Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.186 discussies in dit forum
-
Ik kwam dit net tegen en kende de site nog niet. Ik zag b.v. de lijsten van Vic van de Reijt er tussen staan http://www.muzieklijstjes.nl/register/ Hans Marijs
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Zo rond 1995 werd geïnterviewd door de lokale TV in Dordrecht over mijn werk bij de ziekenomroep (RANO) in Dordrecht. Het komt van VHS deze opname.
-
Een MTV voor veertigplussers. Dat was vijf jaar geleden de gedachte achter 192TV. Bert van Breda en René Kroon sloegen de handen ineen en bouwden een zender die 24 uur per dag clips uitzendt van muziek uit de jaren zestig en zeventig, afgewisseld met de originele jingles van Radio Veronica. Nu, bij de vijfde verjaardag, gaat het 192TV voor de wind. “We hebben de vergrijzing mee,” vertelt Van Breda lachend. En dat maakt dat de zender lonkt naar kijkers en kabelaars in andere Europese landen. 192TV heeft met twee miljoen aansluitingen inmiddels landelijke dekking. Alleen Tele2 en Canal Digitaal geven de zender niet door. Van Breda: “Zij zien de meerwaarde blijkbaar nie…
-
- 0 antwoorden
- 868 weergaven
-
-
Onderwerp van één van Dylan's bekendste liedjes: 'Hurricane' op het album 'Desire': http://www.bbc.com/news/27097854
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 647 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 582 weergaven
-
-
Afgelopen donderdag nacht 24.00 - 01.00 uur, was Ruud de Wild te gast bij Ruud de Wild bij "Nooit meer slapen....". We hoorden Ruud eens op een erg andere manier. Erg mooi.
-
- 0 antwoorden
- 590 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik weet het nog goed. Op 6 november 1994 begonnen we in Poster een 6-delige Motown story. De 6CD Box was net uitgekomen en de platenmij had bedacht om in de Amsterdamse Escape disc een z.g. Motown Party te organiseren. Dat zou op 25 november zijn. Maar.......het ging niet door. Er was geen publieke belangstelling. Er waren al badges gemaakt etc. Alles wat nog over is, zie je hier. En de 6-delige Poster serie natuurlijk.
-
- 0 antwoorden
- 697 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 689 weergaven
-
-
Afgelopen zomer, in een melige bui, nam ik het besluit om zelf een zeezender-verhaal op te zetten. Het zou een geschiedenis zijn waarvan niemand het fijne wist en wat ook nog eens echt gebeurd zou kunnen zijn. Na enkele uurtjes achter het beeldscherm stond er een samenstelling van twee binnenvaartschepen met daarop twee zendmasten vergelijkbaar met de Norderney. Een verhaal had ik ook al in mijn hoofd. Twee kerels uit de offshore die fortuin hadden gemaakt, besloten om een zeezender te beginnen. Niet gehinderd door enige vorm van kennis, enzovoort .... Het is er allemaal niet van gekomen. Geen tijd meer gehad en de lol was er wel af. Ook had ik alles al zo voorzien dat he…
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
De tarieven om te 'streamen' gaan in de VS per 1 januari omhoog. Inflatie wordt genoemd als reden voor de aanpassing. Oké... Ik ben al jaren van mening dat er iets niet echt helemaal realistisch is aan deze regelingen. Het barst van de mensen die puur hobbymatig 'radioprogramma's' maken. Met de huidige techniek is dat aantal nog vele malen groter dan in de dagen van de landpiraten. Zij doen dat veelal zonder er ook maar één cent aan te verdienen. Sterker: het kòst ze geld. Ze kopen de muziek die ze gebruiken, ze hebben betaald voor hun apparatuur en software en betalen voor hun internetverbinding, eventuele opslag en stream-kosten. Dat is niet erg want het is een h…
-
- 0 antwoorden
- 719 weergaven
-
-
-
Vandaag, in mij speurtocht naar foto's van "The Electric Gramophone" aan het Spui in Amsterdam, kwam ik deze alleraardigste blog tegen. Heel veel platenzaakstickers die voor velen onder ons waarschijnlijk herinneringen los zal maken. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
bron: Nijkerk nieuws. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Hallo iedereen, Zijn er mensen die Veronica magazine digitaal hebben. Heb de jaren 1976 t/m 1995 nagenoeg compleet. Ben zelf op zoek naar de jaren 1996 t/m 1999.
