Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Overige landen

Voor discussies over radiostations uit andere landen dan Nederland en België.

1. Dit is de laatste opname uit de verzameling cassettes van Mike Grant. Een korte opname uit 1981, waarvan ik de datum van uitzending nog niet heb kunnen achterhalen. [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 558 weergaven
  2. Documentaire. Leuk om terug te horen. Grts Eric [verborgen inhoud] Classic Gold - 1997 08 14 Thu - Johnnie Walker - When Pirates Ruled the Waves, Part 2 (50 mins).mp3 [verborgen inhoud] Classic Gold - 1997 08 14 Thu - Johnnie Walker - When Pirates Ruled the Waves, Part 1 (48 mins).mp3

• 0 antwoorden
    • 558 weergaven
  3. Deze opnamen komen uit het archief van Peter van den Berg, beschikbaar gesteld door Frans Klaasen. [verborgen inhoud] De file PB-R2R-004 A 3 begint met Business Man van Ray Stevens, gevolgd door Up hard van Willy Mitchell (leuke instrumental) en Tom Jones met Make This Heart of Mine Smile Again. Het dateren van PB-R2R-004 B 1 zou redelijk makkelijk moeten zijn omdat TW zegt dat Jesamine van de Casuals op dat op Nr 1 in de sound survey staat. Maar voor zover ik heb kunnen uitvinden op Radiopedia heeft dat nummer nooit op nummer 1 gestaan, maar zoeken (en vooral vinden) is dan ook niet m'n beste eigenschap En file PB-R2R-004…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 558 weergaven
  4. 5de verjaardag z100 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 558 weergaven
  5. Hier een uurtje de legendarische top 40 nonstop van 9-8-1980. Uitgezonden bij Radio Golden Flash,elke vrijdagmiddag van 17 tot 18 uur. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 557 weergaven
  6. Deze opnamen komen van Mike Grant. Het zijn twee stukken: Radio Luxembourg 10-08-1973 01:37-02:00 Kid Jensen Radio Luxembourg 10-08-1973 tussen 02:00 en 03:00 Kid Jensen De datum staat op het cassette label, heb ik niet gecheckt. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 557 weergaven
  7. Dit is opgenomen door Hans Hogendoorn op Compact Cassette. [verborgen inhoud] Wie van de forumleden verstaat Italiaans en kan uit deze opname de naam van de DJ en de datum en tijd van de uitzending halen?

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 6 antwoorden
    • 556 weergaven
  8. Bruno Brooks in 3 delen met het jaaroverzicht van 1988. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] grt. June

• 0 antwoorden
    • 555 weergaven
  9. Started by Ben,

Naar aanleiding van de opmerking van Lumpie heb ik Cathy geraadpleegd en vond ik 'n .wav file met de naam Mellow 1557. Op basis van de nieuwsberichten heb ik gepoogd datum en tijd vast te stellen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 554 weergaven
  10. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 554 weergaven
  11. " We chat to Nick Richards, who can be found these days, broadcasting on C103. Nick talks about getting involved in Radio Caroline in the 70s. How he came to get on air and of course, about that night being rescued off the Mi Amigo when she sank in 1980. Also about his spell on the Irish Pirates and going back to Caroline." [verborgen inhoud]

• Bedankt
    • 1 antwoord
    • 553 weergaven
  12. Started by Vincent,

Met zeezender fragmenten. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 552 weergaven
  13. Dit is de inhoud van cassette 2 uit het archief van Helmut Slawik. Het bevat onder andere een Duitse docu over de "piraten", uitgezonden via Radio Bremen 2. Dit is de beschrijving van Helmut van deze cassette: [verborgen inhoud]

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 552 weergaven
  14. Deze, denk ik toch wel bekende opname bij velen, komt van een cassette van Mike Grant. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 547 weergaven
  15. [verborgen inhoud] Luxembourg-19700211-1800-2000-PeePee-PaulBurnett-TienerTopperTijd-TonyPrinceShow-Edits-39min Fading goed hoorbaar. Datum is niet vast te stellen aan de hand van de opname. De meeste platen die Paul Burnett draait zijn later uitgebracht dan de vermelde datum 11-01-1970 bij de opname. Het is aannemelijk dat deze opname van een maand later is. Aan het einde van de opname zegt Paul Burnett dat het om middernacht Thursday is. Dan is dit een uitzending van een woensdag en dat klopt met de datum 11-02-1970. Deze datum daarom aangehouden. Op de ?? op 36:30 wordt nog het antwoord gezocht. 00:00 Pee Pee - Tiener topper tijd, 25:33 Paul Burnett - Tony Prince show.…

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 2 antwoorden
    • 547 weergaven
  16. Van deze opname, afkomstig van Mike Grant, heb ik helaas nog geen exacte datum kunnen achterhalen. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 547 weergaven
  17. New-old audio materials from the station of the stars, that were not on this forum... (I think). Of course, the recording on the 208 meter wave is pretty disgusting, nevertheless, maybe someone is interested in it... [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] valid until Monday 17 March :)

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 3 antwoorden
    • 546 weergaven
  18. [verborgen inhoud] Edits. Kid Jensen - Tony Prince show (valt in voor Tony Prince). 00:00 Neil MacArthur - She's Not There. 01:30 Jon Isherwood – Old Time Movies (208 hitpick). 03:45 Diana Ross & The Supremes - I'm Gonna Make You Love Me (uitgebracht in de UK op 24-01-1969). Paul Burnett - Paul Burnett show 06:30 Radio London jingle. 06:48 Kenny Rogers - But You Know I Love You 08:50 Wilson Pickett - Hey Jude (nummer 11 in de [verborgen inhoud]).

19. Stuk Official Chart Show BBC R1 van 24 Nov 2002 Nrs-20-9 gepresenteerd door Jo Whiley. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 542 weergaven
  20. Ik kwam zojuist in de 31 meter band een leuke uitzending tegen van Channel 292 uit Duitsland, op de 9670 khz. Het is de 'Alt Universe Top 40'. gemaakt door John McMullan. Even google: 'Alt Universe Top 40 is an hour-long chart nerd’s fantasy show that is broadcasts on Shortwave. It is a fun hour, full of real statistics, and, of course, the host’s own opinion.' Meer uitleg: [verborgen inhoud] De programma's zijn ook beschikbaar op Mixclound. Hier een voorbeeld: Maar heb je liever de kortegolf opname van vandaag? Stuur mij dan even een pb.

21. Hi fans, more audio with Barry Alldis and some with Peter Powell from 1976 on crackly 208 : [verborgen inhoud] ... no guarantee of exact broadcast date. Download is valid until December 03rd...

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 1 antwoord
    • 541 weergaven
  22. If you've been missing hearing Nigel Harris on Radio Caroline these past few weeks, then here's a couple of excerpts of him live from the MV Ross Revenge on Saturday 6th July, between 11-11.27 & 12.10-13.00. This was the day when ex MP & current TV presenter, Michael Portillo, was being filmed on board, and at short notice the 648 signal came from the ship between 9am & 4pm that day, rather than the usual album service. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 541 weergaven
  23. Here's the final two extracts of the shows presented live from the MV Ross Revenge - Home of Radio Caroline Group on Saturday 6th July, this time between 13.00-16.00 by Ellie Boyce & Laura Pursey. This was the day when Michael Portillo was being filmed on board, and at short notice the 648 signal came from the ship between 9am & 4pm that day, rather than the usual album service. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 541 weergaven
  24. Op verzoek van Helmut heb ik deze opname van hem gedigitaliseerd. [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 7 antwoorden
    • 539 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.