Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Nederland

Voor discussies over radio in Nederland.

1. Gast

[verborgen inhoud] Een middag aanboord van de Jenni Baynton van Radio Seagull 747 en KBC 1602. [verborgen inhoud] De JB in de haven van Harlingen, goed kijken, de 747 antenne loopt van voormast naar de top vd zendmast. Walter Galle legt uit dat de twee 747 draden geen verbinding hebben met de verticale antenne draden van de 1602 khz. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Vanaf het achterdek of naar binnen of door naar het voorschip. [verborgen inhoud] Via de achterdeur dus naar binnen. [verborgen inhoud] Ik was een aantal jaren niet aanboord geweest en meteen valt op …

• 3 antwoorden
    • 925 weergaven
  2. Hallo Oldies liefhebbers Het gaat lekker door met 1968 Hier is de uitzending van vanmiddag: Augustus 1968 ....these are the songs you would have heard on the radio in... August 1968 Bijna 4,5 uur lang UK releases van die maand en enkele hits uit die tijd Hier te downloaden en te beluisteren: [verborgen inhoud] De playlist zit erbij Wederom dank aan Ron voor het verzorgen en beschikbaar stellen

3. Zondag 1 oktober 2017 Draailijst: [verborgen inhoud] Beluister: [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 924 weergaven
  4. Started by Ben,

Deze opnamen komen uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud]

5. Gast
    Started by Gast,

Op de valreep van 2016 kwam van het AT goed nieuws voor Radio 0511. Radio 0511 meldt op de facebookpagina het volgende: Het mooiste nieuws van dit jaar voor 0511 is bewaard gebleven tot de laatste dag! Vandaag kregen wij de officiële beschikking binnen van het Agentschap Telecom dat we full power mogen gaan uitzenden op AM 747 in Noord Nederland! 2017 kan niet beter beginnen! Houd onze website en facebook-pagina in de gaten voor de verdere berichtgeving en details. We wensen iedereen een prachtig, gezond en gelukkig 2017 toe! Wij hebben er zin in! HAPPY 201747! De locatie is inmiddels gereed < "scheepje, mastje erop, zendertje erop en draaien …

• 1 antwoord
    • 924 weergaven
  6. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server, met dank aan Robert lokaal breda 2005-09-01 [verborgen inhoud]

7. [verborgen inhoud]

• 3 antwoorden
    • 924 weergaven
  8. TransatlanticRotterdam-19820731-1000-1100-JanVis-NederlandstaligeShow-91mhz [verborgen inhoud]

9. Gast Kareltje
    Started by Gast Kareltje,

Tot en met woensdag kan je stemmen voor de onvergetelijke luisterlijst, uit 100 belangrijkste radioprogramma's/radiofragmenten/radiomakers. Er staan wat pareltjes tussen, maar ik mis een paar gouden radiomakers en programma's: -Dolf Brouwers, parlementair medewerker van de VARA -Peter Holland -Kees Schilperoort -Thijs van der Brink -de avondspits (wat iets anders is als Frits Spits) -Avro's 13 speciaal -praatpaal 15 -Birgit Gantzert -(Jack Spijkerman met zijn) Steen en Beenshow Ik vind de huidige lijst maar erg willekeurig. Dan nog iets: op Twitter kwam ik Pierre Papa tegen, die zei Peter Holland…

• 0 antwoorden
    • 924 weergaven
  10. VOO-H3-19770708-1900-2000-LexHarding-DeNederlandseTop40

• 0 antwoorden
    • 923 weergaven
  11. Hallo Oldies liefhebbers, Hier is de uitzending van vanmiddag. We beginnen aan een nieuw jaar: Deze keer ging het om Januari 1967 ----Allemaal UK releases en sommige hits uit die tijd.------ ...These are the songs you would have heard on the radio in... January 1967 4 en een half uur uur lang waan je je in Januari 1967... Hier te downloaden: [verborgen inhoud] incl Playlist Grote dank weer aan Ron voor het verzorgen en beschikbaar stellen.

12. Started by Alex,

Theater van het Sentiment 1 juli 2009, met Cobus Bosscha. In dit programma staat de Top 40 van 1 juli 1972 centraal. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Ik zou bijna zeggen, natuurlijk komen ook deze opnames weer uit het archief van Everton, waarvoor dank.

• 3 antwoorden
    • 923 weergaven
  13. Started by Feel_The_Noize,

Vraagje , heeft er iemand afgelopen Zaterdag of Woensdag de Top 40 + Tipparade van Radio Extra Gold binnengehaald ?? Top 40 van 24-05-1975. Mijn grote dank aan die gene voor de bereidwilligheid.

