Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Radiovormgeving

Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.

Voorwaarden

Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan. 

1. Gast simonfex
    Started by Gast simonfex,

Opnieuw zo'n steengoeie kerstfill die dertig jaar geleden door Ferry Maat werd gebruikt. Je hoort 'm eerst in-gebruik-door-Ferry en dan de originele track. SF met dank aan Dirk

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  2. Started by skybird,

Alhoewel ik nooit een fan ben geweest van Jeroen Van Inkel,hier een paar jingles van hem. Dirk [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  3. Started by skybird,

Hier de acapellas van het Belgische station hit fm. Zij gebruikte het zelfde jingle pakket zoals de Avro ze gebruikte eind jaren 80. De jingles komen uit het Jam pakket Skywave. Dirk

• 5 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  4. Gast simonfex

Stenders & van Inkel, op het nieuwe oudeRadio Veronica? SF

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  5. Started by skybird,

Voor wie ze nog niet kende,de Avro 3 jingles uit het Jam Skywave pakket. Dirk [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  6. Gast simonfex

Het is een bijzondere week voor JAM, dé jinglemakers uit Dallas, want behalve de viering van hun 40-jarig jubileum was het voor Jon Wolfert ook de week waarin zijn jingles voor het eerst werden gebruikt door ... de VPRO. Een unicum want deze omroep heeft zover ik weet nog nooit jingles van een Amerikaans jinglebedrijf gebruikt Het TV-programma Zondag Met Lubach lapte deze traditie aan hun laars en gebruikte voor het item 'Religieuze leiders die om hun eigen grappen lachen Top 50', een heuse JAM jingle. [verborgen inhoud] Het item start op 3'38" Het originele JAM pakket heet KZZP: En deze cut komt ook voor in een resing voor BBC Radio 1 uit …

• 0 antwoorden
    • 1,7k weergaven
  7. Gast simonfex

JAM bestaat deze week 40 jaar en dat is een goede smoes om het Powerstation-pakket maar weer eens uit de kast te trekken: in mijn ogen en oren hét beste JAM-pakket allertijden. Hier een montage van de originele WPLJ-cuts (uit de demo) en de Veronica resings Ben wel benieuwd naar jullie favoriete JAM-pakket. SF

• 1 antwoord
    • 1,8k weergaven
  8. Zaterdag doe ik de UK Top 40 van 11 oktober 1969 op 192radio. En wat blijkt: in die lijst staat Je T'aime Moi Non Plus van Serge Gainsbourg & Jane Birkin 2x genoteerd: een keer op nummer 1 en een keer op 33. Het gaat wellicht op 2 verschillende versies op 2 labels. Wie kent het verhaal erachter?

• 10 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  9. Gast simonfex

Ik kan mij natuurlijk vergissen, maar is deze fantastische track [ Majestic Universe van een William B. Tanner Trendsetter-LP] niet ooit door de TROS gebruikt?? SF

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  10. Started by Fons,

Vraag: is iemand bereid om kerstjingles c.q. muziekbedjes voor de kerstperiode te delen? Alvast dank voor de moeite. Fons Winteraeken

• 3 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  11. Started by Bosmeester,

Rond 1979/80 werd bij de TROS Top 50 als de Europarade top 10 jingles gedraaid met de stem van Tom Mulder omlaag gehaald (nummer 10, 9, etc.) wie heeft deze jingles in zijn of haar archief?? Groetjes, Arnold.

• 0 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  12. Via BitTorrent (nu) gratis verkrijgbaar, maar ondanks dat, toch volop verkocht in o.a. de voorverkoop. "Goed nieuws voor de oude fans: ze komen terug in de sfeer van 'Money' en 'Shine on You Crazy Diamond', favoriete tracks van 'Dark Side of the Moon' (1973) en 'Wish You Were Here' (1975). De stukken zijn lang gerekt, met het kenmerkende toetsengeluid van wijlen Rick Wright, de zweverige gitaarsolo's van Gilmour en de ritmische invullingen van Mason. Belangrijkste verschil is dat de vocalen heel beperkt zijn gebleven." [verborgen inhoud] "Warner Music heeft bekendgemaakt dat het nieuwe Pink Floyd-album The Endless River nog voor de officiële releasedatum d…

• 18 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  13. Gast simonfex

Ik las dat het nieuwe oude nieuwe [....] Radio Veronica, de Roepie Roepie vogel weer van stal heeft gehaald. Hier nog wat meer uit lang 'gevlogen' Veronica-tijden (1992) SF

• 0 antwoorden
    • 1,2k weergaven
  14. Gast simonfex

Gecomponeerd en gedirigeerd door het genie Rogier van Otterloo: Let's go to Randstad uit 1974, de tune van het bekende uitzendbureau. Ooit nog op single uitgebracht. SF

• 2 antwoorden
    • 2,2k weergaven
  15. Started by Harm,

Ik heb maar even een oude KLM reclame uit de kast getrokken nu het sterke merk dreigt te wankelen: https://soundcloud.com/armtenrink/klm-70s

• 13 antwoorden
    • 2,7k weergaven
  16. Gast JOANED
    Started by Gast JOANED,

Hallo mensen, Ik ben op zoek naar een jingle die gebruikt kan worden bij het afspelen van een lange versie van een plaat (maxi single). Weet kan mij verder helpen? Alvast mijn hartelijk dank. Groet, Jos

• 3 antwoorden
    • 2,5k weergaven
  17. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  18. Started by JOHNBO99,

[verborgen inhoud] mvg johnbo

• 0 antwoorden
    • 1,6k weergaven
  19. Started by JOHNBO99,

Goeie avond jingle ,van 2 jingles 1 gemaakt [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 2,1k weergaven
  20. Started by skybird,

Hier nog wat jingles van de nationale hitparade en daverende 30 die ik hier nog liggen. Ze zijn bijna allemaal uit de jaren 70. Dirk

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  21. Started by Harm,

https://soundcloud.com/armtenrink/veronica-538-cornelis-vreeswijk

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  22. Started by janjan38,

Ik heb deze lp gekocht gisteren bij een kringloop winkel Op de hoes of op de lp staat geen naam van een uitgever , Op de achterkant staat Lex Harding opent de twaalfde rayonbijeenkomst van de v.o.o Ik ben aan het zoeken geweest op internet maar kan er niet veel van vinden Wie weet hier meer over te vertellen jan mars

• 7 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  23. Gast Omroepersnl
    Started by Gast Omroepersnl,

Special: 25 jaar RTL4, 25 jaar baanbrekende vormgeving Je kan het nu hier zien én horen op: [verborgen inhoud] Groet, Michel

• 1 antwoord
    • 2k weergaven
  24. Started by mart538,

Station was aktief in Arhem,is tegenwoordig weer op Internet terug te vinden. Mart538 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-RWHUKYWZGYPG.mp3

• 2 antwoorden
    • 3,1k weergaven
  25. Ik heb helemaal niets met André Hazes maar t.g.v. zijn 10e sterfdag een korte montage uit de jinglesessie voor Veronica op 'Het is koud zonder jou'. https://soundcloud.com/armtenrink/andr-hazes-jinglesessie-veron

• 2 antwoorden
    • 2,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.