hij trouwens in het Nederlands probeerde te presenteren. Een deel van de live programmering werd, wegens een tekort aan Nederlandstalige deejays, door de Britse deejays gepresenteerd eind 1979. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=9b61ee14-b5da-4290-a…

9. Started by hans knot,

Billy Strange – It’s not unusual. Billy was een weloverbekende arrangeur en orkestleider die met vele bekendheden als Everly Brothers, Frank Sinatra, Nancy Sinatra en meer samenwerkte. In 1965 bracht hij met zijn orkest een LP uit met instrumentale versies van Britse hits van dat jaar met ondermeer het door Les Reed en Gordon Mills gecomponeerde ‘It’s not unusual’. Rick Grant gebruikte het nummer als filler op Radio Hauraki in 1968. billy strange it's not unusual radio hauraki 1968 rick grant.mp3 3.52 MB https://filesender.surf.nl/?vid=61662de1-4ffb-5c69-53cc-000021900222

10. Rick van der Linden – GX 1. Rick van der Linden was de toetsenist en belangrijkste man achter de succesvolle formatie Ekseption. Nadat hij naar grote meningsverschillen uit de groep was gezet maakte hij vele solowerken, waaronder in het najaar van 1977 de lp GX 1. De titelsong werd vrijwel direct ingezet door Ton Schipper als eindtune van zijn ochtendprogramma op Radio Mi Amigo vlak voor de Kerstdagen van dat jaar. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=20d55c36-5934-026b-e2eb-d9e0d8fbd767

11. Started by hans knot,

Ringo Star – You’re sixteen. In 1960 was het al een hit voor Johnny Burnette en een jaar later in Europa. In 1973 deed Ringo Star het nog eens dunnetjes over en de luisteraars van Radio Mi Amigo zongen driftig mee bij het aanhoren van zijn versie. Op de intro sprak Ringo trouwens een boodschap in voor de luisteraars. Ringo Star - You're sixteen. It was already a hit for Johnny Burnette in 1960 and a year later in Europe. In 1973, Ringo Star did it again, and Radio Mi Amigo listeners sang along adrift when listening to his version. On the intro, by the way, Ringo spoke a message to the listeners. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=fc7…

12. Started by wim1958,

Ik denk dat het in de jaren 80 was dat Ringo Starr presentator was in een radio serie waarin hij nummers van de Beatles draaide en daarbij zijn korte herinnering had. Het heette Ringo s Yellow Submarine en ik weet nog dat het vaak circuleerde onder radio lief hebbers. Zijn er onder jullie die deze serie hebben en hem aan kunnen bieden? Dat zou ik erg leuk vinden. Ik heb van de week dat mooie foto boek Photograph gekocht waarin Ringo zijn persoonlijke foto collectie presenteert met zijn herinneringen. Dus ik zit in het sfeertje......

• 0 antwoorden
    • 707 weergaven
  13. Started by Harm,

Ik dacht laat ik eens een ringtone maken van 'Merck toch hoe sterck' de herkenningsmelodie van RNW. Hij klinkt lekker vol, al zeg ik het zelf, en duurt 55 seconden inclusief 2 seconden stilte voorafgaand voor de trilfunctie: http://www.mediafire.com/?xn9g01brdw5negm

• 0 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  14. Wellicht niet helemaal de juiste plek om dit te plaatsen, maar het is zo'n leuk fragement over het jinglepakket Up & Easy van Tanner dat door Top Format voor heel veel stations is ingezongen. Ook voor Transatlantic Radio in Rotterdam. Samen met oud radiocollega Luc Brommet maak ik een podcast waarin we op zoek gaan naar de persoon achter de stem. In de aflevering met Rinie van den Elzen komt het pakket ter sprake. Je hoort ook nog een jingle uit het pakket dat is ingezongen op library tracks van Sounds Of Broadcasting van William B. Tanner. https://pixeldrain.com/u/rMzNHTj6 Enne, mocht je de hele podcast willen horen, dan kan dat via je favorie…

