Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Stamtafel

Voor alle overige discussies over radio gerelateerde zaken

1. Started by Alex,

Zeezender/muziek Boeken te koop. De boeken zijn niet meer beschikbaar. Dank voor de interesse en de reacties.

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 5 antwoorden
    • 804 weergaven
  2. Started by Sapuripong,

Deze advertentie vond ik op marktplaats, misschien heeft iemand interesse, het zou jammer zijn als deze adverteerder ze uiteindelijk weg zou gooien... [verborgen inhoud] Wim

• 0 antwoorden
    • 804 weergaven
  3. Laatst hoorde ik dat B&G van plan is om de opnamen in hun archieven on-line beschikbaar te gaan maken met ingang van (ik dacht) 2026. Een initiatief dat ik toejuich! De Spaanse omroep RTVeS biedt al jaren hele mooie historische (muziek)programma's on-line aan. Gisteren ontdekte ik dat ze ook een programma, uitgezonden in samenwerking met de BRT en de KRO, hebben gemaakt. In het begin zie en hoor je Jan Theys, waarna de Spaanse presentatrice in het Nederlands/Vlaams (even) doorgaat. Ik heb ook even in de archieven van B&G gekeken, maar ik kon dit programma (Zomer carrousel) daar niet vinden in het jaar 1970. [verborgen inhoud] In het pro…

• 0 antwoorden
    • 803 weergaven
  4. Started by Robin Westhof,

Hoe goed kun je kleuren van elkaar onderscheiden? Een test: [verborgen inhoud] Mijn score 1e keer: 19 (cat) Robin

• 5 antwoorden
    • 802 weergaven
  5. Gast Paul
    Started by Gast Paul,

Als ik google op de website van Azanorak, krijg ik de mededeling: 'Deze website is mogelijk gehackt'. Iemand enig idee of dit al dan niet vals alarm is? Paul

• 2 antwoorden
    • 802 weergaven
  6. Started by Juul,

Een aantal mensen op dit forum "kennen" Rick van Dijk. Het was zijn forum naam. Op 5 december vieren we niet alleen Sinterklaas maar elk jaar denk ik toch ook even aan "onze" Rick. Hij overleed al weer 6 jaar geleden en nog steeds missen we hem met z'n mooie en kundige bijdragen. Dus op 5 december ook heel even stilstaan bij Rick…………………………...

7. Gast
    Started by Gast,

Ik wit net iens mei it beslút dat koe wurde oerset yn it Frysk. De meast moaie plak yn de Lewarden is Bushalë nei Grins. Paul de Haan.

• 3 antwoorden
    • 798 weergaven
  8. Started by Juul,

bron: NOS journaal. Meestal gaat het hier over pop muziek. Maar er is nog veel meer op de aardbol. En volgens Rutte 1 kon er wel wat van af............... En dan hebben we Rutte 2 nog niet eens mee gerekend. http://nos.nl/video/529557-slotakkoord-radio-kamer-filharmonie.html

• 0 antwoorden
    • 797 weergaven
  9. Started by Omnivoor,

Ik heb nooit begrepen, waarom je royalties moet betalen (als radiostation) wanneer je een plaatje draait. Als je wilt adverteren (''Vola Vola Vola voor geld'') moet je het radiostation betalen, maar als je een plaatje draait, moet het radiostation betalen. Een plaatje draaien is in mijn ogen een advertentie en kan dus mensen aanzetten om die muziek te kopen. Wel, let op hoe het gesteld is met het Kerstnummer van Slade. Slechts twee leden van de oorspronkelijke groep verdienen hier dus GBP 500.000 per jaar mee. Lees bijgaand artikeltje uit de recente Private Eye maar eens (klik): Santa Clause (er komt zelfs een advocaat aan te pas!!!)

