Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.304 discussies in dit forum
-
-
Ik ben oude programmabanden aan het afluisteren om de reclame's eruit te halen. Zo kwam ik net in een OGM tegen en Gerard de Vries draaide een single van Nicky and The Shouts - Tears inside. Het klonk zo Hollands dat ik maar eens op WWW ben gaan kijken. En ja hoor, een bandje uit Groningen. Erg leuk, wie zou het plaatje nou nog hebben? Het audio heb ik dus nog. ( kunnen we hier niet plaatsten hoewel die single al lang niet meer te krijgen is……………..). Maar met aankondiging van Gerard mag het weer wel….. [verborgen inhoud] Meer over het bandje: ( wat zou d'r van de mannen geworden zijn ?) [verborgen inhoud] [verborgen …
-
Gregory Peck and family visit the VOA Courier ship based station at Rhodes, he was on the island filming the Guns of Naverone. Great find by Hans Knot.
-
- 0 antwoorden
- 788 weergaven
-
-
We kennen allemaal de voornemens van dhr. Trump en de muur tussen de USA en Mexico. Maar in 1973 was er al een "afvaardiging" van de KolderOpZolderShow aan diezelfde grens. Karel van der Woerd en Klaas Vaak waren er niet ten tijde van de stranding . Ze waren op dienstreis. Hier staat Karel aan de grens met het KOZS spandoek. Dat waren nog eens tijden…………. foto: © Stichting Norderney
-
- 0 antwoorden
- 529 weergaven
-
-
Verslag van de bijeenkomst P.J.G.U.en de Jong. Holl. Mij van landbouw met spreker Gerard Hoek in De Dubbele sleutel in Woerden 1962.
-
- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
-
-
-
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
-
-
Beste cafébezoekers, Ziende blind waren we. Misschien beter gezegd: horende doof. Allemaal trapten we erin. Misschien heeft één iemand het bedacht en de rest het overgenomen, misschien dachten we het allemaal zo te horen. Feit is in ieder geval dat alle tapelijsten die ik ken zullen moeten worden aangepast. Al 36 jaar staat er iets waarvan we hadden kunnen weten dat het niet klopt. Wellicht vraag je je af wat er aan de hand is. Ik zat gisteravond te luisteren naar de Persoonlijke top 10 met Haike van 6 mei 1977. Het was de Persoonlijke top 10 van Jan Dick Slob uit de provincie Utrecht. Hij was onzeker over hoe Haike's naam precies was. Daarop begon ze haar naam …
-
- 14 antwoorden
- 3,9k weergaven
-
-
Haike Debois nam eind 1977 het 'koffie programma' van Michelle over. Maar wat werd de naam van het programma? Op de koffie? Koffie met Haike? Koffie met of zonder? Koffie tussen 10 en 11? Of gewoon Haike Debois zoals het wordt vermeld in de Veronica gids? Uit de volgende opname maak ik op de het programma gewoon Koffie heette. Haike noemt het zo en ook is er een jingle met de naam te horen in het programma. Wat vinden jullie hiervan? [verborgen inhoud]
-
- 13 antwoorden
- 3k weergaven
-
-
A trip to the MV Ross Revenge and the MV Communicator on 29th July 1984. © 177 pictures: Hans-Joachim Backhus. [verborgen inhoud]
-
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
-
-
Gisteren overleed op 75 jarige leeftijd Han Peekel. Han presenteerde op zeer jeugdige leeftijd al een programma op Radio Veronica . In september 1963 mocht hij dat van Willem van Kooten doen. Helaas zijn er van dat programma geen opnamen meer bewaard gebleven. Han had ik nog kontakt mee afgelopen augustus. Een erg aardig mens met mooie stem is er niet meer.
-
-
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
- 2 followers
-
-
In BN/DeStem - en waarschijnlijk ook in andere GPD-kranten - vandaag een artikel over het vijftigjarig omroepjubileum van de 65-jarige Han Peekel. Hierin wordt gesteld dat Peekel zijn loopbaan als knul van vijftien begon bij Radio Veronica. Dat zou dus in 1962 moeten zijn geweest. ,,Veronica had net besloten 24 uur per dag te gaan uitzenden, maar kreeg het schema niet rond. Peekel ontving het voor die tijd riante salaris van 95 gulden en was plots radio-dj op zaterdagavond.'' Heeft iemand hier opnames van? Martin Nb. Helaas staat het artikel op dit moment nog niet online.
-
- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
-
-
Tijdens mijn werk aan de Akai boordrecorders stuitte ik op deze sticker op de capstanmotor van wat vermoedelijk de recorder is waarop het één na laatste uur draaide (de voorste recorder rechts): Tja... En dan is de vraag: Van wie is dat handschrift?
-
- 12 antwoorden
- 2,8k weergaven
-
-
Hannibal (RNI) im Interview mit Martin van der Ven Radiotag in Erkrath - 13. September 2003
-
- 0 antwoorden
- 467 weergaven
-
-
Een van de Duitse Dj's op de Mebo 2 in het jaar 1970 is overleden. He werkte al in augustus 1970 voor het Duitse programma van RTL en later o.a. voor de publieke omroep WDR. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 486 weergaven
-
-
Las vandaag het droeve bericht dat Hans Hettelder na een kort ziekbed is overleden. Aardige man die een mooie Norderney voor mij heeft gebouwd. Prachtig aandenken aan Hans.
-
-
- 1 antwoord
- 765 weergaven
-
-
Wie weet wat er is geworden van de kapitein van de Martina van Radio Delmare Hans Keers?
-
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Eentje uit de oude doos, een uurtje Hans Molenaar op RNI. Het uur is uitgezonden op 8 oktober 1973 tussen 19:00 en 20:00 uur. http://www.mediafire.com/?t17m14ntb8bz0mh Jan-Fre
-
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
-
-
Volgens een krabbel op de cd augustus 1974. Kan hem niet dateren via de database van Jan Fré. Als iemand het weet of een betere opname heeft..... Veronica 7408 00-08-1974 0900-1000 Hans Mondt MTUW (woensdagmorgen - met edits).mp3 [verborgen inhoud]
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 788 weergaven
-
-
Uit beluistering van het programma is me niet duidelijk geworden of Hans Mondt Tom Collins op deze dag verving. Normaal gesproken was op dit tijdstip de Tom Collins Show. Veronica 7109 30-09-1971 1100-1200 Hans Mondt.mp3 [verborgen inhoud]
-
-
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 844 weergaven
-
-
[verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]
-
- 0 antwoorden
- 889 weergaven
-
-
Hans Mondt presenteerde op zaterdag 21 augustus 1971 van 12.00-14.00 uur een aflevering van Goud van Out. Hier het uur van 12.00-13.00 uur (tweede uur ontbreekt). http://www.mediafire.com/?u6s2d8r7d04he78 Met dank aan Vincent Schriel
-
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik zit te luisteren naar een uurtje Top 1000 uit 1974 met Hans Mondt. Hij blijft Leo de Later steeds Leo den Later noemen waarop Leo hem Hans den Mondt noemt in het weerbericht voor de scheepvaart. . Ik hoorde dat vaker bij Hans, het net niet goed weten hoe iets of iemand heette. Wim de Lang
-
- 0 antwoorden
- 316 weergaven
-