Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Here's the final two extracts of the shows presented live from the MV Ross Revenge - Home of Radio Caroline Group on Saturday 6th July, this time between 13.00-16.00 by Ellie Boyce & Laura Pursey. This was the day when Michael Portillo was being filmed on board, and at short notice the 648 signal came from the ship between 9am & 4pm that day, rather than the usual album service. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 585 weergaven
  2. [verborgen inhoud] WJVA-SouthBend-19640800-0934-1000-TomHatala

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 584 weergaven
  3. Started by Junebug,

BestSellingSingles of 1986 en 1987 Elke uitzending destijds in 2 uurtjes 1987 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] 1986 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] grt. June

• 0 antwoorden
    • 582 weergaven
  4. Gisteren (Zondag 10 september 2023) reed ik toevallig rond 10.00 uur lokale tijd (11.00 uur NL zomertijd) in Norwich, Norfolk, UK en luisterde naar het programma Treasure Quest. Treasure Quest is een beetje een Oude Wijven programma, waarbij een radio-auto met presenta-tors/trices cryptische zinnetjes moet oplossen mbv de luisteraars om uiteindelijk op een bepaalde lokatie in Norfolk te belanden en aldaar met mensen te praten over koetjes en kalfjes mbt die lokatie. Na 15 jaar gaat dit programma op de schop, want reorganisatie van de lokale (regionale) BBC omroepen, lees: geld besparen. Het lokale karakter verdwijnt dus en er zijn talloze presenat-oren…

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 582 weergaven
  5. Ik kwam zojuist in de 31 meter band een leuke uitzending tegen van Channel 292 uit Duitsland, op de 9670 khz. Het is de 'Alt Universe Top 40'. gemaakt door John McMullan. Even google: 'Alt Universe Top 40 is an hour-long chart nerd’s fantasy show that is broadcasts on Shortwave. It is a fun hour, full of real statistics, and, of course, the host’s own opinion.' Meer uitleg: [verborgen inhoud] De programma's zijn ook beschikbaar op Mixclound. Hier een voorbeeld: Maar heb je liever de kortegolf opname van vandaag? Stuur mij dan even een pb.

6. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 581 weergaven
  7. Started by Andree,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 580 weergaven
  8. 5de verjaardag z100 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 579 weergaven
  9. Started by Vincent,

Met zeezender fragmenten. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 578 weergaven
  10. Deze opnamen komen van Mike Grant. De datum heb ik nog niet kunnen achterhalen (mogelijk lukt dat op basis van het nieuws bulletin). [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 578 weergaven
  11. Hi fans, more audio with Barry Alldis and some with Peter Powell from 1976 on crackly 208 : [verborgen inhoud] ... no guarantee of exact broadcast date. Download is valid until December 03rd...

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 577 weergaven
  12. Dit is de laatste opname uit de verzameling cassettes van Mike Grant. Een korte opname uit 1981, waarvan ik de datum van uitzending nog niet heb kunnen achterhalen. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 577 weergaven
  13. Uit het archief van Paul Baele, vers van de recorder: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 577 weergaven
  14. Hier een ron[verborgen inhoud] Is wel in Deens [verborgen inhoud]

15. Deze opnamen komen van Mike Grant. Het zijn twee stukken: Radio Luxembourg 10-08-1973 01:37-02:00 Kid Jensen Radio Luxembourg 10-08-1973 tussen 02:00 en 03:00 Kid Jensen De datum staat op het cassette label, heb ik niet gecheckt. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 574 weergaven
  16. Documentaire. Leuk om terug te horen. Grts Eric [verborgen inhoud] Classic Gold - 1997 08 14 Thu - Johnnie Walker - When Pirates Ruled the Waves, Part 2 (50 mins).mp3 [verborgen inhoud] Classic Gold - 1997 08 14 Thu - Johnnie Walker - When Pirates Ruled the Waves, Part 1 (48 mins).mp3

• 0 antwoorden
    • 574 weergaven
  17. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 574 weergaven
  18. " We chat to Nick Richards, who can be found these days, broadcasting on C103. Nick talks about getting involved in Radio Caroline in the 70s. How he came to get on air and of course, about that night being rescued off the Mi Amigo when she sank in 1980. Also about his spell on the Irish Pirates and going back to Caroline." [verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 571 weergaven
  19. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 571 weergaven
  20. Dit is de inhoud van cassette 2 uit het archief van Helmut Slawik. Het bevat onder andere een Duitse docu over de "piraten", uitgezonden via Radio Bremen 2. Dit is de beschrijving van Helmut van deze cassette: [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 571 weergaven
  21. [verborgen inhoud]

22. In 1965 on the occasion of the 20th anniversary of the liberation of Czechoslovakia Radio Prague offered their listeners a free copy of a 45rpm record they’d produced. There were 5 versions issued with commentaries in German, English, French, Italian and Spanish. Information and images here, at the time of writing there are two copies of the French edition for sale from record dealers. [verborgen inhoud] I’ve digitised my copy of the English one I received. Side One has a recording of their interval signal at the time and the Communist Anthem Forward Left it is taken from. [verborgen inhoud] Side Two The Road to …

• 0 antwoorden
    • 569 weergaven
  23. Dit is een opname, op cassette gezet door Mike Grant, waarvan ik de uitzendtijd niet weet, het was "in de vroege ochtend". [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 569 weergaven
  24. Bruno Brooks in 3 delen met het jaaroverzicht van 1988. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] grt. June

• 0 antwoorden
    • 569 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.