Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. Started by Jan-Fre,

[verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  2. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  3. Started by bert ree,

[verborgen inhoud] Caroline-19761230-259-1501-1557 Met het omzetten was ik aan het twijfelen wie presenteert, wie weet meer?

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  4. Dit is een opname uit het archief van Ad Couwenberg. Het is een opname van het laatste stuk van de Veronica uitzenddag van 13 Augustus 1973 in de vroege ochtend van kalenderdag 14 Augustus 1973. [verborgen inhoud] Als ik me niet vergis hoor je de stem van Bart van Leeuwen als presentator. En je hoort de zender uit de lucht gaan net na 2:01.

• Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  5. Started by Revenge85,

Ik zit net te luisteren naar een opname van Hans Verlaan van 18 maart 1980 , wat was de reden dat er maar 1 Nederlander aan boord van de Mi Amigo zat en notabele een op dat moment nieuwe medewerker ??? Ook voor Hans een enorme uitdaging om daar achter te blijven ,waar was de verantwoordelijkheid van de organisatie op dat moment ??, als de Mi Amigo was blijven drijven na 20 maart wat waren de plannen voor wat betreft de Nederlandstalige uitzendingen geweest???

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  6. [verborgen inhoud]

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  7. Started by jan V,

1972-10-01 Tineke-1300-1400 [verborgen inhoud] 1972-10-01 Will Luikinga-1400-1500 [verborgen inhoud] 1972-10-01 KlaasVaak-1500-1600 [verborgen inhoud] 1972-10-01 LexHarding-1600-1700 [verborgen inhoud] 1972-10-01 ChielMontagne-1700-1800 [verborgen inhoud] bron Stichting Norderney Radio Veronica 192 gr jan V

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  8. Started by Steksis,

Hi all hope you are all well [verborgen inhoud] Caroline and Laser Apr 1985 Side 1 Laser 558 Craig Novack Caroline 576 Darts Competition Laser Liz West Radio Trent John Shaw Laser Radio Trent John Shaws Sunday Evening Program start of Laser Charlie Wolf Caroline Laser Charlie Wolf Radio Trent John Shaw start of the Rock Show Laser Charlie Wolf [verborgen inhoud] Caroline and Laser Apr - May 1985 Side 2 Caroline 576 Jay Jackson Caroline Susan Charles Laser 558 Tommy Rivers Laser Chris Carson Laser Michael Dean Radio Trent? John Shaw interviewing Madame X an 'outrageous' band …

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  9. Started by Drumbeat,

Caroline 558 Andy Bradgate 1400-1445 UK time 16 May 1990 [verborgen inhoud]

• 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  10. [verborgen inhoud] Het gevolg van de inbeslagname in de hoeve doet zich gevoelen aan boord van het zendschip. Om 11u hoor je geen Stan Haag maar een nonstop programma en de Juke box programma's zijn herhalingen van een week eerder

• Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  11. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Radio Caroline [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  12. Started by martinja,

[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

13. Gast merel tack
    Started by Gast merel tack,

maeva op 7 van 26 mei 2001:de praatstoel met ben van praag en patrick valain http://www4.zippyshare.com/v/12008302/file.html

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  14. Radio Monique [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  15. Started by MvdVen,

[verborgen inhoud]

• 5 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  16. Started by Drumbeat,

The raid on the Ross Revenge may have been 34 years ago, but it will always be remembered as a bleak day in the history of radio.

• Treurig
      • Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  17. [verborgen inhoud] Opname afkomstig uit het archief van MusicRadioFan.

• 2 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  18. Gast HendrikDelmenhorst
    Started by Gast HendrikDelmenhorst,

Ik heb altijd de rare gewoonte om te kijken welke platen uit de tipparade volgende week naar de top 40 (van 1967) verhuizen en daar is mij iets opgevallen. Vorige week kwam The Move voortvarend op 6 binnen met I can hear the grass grow. Ik was er al heilig van overtuigd dat het de tip voor de top zou worden, omdat hij volgende week één van de twee nieuwkomers in de top 40 was. Maar....geen Move te bekennen. Rob Hoeke is tip voor de top geworden en die is volgende week dus in de top 40 te vinden. Een foutje kan gebeuren....

• 8 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  19. This week another video which has been posted on YT before, but this time in one clip of about 30 minutes, and in a fairly good picture quality. Aired on the 24th of April 1977, a report by Janet Street Porter for LWT, about the start of the Offshore radio stations in the UK. In part two a visit to Radio Caroline on the MV. Mi Amigo. This tape also comes from the archive vaults of Martin van der Ven.

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  20. Started by Harm,

Stom toevallig zag ik bij iemand op 'Facebook' bijgaande foto voorbij komen. Ik moest natuurlijk direct denken aan het programma "Help, er zit een olifant in de tram". Maar de relatie tussen tekening en programma ontgaat me eerlijk gezegd, tenzij ik iets gemist heb... Het kan natuurlijk ook in relatie zijn tot 'Veronica moet aan land' waarbij de olifant een personage uit de politiek moet voorstellen. Wie het weet mag het zeggen.

21. Radio Caroline Caroline-19860620-0802-0900-DavidAndrews-(558kHz) Caroline-19860620-0900-0905-JohnDwyer-(0900-NewsByPatDanton)-(558kHz) [verborgen inhoud] groet, Hans

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  22. 1967, het is al weer 55 jaar geleden dat Engeland toen, gedwongen, afscheid moest nemen van haar piratenzenders, vanaf oude legerforten en schepen in de internationale wateren voor de kust van de United Kingdom. Ik heb gemerkt dat er hier nogal wat fans zijn van Radio 390, ofwel in het Engels met wat flair... "Reediejooh thrie naine ooh" en daarom het laatste half uur van het station hier als download. Graham Gill met "Teatime tunes", daarna het nieuws en dan start, vanaf band, op de Ferrograph recorder in de studio, "On the scene"... na Alan Price met "The house that Jack build" krijgt de tape een fade-out en kondigt Edward Cole de sluiting van het station aan. …

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  23. Deze maand 40 jaar geleden: [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,3k weergaven
  24. Started by Albatrosstudio,

Twee Joop Verhoof show's op Radio Atlantis in 1973. Geen idee of deze al eerder zijn aangeboden en geen idee van de datums. Misschien iemand anders? http://www.albatrosstudio.nl/JoopVerhoof1.mp3 http://www.albatrosstudio.nl/JoopVerhoof2.mp3 Douwe

• 1 antwoord
    • 1,3k weergaven
  25. Omdat TPOT inmiddels een andere discussie is gestart in het draadje met de vraag van Ome Theo, hierbij het antwoord op de vraag van Ome Theo. In Oktober 1972 nam Jelle Dijkstra in Den Haag een aantal keer de 538 call op de 192 meter op. Dat was op 8, 10, 12, 15, 19, 27 Oktober. Deze zijn hier te beluisteren: [verborgen inhoud] Deze opnamen komen uit het archief van Ad Couwenberg. Met dank aan Henk (Trommelpost), die me op deze vraag opmerkzaam maakte. Eerder had ik deze opnamen al in kleine kring gedistribueerd.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.