Stamtafel
Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken
2.192 discussies in dit forum
-
Beste forumlezers, Freewave Nostalgie nummer 481 is uit. Met tal van interessante artikelen van Hans Knot, André van Os, Martin van der Ven en Peter de Vries. Gratis te downloaden via deze link: [verborgen inhoud] Wil je automatisch een mailtje krijgen wanneer de nieuwe editie uit is, geef dan je mailadres door via deze link: [verborgen inhoud] (Ook mensen die voorheen altijd al een mailtje kregen, gelieve zich opnieuw aan te melden.) Vriendelijk groeten, Jan van Heeren
-
- 0 antwoorden
- 824 weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 824 weergaven
-
-
Ik ben altijd gefascineerd door radio maken op verre plekken. Komt waarschijnlijk omdat ik zend amateur ben en ook door m'n Veronica geschiedenis. Ik luisterde vanavond weer eens naar Falklands radio. Je weet wel die eilanden in het zuidelijk deel van de Atlantische Oceaan vlakbij Antartica. Er is in de 80-er jaren nog om gevochten tussen Engeland en Argentinië. Radio maken voor een kleine gemeenschap met veel plaatselijk nieuws. Erg aardig om te zien en vooral te horen hoe ze dat doen. En ze hebben best nog wel een paar zenders staan daar. Hier de website; http://www.firs.co.fk/index.php Juul
-
- 0 antwoorden
- 824 weergaven
-
-
Hebben "wij", althans "jullie" deze test al uitgevoerd? Het blijkt iets te zijn voor Windows systemen. Zat afgelopen dagen in het NOS journaal. http://check.botnet.nu/infected.php Juul
-
- 0 antwoorden
- 823 weergaven
-
-
Als ik google op de website van Azanorak, krijg ik de mededeling: 'Deze website is mogelijk gehackt'. Iemand enig idee of dit al dan niet vals alarm is? Paul
-
Een prachtig rijtje songs (uit mijn jeugd). Het onderwerp is soms droevig maar de songs mogen d'r zijn !
-
- 0 antwoorden
- 821 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik hoop niet dat het al te frikkerig overkomt, maar er viel me ineens iets op. 'Jij vind dit leuk', staat er als ik iets leuk vind. Maar dat moet natuurlijk zijn: 'Jij vindt dit leuk.' Nou goed, waar maak ik me druk om... Paul
-
- 7 antwoorden
- 820 weergaven
- 1 follower
-
-
bron; USA radio museum. [verborgen inhoud]
-
-
- 17 antwoorden
- 819 weergaven
- 2 followers
-
-
Bron: NOS [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 817 weergaven
- 1 follower
-
-
-
http://www.uncut.co.uk/kinks-50th-anniversary-reunion-lets-see-says-ray-davies-news
-
- 3 antwoorden
- 816 weergaven
-
-
-
bron: NOS journaal. Meestal gaat het hier over pop muziek. Maar er is nog veel meer op de aardbol. En volgens Rutte 1 kon er wel wat van af............... En dan hebben we Rutte 2 nog niet eens mee gerekend. http://nos.nl/video/529557-slotakkoord-radio-kamer-filharmonie.html
-
- 0 antwoorden
- 813 weergaven
-
-
Even kort voorstellen, Mijn naam is Guido en, zoals menig forumlid, een fanatieke jingle verzamelaar. Een aantal dagen geleden heb ik dit forum 'ontdekt'. Wellicht dat een aantal mensen mij al kent van het offshoreradio forum waar ik al enige jaren op rond zwerf. Ik ben benieuwd waar we elkaar op dit forum allemaal weer mee van dienst kunnen zijn! Groet, Guido
-
- 1 antwoord
- 813 weergaven
-
-
Ik was van de week geschokt door het feit dat eerst de dood van Brian Matthew aangekondigd werd via de BBC, maar dat dit een poosje later weer werd ingetrokken, omdat het niet waar bleek te zijn. Brian bleek ernstig ziek te zijn.Maar beslist niet dood. En dan denk ik allereerst hoe erg het voor die man moet zijn om zijn eigen dood aangekondigd te moeten horen, notabene via zijn eigen werkgever. Maar minstens zo erg is dat nu de betrouwbaarheid van de BBC ver te zoeken is. We zijn in een tijd aangekomen waarin alles fake is. Ik heb hier erg moeite mee.
