Radiovormgeving
Voor discussies over radio vormgeving: jingles, reclames, tunes en muziek.
Het is alleen toegestaan om radioprogramma's, jingles en niet auteursrechtelijk beschermd materiaal beschikbaar te stellen via het forum. Het aanbieden van muziek, zoals tunes en de zogenaamde hard-to-find singles, is niet toegestaan.
3.111 discussies in dit forum
-
Het blijft fascinerend om te horen.
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
JAM spraakmakend in Afrika 05.02.2014 - Jinglefirma JAM had een leuk klantje. In Abuja. Dat is de hoofdstad van Nigeria, zoals vooral de invullers van kruiswoordpuzzels weten. Ze verkochten hun waar aan het kersverse WE-FM. Talkradio, maar dan op z’n Afrikaans, in een land waar de meningen en de geloven steeds verder uiteen komen te liggen. Een fraaie taak […]The post JAM spraakmakend in Afrika appeared first on JINGLEWEB.NL. http://www.jingleweb.nl/index.php/2014/02/05/jam-spraakmakend-afrika/
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
made by wijlen Rogier van Otterloo (oohh wat missen we zulke componisten')
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Beste jinglevrienden, Dit bericht is niet bedoeld als een promo voor Jingleweb, maar om het jinglewerk van Sjoerd van den Broek in de schijnwerpers te zetten. Niet iedereen zal zijn naam kennen, maar zijn jingles zéker. Sjoerd van den Broek maakt al sinds begin jaren '80 - toen hij radiotechnicus was voor onder meer Curry & Van Inkel - jingles. En met veel succes. Veel jingles zijn blijven hangen in ons aller geheugen, zonder te weten dat ze van hem afkomstig zijn. Daarom aandacht voor deze aparte jinglemaker... www.jingleweb.nl Groet, Benno Jingleweb
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Wie heeft er misschien jingles van de ncrv radio 3/ 3fm?
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
-
2012 The Voice of Peace Volume 4. Uitgebracht in Israël, brengt deze cd de muziek die door de Voice of Peace tussen 1973 en 1993 is gedraaid. In vergelijk met de twee eerder uitgebrachte cd’s staan op deze dubbel cd alleen Engelstalige nummers. Dit alles opgefleurd met jingles en promospots van de VOP. Het boekje bij de cd is voornamelijk in het Hebreeuws geschreven. 2019 The Voice of Peace Volume 5. Uitgebracht in Israël, brengt deze cd de muziek die door de Voice of Peace tussen 1973 en 1993 is gedraaid. In vergelijk met de twee eerder uitgebrachte cd’s staan op deze dubbel cd alleen Engelstalige nummers. Dit alles opgefleurd met jingles en promospots van de VOP.…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Beste Mart. Jij vroeg mij om wat jaartal jingles Daar het bestand te groot is voor de mail doe ik het maar op deze manier Misschien zijn er nog meer leden die interesse hebben in deze jingles. Groet Henk.
-
-
- 4 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Wie heeft nog die jingle van herman hermits ,east west met die kerst belletjes .hij staat op mijn anders schijf en ik krijg hem niet aan de praat
-
Dan the Banjo Man – Dan the Banjo Man. Dit nummer kan worden aangevuld. Wie was nu eigenlijk die Dan the Banjo Man. We kennen hem ook als Springwater, was lid van tal van groepen in de jaren zestig van de vorige eeuw, onder meer van Tuesday’s Children. Zijn echte naam was echter Phil Cordell. Met Dan the Banjoman scoorde hij een nummer 1 in Duitsland en ook in Zwitserland en Oostenrijk hoge noteringen. In het nummer, op het Rare Earth label, is trouwens geen banjo te horen. Het werd op Radio Mi Amigo door Bert Bennet als een filler gebruikt in zijn programma. Dan the Banjo Man - Dan the Banjo Man. This number can be completed. Who was that Dan the Banjo Man? We also …
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft er toevallig iemand Jingles van Miamigo 192 toen ze nog op de kabel en op AM in bezit. Ben met alles blij....