• 2 antwoorden
    • 797 weergaven
  10. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 797 weergaven
  11. Deze week bij de popweken van Het Uur van de Wolf: een gloednieuwe documentaire over de laatste jaren van David Bowie. “A man on top of his game” Als vervolg op de eerdere documentaire Five Years maakt regisseur Francis Whately nu een documentaire over de laatste vijf jaar van David Bowie. Opnieuw kon hij daarbij beschikken over unieke opnames, zoals van de originele leadzang van Lazarus, Bowies laatst uitgebrachte nummer. De spiksplinternieuwe documentaire is toegespitst op de laatste drie grote projecten van Bowie: de albums The Next Day en Blackstar en de musical Lazarus, die Ivo van Hove regisseerde. De film laat zien dat Bowie uiterlijk wel co…

• 0 antwoorden
    • 797 weergaven
  12. Started by Theo PE1OPQ,

De heren zijn bekent, maar wie is deze dame? Ik zag deze foto hier voorbij komen, The Fabulous Blue Diamonds op Face Book. Daar stond vermeld dat het Tineke de Nooy is. Ik herken haar er niet zo in. Theo

13. Started by Guido,

Even kort voorstellen, Mijn naam is Guido en, zoals menig forumlid, een fanatieke jingle verzamelaar. Een aantal dagen geleden heb ik dit forum 'ontdekt'. Wellicht dat een aantal mensen mij al kent van het offshoreradio forum waar ik al enige jaren op rond zwerf. Ik ben benieuwd waar we elkaar op dit forum allemaal weer mee van dienst kunnen zijn! Groet, Guido

• 1 antwoord
    • 796 weergaven
  14. Started by Rene van den Abeelen,

Voor de liefhebbers van à ndere muziek; eindelijk een nieuwe aflevering van mijn FREAKS. Was een beetje roestig en het was de eerste keer dat ik mijn nieuwe studio gebruikte, maar met de muziek is in elk geval niets mis! [verborgen inhoud]

15. Started by Jan van Heeren,

• 0 antwoorden
    • 791 weergaven
  16. Da's nou eens mooi. Ik woon niet in Den Haag maar anders.............en ik heb 20 jaar Veronica digitaliseren achter de rug. [verborgen inhoud]

17. Started by Alex,

Op [verborgen inhoud] zijn diverse Radio Veronica Logboeken uit de Televizier uit 1964 toegevoegd. Ook een drietal radiogidsen, met daarin o.a.de programma's van Veronica, London, Caroline en Radio 390, uit 1966. [verborgen inhoud] Altijd de nieuwste uploads volgen? Dat kan met deze link: [verborgen inhoud] Voor het beter lezen van grote artikelen raden we aan het artikel te downloaden met de link aan de rechter zijde van foto. Daarna is het mogelijk in te zoomen op het artikel.

• 1 antwoord
    • 790 weergaven
  18. Bron: NOS [verborgen inhoud]

19. Started by Juul,

[verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 790 weergaven
  20. Started by rien1959,

Tja, wat zal ik zeggen ...... zoals altijd druk bezig met van alles en sinds een half jaar ook aan het filmen met een drone. Vanavond weer een filmpje geplaatst over de Grote kerk in Dordrecht : [verborgen inhoud] Misschien vind je het niets, je kijkt maar. uw gediplomeerd prutser, Rien

• 5 antwoorden
    • 790 weergaven
  21. Vorige week ontdekte ik een nieuwe band uit Engeland die met een prachtig debuut album is gekomen. Ik heb het over The Hanging Stars. Ze hebben een stijl die doet terug denken aan geluiden in de muziek van lang geleden. Veelvuldig gebruik van pedal-steel , mooie harmonies, gitaar en songs die je achter elkaar moet horen, zodat het album als geheel klinkt. Ik weet niet of ik de Youtube link hier mag neer zetten i v m copyrights , maar ik kan deze band bij liefhebbers heel erg aanbevelen.

• 2 antwoorden
    • 789 weergaven
  22. Started by Juul,

Ben dus op zoek naar die andere stem. Zodat ik 'em in m'n dBase kan vermelden. Ik herken de stem maar kan iet op de naam komen. [verborgen inhoud]

23. Started by Juul,

Ik hoorde net ( 19.00 uur Ned ) loeihard een station op 9670 Khz met steeds maar spots over Offshore Radio. Wie is-zijn dat ? Juul

24. Started by Juul,

[verborgen inhoud] Ik zag afgelopen week Sander Dekker ook weer stuntelen in Nieuwsuur…………………. En met dat soort mensen moesten wij bij de Omroep altijd rekening houden. "gek werden we er op de werkvloer van, om de 4 jaar". Ik heb als OR lid wat stukken gelezen van politici…….pffffffffffffffffff

• 2 antwoorden
    • 785 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.