Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Heb hier 4 boekjes liggen van de uitzendingen 5 (25 jan 1979), 6 (22 feb 1979), 7 (22 maart 1979) en 8 (19 april 1979). Ooit uitgezonden door de KRO. Deze boekjes zijn de letterlijk uitgeschreven tekst van de uitzendingen. Onderstaande foto's komen van marktplaats, maar dit is identiek. Ik heb dus 4 delen en ze zijn tegen verzendkosten (5,00 euro) met briefpost verder gratis te krijgen. Anders gaan ze toch een keer de papierbak in. Grts Eric
-
- 0 antwoorden
- 903 weergaven
-
-
Vandaag verjaart onze Lex, hij wordt 70. Ook vandaag helaas wordt één van de secretaresses van Oom Bull begraven. Zij is 72 geworden.
-
- 0 antwoorden
- 643 weergaven
-
-
k kwam 'em weer tegen in ons Veronica archief. Ik weet dat ik 'em bij Lex wel eens gebruikte. En nu maar eens opgezocht op Internet. Iets voor de radiomakers hier? Als fillertje. Deze single gebruikte ik toen.
-
- 0 antwoorden
- 409 weergaven
- 1 follower
-
-
Het is een long shot maar wie weet. Wij zijn op zoek naar een uitzending van het VARA programma Discobal van zondag 12 maart 1967. In deze uitzending o.a. ook de groep met de onvergetelijke naam NonSuch met als manager, voor korte tijd, Lodewijk den Hengst/Lex Harding uit Boskoop. Als we het goed hebben dan was een van de gitaristen of de drummer van NoneSuch een persoonlijke vriend van Lex en heeft deze ook nog een poos de platenwinkel van Lex gerund in Gouda, waar Lex nog een poosje boven heeft gewoond. Het zou werkelijk prachtig zijn als deze opname boven water zou komen. Herman Stok presenteerde het programma wat dacht ik samen gemaakt werd met Ko de Kloet. Wie oh…
-
- 0 antwoorden
- 856 weergaven
-
-
De tweede drummer van mijn favoriete nederpopband aller tijden Earth and Fire, Ton van der Kleij, is op 66-jarige leeftijd overleden. Ton verving Cees Kalis (r.i.p. 16-04-2006) in 1970 na de tweede hit 'Ruby is the one' en drumde tot 1978 bij Earth and Fire. In 2012 zond Omroep West de documentaire 'Ton van der Kleij', drummer van de band' uit. Hierin vertelt Ton openhartig over het succes met de groep, de problemen met Jerney Kaagman, zijn liefde voor de natuur en de alcoholverslaving, die hij overwon. Aanstaande zondag 19 april om 16.00 uur herhaalt TV-West deze uitzending eenmalig. Greetz, Everton
-
- 0 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Hallo iedereen, Ik ben al jaren oud tv en radio materiaal van Veronica aan het verzamelen wie wilt er met mij ruilen om elkaars collectie aan te vullen.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Da's nou eens mooi. Ik woon niet in Den Haag maar anders.............en ik heb 20 jaar Veronica digitaliseren achter de rug. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 790 weergaven
- 1 follower
-
-
Over Sgt Pepper van The Beatles. Waarschijnlijk had ie teveel gedronken denk ik. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 631 weergaven
-
-
[verborgen inhoud]Zaterdag 24 Augustus was op MENT 55 TV een zes-uur-durend live totaalprogramma van 14 tot 20 uur te zien rond de rijke geschiedenis van de 'zeezenders' (1958-1989). Met fragmenten, jingles, beelden, veel classics, en diverse gasten, die het allemaal hebben meegemaakt! De eerste gast bij presentator Serge Haderman was even na 14 uur niemand minder dan Adriaan Van Landschoot, de initiatiefnemer achter de 2e Vlaamse zeezender 'Radio Atlantis'. Bekijk nu de videos en fotos van de Zeezender Dag op Ment TV. [verborgen inhoud]
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 533 weergaven
- 1 follower
-
-
Leuk nieuws voor de fans. "Op naar de Heuvellaan"……………………. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 831 weergaven
- 1 follower
-
-
We naderen de 20ste januari. Dit keer extra spannend en veel mensen kijken er naar uit ook in de USA. Op 20 januari 1977 was de toen kersverse president Jimmy Carter aan de beurt. Ik heb van zijn toespraak een single. Grappig voor de mensen die geschiedenis een warm hart toedragen........................... [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]Van 24 t/m 31 augustus werd er onder de naam Radio 74 live uitgezonden vanaf het zendschip Jenni Baynton in Harlingen, omdat het dan precies 50 jaar geleden is dat Radio Veronica en Noordzee uit de lucht moesten. Aan boord van de Jenni Baynton stond een FM zender en diverse AM zenders gaven het programma ook door. Tijdens het evenement was de Jenni Baynton dagelijks van 11 tot 17 uur open voor publiek. Bekijk nu de fotos en een videoverslag van het bezoek van MediaPages aan de Jenni Baynton op 27 augustus. [verborgen inhoud]
-
-
Grote schoonmaak bij radio 390 en The Sound Auckland New Zealand sounds like Caroline 74-78. Ziehier http://pauljdehaan.wordpress.com/ Paul de Haan.
