Radiotechniek
Voor discussies over zendtechniek, antennes, soundprocessing, Radio automatisering etc.
356 discussies in dit forum
-
-
Hoi, kwam bericht tegen dat Radio Seagull oude RNI programma's laat horen via Radio 6150 die het uitzendt op 6070 kHz. De 750W is hier in midden Nederland te volgen afh. van de condities natuurlijk. Ik kan alleen niets van dat Radio 6150 (op hun website wordt je ook niet wijzer) vinden, dus maar de vraag hier gesteld. Zeker omdat ze ook aankondigen vanaf augustus met hogere vermogens te gaan zenden.
-
-
-
-
-
-
-
Als je een backup wil maken van een hele HD of delen ervan en je wilt niet een externe HD kopen maar gewoon een interne (vaak veel goedkoper), dan kun je een hot swappable HD maken door te doen als volgt. Koop een HD case met controller en voeding. Zet daarin je interne HD (gewoon inklikken) en speel je bestanden over. Daarna kun je de HD eruit halen en bewaren (in een laatje b.v.). Eventueel kun je dat nogmaals met dezelfde HD of een andere HD doen. Het bespaart je een hele stapel externe HD kastjes met voedingen bij je computer en je hoeft niet steeds opnieuw een interne HD aan te sluiten (past vaak niet meer in de kast). Theo
-
...dan zou ik het wel weten: http://www.ppauctions.com/_assets/auctions/67/flysheet/Flysheet.pdf Groeten Simon
-
- 6 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
-
-
-
-
Gisteren had ik hier een vraag over 7450 khz geplaatst, nu zie ik dat dit onderwerp is verwijderd, hoezo? Paul de Haan
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
-
-
[Verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
-
-
-
-
-
-
In het noorden wordt Radio 4 helaas vaak gestoord door illegale uitzendingen. Piraten zenders kiezen er voor om zo dicht mogelijk te gaan uitzenden tegen het signaal van Radio 4. Een frequentie afstand van 300KHz (0.3MHz) is inderdaad mogelijk. Echter alleen vanaf dezelfde zendmast. Of dat er voor een ander gebied uitgezonden wordt. In Lingewaal wilde men de FM 92.2MHz inzetten. Deze frequentie is gereserveerd voor lokale omroepen. Nu blijkt er slechts 400KHz frequentie verschil tussen te zitten met Radio 2. Radio 2 zit op de FM 92.6MHz. In beginsel werd een frequentie verschil van 400KHz toegestaan. Later bleek dit niet echt optimaal te zijn en heeft men dit aangepa…
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
-