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
50 jaar geleden starte Abe Nathan de Voice Of Peace, vanaf een omgebouwde Groninger coaster voor de kust van Israel. Deze maand wordt hier bij stil gestaan door zendamateur en zeezender freak Pd0ari, die in de lucht is met de speciale call pd50vop. Hij zal actief zijn op alle banden waar op de N amateurs mogen uitkomen, 40, 20, 10 en 2 meter en 70 centimeter band. Hij is zeer enthousiast bezig en als je hem spreekt en je begint over de zee zenders raakt hij niet uitgepraat hi! Bij mij staat deze call al weer in het log. 73 Andre, Ph5c of wel ph558Caroline 🙂
-
- 0 antwoorden
- 426 weergaven
-
-
John Lennon in New York Uitzending: vrijdag 1 januari 2016, 00.00 uur op NPO3 De pianospeler die na de aanslagen in Parijs voor theater Bataclan Imagine van John Lennon speelde, raakte bij veel mensen een gevoelige snaar. Mede naar aanleiding daarvan steeg het nummer dit jaar naar de koppositie in de Top 2000. Op vrijdag 1 januari zendt de NTR de documentaire Lennon in New York uit, waarin het leven van een van ’s werelds belangrijkste en invloedrijkste artiesten van de 20e eeuw wordt herdacht. Met nooit eerder vertoonde fragmenten en concerten en een schat aan composities van Lennon en Ono waarvan enkele in noo…
-
- 0 antwoorden
- 692 weergaven
-
-
Waarom is er geen forum voor radiostations uit België? Op dit forum zijn tenslotte veel leden afkomstig uit België. Dat vroegen we ons vanmiddag af naar aanleiding van het bericht van Stielman: http://www.internetradiocafe.nl/forum/121-belgische-radiostations-belgian-radiostations/ Daarom vanaf vandaag als forum toegevoegd aan de groep Radiostations: Belgische radiostations. De berichten van het afgelopen half jaar zijn vanuit Overige hierheen verplaatst.
-
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Erg leuk om te zien. Vele collega's die nu ook met pensioen zijn....... [verborgen inhoud] En nog een filmpje:
-
- 0 antwoorden
- 602 weergaven
-
-
Gisteravond was er op de BBC World Service de herhaling van het interview met Nile Rodgers (Chic) in Hardtalk. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
-
-
Op het forum [verborgen inhoud] vond ik een foto impressie [verborgen inhoud] De foto's werden gemaakt door Piet Blaas.
-
- 0 antwoorden
- 409 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik vond in de oude 1966 programma's in een programma van Gerard de Vries een leuk plaatje van The Canadian Sweethearts - Hootenanny Express En dat waren Lucille Star en haar echtgenoot. http://en.wikipedia.org/wiki/The_Canadian_Sweethearts Het is een "niemandalletje" maar ik vind 'em leuk! Juul http://www.mijnbestand.nl/Bestand-GTTFBTKMLUPO.mp3
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
StonesBoek The Rolling Stones On Air In The Sixties: over doorbraak ruigste band van Engeland. " Het lijkt alweer heel lang geleden maar zelfs The Rolling Stones waren ooit onbekend en zeer onbemind. The Rolling Stones On Air In The Sixties geeft een aardig beeld van de wijze waarop de band begin jaren zestig in een mum van tijd groot en populair werd. Antwoord? Gewoon door hard te werken." "Dit lijvige hardcoverboek handelt met name over hoe de Britse media omsprongen met de onwennig aanvoelende popmuziek in het algemeen en de Stones in het bijzonder. Men veronderstelde dat het na twee jaar wel zou overwaaien. Prachtig onderwerp dus. Helaas wil d…
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
24-12-2020 was het zover, dus ik ben er wat laat mee. [verborgen inhoud] Wat hadden wij een hekel aan dat station. In mijn beleving hadden ze elke avond hadden ze uitzending via 90,9 Mhz Wij wilden de avondspits horen.
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Afgelopen donderdag. Blijkbaar een hartstilstand op z'n 71e. Aanmerkelijk te jong dus. Jammer. Heb in de jaren '80 een keer met hem rond de tafel gezeten omdat mijn toenmalige werkgever medesponsor was van de Strandrace in Scheveningen en vorig jaar had ik 'm een keer langdurig aan de telefoon in verband een een idee wat ik had (en nog steeds heb) op Western lifestyle gebied. (Bob was de grote man achter de Western Lifestyle Experience.) Gewoon vreselijk jammer. PS ik heb n.a.v. bovenstaand bericht een nieuwe posting op mijn blog geplaatst: http:renevandenabeelen.net : 'Tja'
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-