Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.016 discussies in dit forum
-
Beide studio, de Stuurboord opname komt uit het archief van Ton van Draanen. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 2k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 2,6k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
-
-
Radio 819-1989 07 14-1230-1400-Mirjam Verhoef - Broodje Ross [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Geen idee of ze ergens opgenomen worden de programma's van de Offshore Days 2021 ? Zo ja kan, zijn ze ergens terug vinden ? Ik lees het wel weer. Bvd.Mvg.Martien
-
-
- 17 antwoorden
- 2,4k weergaven
- 1 follower
-
-
See Sietse Brouwer, Andy Sennitt, Bob Noakes, Glen Bathgate, Wim van Egmond, Walter Galle
-
- 0 antwoorden
- 379 weergaven
-
-
Wie weet wat de verdere loopbaan is van de dj Jan van der Meer (Rob Hessing) een van de eerste live dj's dj Radio Mi Amigo. Mij is alleen bekend dat hij nog bij het ANP heeft gewerkt.
-
-
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Deze opname komt van een cassette van ANORAKS UK. [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Op 26 Februari j.l overleed DJ Tom Hardy, zijn grootste bekendheid kreeg hij als DJ bij Radio Caroline maar daarvoor was Tom Hardy, net als zovele van zijn collega's, DJ aan boord van de MV "Peace" van The Voice of Peace. Al jarenlang heb ik een opname in mijn archief (met dank aan Harm Koenders) van Tom Hardy op de VOP, opgenomen op 25 Juni 1976. VOP-Tom Hardy 1440-1500 en daarna Chrispian St.John van 1500-1524. Uiteraard een Middengolf opname, de VOP had in 1976 nog geen FM zender aan boord, alleen de 2 "Collins" AM zenders. [verborgen inhoud] From somewhere in the mediterranean Henk Kruize
-
- 0 antwoorden
- 722 weergaven
-
-
Deze opname komt uit het archief van Ad Couwenberg. [verborgen inhoud]
-
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
- 2 followers
-
-
Deze opname komt uit het archief van Helmut Slawik. [verborgen inhoud] Een prachtige middengolf opname, zoals ik me middengolf in de vroege ochtend herinner uit de jaren '70. Inclusief de "atmosferische storingen"(zoals ik ze noemde).
-
-
- 3 antwoorden
- 965 weergaven
-
-
What were you doing on this day 50 years ago, 3rd March 1973? If you were listening to RNI you would have heard; 1935-2000 Dick de Graaf. 2000-2200 Ian Anderson 2200-0000 Steve King. 0000-0030 Don Allen C&W Jambouree Its a short wave recording wth the associated quality but I think you will enjoy. Thanks to Jan-Fre Vos for the recordings. [verborgen inhoud]
-
-
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
De Beatles Fanclub Nederland plaatste vandaag een verheugend bericht voor zowel Beatles- als radiofanaten. En laat ik nou beide zijn! Dit is het bericht: ONBEKENDE OPNAME VAN RADIO VERONICA GEVONDEN …. ABBEY ROAD Een bijzondere ontdekking voor Beatles-liefhebbers! Graham van de Hoogen heeft een audio tape gevonden met daarop de Nederlandse première van het Beatles album Abbey Road. Het is de uitzending Muziek van Jan voor Alleman, gepresenteerd door Jan van Veen. Live op Radio Veronica op 19 september 1969. Het album kwam pas een week later uit in Engeland en zelfs twee weken later in Nederland. Jan van Veen was een populaire diskjockey in die t…
-
-
- 24 antwoorden
- 1,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Afkomstig uit een ander forum de messcherpe kijk op Caroline blunders van de Ierse maverick door P Moore.... Caroline was put out of business when the big mast fell as it was a daft thing to build in the first place. A shorter mast or two masts may not have been so impressive but Ronan prioritised image over longevity. Had a sensible robust mast been built and if the money thus saved ( that which did not end up in Lichtenstein ) was used to keep the ships registration fully in place, there may have been no raid. I do not know 100% if it was a stupid idea to broadcast the SW on a marine distress frequency but I guess it did not help. But that was R…
-
-
- 7 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Radio 819 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
-
- 1 antwoord
- 523 weergaven
-
-
1968-10-31 1900-1945 JoostDenDraaier-JoostMagHetWeten [verborgen inhoud] 1970-10-31 1300-1420 RobOut-GoudVanOut-LexHarding-Top40 [verborgen inhoud] 1971-10-31 0800-0900 KlaasVaak-Ookgoeiemorgen [verborgen inhoud] bron StichtingNorderney-RadioVeronica192 gr jan V
-
- 0 antwoorden
- 362 weergaven
-
-
Op een cassette, in een verzameling, die ik een tijd geleden van mede forumlid Henk Roos heb gekregen (Henk had de cassettes zelf ook van iemand gekregen vertelde hij me toen), kom ik een Zeezender Documentaire tegen. En die begint met deze intro door de presentator: [verborgen inhoud] Wie herkent dit en weet hier meer over?
-
-
- 1 antwoord
- 271 weergaven
-
-
Anderhalf uur Kas Collins in FM-stereo uit 1980. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
Ochtend uitzending met David Brown en Mark Lawrence. [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
-
-
Ik ben het afgelopen jaar bezig geweest met het afluisteren van alle opnamen van Radio Delmare die ik heb als voorbereiding op het Delmare-boek dat 17 november verschijnt. Daarbij viel me de uitzending van Verzoeking met Gerard van der Zee (Gerard van Dam) erg op. Een verzoekplatenprogramma maar niet zo stoffig als de meeste verzoekplatenprogramma's. Gerard belt ook met luisteraars en de gesprekken worden zo te horen binnen een week uitgezonden. Vandaag een aflevering van Verzoeking uitgezonden op 16 september 1979. Het programma was eigenlijk bedoeld voor 15 juli 1979, maar kon destijds niet worden uitgezonden. De dag ervoor had Kees Kaas Mulder iets te hard in d…
-
- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Weer zo'n vreemde, rommelige en wat onsamenhangende single over de zeezenders die ik vond in de verzameling. Deze is gemaakt door Steph Willems (Radio Condor) Misschien leuk voor wie deze nog niet heeft. Hoes met meer (nu ja meer) info staat hieronder. A strange and kind of messy single about the radio ships at the end of 1975. This single will be for sale soon. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] ===============
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
De laatste uitzendingdag vanaf de MV Mi Amigo. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Een middag met Chiel Montagne, Klaas Vaak en Rob Out. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Ik kreeg de vraag een klankbeeld te leveren van 31-8-74, Veronica-RNI. Ben derhalve opzoek naar de volgende fragmenten, indien mogelijk uitgemonteerd en als afzonderlijk bestandje: Veronica 31-8-74 1730 laatste nieuwsuitzending en groet namens de bemanning gelezen door Kees Manintveld. Veronica 31-8-74 Zij nemen afscheid,alle medewerkers een laatste groet.Laatste uur circa 1735uur. RNI 31-8-74 afscheidsredevoering door Meister of Bollier, vertaald door Brian Mc RNI 31-8-74 Andy Archer noemt alle deejays ooit gewerkt opRNI. Beide fragmenten uit de laatste 2 uren RNI. Ik ben niet zo'n digitale monteerder, vandaar het verzoek uitgemonteerd. Met…