-
Ik wit net iens mei it beslút dat koe wurde oerset yn it Frysk. De meast moaie plak yn de Lewarden is Bushalë nei Grins. Paul de Haan.
-
- 3 antwoorden
- 813 weergaven
-
-
Da's nou eens mooi. Ik woon niet in Den Haag maar anders.............en ik heb 20 jaar Veronica digitaliseren achter de rug. [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 812 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik heb nooit begrepen, waarom je royalties moet betalen (als radiostation) wanneer je een plaatje draait. Als je wilt adverteren (''Vola Vola Vola voor geld'') moet je het radiostation betalen, maar als je een plaatje draait, moet het radiostation betalen. Een plaatje draaien is in mijn ogen een advertentie en kan dus mensen aanzetten om die muziek te kopen. Wel, let op hoe het gesteld is met het Kerstnummer van Slade. Slechts twee leden van de oorspronkelijke groep verdienen hier dus GBP 500.000 per jaar mee. Lees bijgaand artikeltje uit de recente Private Eye maar eens (klik): Santa Clause (er komt zelfs een advocaat aan te pas!!!)
-
- 2 antwoorden
- 811 weergaven
-
-
Hoe goed kun je kleuren van elkaar onderscheiden? Een test: [verborgen inhoud] Mijn score 1e keer: 19 (cat) Robin
-
- 5 antwoorden
- 811 weergaven
-
-
Fanatieke Wetransfer gebruikers opgelet Vanaf Januari kan je bij Wetransfer nog maar 10 uploads per 30 dagen gratis doen.... Wil je er meer doen in die periode van 30 dagen dan moet je je aanmelden bij "Ultimate Wetransfer" en dat kost geld.... Ik ga na 1 Januari niets meer met Wetransfer doen, Pixeldrain ga ik voortaan gebruiken. Henk Kruize
-
-
- 6 antwoorden
- 810 weergaven
- 1 follower
-
-
De man die de u-bocht constructie had bedacht via Milaan om commerciele Nederlandstalige radio mogelijk te maken in de jaren 80. [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 808 weergaven
-
-
Deze week bij de popweken van Het Uur van de Wolf: een gloednieuwe documentaire over de laatste jaren van David Bowie. “A man on top of his game” Als vervolg op de eerdere documentaire Five Years maakt regisseur Francis Whately nu een documentaire over de laatste vijf jaar van David Bowie. Opnieuw kon hij daarbij beschikken over unieke opnames, zoals van de originele leadzang van Lazarus, Bowies laatst uitgebrachte nummer. De spiksplinternieuwe documentaire is toegespitst op de laatste drie grote projecten van Bowie: de albums The Next Day en Blackstar en de musical Lazarus, die Ivo van Hove regisseerde. De film laat zien dat Bowie uiterlijk wel co…
-
- 0 antwoorden
- 808 weergaven
-
-
De dertiende editie van het Top 40-Hitdossierboek is uit. Dit boek heeft naast dat je er in kunt lezen een andere bijzonder functie: het boek is interactief met de speciale QR-codes waarmee online aanvullende informatie kan worden geopend. Het Top 40-Hitdossier is een onmisbaar naslagwerk voor iedere muziekliefhebber. Wat vinden we van deze editie?
-
[verborgen inhoud] Ik zag afgelopen week Sander Dekker ook weer stuntelen in Nieuwsuur…………………. En met dat soort mensen moesten wij bij de Omroep altijd rekening houden. "gek werden we er op de werkvloer van, om de 4 jaar". Ik heb als OR lid wat stukken gelezen van politici…….pffffffffffffffffff
-
- 2 antwoorden
- 804 weergaven
-
-
Tja, wat zal ik zeggen ...... zoals altijd druk bezig met van alles en sinds een half jaar ook aan het filmen met een drone. Vanavond weer een filmpje geplaatst over de Grote kerk in Dordrecht : [verborgen inhoud] Misschien vind je het niets, je kijkt maar. uw gediplomeerd prutser, Rien
-
- 5 antwoorden
- 804 weergaven
-