Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.301 discussies in dit forum
-
“He was a rogue without a doubt,” said Tom Anderson, a Radio Caroline D.J. who was on the Mi Amigo when it sank (and who rescued Wilson the canary). “But a rogue with a vision. A charming, lovable man. You always forgave him in the end.” [verborgen inhoud] Een mooie rake afsluiter uit een goed geschreven nagedachtenis over Ronan O'Rahilly in de New York Times. Ik hoop dat degenen die het Engels- Amerikaans machtig zijn het kunnen lezen. salut Leendert
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Ten behoeve van het sport programma van Henk van Dorp had ik een snelheidsregeling bedacht die ik kon aansluiten op een Telefunken M24 recorder om de snelheid daarvan te kunnen regelen. Dit omdat de Sony draagbare waarmee Henk interviews op nam niet altijd op snelhied liep en ook als dat wel zo was klopte de snelheid niet met de M24 waarop we in mijn studio z'n bandjes monteerden-afspeelden. Dus ik had een list bedacht. We hadden in de werkplaats van Karel van der Woerd een 100 Watt versterker staan. Ik monteerde het in een karretje en die versterker koppelde ik met de input op een toongenerator output waarmee je in dit geval 50Herz + en - een paar Her…
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Pete McKenzie, Ad Roberts en Walter Simons. Gegevens overgenomen van cassettes, niet gecontroleerd. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Iemand zin om het top 50 lijstje te maken?
-
- 12 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Bedankt Vincent voor het beschikbaar stellen van de Radio Veronica-programma's die ik nog niet had. Bedankt zeker ook MusicRadioFan. Het is eigenlijk ongelooflijk dat er veertig jaar na dato nog steeds nieuwe programma's boven het water van de vrije Noordzee komen drijven! Ze zijn allemaal in dank aanvaard! Groet, Bert.
-
Beste vriendjes en vriendinnen, Ik heb de promo tape die we kregen in augustus 1973 van The Buoys maar eens gekopieerd. Ik heb er verder niks aan veranderd alleen maar mp3 gemaakt. Wel een foutje gemaakt....oeps de tape is in stereo en deze file is mono. Hier een scan van de tape en het audio. update: eerst in mono. Veel plezier. Juul http://www9.zippyshare.com/v/41436741/file.html En hier in stereo: http://www56.zippyshare.com/v/47768368/file.html
-
- 8 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 2 followers
-
-
[verborgen inhoud]©Stichting Norderney
-
-
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] Radio New York International jingles 1987 - studio
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Van de Golden Radio NL server, met dank aan Martin 1984-09-09-Caroline963-JayJackson-0930-1017 [verborgen inhoud] 1984-10-21-Caroline963-GrantBenson-1100-1123 [verborgen inhoud] 1984-10-21-Caroline963-JayJackson-1035-1100 [verborgen inhoud] 1984-11-04-Caroline963-JayJackson-1106-1200 [verborgen inhoud] 1984-11-04-Caroline963-JohnnyLewis-1200-1239 [verborgen inhoud] 1985-05-12Sun-Caroline576-JayJackson-1000-1102+1120-1222-RecordedInGermany [verborgen inhoud] Caroline-14thBirthday-Sun26thMarch1978-HDeGraaffMikeStevensMarkLawrence-1930-2140 [verborgen inhoud…
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud] 192: 1805-1905 Johan Rood met nieuws, Magdalena fragm radio NL + 186: 1906-1920 + 24/9/79 0029-0150 Contact met de landpiraten Deze opnames zijn opgenomen in Oostende. Wie in een ander stuk van de Benelux opnam, heeft waarschijnlijk andere landpiraten in zijn opnames op 186m. Leuk om dit te kunnen vergelijken.
-
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Twee niet gedateerde opnames vanaf de Ross Revenge met Jackie Lee en Louise Roberts. Beide opnames zijn niet lang, maar misschien is er nog een datum uit te halen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Er schijnt een dubbelelpee te zijn van RNI. Wil iemand deze op dit forum plaatsen? Alvast bedankt. Met vriendelijke groet, Cor
-
-
- 16 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Op zoek naar iets anders vond ik deze twee opnames op een schijfje. Vast al een voorbij gekomen maar leuk om weer eens te horen [verborgen inhoud] Radio Veronica - 1970-06-06 1300-1400 - Rob Out Goud Van Out Radio Veronica - 1970-06-06 1400-1500 - Lex Harding Top 40
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
VOP-19770820-ElvisPresleySpecial-Part1 [verborgen inhoud] VOP-19770820-ElvisPresleySpecial-Part2 [verborgen inhoud]
-
-
- 9 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
In december 1996 ging mijn website "Offshore Radio Links" voor het eerst online. Een paar jaar later werd het de "Offshore Radio Guide" (offshore-radio.de). In de afgelopen 27 jaar zijn daar geleidelijk hansknot.com, radioday.nl, seesender.de, radiocaroline.de en broadcasting-fleet.com aan toegevoegd. Nu is het tijd voor een modernere lay-out en vooral een stroomlijning van de verschillende pagina's. Het nieuwe internetplatform "Offshore Radio Nostalgia - A kaleidoscope of the Watery Wireless era" is nu online. Het bevat honderden artikelen van Hans Knot, interessant nieuws, bijdragen en links en toegang tot 30.000 foto's en talloze vid…
-
-
- 7 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Op zaterdag 24 augustus 1974 werd tussen 12:00 en 15:00 de laatste Noordzee top 50 (nr 179) uitgezonden op RNI-220. Presentatie Ferry Maat. RNI Top 50 Ferry Maat - 240874 1200-1300.mp3 : [verborgen inhoud] RNI Top 50 Ferry Maat - 240874 1200-1300.mp3 : [verborgen inhoud] RNI Top 50 Ferry Maat - 240874 1400-1500.mp3 : [verborgen inhoud] groet, janf
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
Een (bijna) complete dag: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 3 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Paul de Wit en Rob Hudson live vanaf de MV. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
-
-
-
-
In juni 2006 heeft Rijkswaterstaat, vlak voordat het REM-eiland zou worden ontmanteld voor de kust van Noordwijk, een persreis georganiseerd naar het af te breken bouwsel. Op een stralend zonnige ochtend met een vlakke Noordzee vertrokken de persmensen met een schip van Rijkswaterstaat uit de haven van Scheveningen. Na zo'n anderhalf uur varen werd het REM-eiland bereikt, waarna een laatste kijkje op het eiland kon worden genomen. Na enkele uren werd de terugreis naar Scheveningen weer aanvaard. Tijdens deze persreis heb ik de nodige foto's gemaakt. Ik heb ze gepubliceerd bij het onderdeel Fotoalbum op deze website: Naar aanleiding van het bezoek heb ik bijgaan…
-
- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
[verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-