Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.250 discussies in dit forum
-
-
Op 30 september en 1 oktober 2000 was er het Radio Mi Amigo revival weekend in Halle/Zoersel gepresenteerd door Radio Magdalena. Bestaat er een video opname van deze dagen? Zo ja, den ben ik zeer geinteresseerd!
-
- 0 antwoorden
- 924 weergaven
- 1 follower
-
-
De allerbeste wensen aan eenieder voor 2014. Aansluitend een dankjewel voor alle komende downloads en informatie voor wat ons muzikale hobby betreft. Voorts dat het een jaar mag zijn waar veel muziek in zit. Pierre Addicted To Music The best wishes to all for 2014. Followed by a thank you for all upcoming downloads and information regarding our musical hobby. Hoping for a year with quite a lot of music. Pierre Addicted to music
-
- 0 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
Wegens verhuizing binnenkort naar een kleinere woning moet ik mijn collectie uitdunnen. Daarom bied ik bij deze aan : Collectie CD's en DVD's met jingle en video materiaal over zeezenders. Het betreft hier origineel materiaal (dus geen kopieën). DVD's : 1. Zeezenders in woelig water (TROS Docu uit 1974) 2. Top 40 1965-1974 ( Dubbel DVD met Docu over de eerste 10 jaar van de Veronica Top40) 3. 18 April Special ( St. Norderney Docu ove de demonstatie op 18 1pril 1973) 4. 14 jaar toonaangevend (St. Norderney Docu over de eerste herdenkingsuitzending in Augustus 1999) 5. The boat that Rocked (Comedy waarin Radio …
-
- 0 antwoorden
- 923 weergaven
-
-
Mijn oud TROS collega en goede vriend Daniel Dekker ( Henk voor vrienden) kreeg een lintje vanochtend. Wel verdiend. Jarenlang programma's met hem gemaakt. We hadden een soort pop muziek "ploeg" Henk, Herman Dales, Jack de Vries †, Jurre Bosman en ik die mooie programma;s maakten. En nu is Henk al jarenlang actief op Radio 5. https://www.gooieneemlander.nl/regio/gooi-en-eemland/acht-koninklijke-onderscheidingen-in-wijdemeren/148131431.html
-
-
- 11 antwoorden
- 923 weergaven
- 1 follower
-
-
En nog een paar radio singles in de aanbieding op Marktplaats en hier: Hey Hey - Gershon Kingsley WM 1974 World Cup Fanfare tune van Werner Drexler Wolfman Jack - Gallop en Ain't never seen a white man 1972 La Flor De La Montana - Chacao Tune Radio Tour de France NOS 1979
-
- 0 antwoorden
- 921 weergaven
-
-
Sinds een paar jaar heb ik via internet contact met de Engelse muzikant John Altman. Hij zocht contact met mij toen hij hoorde dat ik al vele jaren de solo periode van George Harrison bestudeer. John is saxofonist, componist van o a film muziek en zat zelfs enige tijd in de band Hot Chocolate. Ook is hij de componist van " Always look on the Bright Side of Life" van Monty Python.Een geweldige aardige en amusante man vol verhalen! John speelt ontelbare sessies met grootheden en hij is een goede vriend van Ronan O ' Rahilly. Van de week deed hij een concert met Bill Wyman s Rhythm Kings waar de legendarische Georgie Fame momenteel in zit. De collega s van Ge…
-
een prachtige docu. Ga d'r maar voor zitten.
-
- 2 antwoorden
- 920 weergaven
-
-
Zondag 11 september 2016. De heropening van Museum Rockart na de waterschade. En ook de uitreiking van het eerste exemplaar van het boek "Jan De Hont, Gitarist". Natuurlijk was Jan zelf aanwezig en speelde, samen met een onaangekondigde gast, nog een aantal nummers. De samenvatting met interviews en de opening door Johan Derksen.