-
Zouden we er na de komende verkiezingen nog ooit iets van horen? Ik weet het antwoord wel........ [verborgen inhoud] Juul - wonende in zo'n buitengebied.
-
- 0 antwoorden
- 609 weergaven
-
-
Ik ben op het moment weer veel aan het luisteren naar Boudewijn de Groot. Vooral de lp Hoe sterk is de eenzame fietser is heel belangrijk voor mij en ik weet nog goed wat een sensatie het was toen hij uit kwam. Ik vroeg me af wat er toen op de radio voor aandacht voor was, was er bijvoorbeeld op Veronica een special voor deze lp? De hoes vermeldt dat het album o a opgedragen is aan Tineke. Heeft Tineke misschien destijds een programma met Boudewijn gedaan? Wim de Lang
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]Op zaterdag 31 augustus werd er op een stampvol Veronica schip de Norderney stil gestaan bij het uit de lucht gaan van Veronica 50 jaar geleden. Met een live uitzending van 192 Radio, live reportages voor Radio 5, optredens van Rudy Bennet en Ben Cramer, verslagen voor o.a. SBS Shownieuws en NH Nieuws, het originele Veronica 538 zendkristal, het laatste Veronica uur en heel veel voormalig (zeezender-) DJ’s. MediaPages was erbij en maakte een fotoreportage. Het videoverslag volgt binnenkort. [verborgen inhoud]
-
We hadden lekkage in de badkamer en vandaag was het hier een uitgelezen dag om het dak te voorzien van nieuwe dakbedekking. Het oude lag er ook al ruim 40 jaar……….. Dus de dakbedekker-loodgieter was er maar druk mee. Mooie apparatuur om de stroken te lijmen. Effe geen Veronica……………….
-
- 0 antwoorden
- 758 weergaven
-
-
Op Bootlegzone heeft in het verleden de topic “Some Old Interviews V4.0” veel bijval gekregen. Alle verzamelde Beatles gerelateerde files staan nog steeds opgeslagen in de cloud. Sommige files zijn hier wellicht off-topic, maar andere files zullen jullie zeker bevallen. Kijk maar eens op de PDF lijst: drive.google.com/file/d/1zJ7_Wj6B9X93_O152Svkqzr77WA04tjX/view?usp=sharing Je kunt via onderstaande links alle files afzonderlijk downloaden als je wilt. We zijn al weer aan het werk aan “Some Old Interviews V5.0. Er zitten nu 4183 files in de database en er zijn nog vele honderden files die onderzocht moeten worden. We hopen “Some Old Interviews V5.0” te…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]Op 31 augustus en 1 september organiseerde Museum RockArt in Hoek van Holland het ‘Zeezender Weekend’ omdat het 50 jaar geleden was dat Veronica, Noordzee en Atlantis uit de lucht moesten. Op zaterdag waren o.a. oud Veronica medewerkers Juul Geleick en Jaap Borst aanwezig in RockArt om herinneringen op te halen. Op 1 september zond Radio Extra Gold de Zeezender Top 74 live uit vanuit het museum. In RockArt staan 2 Veronica studio’s en sinds kort het grootste model van de Norderney. Bekijk nu de foto’s. [verborgen inhoud]
-
-
Omroep medewerkers van de Publieke omroep kregen al sinds mensenheugenis een soort personeelsblad toegezonden, Spreekbuis. Maar dat strandde in het kader van de bezuinigingen. ik heb er zelf diverse keren ingestaan. Lange tijd was er niks dat de medewerkers en oud-medewerkers bond. Maar nu is ie er weer! On-line zodat veel meer mensen er van kunnen "genieten". Ik ben er blij mee. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
112 nieuwe 'oude' knipsels op [verborgen inhoud] Eindelijk weer eens tijd om wat knipsels toe tevoegen aan wikiradio.nl Met dank aan Robert Briel is er weer een breed assortiment aan leesmateriaal toegevoegd. Veel leesplezier of als naslagwerk: [verborgen inhoud] O.a. HP de tijd uit 1972 Radiopiraat idealist op zee, over Caroline BVD verdenkt piratenzender, over RNI De HP uit 1976 over het schrikbewind van Rob Out. Uit 1987 een artikel over Bull Verweij. Popland in Opstand, over de demonstratie in Den Haag. 18 april, we kunnen het toch proberen? Uit de Televizier van 1973: De Dood van een vrijbuiter. En nog veel meer van Mi Amigo, Radio Condor, Vo…
-
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
bron: Telegraaf [verborgen inhoud] bron: RTL [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 443 weergaven
- 1 follower
-