Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Steksis,

CASCADE C-90 SIDE 1 FREE RADIO OFFSHORE AUG 1974 This was recorded on Skegness beach so you can hear the wind blowing into the microphone i used to record these. I think they were recorded on aug 30 1974 although the tape is dated aug 28 but that may be the day i purchased the tape. 1974.08.30 RADIO ATLANTIS 229 END OF DAVE ROGERS SHOWS 1974.08.30 RADIO ATLANTIS 229 ANDY ANDERSON 12.00 1974.08.30 RADIO VERONICA 538 1974.08.30 RNI 220 FERRY MAAT INCLUDES AN OLD PROMO OF TONY ALLAN 'SINGING' 1974.08.30 RADIO ATLANTIS 229 STEVE ENGLAND 16.00 RADIO MI AMIGO JINGLE [verborgen inhoud] …

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  2. Kan iemand het uur van 6 tot 7 sochtends van 12,5 jaar Veronica (21-10-1972) plaatsen? Was non-stop. Ik mis ook nog 21.00 - 24.00. Bij voorbaat dank, Rob

• 0 antwoorden
    • 995 weergaven
  3. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 7 antwoorden
    • 2,6k weergaven
  4. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra

• 4 antwoorden
    • 2,4k weergaven
  5. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  7. Started by wim1958,

Ik zit de laatste tijd graag te luisteren naar de prille begin periode van Radio Caroline. Zo hoorde ik de tune van Simon Dee weer voorbij komen, On the Sunny Side of the Street. Prachtig! Maar welke versie is nu de versie zoals hij gebruikt is op Caroline en is deze ergens te koop? Ik bedoel dus de authentieke plaatopname, niet een later opnieuw opgenomen versie. Wim de Lang

• 3 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. Started by Vincent,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

9. Started by Vincent,

Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  10. Started by Rob1955,

Koffietijd - Tineke juli 1964 [verborgen inhoud]

11. Started by Juul,

Je kunt door op plaatsen te klikken allerlei stations beluisteren. je moet wel wat topografische kennis hebben. Maar dat hebben we op school geleerd nietwaar? [verborgen inhoud]

12. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,4k weergaven
  13. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,2k weergaven
  14. Started by Jan-Fre,

Ooit (in oktober 2015) een keer hier gedownload: Veronica-1974-06-06-0130-0445-Nopnstop.mp3. Toen ik 'm vanmiddag eindelijk eens ging afluisteren bleek de file in alle beschikbare recorders vast te lopen na ongeveer vijf kwartier. Vraag is nu: heeft iemand nog een goede versie van deze opname? Daar zou ik erg blij mee zijn! Groet, Jan-Fré

• 13 antwoorden
    • 3,4k weergaven
  15. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,5k weergaven
  16. Ik heb ooit eens 2 uurtjes uit de Caroline Top 50 van 12 mei 1979 gevonden (incompleet) Heeft iemand deze compleet? En.... zijn er meer afleveringen bewaard uit deze periode? Zou leuk zijn. Rob Hudson doet dit leuk.

• 3 antwoorden
    • 1,4k weergaven
  17. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  18. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 708 weergaven
  19. Veronica-19640831-1000-1100-Koffietijd - Tineke [verborgen inhoud]

20. Started by Jan-Fre,

Pixeldrain doet het weer.... [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 939 weergaven
  21. Started by Vincent,

Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 8 antwoorden
    • 2k weergaven
  22. Started by Ardilla,

En hierbij ook nog een Baken 16 uit 1977: [verborgen inhoud] 1977 07 20 Radio Mi Amigo 1200-1300 Baken 16 Frank v.d. Mast en Hugo Meulenhof.mp3 60 MB 1977 07 20 Radio Mi Amigo 1300-1400 Baken 16 Frank v.d. Mast en Hugo Meulenhof.mp3 50 MB

23. Started by Andree,

Ik kan me vaag herinneren dat er een filmpje is van de antenne mast van De Ross Revenge waar blauwe gemoduleerde vonken vanaf spatten. Heb al gezocht op YouTube maar kan niets vinden. Is er iemand die dit filmpje heeft?

• 6 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Laser 558 [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  25. Started by Juul,

kwam ik tegen: [verborgen inhoud]

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.