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Lemming – Father John. Dit nummer staat al vermeld in de zeezender discografie. Dus kan aanvullend worden gesteld: Ook bij Radio Veronica maakten ze in 1974 een uitgebreide jingle ter ondersteuning van Veronica en luisteraars, die zowel los als op de intro van de volledige plaat in de programma’s werden gedraaid. Lemming, een Glamrock groep afkomstig uit Rockanje, had gedurende de periode 1973 en 1978 een aantal hits, waaronder ‘Father John’. Sinds het jaar 2002 is de groep weer aan het toeren. Lemming - Father John. This number is already mentioned in the offshore radio discography. So it can be said additionally: Also at Radio Veronica in 1974 they made an e…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
John Schroeder Orchestra, the – Agent 00 Soul. Dit nummer kennen we natuurlijk vocaal in de uitvoering van Edwin Star uit 1964 op Tamla Motown. Deze instrumentale versie van het orkest van John Schroeder is in 1965 opgenomen en uitgebracht op Piccadilly. Op Radio Scotland gebruikte Alan Black het als tune voor het nachtprogramma ‘Northern Lights’. John Schroeder Agent 00 soul Scotland-08011966 0000-0200 AlanBlack NorthernLights.mp3 1.24 MB [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Is er iemand die weet of Erik de Zwart ooit een reclame voor maandverband heeft ingesproken? Het ligt me bij dat hij dit gedaan heeft, maar is er iemand die het kan bevestigen? Groet, Ger
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Rein van den Broek – Tarantuella. Trompetist Rein van den Broek begon zijn muzikale loopbaan ooit bij het VARA dansorkest, gevolgd door lidmaatschap van The Jokers. Van 1967 tot en met 1989 was hij betrokken bij Ekseption met ondermeer Rick van der Linden, Hij maakte ook vele composities en was verantwoordelijk voor een aantal muziekjes die bekend zijn van het programma Radio Tour de France. Ondermeer het nummer Tarantuella dat al vele jaren de tune is die gebruikt wordt bij de dagelijkse finishreportage. Tony Berk op Radio Monique dacht het ook maar te gebruiken, maar dan op het einde van een programmauur als filler naar het nieuws toe. rein van den btroekMonique 19…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Crowded House – Something so strong. In de zomer van 1987, toen Laser Hot Hits was verdwenen, besloot met bij Caroline over te stappen naar het top 40 format. Jackie Lee mocht een matige promospot inspreken waarbij ze gebruik maakte van ‘Something so strong’ in combinatie met ‘Shattered Glass’ van Laura Brannigan en ‘Chain Gang’ van Brother Beyond. ‘This is the great new sound you can hear all this week on Caroline 558. Brother Beyond – Chain Gang In de zomer van 1987, toen Laser Hot Hits was verdwenen, besloot met bij Caroline over te stappen naar het top 40 format. Jackie Lee mocht een matige promospot inspreken waarbij ze gebruik maakte van ‘Cha…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Eastman-Rochester Pops Orchestra – Typewriter, the. Dit orkest, onder leiding van dirigent Frederick Fennell, was verbonden aan de Universiteit van Rochester in de VS en nam tal van lp’s op, waaronder ‘Music from Leroy Anderson’ in 1958 op het Mercury label. Het was AJ Beirens die het nummer gebruikte voor de spot ‘PO Box 113 is calling D’, waarna hij de rest van het nummer gebruikte als intro voor het onderwerp over DX nieuwtjes’ in zijn programma NSGDX op RNI. Verwijzing naar AJ Beirens bij Leroy Anderson – Typewriter kan dus weg Eastman-Rochester Pops Orchestra - Typewriter, the. This orchestra, led by conductor Frederick Fennell, was affiliated…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
San Remo Strings – Festival Time. Deze formatie, afkomstig uit Detroit, ging eerst door het leven als de San Remo Golden Strings. Eén van de huisorkestjes van Tamla Motown. In 1971 kwam het nummer Festival Time uit dat door Peter van Dam in december 1976 werd gebruikt om een prijsvraag te promoten op Radio Mi Amigo. Luisteraars werden opgeroepen om de nummer 1 van de top 100 over het jaar 1976 te raden. Op 31 december zou de uitslag en prijswinnaars bekend worden gemaakt. San Remo Strings - Festival Time. This formation, from Detroit, first went through life as the San Remo Golden Strings. One of the house orchestras of Tamla Motown. In 1971 the song Festival …
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
2 demo CD's van het Vlaamse Temple Of Tune uit de jaren '90 met Rick Dees als demo-host. (In AIFF formaat) 1994 [verborgen inhoud] 1996 [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben op zoek naar de juiste artiest en titel van deze Power Play op Laser Hot Hits: [verborgen inhoud] Ik kom niet verder dan Stamppot of Style Pot met You're All I Need. Soundhound vindt hem niet.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
NOS Hilversum 3 Jingle voor de Top 100 van 1971 uitgezonden op 31-12-1971. Het muziekje is "Apollo 15" van Bernard Ebbinghouse. Radiofragment: [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
-
James Brown -Who’s afraid of Virginia Woolf? Dit nummer wordt al genoemd in de discografielijst en kan dus worden aangevuld. Het nummer is in 1964 uitgebracht op de achterkant van de single ‘Devil’s Hideaway’. Vreemd genoeg komt het nummer ook op een aantal lp’s voor, waaronder ‘Grits and Soul’ en staat dan vermeld als ‘Viginia Woolf’. Het einde van het nummer werd op Radio City gebruikt voor naam jingles voor alle destijds in dienst zijnde deejays. James Brown -Who's afraid of Virginia Woolf? This song is already mentioned in the discography list and can therefore be completed. The song was released in 1964 on the back of the single 'Devil's Hideaway'. Strangely eno…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ooit op de radio zo begin 70-er jaren ergens in een zomer hoorde ik een liedje op de radio, waarop het refrein van dit lied van Tee Set gebaseerd was, of wellicht was het (volks)lied dat ik op de radio hoorde gebaseerd op dat van Tee Set. Wat ik me herinner is, dat het sneller ging en ook een octaaf of wat hoger was en dat het met name instrumentaal was met wat (tenorachtig) mannen gezang er doorheen. Mogelijk dat het een Grieks volksliedje was of zo. Ik heb het aan een Griekse kennis van me gevraagd, maar die herkende het niet (toen ik hem de Tee Set versie afspeelde), zo ook Griekse kennissen van hem het niet wisten. Weet een van jull…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
André Brasseur – Space Police. Nog steeds komen er meer composities van André Brasseur terecht in de zeezenderdiscografie. Dit keer is het nummer ‘Space Police’, dat in 1975 werd uitgebracht op RCA als b kant van het nummer ‘My Chrystal Love’. Het werd door Peter van Dam en Joop Verhoof gebruikt op Radio Mi Amigo in mei van dat jaar als filler in het toen nieuwe programma op de zondag ‘Mi Amigo Voor of Tegen’, dat tussen 12 en 14 uur was te beluisteren. André Brasseur - Space Police. More compositions by André Brasseur continue to make their way into the discography. This time it's the song 'Space Police', which was released on RCA in 1975 as the b-side of the…
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-