-
- 0 antwoorden
- 918 weergaven
-
-
Sinds een week of zo zie de advertenties op het forum ( rechts boven) niet meer. Nee ik gebruik geen "Ad blokker". Als ik erop klik zie ik ze wel. Het is bij elke browser die ik gebruik. ( stuk of 4 )
-
- 3 antwoorden
- 917 weergaven
-
-
In 1974 namen we met tranen in de ogen afscheid van zeezender Veronica. Zoals The Shangrila's zongen: 'I don't think it will ever happen again.' Maar wat blijkt? Veronica is feitelijk nooit uit de lucht verdwenen. De programma's zijn nog altijd te beluisteren, met speciale apparatuur weliswaar, en op 55 tot 41 lichtjaren afstand van de aarde, maar toch! http://www.nrc.nl/nieuws/2015/07/17/the-beatles-die-hoor-je-nog-op-47-lichtjaar-afstand/
-
- 7 antwoorden
- 916 weergaven
-
-
Even kort voorstellen, Mijn naam is Guido en, zoals menig forumlid, een fanatieke jingle verzamelaar. Een aantal dagen geleden heb ik dit forum 'ontdekt'. Wellicht dat een aantal mensen mij al kent van het offshoreradio forum waar ik al enige jaren op rond zwerf. Ik ben benieuwd waar we elkaar op dit forum allemaal weer mee van dienst kunnen zijn! Groet, Guido
-
- 1 antwoord
- 915 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 914 weergaven
-
-
Een prachtig artikel en interview met The Stones hoe hun nieuwe album tot stand gekomen is. Bron: Rollingstone https://www.rollingstone.com/music/music-features/rolling-stones-mick-jagger-keith-richards-hackney-diamonds-stevie-wonder-1234822701/
-
- 1 antwoord
- 912 weergaven
- 1 follower
-
-
Bron: Radio Visie - B https://radiovisie.eu/jlb-gaat-soms-naar-zeer-63/
-
-
- 6 antwoorden
- 911 weergaven
- 2 followers
-
-
Hallo allemaal, ik ben aan het opruimen. Is er iemand die voor de Freewave collectie nog iets over heeft? Groetjes uit Wuppertal
-
-
- 5 antwoorden
- 911 weergaven
-
-
Over 't algemeen is Wolfman Jack iemand, die aan drie woorden niet genoeg heeft. Maar hier blijkbaar wel op 2:44:
-
-
- 8 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
De vragen van bezoekers zijn zo te horen in de loop der tijd niet veranderd. Ik geloof dat ik ze zo'n beetje allemaal wel een keer heb gehoord:
-
- 0 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
Nog een leuk filmpje over Tante Leen en Johnny Jordaan die werden gehuldigd in Hilversum. "those where the days" in Hillywood zoals het tegenwoordig wel genoemd wordt. En dat was nog in de tijd dat men in Hilversum nog op keek van een artiest. Da's tegenwoordig wel anders. Mijn familie denkt wel eens..............
-
- 0 antwoorden
- 909 weergaven
-
-
Als je net als ik "verslaafd" bent aan de Flower Power periode 1966- 1967 dan is deze 2 delige docu een must ! Het beschrijft nauwkeurig hoe de muziek scene was in die tijd. Je moet wel goed Engels-Amerikaans kunnen volgen maar dan is het ook prachtig. Geniet er van! https://www.filemail.com/d/utadbvfpwumwxyq Juul
-
-
- 5 antwoorden
- 908 weergaven
- 1 follower
-
-
Jack Bruce, bassist van de legendarische Britse rockband Cream, is zaterdag op 71-jarige overleden. Dat is bekendgemaakt op zijn website. http://www.jackbruce.com/
-
- 2 antwoorden
- 907 weergaven
-
-
Toch wel even errug leuk: vandaag is het oorlogsdagboek dat mijn vader destijds bijhield, als echt boekje verschenen: De Toestand Bij Het Einde. Mijn vader schreef net zo graag als ik en hij heeft in de oorlog een dagboek bijgehouden. Door onverklaarbare zaken is daarvan alleen het laatste deel bewaard gebleven: een schriftje dat van voor tot achter was vol geschreven. Ik had er al een website aan gewijd, maar de hedendaagse techniek maakt het mogelijk professioneel zèlf uit te geven, zonder dat je je verplicht tot een minimum afname en zo. En dus heb ik de website gestript en de stap gezet om er inderdaad een boekje van te maken. Compleet met ISBN, dus hagstikke e…
-
- 1 antwoord
- 907 weergaven
-
-
Mijn naam is Jos, ben geboren en opgegroeid in Leiden. Ben als radioamateur actief geweest in de periode 1982-1989 Ik hoop op dit forum leuke items over deze periode te vinden en misschien ook een bijdrage te leveren. In het topic "tv-Piraten" heb ik gepost over de vrije tv zenders in leiden begin jaren 80 '?do=embed' frameborder='0' data-embedContent>>
-
- 4 antwoorden
- 906 weergaven
-
-
De dertiende editie van het Top 40-Hitdossierboek is uit. Dit boek heeft naast dat je er in kunt lezen een andere bijzonder functie: het boek is interactief met de speciale QR-codes waarmee online aanvullende informatie kan worden geopend. Het Top 40-Hitdossier is een onmisbaar naslagwerk voor iedere muziekliefhebber. Wat vinden we van deze editie?
-
Voor mij als oud-Hilversummer een historisch gebouw en ik heb er nog gewerkt. Helaas wordt het gesloopt, dat is te volgen hier:
-
- 3 antwoorden
- 905 weergaven
-