Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.194 discussies in dit forum
-
Laser 558 Tommy Rivers 1259-1415 25/08/85 [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 620 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 874 weergaven
-
-
Nu Extra AM de afgelopen weken de vormgeving van diverse zeezenders de revue heeft laten passeren merk ik dat ook aan de reacties. Eén ding is me wel duidelijk geworden, het roept nog steeds fijne herinneringen op bij de generatie die het heeft meegemaakt. Qua luisteraandeel deed Radio London nagenoeg niets, net als Radio Monique. Mi Amigo werd beter beluisterd maar Veronica spande toch echt de kroon met tot bijna 300% meer luisteraars. Ik deel hier graag twee opmerkelijke reacties: "Ik zit hier in Amsterdam noord in de auto te wachten op mijn vrouw bij het boodschappen doen. Uit verveling heb ik de AM band afgelopen en kwam jul…
-
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Voor wie het feestje wilt terughoren.. https://www.radiotrefpunt.nl/forums/topic/56547-mi-amigo-int-offshore-days-light/page/2/?tab=comments#comment-176916
-
- 0 antwoorden
- 931 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Hi all 1979 12 25 Caroline 319 13.15 - 13.48 Buzby Dutch service Caroline 319 Stuart Russell and others Talking about public schools poor quality too much fading but still interesting enjoy
-
- 4 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Hi all 01 01 1980 Caroline 319 New year eve party various dj's [verborgen inhoud] enjoy
-
- 0 antwoorden
- 793 weergaven
-
-
6095 khz radio classic Sunday met veel zee materiaal...
-
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Volgende update: 4 september
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
Ik steek het nooit onder stoelen of banken, Lex Harding is mijn ultieme radio held. Ik begon hem te volgen in 1970 op 12 jarige leeftijd en hij heeft mijn muzikale smaak gevormd. Als je mij vraagt wat ik zijn mooiste radio programma vind wat ik me kan herinneren dan is er maar één waar ik meteen aan denk. Dat is de life uitzending waarbij hij het dek van de Norderney op gaat en beschrijft wat hij allemaal tegen komt. Dit vind ik prachtige radio, gemaakt vanuit het hart en in een tijdperk wat me heel dierbaar is. Wim de Lang
-
- 27 antwoorden
- 5,3k weergaven
-
-
Gisteren heeft Ben bij mij dozen vol Mi Amigo banden, cartridges en spotmasters ingeladen om te digitaliseren voor het meeste door kan naar de VBRO in Brugge. De spotmaster uit de downtown Playa studio ("aquarium") is al aan de praat. Resultaten van de eerste tapes zijn veelbelovend. [verborgen inhoud]
-
- 13 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Donderdagavond vond in de buitenlucht bij de bibliotheek van Playa de Aro de presentatie plaats van het boek "Radio Mi Amigo - De droom van Sylvain Tack". Alles in het Catalaans - dus voor ons niet veel van te volgen - maar leuk genoeg om de uitnodiging om aanwezig te zijn niet af te slaan. De schrijver Joan Perich heeft drie jaar lang een beroep gedaan op mijn archief en geheugen tijdens het schrijven van dit boek als prijsvraag van een gemeentebestuur. Naast de toespraak van Joan verschillende sprekers zoals de burgemeester van Playa en Carme Hospital, de weduwe van Jordi Comas die wethouder van toerisme was in Playa de Aro tijdens de Mi Amigo periode en daardoor goed b…
-
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud][verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 940 weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 7 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 1 follower
-
-
Heb je wel eens een zeezenderopname waarvan de datum onbekend is of gewoonweg niet kan kloppen? Dan is het afluisteren geblazen en kijken of je iets hoort waarmee je de uitzending kan dateren. oude kranten, eeuwigdurende kalenders, lijsten van Lievelingen en satellietschijven kunnen daarbij helpen. Zo heb ik in de afgelopen 10 jaar meer dan 10.000 uur gecheckt. Het kwam regelmatig voor dat een opname mij bekend voorkwam terwijl ik hem volgens de tag nog niet had. Om dan terug te halen wat die andere opname was was een lastige klus. Daarom ben ik in april 2010 begonnen om indexen te maken. Je bent er in de afgelopen jaren vast wel eens eentje tegengekomen in dit forum. Om…
-
- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 645 weergaven
-
-
Een paar jaar geleden kreeg ik eens een doos vol met cassettes. Ik heb er een stel gedigitaliseerd. Ik doe met die cassettes en files niks en gooi ze weg. Maar hier is een cassette. Ik ontwaar de stem van Jelle Boonstra. Verder weet ik er niks van. ( ik wil het ook niet weten.....hi ) Hier de audio en de cassette inlay. [verborgen inhoud]
-
- 21 antwoorden
- 3,7k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1k weergaven
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 886 weergaven
-
-
Radio London 266 Mark Roman Final Show 13/08/67 1500-1600 [verborgen inhoud]
-
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
-
-
2 April 1973 ’ De Stranding ’ Op 2 April 1973 om ongeveer 20.40 breekt de ankerketting van de Norderney, tijdens een voorjaarstorm met windkracht 12, en uitschieters tot windkracht 13. Onze Veronica stream = 192Radio, zend vandaag om 15.00uur (Storm was toen windkracht 12), 18.00uur en om 20.00uur een speciaal programma uit, met fragmenten van deze minder geslaagde dag voor Radio Veronica.
-
- 12 antwoorden
- 4,4k weergaven
- 1 follower
-
-
Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud] Kan iemand de Top 50 uitwerken?
-
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
Hi one more enjoy [verborgen inhoud] Caroline 319 Stephen Bishop Nov 1979 Radio Trent 301 Closedown for the day Caroline Tom Anderson Caroline Stevie Gordon Caroline Dutch Caroline Tom Anderson Caroline Mike Haggler Spaceplay Caroline Stuart Russell Dutch service Caroline Stuart Russell Dutch service Caroline Caroline Richard Thompson BBC Radio 1 start of John Peel
-
- 1 antwoord
- 641 weergaven
-