Spring naar bijdragen

Laatste Pink Floyd 'The Endless River' meteen goud


Robin Westhof

Aanbevolen berichten

Via BitTorrent (nu) gratis verkrijgbaar, maar ondanks dat, toch volop verkocht in o.a. de voorverkoop.

 

"Goed nieuws voor de oude fans: ze komen terug in de sfeer van 'Money' en 'Shine on You Crazy Diamond', favoriete tracks van 'Dark Side of the Moon' (1973) en 'Wish You Were Here' (1975). De stukken zijn lang gerekt, met het kenmerkende toetsengeluid van wijlen Rick Wright, de zweverige gitaarsolo's van Gilmour en de ritmische invullingen van Mason. Belangrijkste verschil is dat de vocalen heel beperkt zijn gebleven."

 

Please login or register to see this link.

 

 

"Warner Music heeft bekendgemaakt dat het nieuwe Pink Floyd-album The Endless River nog voor de officiële releasedatum de goudstatus heeft bereikt. Het album wordt vandaag uitgeleverd en is de eerste ‘nieuwe’ plaat van Pink Floyd sinds het uit 1994 daterende The Division Bell."

 

 

 Please login or register to see this link.

 

 

 

Robin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb de CD gekocht, tja......kijk the BeachBoys brachten enige jaren geleden "smile" uit, was beloofd in 67 maar dat kwam er even niet van. Heb ik ook keurig gekocht, ik heb een gezonde hekel aan "piraterij " immers. Smile is natuurlijk een unfinished project en geen afgeronde CD zoals voor ogen stond. Deze PF is een aaneenschakeling van instrumentle sessies die per track maar slordig instarten. Veelal stukje van 1.30 minuten. He klinkt ook niet zoals je hoopt tot 1 geheel als je het nonstop beluisterd.

 

De instrumentals ga ik per 1.30 minuten nu maar gebruiken om uurtjes te vullen tot 60 minuten. < En ja ik weet dat ik de PF puristen op de ziel trap>

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smile van The Beach Boys vind ik wel prachtig, hoor. Die cd-box (de uitgebreide versie) staat hier als een pronkstuk in de kast. Net als The Pet Sound Sessions.

 

Een jaar of tien geleden woonde ik de live-uitvoering van Smile bij, door Brian Wilson en zijn band. Een avond om nooit te vergeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Smile van The Beach Boys vind ik wel prachtig, hoor. Die cd-box (de uitgebreide versie) staat hier als een pronkstuk in de kast. Net als The Pet Sound Sessions.

 

Een jaar of tien geleden woonde ik de live-uitvoering van Smile bij, door Brian Wilson en zijn band. Een avond om nooit te vergeten.

 

The Smile Box, van de zeg maar hoofdcd in deze box kom ik op 4 nummers waarvan je kunt zeggen dat het eindproducten zijn, 3,19,21,28.In Heroes and Villians zit het "your under arrest" grapje, zat niet op de single.

De zeg maar bruine CD in die box bevat voor mijn gevoel, muv track 2, veel elementen die bedoeld zijn geweest om ooit met welk doel dan ook te gebruiken. Ik vind dat er gemakkelijk na al die jaren heb ik hetb idee dat smile ooit bedoeld zou zijn geweest als een thema LP, dat blijkt niet uit de Smile box.

 

Dan, om de verwarring groter te maken is er natuurlijk nog Smiley Smile met daar toegevoegd de Cd Wild Honey.

De tracks 1-6-7-9-12-14-15-17-19-20-23-28 draai ik regelmatig op 19. Track 15 Country Air heeft dat rare "doorbrekende" orgeltoontje dat je merkwaardigerwijs ook vind op 1 vd nummers vd nieuwe PF. Heel apart effect, je bent bang dat je speakers gebarsten zijn. Heb je vast wel ontdekt.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn tal van boeken over Smile geschreven, en uit pure fascinatie heb ik er een paar van gelezen. Het verhaal is dat Brian Wilson al behoorlijk ver gevorderd was met zijn psychedelische themaplaat; de meeste tracks waren klaar. Op een paar nummers moesten nog wat zangpartijen worden ingezongen, Holidiay bijvoorbeeld en Roll Plymouth Rock, waarvoor nog niet alle teksten waren geschreven. Wilson wilde nog wat verbindingsstukjes maken en dan de definitieve volgorde bepalen.

