Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Juli 1970, het waren de laatste weken voor de vakantie mijn klas 2Metaal toen ik op de 2e LTS in Eindhoven zat, elke Vrijdag hadden we maar 2 uur school in de ochtend, 2 uurtjes lassen, en dan begon het weekeinde om 10:30 uur.. en dan in de middag lekker luisteren naar Joost met de Top 30... en daarin gebruikte hij zijn "bellen bak", regelmatig hoorde je dat ringelen door de uitzending. Om te delen Top 30 Hilversum 3 VPRO 24 Juli 1970 met Joost den Draaijer Sweet memories... Henk Kruize [verborgen inhoud]

2. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 650 weergaven
  3. Started by radiofreak31,

Nee geen oude opnames dit keer. Het is de naam van een nieuw (?) internet station opgezet door Peter Vos (Johan Sponselee) die er een eigen programma maakt en Menno Dekker. Beide ex-Radio Unique Amsterdam en nog vele andere stations. Station klinkt erg 'Radio Unique' qua muziek en presentatie alleen met oude Hilversum Drie jingles...dat wel...😀 Misschien toch hernoemen naar Radio Unique? Speelt meer tot de verbeelding met deze oud gegadigde aan boord van Amsterdams meest professionele radiostation destijds. www.hilversumdrie.nl

• 4 antwoorden
    • 1,9k weergaven
  4. Naar aanleiding van een opmerking van Robin Westhof vroeg ik me af of er animo is aan een omroepsgewijze download van Hilversum III uit de jaren 60 (beetje), 70 en 80. Een beetje vergelijkbaar met wat Vincent nu doet met de VOO. Ik wil daar graag het startschot voor geven, maar zou het leuk vinden als anderen dan, net als bij het VOO-1981-draadje, anderen ook hun bijdragen plaatsen. Is er animo? Zo ja, dan plaats ik later vandaag mijn opnames van de AVRO. Die van de VARA (ruim 50 stuks) heb ik in januari al geplaatst, maar wil ik daarna nog wel in de herhaling gooien. Graag reacties. Edwin

• Bedankt
      • Haha
      • Vind ik leuk
    • 9 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  5. Een bijzondere, zeldzame opname die ik iets meer dan een jaar geleden kreeg van een vriendelijke medeverzamelaar. Joost den Draaijer presenteerde van mei 1969 tot maart 1971 de Hilersum III Top 30, eerst voor de VPRO tussen 12.00 en 14.00, later voor de NOS tussen 16.00 en 18.00 op vrijdagmiddag. Op vrijdag 8 augustus 1969, de dag dat de Beatles hun legendarische oversteek over Abbey Road laten fotograferen, presenteert Joost live vanaf het strand van Zandvoort. Felix Meurders, die ook op vrijdag op H3 presenteert, bedient de apparatuur en presenteert mee als Joost even de branding in duikt of vanaf een bootje presenteert. Sfeervolle zomerradio met twee topkrac…

• 2 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  6. Started by Andree,

Een voorspelling uit de jaren 80 die eens werkelijk kan worden....

• 2 antwoorden
    • 1,8k weergaven
  7. Gast Pd4sam
    Started by Gast Pd4sam,

Hoe kwam het dat eerst de radio en later de televisie zich in Hilversum vestigden en dit Goois schapendorp zich ontwikkelde tot de huidige Mediastad? In vogelvlucht word je bijgepraat over deze ontwikkeling. Al voor de oorlog kwamen de 'luistervinken' met eigen ogen de mooie studio van 'hun' omroep bekijken. Ook grote radioshows als 'De Bonte Dinsdag Avondtrein', 'Showboot' en 'Negen Heit de Klok' deed veel medelanders afreizen naar Hilversum.

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  8. Na de closedown van Radio Caroline in Maart 1968 zocht Robbie Dale zijn geluk in Nederland, eerst bij Radio Veronica en later bij de TROS. Op de "Nationale Popzender" Hilversum 3 presenteerde hij zijn "Jam on radio".... Robbie deed zijn best om het in het Nederlands te doen... "Jongens en maisjes...." heerlijke nostalgie. In 2007 ruilde ik deze digitale kopie. De precieze datum is mij onbekend.... wie weet er meer van???? Hilversum 3 - April 1971 - 1204-1300 - "Jam on radio" - Robbie Dale pixeldrain03 H3 710400 1204-1300 TROS RobbieDale JAM.mp3This file has been shared with you on pixeldrainGroetjes Henk Kruize

• 0 antwoorden
    • 278 weergaven
  9. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Martin van der Ven.

