Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.098 discussies in dit forum
-
Living Strings – Medley We wish you a merry Christmas and more Het was in 1959 dat Ethel Gabriel het idee kreeg een studioorkest op te richten met als doel een serie easy listening LP’s op te nemen met wel overbekende deuntjes. In verschillende samenstellingen werd het orkest vooral geleid door Johnny Douglas. Eén van de LP’s heette ‘The spirit of Christmas with the Living Strings’ van deze werd de medley beginnende met ‘We wish you a merry Christmas’ gebruikt op Britain Radio tijdens de Kerst van 1966 door Ted Delaney als tune voor zijn programma. Living Strings medley 1966 12 25 Sun 1200-1235 Britain R - Ted Delaney.mp3 1.03 MB https://filesen…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ooit op de radio zo begin 70-er jaren ergens in een zomer hoorde ik een liedje op de radio, waarop het refrein van dit lied van Tee Set gebaseerd was, of wellicht was het (volks)lied dat ik op de radio hoorde gebaseerd op dat van Tee Set. Wat ik me herinner is, dat het sneller ging en ook een octaaf of wat hoger was en dat het met name instrumentaal was met wat (tenorachtig) mannen gezang er doorheen. Mogelijk dat het een Grieks volksliedje was of zo. Ik heb het aan een Griekse kennis van me gevraagd, maar die herkende het niet (toen ik hem de Tee Set versie afspeelde), zo ook Griekse kennissen van hem het niet wisten. Weet een van jull…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Wie heeft nog die jingle van herman hermits ,east west met die kerst belletjes .hij staat op mijn anders schijf en ik krijg hem niet aan de praat
-
Hier de promo uit 1997 of 1998 waarin bekend werd gemaakt dat het programma van Jeroen van Inkel verplaatst werd naar de middagprogrammering van Veronica FM. Robert Jensen nam het ochtendprogramma over. Voor de één een zegen, voor de ander het begin van het einde... https://soundcloud.com/simonfex/promo-v-inkel-naar-middag-op-veronica-fm SF
-
Jimmy Smith – Uh ruh. Dit nummer werd door Jimmy Smith zelf gecomponeerd en werd onder meer uitgebracht als b-kant van het nummer ‘I know what I want’. Het werd in 1970 als single uitgebracht en in 1973 kreeg het in september als filler behoorlijk airplay op RNI als er in de Nederlandstalige uitzendingen weer aandacht werd besteed aan de Hou em in de luchtactie in combinatie met de uitzendingen van Radio Noordzee vanuit de Hi Fi Rai in Amsterdam. Luisteraars konden daar via de aanwezigen van de Seven Club lid worden van Radio Noordzee maar ook t-shirts kopen, posters en gratis Camel Noordzee stickers krijgen. Als er over werd gepraat in de programma’s dan kwam Jimmy Smit…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Volgens mijn gegevens is deze tune van Marc-Antoine Charpentier. Aangezien deze man leefde van 1643 tot 1704 mag ik aannemen dat de gebruikte versie niet van hem is. Wie kan mij helpen aan de uitvoerende van de "gangbare" versie?
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
San Remo Strings – Festival Time. Deze formatie, afkomstig uit Detroit, ging eerst door het leven als de San Remo Golden Strings. Eén van de huisorkestjes van Tamla Motown. In 1971 kwam het nummer Festival Time uit dat door Peter van Dam in december 1976 werd gebruikt om een prijsvraag te promoten op Radio Mi Amigo. Luisteraars werden opgeroepen om de nummer 1 van de top 100 over het jaar 1976 te raden. Op 31 december zou de uitslag en prijswinnaars bekend worden gemaakt. San Remo Strings - Festival Time. This formation, from Detroit, first went through life as the San Remo Golden Strings. One of the house orchestras of Tamla Motown. In 1971 the song Festival …
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Edi Bär – Heb Sorg in Ränke. Soms kan het gebeuren dat je een promospot misschien één keer voorbij hebt horen komen. In 1970 werd op RNI een promospot gedraaid in het Duits, waarin collega Hannibal reclame maakte voor het programma van Roger Day. Hij gebruikte daarvoor een muziekje gespeeld door een Zwitserse muziekkapel onder leiding van Edi Bär. Edi Bär Heb sorg RNI-19700314-RogerDay.mp3 618.9 kB https://filesender.surf.nl/?vid=6337844d-44a7-3948-c39b-000016960006
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Weet niet zeker of ik deze demo van TM Century uit 1990 voor WRVR The River al eens eerder geplaatst heb hier of bij de buren... If so: de herkansing voor hen die 'm toen gemist hebben. http://snd.sc/1aWEUHI SFx
-
-
Hallo allen, Ik ben op zoek naar shout-outs van nummers uit de top 40, top 100 of wat dan ook. Dus letterlijk de jingles die enkel roepen: 'Nummerrr 18', of 'Vierendertig!' enz enz. Weet iemand of die ergens te vinden zijn of heeft iemand deze? Dank! Groet, Joris
-
-
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Eastman-Rochester Pops Orchestra – Typewriter, the. Dit orkest, onder leiding van dirigent Frederick Fennell, was verbonden aan de Universiteit van Rochester in de VS en nam tal van lp’s op, waaronder ‘Music from Leroy Anderson’ in 1958 op het Mercury label. Het was AJ Beirens die het nummer gebruikte voor de spot ‘PO Box 113 is calling D’, waarna hij de rest van het nummer gebruikte als intro voor het onderwerp over DX nieuwtjes’ in zijn programma NSGDX op RNI. Verwijzing naar AJ Beirens bij Leroy Anderson – Typewriter kan dus weg Eastman-Rochester Pops Orchestra - Typewriter, the. This orchestra, led by conductor Frederick Fennell, was affiliated…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Peter James Prince Leleiohoku II Hawaii 1855 Hawaiian Quintett Charles Blackwell and his Orchestra – Hawaiian War Chant. Dit nummer staat op de b kant van het nummer El Toro en is geperst op het Columbia label en afkomstig van een demonstratieplaat waarvan werd uitgegaan dat deze nooit officieel op de markt is gekomen. Het nummer werd in 1855 gecomponeerd door Prince Leleiohoku II, die woonde op Hawaii. Het was, na de uitvinding van de grammofoon, Hawaiian Quintett dat als eerste het nummer opnam. Er zijn ontelbare versies opgenomen. Charles Blackwell was een groot talent dat klassieke nummers als Madeline Bell's 'You Don't Love Me No More' schreef en werkte met…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