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 805 weergaven
  15. Started by johan1,

Hallo Forum Ben op zoek naar de Complete Lijst van alle RNI Smah Play Singles deze staan wel vermeld op Radiopedia van Wikipidia MAAR de lijst op 1972 eindigt op 31 mei 1972 en tot zaterdag 30 december ontbreken er veel van de Smash Play's. Verder de lijst van 1973 begint op 22 juni 1973 dus vanaf januari t/m 21 juni geen tracks vermeld tot zaterdag 29 december 1973 wie kan mijn meer gegevens verstrekken zodat ik alle singles kan zoeken mvg johan

• Vind ik leuk
    • 6 antwoorden
    • 961 weergaven
  16. Started by Henk,

Ron Grainer - Happening Sunday. Door Dave Gregory gebruikt voor zijn zondagavond programma op RNI. Dave verbleef maar enkele maanden op de Mebo II in de tweede helft van 1970. Een Radiofragment: https://pixeldrain.com/u/eGSdVxEq

• 0 antwoorden
    • 398 weergaven
  17. Started by hans knot,

It’s a beautiful day – Don and Dewey. Wat een prachtige naam voor een soft rock formatie uit San Francisco met onder meer de componist en violist David La Flamme. Hij componeerde dit instrumentale nummer met een knipoog naar het in 1963 verschenen ‘Stretchin out’ van het duo Don Harris en Dewey Terry. Het nummer van ‘It’s a beautiful day’ verscheen in 1970 op de lp ‘Marrying Maiden’. Op 25 september 1971, om drie uur in de nacht, opende Robb Eden voor het eerst dat jaar de 24 uur per etmaal service van RNI en kondigde aan dat ‘Don and Dewey’ zijn herkenningsmelodie was geworden. It's a beautiful day - Don and Dewey. What a beautiful name for a soft rock forma…

18. Started by hans knot,

String A Longs - Wheels. This song is already listed and can be added too. Wheels was the first song the String A Longs recorded in 1960 and this instrumental song immediately reached the number 3 position in the American Top 100. The group was from Plainview, Texas and was produced by Norman Petty. In May 1974 it was a filler to the top of the hour in 'AJ on Sunday' on RNI. In Holland 'Wheels' was recorded by The Jumping Jewels, who also scored a hit with it. https://filesender.surf.nl/?s=download&token=3ac63c68-72af-4a46-a33f-a0eb788acec6

19. Started by hans knot,

Ramsey Lewis – Mother Nature’s Son. Een prachtige uitvoering van deze Lennon en McCartney compositie, afkomstig van de gelijknamige lp uit 1968. Een lp gevuld met allemaal composities van The Beatles. Ramsey Lewis werd orkestraal begeleid door een orkest onder leiding van de arrangeur Charles Stepney, die veel voor de Chess en Cadet platenmaatschappijen heeft gewerkt. Deze uitvoering van ‘Mother Nature’s Song’ werd in 1970 op RNI gebruikt voor de jingle ‘Every morning, Monday till Friday, from nine till twelve Andy Archer presents Archer’s Housewifery’. Ramsey Lewis - Mother Nature's Son. A beautiful performance of this Lennon and McCartney composition, origi…

20. Started by hans knot,

Buck Owens and the Buckaroos – Bile ‘Em Cabbage Down. Dit nummer staat al vermeld in de discografie en kan worden aangevuld. Het is van origine een Amerikaanse folksong die gaat over dunne cake van speciaal meel wordt gebakken bij het kampvuur. Tal van artiesten namen het op, waaronder Sam Hunter in 1959. Deze versie verscheen in de film ‘How the west was won’. Buck Owens and the Buckaroos namen in 1965 de instrumentale versie op en die werd ook door Don Allen gebruikt als tune in zijn ‘Country and Western Jamboree’ op RNI in de jaren zeventig. Buck Owens and the Buckaroos - Bile 'Em Cabbage Down. This number is already mentioned in the discography and can be …