 

Maar er sluimerden al maanden problemen. Wilson gebruikte lsd en kreeg mede daardoor steeds meer last van paranoia (veel later bleek dat hij leed aan een vorm van manische depressiviteit, tot op de dag van vandaag eigenlijk; het feit dat hij nu weer een beetje functioneert, komt omdat er nu veel betere medicijnen voorhanden zijn.) Bandlid Mike Love vond het hele project maar niets (het was niet commercieel genoeg) en wilde dat het liefst afblazen, Tekstschrijver Van Dyke Parks werd tegengewerkt door Mike Love en gooide uit pure frustratie het bijltje erbij neer. Voor Brian was dat vreselijk ontmoedigend.

 

Uiteindelijk hoorde Brian Wilson rond 1 juni de nieuwe plaat van The Beatles (Sgt. Pepper) en stortte hij geestelijk in. Hij vertrok uit de studio en zou het album niet meer afmaken, hoewel hij al heel ver gevorderd was.

 

In 2004 deed hij dat alsnog, met zijn nieuwe band. Van Dyke Parks schreef alsnog de aanvullende lyrics en de liedjes werden op een organische wijze met elkaar verbonden. Heb je die versie weleens gehoord? Er is een album van gemaakt. De volgorde komt grotendeels overeen met tracks 1 tot en met 17 van de eerste cd van de Smile-box. En het klinkt behoorlijk 'compleet', zeker niet als een reeks onsamenhangende fragmenten.

 

Heroes and Villains, Cabinessence, Wonderful en Wind Chimes behoren tot mijn favoriete Beach Boys-tracks, en Surf's Up is een van de mooiste popliedjes die ik ken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn tal van boeken over Smile geschreven, en uit pure fascinatie heb ik er een paar van gelezen. Het verhaal is dat Brian Wilson al behoorlijk ver gevorderd was met zijn psychedelische themaplaat; de meeste tracks waren klaar. Op een paar nummers moesten nog wat zangpartijen worden ingezongen, Holidiay bijvoorbeeld en Roll Plymouth Rock, waarvoor nog niet alle teksten waren geschreven. Wilson wilde nog wat verbindingsstukjes maken en dan de definitieve volgorde bepalen.

 

Maar er sluimerden al maanden problemen. Wilson gebruikte lsd en kreeg mede daardoor steeds meer last van paranoia (veel later bleek dat hij leed aan een vorm van manische depressiviteit, tot op de dag van vandaag eigenlijk; het feit dat hij nu weer een beetje functioneert, komt omdat er nu veel betere medicijnen voorhanden zijn.) Bandlid Mike Love vond het hele project maar niets (het was niet commercieel genoeg) en wilde dat het liefst afblazen, Tekstschrijver Van Dyke Parks werd tegengewerkt door Mike Love en gooide uit pure frustratie het bijltje erbij neer. Voor Brian was dat vreselijk ontmoedigend.

 

Uiteindelijk hoorde Brian Wilson rond 1 juni de nieuwe plaat van The Beatles (Sgt. Pepper) en stortte hij geestelijk in. Hij vertrok uit de studio en zou het album niet meer afmaken, hoewel hij al heel ver gevorderd was.

 

In 2004 deed hij dat alsnog, met zijn nieuwe band. Van Dyke Parks schreef alsnog de aanvullende lyrics en de liedjes werden op een organische wijze met elkaar verbonden. Heb je die versie weleens gehoord? Er is een album van gemaakt. De volgorde komt grotendeels overeen met tracks 1 tot en met 17 van de eerste cd van de Smile-box. En het klinkt behoorlijk 'compleet', zeker niet als een reeks onsamenhangende fragmenten.

 

Heroes and Villains, Cabinessence, Wonderful en Wind Chimes behoren tot mijn favoriete Beach Boys-tracks, en Surf's Up is een van de mooiste popliedjes die ik ken.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Het album uit 2004 met Van Dyke Parks ken ik niet, zal er achter aan gaan bij Plato in Groningen. Ben benieuwd, bedankt voor deinfo.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben al vanaf m'n vroege jeugd "fan".

 

Bijna alles uit de jaren 60 kan m'n goedkeuring wegdragen.

