Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Radio Fax was a UK based station campaigning for a UK shortwave license whilst using shortwave transmitters believed to be located in the Republic of Ireland. Audio on their website includes for streaming or download: Radio Caroline into the 90's, first broadcast 1st April 1992, written produced and presented by Jill Moss Those interviewed Ronan O'Rahilly, Johnny Walker, Steve Conway, Captain White, Dover Harbor Board, Barry Maxwell, DTI, Peter Chicago, Peter Moore, Mairead Fleming Caroline lawyer, Lord Noel Annan, Trevor Brook, broadcast equipment designer, Radio Fax operator. [verborgen inhoud] Transcript [verbor…

• 0 antwoorden
    • 603 weergaven
  2. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 603 weergaven
  3. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 602 weergaven
  4. American country countdown Bob Kingsley for AFRTS hour 2 studio 1994 03 24 [verborgen inhoud]

5. Started by hans knot,

A special program AFN Frankfurt Operation Information about radio in American sector 1953 01 15 30 min [verborgen inhoud]

6. Started by Junebug,

1984-07-28 [verborgen inhoud] 1984-02-25 [verborgen inhoud] 1984-02-11 [verborgen inhoud] grt.June

• 0 antwoorden
    • 601 weergaven
  7. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 601 weergaven
  8. Voor de radio fans die belangstelling tonen, nieuw uit het archief Wartburg Radio Eisenach Deutschland 96.5 FM - Seesendernacht 3+4 Veel plezier! Wartburg Radio Eisenach Deutschland 96.5 FM - 20200221 - 1900-2400 - 3.Seesendernacht [verborgen inhoud] Wartburg Radio Eisenach Deutschland 96.5 FM - 20200228 - 1900-2400 - 4.Seesendernacht - 50 Jahre Sendestart Von RNI [verborgen inhoud] Wartburg Radio Eisenach Deutschland 96.5 FM - 20200228 - 1900-2400 - 4.Seesendernacht - 50 Jahre Sendestart Von RNI [verborgen inhoud] PDF Artikel Met grote dank voor hun hulp na mijn vraag aan de originele aanbied…

• 0 antwoorden
    • 600 weergaven
  9. New-old audio materials from the station of the stars, that were not on this forum... (I think). Of course, the recording on the 208 meter wave is pretty disgusting, nevertheless, maybe someone is interested in it... [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] valid until Monday 17 March :)

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 598 weergaven
  10. Op verzoek van Helmut heb ik deze opname van hem gedigitaliseerd. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 598 weergaven
  11. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 596 weergaven
  12. Eerste 48 minuten van de 5 uur durende avond/nacht show van Chris Sheppard op het Canadese radiostation CFNY. 31-05-87 Chris Sheppard 20.00-20.48 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick") Robin

• 0 antwoorden
    • 595 weergaven
  13. Wat ik vaak deed, was een cassette in mijn cassette-recorder doen, de chartshow opnemen en dan nummertjes eruit pikken, die ik goed vond en op een andere cassette overzetten. Naarmate de jaren verstreken werd het aantal nummers minder en minder. Begin 2003 hield ik het voor gezien, want met de komst van de computer kon ik via het internet beluisteren of een nummer goed was. Ook werd de presentatie minder en werd er vaak door nummers heen gekletst en ook sommige nummers niet eens meer 'gedraaid' maar hoorde je een klein stukje alvorens het volgende nummer aan bod kwam. De top 20 werd nog wel 'intakt' gedraaid. Over de 'kwaliteit' van de nummers zal ik het ma…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 595 weergaven
  14. Started by scotty,

Almost 50 years ago, it's Dave Owen on the Big K on 30th September 1973 from 1100-1200. Of course Dave later went to work for Radio Atlantis and Radio Caroline. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 594 weergaven
  15. [verborgen inhoud] Luxembourg-19700211-1800-2000-PeePee-PaulBurnett-TienerTopperTijd-TonyPrinceShow-Edits-39min Fading goed hoorbaar. Datum is niet vast te stellen aan de hand van de opname. De meeste platen die Paul Burnett draait zijn later uitgebracht dan de vermelde datum 11-01-1970 bij de opname. Het is aannemelijk dat deze opname van een maand later is. Aan het einde van de opname zegt Paul Burnett dat het om middernacht Thursday is. Dan is dit een uitzending van een woensdag en dat klopt met de datum 11-02-1970. Deze datum daarom aangehouden. Op de ?? op 36:30 wordt nog het antwoord gezocht. 00:00 Pee Pee - Tiener topper tijd, 25:33 Paul Burnett - Tony Prince show.…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 593 weergaven
  16. Deze opname komt van een cassette van Mike Grant. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 591 weergaven
  17. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 589 weergaven
  18. A second one hour live interview with Ron O'Quinn. Picks up from last time with Ron talking about the format clock posted to Facebook last time & why he decided to broadcast news at 15 minutes after the hour on SRE. Following that discussion on the original SRE/Britain Radio frequencies & why they were changed, the Britain Radio format, his career at WFUN Miami, KYA San Francisco and then settling his family in Georgia. Ends with his views on radio today, why he moved to Ecuador & his return to radio with Big L 1395.

• 0 antwoorden
    • 588 weergaven
  19. Deze opname komt van een cassette van Mike Grant. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 587 weergaven
  20. Deze opnamen komen uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] De file PB-R2R-004 A 3 begint met Business Man van Ray Stevens, gevolgd door Up hard van Willy Mitchell (leuke instrumental) en Tom Jones met Make This Heart of Mine Smile Again. Het dateren van PB-R2R-004 B 1 zou redelijk makkelijk moeten zijn omdat TW zegt dat Jesamine van de Casuals op dat op Nr 1 in de sound survey staat. Maar voor zover ik heb kunnen uitvinden op Radiopedia heeft dat nummer nooit op nummer 1 gestaan, maar zoeken (en vooral vinden) is dan ook niet m'n beste eigenschap En file PB-R2R-004…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 587 weergaven
  21. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 587 weergaven
  22. Started by Ben,

Naar aanleiding van de opmerking van Lumpie heb ik Cathy geraadpleegd en vond ik 'n .wav file met de naam Mellow 1557. Op basis van de nieuwsberichten heb ik gepoogd datum en tijd vast te stellen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 586 weergaven
  23. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 586 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.