21. Started by hans knot,

Four Aces, the – Three coins in the fountain. Dit nummer is een compositie van Jule Styne en Sammy Cahn en is tevens de gelijknamige titelsong van een bioscoopfilm, die zich voornamelijk in Rome afspeelt. Beiden kwamen in 1954 uit. Na het componeren van het nummer, dat maar een uur duurde, maakte Frank Sinatra de proefopname, maar The Four Aces uitvoering werd voor de film gebruikt. Het was in 1971 dat Hans ten Hooge op Radio Noordzee dit prachtige nummer gebruikte voor de jingle: ‘220 meter, 49 meter en kanaal 44: dat zijn de drie frequenties van Radio Noordzee Internationaal, die openstaan voor uw plezier 21 uur per dag.’ Four Aces, the - Three coins in the …

22. Started by hans knot,

Les Reed Orchestra - Also Sprach Zarathustra. Dit nummer wordt al uitgebreid beschreven in de discografielijst en kan dus worden aangevuld. Het was in 1973 dat Robb Eden de uitvoering van ‘Also Sprach Zarathustra’ van het orkest onder leiding van Les Reed inzette voor een promospot op RNI. Het lag namelijk in de bedoeling dat deejays van het station op regelmatige basis zouden gaan optreden in Tiffany’s, een ‘nightclub’ in Grimsby. Liefst 1800 mensen konden een dergelijk optreden meebeleven. Arnold Layne meldde in de uitro dat Mike Ross waarschijnlijk de eerste zou zijn. Op het er ooit van gekomen is? Les Reed Orchestra - Also Sprach Zarathustra. This…

23. Started by hans knot,

Categorie 7 muziek van jingle en production demos TM Productions – WCFL Promo full version. Een veelgehoorde filler die in de live-uitzendingen van RNI veelvuldig compleet dan wel als filler voorbij kwam is dit deuntje. Zoals veel werk van het Amerikaanse bedrijf TM Productions verschenen korte en langere deuntjes voor gebruik in radioprogramma’s op lp. Aangenomen wordt dat een of meerdere van deze platen ook aan boord van de MEBO II gebruikt werden. https://www.discogs.com/label/153954-TM-Productions-Inc TM Productions - WCFL Promo full version. A much heard filler that often came by in the live broadcasts of RNI as a complete or filler is this tu…

24. Started by hans knot,

Sir Henry and his Butlers – Camp. Dit nummer staat al in de discografie en er kan worden aangevuld: Een Deense formatie onder leiding van ‘Sir Henry’ Bredahl die decennia lang aan de weg timmerde. In het najaar van 1967 brachten ze dit instrumentale nummer uit dat een internationale hit werd, vooral in Nederland, België en Duitsland. Het werd multifunctioneel door Andy Archer gebruikt in de zomer van 1971 op RNI, bijvoorbeeld bij het lezen van verzoekjes, het geven van een overzicht van de programmering, de nieuwe binnenkomers in de Top 50 en meer. Telkens kwam Camp dus voorbij in zijn programma. Sir Henry and his Butlers - Camp. This song is already in the di…

25. Started by hans knot,

Percy Faith And His Orchestra – Main Theme from a Summer Place. Dit is de originele uitvoering van ‘Theme from a Summer Place’ dat in 1959 voor het eerst werd uitgebracht en voor de gelijknamige film werd gecomponeerd door Max Steiner. Het is een van de meest fantastische instrumentale nummers ooit gecomponeerd. Aan boord van de MEBO II werd in de jaren zeventig door Robin Banks een jingle geproduceerd die in 2021 boven water kwam in het nalatenschap van AJ Beirens. Het begon, met gebruik van de main theme from a summer place, met: ‘Are you being a little bit gay tonight than Radio Northsea International has the answer for you…’ We gaan er vanuit dat deze nooit is uitgezo…

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.