Maar het mooist vind ik "God Only Knows", zonder twijfel.

Het staat op m'n lijstje als het mijn laatste reis is.

 

 

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pet Sounds, God only knows, fabelachtig, heb zowel de mono als stereo Pet Sounds.

 

Zowel Good V als God only knows beschouw ik als zo ongeveer als het mooiste vd heren.

 

Over 100 jaar wordt op Hilversum 4 Beatles en Beach Boys gedraaid, en Dylan natuurlijk.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Pet Sounds, God only knows, fabelachtig, heb zowel de mono als stereo Pet Sounds.

 

Zowel Good V als God only knows beschouw ik als zo ongeveer als het mooiste vd heren.

 

Over 100 jaar wordt op Hilversum 4 Beatles en Beach Boys gedraaid, en Dylan natuurlijk.

 

Paul de Haan.

Net zo krakkemikkig als nu Radio 5? Waarom niet nu goed, zo moeilijk is dat niet, lopen genoeg mensen rond die weten hoe het moet. En vooral veel liefhebbers van het "genre", zoals ondermeer de verkoopcijfers van de nieuwste van Pink Floyd aangeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Werd zelfs voor hem op Omroep Gelderland gedraaid, hoewel off format aldaar.

Dat klopt. Ze wilden eerst de plaat van  "Na, na  "  enz.  draaien en ik heb ze dat maar ten sterkste afgeraden en ze "God Only Knows" gesuggereerd.  En daar reageerde Lex toen op.

 

Dat was op  9 mei 2011  tussen 11-12 uur.

Hier dat stukje dat Ruud bedoelde:

 

Please login or register to see this link.

 

Maar "off format?"....Ze draaien erg veel Beach boys en vaak de meest prachtige platen daar.

Niet voor niks meldde Jan de Hoop, uit Ugchelen en Radio Kootwijk dat Gelderland erg veel lijkt op het Veronica van vroeger. En daar heeft ie een punt.

en Pink Floyd die hoor ik niet en daar ging dit draadje eigenlijk over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Radio Gelderland draait nu inderdaad betere muziek, maar dat was vroeger wel anders. Ik ben er zelfs eind jaren 90 weggelopen omdat ik het niet meer kon aanhoren.

 

Ook Radio M Utrecht draait behoorlijke muziek, invloed van Marc van Amstel?

Hoe dan ook, ze scoren bovengemiddeld goed in de luistercijfers, ondanks dat Regio Omroep in de Randstad een moeizaam verhaal is.

 

Regio Omroepen die meegaan met de welbekende verjonging en current mainstream draaien heebn volgens mij een probleem.Jongeren willen al het gebabbel niet horen, en ouderen die muziek niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net zo krakkemikkig als nu Radio 5? Waarom niet nu goed, zo moeilijk is dat niet, lopen genoeg mensen rond die weten hoe het moet. En vooral veel liefhebbers van het "genre", zoals ondermeer de verkoopcijfers van de nieuwste van Pink Floyd aangeeft.

 

 

Over 100 jaar is het wat wij nu klassieke muziek noemen.

 

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie definitie van klassieke muziek vind ik : muziek uit een tijd toen geen van ons nog geboren was, maar waar desalniettemin nog steeds naar wordt geluisterd, en waar mensen nog steeds van genieten.

 

Wat dat betreft vind ik een term als 'classic rock' een beetje misleidend. Dan heb je het over de rockmuziek waarmee we zijn opgegroeid. Latere generaties mogen uitmaken hoe 'klassiek' die muziek is.

 

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de muziek op het nieuwe album The Endless River van Pink Floyd wel ontzettend goed, maar na 2 - 3 instrumentaaltjes, zit je te wachten wanneer er eindelijk eens gezongen gaat worden. Moet je helemaal tot het laatste nummer wachten. Ik dacht nog: zijn de mannen niet meer goed van stem dat ze niet meer kunnen zingen. Of heb ik een verkeerde versie gedownload. Helaas, het is niet anders. Dan toch maar weer die oude albums opzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


  • Ondersteun Radiotrefpunt!

    Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

  • Onlangs hier

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

    • Aantal leden
      6406
    • Meest online
      2923

    Nieuwste lid
    Jozef
    Geregistreerd
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.