Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Gast Mediapages
    Started by Gast Mediapages,

Scheidsrechter Frans Derks vond in de jaren 70 dat de zeezender Radio Veronica moest blijven. Derks was aanwezig bij de grote demonstratie voor het behoud van Veronica en de andere zeezenders op 18 april 1973. Hij overhandigde daar o.a. een petitie aan Tweede Kamer voorzitter Vondeling. "Dat wilde ik gewoon doen, Veronica moest blijven, klaar over", zei Frans Derks zondagavond 20 januari in het NOS programma Andere Tijden Sport. In het programma zaten beelden van de demonstratie uit Den Haag Vandaag en het Polygoon Journaal. Bekijk het volledige artikel

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  2. Started by Andree,

http://www.city-data.com/forum/radio/

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  3. Started by Juul,

Ik weet het nog goed, Ik kwam bij Veronica werken en Chiel Montagne draaide een plaat van een groep met de naam Kenny Rogers and the first edition. Een geweldig nummer. Later zou Kenny weer een hit scoren. Hij overleed gisteren, 81 jaar.

4. Started by Juul,

http://nos.nl/artikel/710230-ik-moest-googlen-wat-ict-betekent.html Bron: Telegraaf http://www.telegraaf.nl/binnenland/23202997/__Voorzitter_blundert__.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  5. Started by Harmen,

Vandaag op visite bij mijn ouders in de Weerribben en uiteraard eventjes op het ijs geschaatst. Het ijs is nog niet al te dik, maar schaatsen wil prima.

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  6. Gast inajoe
    Started by Gast inajoe,

Hallo, Ik zoek aflevering 20 van de geschiedenis vereniging voor vrije radio die momenteel op RADIO 19 te luisteren is op zondagnamiddag. Kan iemand mij helpen aub groetjes inajoe

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. Started by Vincent,

In 1979 werd deze serie van 10 aflevering uitgezonden door de NCRV op TV uitgezonden. In de zomer zomer van 2013 kreeg ClubDVM de studiobanden aangeboden en na lang zoeken is het in 2018 geluk om enige nog werkende machine te vinden die deze banden kon afspelen. Om de kosten van de aanschaf en digitaliseren te kunnen betalen zijn er 50 (genummerde) DVD's gemaakt. Van deze serie van 50 DVD's zijn er nog 5 exemplaren beschikbaar. Voor 25 euro incl verzendkosten kan deze unieke DVD van jou zijn. Bestellen kan door een mailtje te sturen naar info@clubdvm.nl. Wees er snel bij want op is op.

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  8. Started by Juul,

Op 22 december 1992 werd het TROS tv programma "Op losse groeven" voor de 50ste keer uitgezonden. Pierre Kartner maakte daar een speciaal lied voor. En in heel kleine oplage (20 stuks) werd het op vinyl gezet. Ik kreeg het van Pierre, hij wist dat ik toen bijzondere dingen spaarde. Nu kwam ik het tegen en voordat het weggaat, hier is het. https://pixeldra.in/u/L2Rr8p

9. Started by thijs5326,

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  10. Started by Juul,

Een erg mooie website gemaakt door zendamateur PA0JWU. Hij is inwoner van Radio Kootwijk en heeft er ook gewerkt. http://jwupcg.wordpress.com/

11. Started by Vincent,

is er iemand hier op het forum die in de buurt van Renesse woont (op Goeree dus) en in staat is om de 518 khz te ontvangen op een radio?

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  12. Started by rien1959,

Soms kom je op het internet echte pareltjes tegen. In de zoektocht naar modelbouw kwam ik een site tegen die gaat over het in miniatuur nabouwen van station Soest in de jaren 50/60. Het is een zeer uitgebreid verslag van 7 pagina's, dus na het lezen onderaan de pagina op "lees verder" klikken. Alles is gemaakt in schaal 0 (nul) en dat is ongeveer 1 : 43, twee keer zo groot van afmeting dan de normale modeltreinen. De link : http://www.floodland.nl/aim/blust_bouwverslag_1.htm Had ik zelf ook nog maar zoveel geduld als vroeger. Rien

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  13. Gast awintera@wxs.nl
    Started by Gast awintera@wxs.nl,

Is er iemand die een kwalitatief goede MP3 beschikbaar wil stellen van het Shure Shot uit augustus 1979 van Sylvie Vartan: I don't want the night to end? Graag de single versie. Alvast dank voor het delen. Fons

14. Started by hans knot,

Newsweek verdwijnt uit de schappen. De luisteraars van Radio Caroline in de jaren tachtig, toen men nog krachtig haar programma’s vanaf de MV Ross Revenge de ether instuurde, herinneren zich zondermeer de krachtige reclame die er werd gemaakt voor het Amerikaanse opinieweekblad Newsweek, dat gekoppeld was aan de nieuwsbulletins van Radio Caroline. Ik haal zo de reclame weer in gedachten, gevolgd door het nieuws gelezen door Jay Jackson. In de diverse tijdschriften winkels lag het weekblad in die tijd, en trouwens ook heden ten dage, voornaam in de schappen. Newsweek is een Amerikaans wekelijks nieuwsmagazine gepubliceerd in New York City. Het magazine wordt in h…

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  15. Started by Rene van den Abeelen,

'Verkennen en Ontdekken.' Zo heette een serie programma's die, volgens mij in de tweede helft van de jaren 60 's ochtends op School tv te zien was. Een trompetmuziekje. Maar hoe heette het en van wie was het? Iemand enig idee? Dank!