-
Reclame is tegenwoordig overal om ons heen. Maar, sommige reclamemiddelen zijn inmiddels lang en breed verdwenen. Dat geldt bijvoorbeeld voor de grammofoonplaat met ingezongen reclameboodschap, die in de jaren zestig en zeventig een populair reclamemedium vormde. Aan de hand van een groot aantal voorbeelden vertelt Hans Knot er hier meer over. Tussendoor laat hij zien dat veel bekende zangeressen, zangers en groepen niet afkerig waren om met deze vorm van gezongen reclame iets bij te verdienen. http://www.icce.rug.nl/~soundscapes/VOLUME20/Reclameplaatjes.shtml
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Tussen mijn top 40 jingles vond ik deze nog. De jingle van de thuismix,Lex draaide er altijd eentje in de top 40 in de jaren 80. Dirk http://www31.zippyshare.com/v/ISpi5Kvy/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
hallo verzamelaars , Heeft iemand de jingle: spiegeltje spiegeltje aan de wand wie is er het beste radio station van Nederland?, van Radio Veronica.Er circuleert wel een jingle maar met daaronder the herd from the underworld [op soulseek] en tevens ben ik op zoek naar alle top 50 jingles die gebruikt zijn bij de top 50 radio noordzee nr 50-nr 49 nr 48 enz enz tot nr1 mailbox van mijn is : johanvkoot1@gmail.com hartelijke dank alvast. johan wil ook even laten weten dat ik eens eerder een oproepje heb gedaan maar wil me toch nog even voorstellen johan 58 jaar en verzamelaar van tunes en jingles
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
André Brasseur – Ballade on the beach. Dit nummer staat ook al vermeld. Ballade on the Beach, dat voor het eerst in 1966 uitkwam op de lp Early Bird, werd ook intensief gebruikt door Ton van Draanen in zijn 6 uur durende documentaire over de zeezenders, die hij in 1974 produceerde in samenwerking met Pirate Radio News, Frans van der Drift en Graham Gill. André Brasseur - Ballade on the beach. This song has also been mentioned. Ballade on the Beach, which was first released in 1966 on the album Early Bird, was also used extensively by Ton van Draanen in his 6-hour documentary about the offshore radiostations, which he produced in 1974 in cooperation with Pirate Radio …
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hier nog een pakketje Jam jingles voor RGR FM uit Belgie. Je hoort onder meer Skywave,Warp Fator,Hitradio........ Dirk http://www71.zippyshare.com/v/32318354/file.html
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Voor de liefhebbers: een reclame commercial gezongen in het Nederlands voor het merk 'Coca Cola' uit 1979. De kwaliteit is helaas niet al te best. Weet iemand wie de componist is van deze tune? http://www33.zippyshare.com/v/81153429/file.html Groet, Michel
-
Ik ben op zoek naar de juiste artiest en titel van deze Power Play op Laser Hot Hits: LaserHotHits-19861208-1100-1300-PaulDean - Power Play Ik kom niet verder dan Stamppot of Style Pot met You're All I Need. Soundhound vindt hem niet.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Heren collega-jinglefreaks. Hier hoor je 3 jingles uit de 1970-set van Hugh Heller voor 1070 WIBC in Indianapolis. Als jij een demo / set hiervan hebt met daarop DEZE jingle in langere versies, wil ik heel graag met je ruilen. Neem svp contact met me op. Bij voorbaat dank. (Radio-)groet! Benno Roozen
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
https://pixeldrain.com/u/oYsDPuRE
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Henry Mancini – Driftwood and dreams Op een aantal radiostations was er een gesponsord programma van Juicy Fruit. Zo ook vanaf een bepaald moment iedere zondagmiddag in 1967 op Radio Scotland. Als tune voor dit programma werd Driftwood and dreams gebruikt. Het was van de gelijknamige LP van het orkest onder leiding van Henri Mancini die in 1959 al verscheen op het Liberty Record Label. henri Mancini driftwood and dreams67_july_aug_radio_scotland_Sunday Singalong.mp3 368.78 kB https://filesender.surf.nl/?vid=0eeaee63-4f60-f689-e309-00002e79cc37
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Meco - Theme From Close Encounters. Meco Monardo is zijn volledige naam met een nummer gecomponeerd door John Williams. Theme from close encounters was het thema uit de gelijknamige film uit 1977 en werd later bekroond met een Grammy Award voor het beste instrumentale nummer van dat jaar. Wakker met Bakker op Radio Delmare werd in 1979 door Ronald Bakker gepresenteerd en hij gebruikte dit nummer als tune. Meco theme encounters DELMARE 1979 06-21 0800-0900 RonaldBakker - WakkerMetBakker.mp3 2.86 MB https://filesender.surf.nl/?vid=5874064a-67d5-c4a8-3b2e-00003a1bff12 · Nummer staat al met een andere verwijzing in de zeezenderdiscografie
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-