• 0 antwoorden
    • 700 weergaven
  10. Van de Golden Radio NL server [verborgen inhoud]

11. Started by martinja,

Historie Radio Atlantis Rotterdam [verborgen inhoud]

12. A Extra Gold - NonsTop 40 week32 1990 20-21 uur Dave Roest.mp3 [verborgen inhoud] B Extra Gold - Top 40 week33 1983 13-14 uur Wim van Laar.mp3 [verborgen inhoud] C Extra Gold - Top 40 week33 1983 14-15 uur Wim van Laar.mp3 [verborgen inhoud] D Extra Gold - Top 40 week33 1983 15-16 uur Wim van Laar.mp3 [verborgen inhoud] E Extra Gold - Tipparade week33 1983 16-17 uur Bert van der Laan.mp3 [verborgen inhoud] F Extra Gold - Tipparade week33 1983 17-18 uur Bert van der Laan.mp3 [verborgen inhoud] G Extra Gold - Nonstop40 week33 1980 20-21 uur Frits Spoor.mp3 [verborgen inhoud] H Extra Gold - LP top 20 week33 1983 21-22 uur Pieter Oele.mp3 [verborgen inhoud] I Extra Gold - LP …

• 0 antwoorden
    • 1k weergaven
  13. Started by Bosmeester,

Heeft iemand toevallig de Historische Zaterdagmiddag Gebeurtenis van afgelopen weekend opgenomen (Top 40, Tipparade, 80s NonsTop 40 en LP Top 20)??? Groeten, Arnold.

• 10 antwoorden
    • 2,3k weergaven
  14. Beste forumleden, Wie van jullie heeft in het weekend van 15 en 16 april j.l. de Historische Zaterdagmiddag Gebeurtenis opgenomen? Groeten, Arnold.

• 3 antwoorden
    • 1k weergaven
  15. Radio 192. De historische Top 40 van 4 oktober 2003. Top 40 van 6 oktober 1973 Thimon Schelvis met de Top 40 en Rob van Wezel met de Tipparade. Deel 1 [verborgen inhoud] Deel 2 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  16. hit radio veronica op tv - met jeroen van inkel (ochtendprogramma) & edwin diergaarde (goud van oud), 15. september 1995

17. Started by Musiclover,

De 20e editie van de landelijke ruil- informatie- en ontmoetingsdag voor verzamelaars en liefhebbers van Top 40 en andere hitlijsten, ofwel de * * * H I T P A R A D E D A G * * * zal plaatsvinden op zondag 19 novermber 2017. LOCATIE De dag zal op dezelfde locatie gehouden worden als de afgelopen jaren, aan de rand van de stad Utrecht: DESTO Paviljoen Sportpark “De Vryheit” Componistenlaan 1 3451 SX VLEUTEN Er is hier voldoende gratis parkeergelegenheid. Zaal open: 10:00 uur, sluiting: 16:00 uur TOEGANG 5,00 euro per persoon INFORMATIE De Hitparadedag is dÊ jaarlijkse ontmoetingsdag voor iederee…

18. Started by Musiclover,

De 21e editie van de landelijke ruil-informatie- en ontmoetingsdag voor verzamelaars en liefhebbers van de Top 40 en andere hitlijsten, ofwel de * * * HITPARADEDAG * * * Zal dit jaar plaatsvinden op zondag 25 november 2018. Locatie: Desto paviljoen, Sportpark "De Vryheit Componistenlaan 1 3451 SX Vleuten Er is voldoende gratis parkeergelegenheid. Zaal open: 10.00 uur, sluiting: omstreeks 16.00 uur. Toegang: 5 euro per persoon De hitparadedag is dÊ jaarlijkse ontmoetingsdag voor iedereen die geïnteresseerd is in hitlijsten. De bezoekers komen uit alle windstreken in Nederland en Vlaanderen. …

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  19. Started by martinja,

Hitradio met onbekende presentator [verborgen inhoud] Hitradio-nonstopmuziek [verborgen inhoud]

20. Hitradio (Voorloper Radio 538) Eerste Ferry Maat Soulshow 3-12-1992 19-22h [verborgen inhoud]

21. En dit is dan de uitsmijter en voorlopig laatste van mij na een aantal maanden dagelijkse uploads. Deze komt van DAT. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

22. Gisteren kwam ik deze opname tegen op ÊÊn van m'n HDs. Ik heb geen idee meer waar deze vandaan komt, waarschijnlijk van DAT maar of ik die gekregen heb of zelf heb opgenomen? Hoe dan ook, dit is nog geen HitRadio Veronica, dat begint in September. [verborgen inhoud]

23. [verborgen inhoud] Hitradio 1224 Jan van Zanten Personal Dutch Top 64 30-8-1995 20-24.05h Twee dagen voor Hitradio 1224 veranderde in Hitradio Veronica

24. [verborgen inhoud] DD VHS-A 12-Hitradio1224-30081995-JanVanZanten.mp3

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.