16. Started by Raytje,

Gezocht Rolling Stones Radio opnamens, interviews, jingles, specials ! Gr Ray

17. Started by Juul,

https://www.ad.nl/show/zanger-spencer-davis-gimme-some-lovin-op-81-jarige-leeftijd-overleden~a3c43484/ https://www.rollingstone.com/music/music-news/spencer-davis-group-obituary-1078226/ Hier de twee verschillende versies. 1. de Engelse 2. de USA versie met Jimmy Miller.

18. Started by Vincent,

Ik ben op zoek naar opnamen van de volgende personen/uitzendingen: * Peter Teekamp - Nationale Top 100 * Edwin Diergaarde - Mega Top 100 * Thorvald de Geus - Mega Top 100

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  19. Gast JOANED
    Started by Gast JOANED,

Hallo Mensen, Ik ben op zoek naar Alfred Martens met het liedje: 'Hoe doet ie dat nou'. Wie kan mij verder helpen? Alvast mijn hartelijk dank. Groet, Jos

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  20. Gast AM538
    Started by Gast AM538,

Hallo iedereen, Ik heb mij net gisteren aangemeld op dit forum nadat ik het ondekt had. Wat een schat aan informatie over zeezenders en Veronica in het bijzonder ( voor mij dan ). Ik heb de tijd zelf nooit mee kunnen maken helaas omdat ik in 1973 geboren ben. Vandaar ook de gekozen nickname AM538 daar dit de laatste frequentie was waarop de zender uitzond toen ik geboren werd. Mijn vader vertelde mij dat hij altijd naar Veronica luisterde, hij was dan ook doodziek dat Veronica moest stoppen. Hoewel ik dat niet geestelijk mee heb gemaakt kan zelfs ik de frustratie en pijn voelen van de luisteraars en medewerkers van toen, al dan niet vanwege het feit dat de radio van …

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  21. Druk doende met de voorbereidingen voor de komende verhuizing, dacht ik gisteren 'kom, ik zet op de achtergrond eens een gedownload zeezenderprogramma op.' Het werd een uurtje Roger Day, van 25 februari 1970. Nog nooit beluisterd. Leuk hoor: af en toe middengolf piepjes er doorheen, helemaal goed. En op een gegeven moment dacht ik: dit lijkt Love Affair wel. Echt dat herkenbare orkest op de achtergrond, maar de zanger klopte niet. Bleek dus de eerste single van Love Affair te zijn; Lincoln County, mij totaal onbekend. Inderdaad met een andere zanger dan bij Everlasting Love en zo. Nummer was te koop in de iTunes Store, dus meteen binnengehaald. Denk niet dat Rog…

• 6 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  22. Started by Vincent,

Ik zocht vanmiddag een youtube filmpje om wat te testen. Meestal tik ik dan Queen in. Niet omdat ik nou een Queen fan ben, maar gewoon omdat je weet dat er altijd wel iets boven komt. Het testen moet ik nog doen, want ik heb de volle twee uur naar deze BBC docu gekeken, uitgezonden door de NTR.

• 1 antwoord
    • 1,5k weergaven
  23. Started by Juul,

Ik ben al heel lang fan van de Stones. En speciaal van deze film. Maar heeft iemand enig idee of deze "ergens" te vinden is? http://skyarts.sky.com/sympathy-for-the-devil Juul

• 3 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  24. Started by rien1959,

Nadat mijn werkautootje al weer een tijdje zonder problemen zijn werk deed, dacht hij maar weer eens te gaan protesteren ..... Al langere tijd voelde de koppeling niet goed aan. Het leek of er een zwaar punt in zat wanneer je het pedaal intrapte. Wanneer je de koppeling op liet komen was er echter niets van een zwaar punt te bekennen. Wat was dit nu weer ? Op een aantal forums (of fora ...) vond ik problemen met de koppelingskabel, dus misschien bij mijn koekblikje ook ? Na een speurtocht op Ebay kocht ik een nieuwe kabel voor een zeer schappelijke prijs en een aantal dagen later stond de pakketjesman met een kartonnen doosje uit Groot Brittannie aan de deur. De eerstvo…

• 5 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  25. Started by Evert Stolman,

Jeff Lynne, oud-voorman van The Electric Light Orchestra, heeft een aantal oude hits van de band afgestoft en opnieuw op de plaat gezet. De recencies in de pers waren voor zover ik ze heb meegekregen, unaniem lovend. Omdat ELO één van mijn favoriete bands is en ik toch nog een “platenbon†op zak had, ben ik voor het eerst sinds tijden weer eens een platenwinkel binnengelopen. Thuisgekomen direct het schijfje maar eens beluisterd. Ik moet toegeven, het klinkt op zich prima. Wat strakker als destijds, waar het vroeger nogal eens neigde naar “overproductieâ€. Over het algemeen wordt Mr. Blue Sky als één van de topnummers gezien, een mening die ik helemaal deel. …

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.