14. Started by h.roos,

1-CountryFM-20000220-Country Classics. [verborgen inhoud] 2-CountryFM-20010318-Couyntry Classics. [verborgen inhoud] 3-CountryFM-20000122-1600-1700-Country Top 15. [verborgen inhoud] 4-CountryFM-20010331-1600-1700-Country Top n15. [verborgen inhoud] Met dank aan Wout Koelewijn. Groet Henk.

• 3 antwoorden
    • 923 weergaven
  15. Gast Norderney192

​Op maandag 14 augustus 1967 om 15:00 stopten de uitzendingen van Radio London voorgoed. Het station had toen ruim 2½ jaar bestaan. Ondanks die korte periode heeft het station een enorme impact gehad en dat blijkt alleen al uit het feit dat 192radio 50 jaar na dato de fameuze Fab… Top 40 op 192Radio: Tipparade op 192Radio: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 923 weergaven
  16. rework in HQ. Met dank aan Vincent. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 923 weergaven
  17. Started by HadieDave,

Het moet ergens in '92 of '93 zijn geweest. Radio10Gold zat nog in de Honthorststraat in Amsterdam. De muziek vanuit de studio werd via een audio-lijn getransporteerd naar Brussel. Daar werd het opgepikt door een receiver en doorgegeven naar de satelliet transponder die het naar de satelliet zou stralen. Onze technicus had in Brussel een stilte-detector op de audio-lijn aangesloten. Dit betekent dat wanneer het langer dan bijvoorbeeld 5 seconden stil is op de muziek-lijn uit Amsterdam er een signaaltje naar een bandrecorder wordt gegeven om vanuit Brussel een nood-muziekband te starten zodat het op de zender in elk geval niet stil zou worden. Toen ik op een ochtend vanuit…

• 0 antwoorden
    • 923 weergaven
  18. Hallo Oldies liefhebbers Hier is de uitzending van vanmiddag: Juni 1967 ....these are the songs you would have heard on the radio in... June 1967 Bijna 4,5 uur lang UK releases van die maand en enkele hits uit die tijd Hier te downloaden en te beluisteren: [verborgen inhoud] Met grote dank aan Ron voor het verzorgen en beschikbaar stellen

19. Started by martinja,

Van de Golden Radio NL server Uit de jaren 80. Herbert Visser [verborgen inhoud]

20. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 3 antwoorden
    • 923 weergaven
  21. Started by romy,

WIE KAN mij helpen aan het progamma Pirate Gold dat zondag is gezonden groetjes romy

• 0 antwoorden
    • 923 weergaven
  22. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Er zijn de laatste dagen een aantal repost-verzoeken geweest voor Veronica FM-files. Nadat ik ze plaats verdwijnen ze van mijn harde schijf, je kan niet alles bewaren. De hulp moet dus komen van andere forumleden.

23. Started by Jingle192,

Uit de kersttijd, nu 11 jaar geleden... 192-20011209-1400-1500-JaapJansen.mp3 http://www.mediafire.com/?38rr2nhybg3drg0 192-20011209-1500-1600-JaapJansen.mp3 http://www.mediafire.com/?9lvlo98q8xmnds8 192-20011216-1400-1500-JaapJansen.mp3 http://www.mijnbestand.nl/Bestand-UEQFB8NEPT3Q.mp3 192-20011216-1500-1600-JaapJansen.mp3 http://www.mediafire.com/?44s68qvxxqd1c9h 192-20011223-1400-1500-JaapJansen.mp3 http://www.mediafire.com/?avqqke2uxgwazmi 192-20011223-1500-1600-JaapJansen.mp3 http://www.mediafire.com/?zelcwcybzp2d3nj Met dank aan Vincent Schriel

24. Started by dave76,

Hallo mede forumbezoekers. Ik ben op zoek naar een aantal programma's waarin mijn radioheld Lex Harding te gast was. Ik weet niet de exacta data's meer maar misschien dat jullie me kunnen helpen aan: 2007 Lex bij Rob Stenders op KX Radio openhartig. Lex heeft platen meegenomen en tussendoor praat Rob met hem over het zeezenderverleden en de VOO. 1984 Lex is te gast bij Frits Spit in de Top 50 en presenteert ook mee. Podcast Hans Schiffers, exacte uitzenddata weet ik niet maar de favoriete top 5 van Lex komt aan bod. 2013 Lex is te gast bij Radio Gelderland waar hij praat over zijn boek "De Reis Van Mijn Leven". Stenders Late Vermaak. D…

• 8 antwoorden
    • 923 weergaven
  25. Started by Ruis,

Een opname van Radio 103 'De Gouwe Ouwe Zender' Van Sky Radio. Sky Radio kreeg het Kavel A7. 103 FM ten koste van Radio 10 FM. Een opname van 10 Juli 2003 [verborgen inhoud] helaas de verkeerde link. excuses. [verborgen inhoud] Bij deze de goede link.

• 0 antwoorden
    • 923 weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.