Zeezenders
Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .
14.015 discussies in dit forum
-
Heeft iemand een opname van Baken 16 van 28 september j.l. met Bart, Marc, en Johan. Heb het toen gemist helaas. Alvast dank. Henk
-
-
- 1 antwoord
- 282 weergaven
-
-
Op 3 november 1973 begonnen de testuitzendingen van de mv janine met non stop muziek. Maar met zeer laag vermogen.
-
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
- 2 followers
-
-
https://radiopedia.nl/wiki/Radio_385
-
- 0 antwoorden
- 961 weergaven
-
-
Heeft iemand opnames van 22 tot 28 december 1972?
-
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
- 1 follower
-
-
Heeft iemand voor mij de backing van deze 319 jingle? Alvast bedankt! https://we.tl/t-m8dBC2b0Ov
-
- 12 antwoorden
- 2,9k weergaven
-
-
Af en toe doe ik een NL radio board aan dat over het medium radio schrijft en zie in de nieuws overzichten dan vaak de opmerking "nieuws van Joe Radio" of "nieuws van Radio Veronica". Met belangstelling in de hoop mededelingen te kunnen lezen over uitbreiding van de playlist in verband met het enge knellende karakter van die kleine playlists ga ik dan naar die rubrieken. Maar nee.....het gaat altijd over die kliek egodriven neuzelende zogeheten deejays met hun wormvormige aanhangsel die de functie omschrijving "sidekicks" hebben gekregen. Het zijn vlooien en die ozo makkelijk hoppen van het ene naar het andere radiostation in het NL medialand, zowel NPO als die verfo…
-
-
- 10 antwoorden
- 1,2k weergaven
-
-
Op 30 augustus 2019 had Wim van de Water, van mediapages.nl, tijdens de laatste dagen van het 192 museum in Nijkerk een interview oud Veronica boordtechinus Jaap Borst. Tot nu toe is slechts ongeveer 3 minuten hiervan uitgezonden. Jaap vertelde echter zoveel mooie verhalen dat we alsnog het gehele interview plaatsen. On the 30st of August 2019 Wim van de Water of mediagapes.nl interviewed Jaap Borst about his time with Radio Veronica. Lots of juicy stories about the two ships and, of course, his memories about April 1973 and the 31st of August 1974, the closure of Radio Veronica.
-
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Helen Sheperd overleden ?, zullen de jongere lezers denken. Ze overleed op 10 september op 78 jarige leeftijd. Helen was de zangeres van de groep The Shpeherds uit IJmuiden. Ze hadden toch een aantal veel gedraaide platen in de jaren 60. En in 1970 maakten ze voor het Country programma van Gerard de Vries een jingle. Die opname is bewaard door technicus Jurg en in 5 minuten stond alles op de band! Ik bewaar aan de groep goede herinneringen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Helen_Shepherd
-
- 6 antwoorden
- 2k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik kreeg een verzoek of ik nog wist waar ik dit moog- muziekje ( 1973 ) vandaan heb……….. Een productie LP ? Ik zou het niet meer weten . Iemand ? http://www51.zippyshare.com/v/6DyHFcIz/file.html
-
- 3 antwoorden
- 855 weergaven
- 1 follower
-
-
Ik weet het nog goed, ik werkte net 3 weken officieel bij Veronica en Joost en Henk van Dorp hadden samen met Ad een programma bedacht met de illustere titel "Help er zit een olifant in de tram". En Ad zei, kom d'r bij als ik dan een keer niet kan neem jij het over........En dat was het begin van een lange werkrelatie met Henk van Dorp. Wat het precies betekend, "Help er zit een olifant in de tram"., weten we nog steeds niet. Het programma werd een paar dagen voor de Kerst van 1967 uitgezonden, de 23ste om precies te zijn. Ik ben wat programma's aan het afluisteren om de nodige sigaretten reclame's te "verminken" zodat je niet meer hoort dat het over sigaretten ga…
-
-
- 6 antwoorden
- 2,3k weergaven
- 1 follower
-
-
Nog steeds vind ik in "schoenendozen" documenten. Nu weer een memo van Henk van dorp aan Oom Bull Verweij over de uitzendtijd en dag van Help. Ik denk dat het ergens 1969-1970 is…….. Juul scan: ©Stichting Norderney
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
-
-
Hi all enclosed is a short recording it starts off Ok then becomes unlistenable Any ideas how to fix this? https://mega.nz/file/xkNREQDZ#a71wkvo0W5sBqgtWFt7yfGjHFtDAzLrhnITWJu0HLMY I have so far hit the cassette !!! tightened and loosened the screws ff/rw to the beginning and end a number of times any more ideas? thanks
-
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Het fragment moet hier in huis zijn, maar ik kan het ook na 2 uur zoeken niet vinden. Wie kan mij aub, voor de video-edit van de Radiodag, helpen aan de start van RNI 2 na het afsluiten van de 192 van Veronica. Het zou fantastisch zijn als iemand dit kan posten. Please en ty.
-
- 5 antwoorden
- 694 weergaven
-
-
In Nederbeat op 192 deze keer een aantal Beatles nummers die ook door Nederlandse bands zijn vertolkt, bijv the Cats, Johnny & Cellarrockers, Sandy Coast, Johnny Lamers & Skyliners etc. Dat alles in het kader van i't was 43 years ago today.... En ook een vraag aan de luisteraars: op 0ngeveer 45 minuten draai ik een plaat warvan ik weet dat het Nederbeat is, maar titel en uitvoerenden zijn onbekend, laat ff weten als jij weet wie het zijn? Bedankt!
-
- 1 antwoord
- 713 weergaven
-
-
Does anyone have recordings of the AJ Beirens DX programme from the autumn/winter of 1973? That was when I first heard NSgDX, but have no recordings apart from Christmas Day 1973. Any help would be welcome. Thanks Ian
-
- 12 antwoorden
- 4,1k weergaven
-
-
Nu de verkiezingen voor de deur staan is hij vrijwel dagelijks in het nieuws. Henk Krol van 50 Plus. En die had een radioprogramma op Radio Monique in het voorjaar van 1985: Blij Het Weekend In. Het werd een tijd iedere week uitgezonden op vrijdagavond tussen 18 en 19 uur. Is er iemand die kan vertellen wat de achtergronden van dit programma waren en hoe het op Radio Monique 963 terechtkwam? Leen wellicht.....?
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
-
-
Her-ingebruikname Zeedijk studio Rockart met opnames voor Nederbeat op 192 +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Donderdag 31 augustus is het volop Veronica wat de klok slaat op de Zeezenderdag bij museum Rockart in Hoek van Holland. Naast het al aangekondigde programma van Tineke tussen 12.00 en 14.00 is er nog een ander heugelijk feit wat er op deze bijzondere dag plaats vind. Rond 14.30 wordt voor het eerst sinds de overstroming bij Rockart weer radio gemaakt in de ...bekende Zeedijk studio. Deze was sinds dat incident niet meer werkend in gebruik. Bijzonder zijn de omzwervingen van het karakteristieke mengpaneel met knoppen, in de jaren 60 gemaakt door …
-
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
-
-
Hallo, Nog een opname van Radio Caroline gedigitaliseerd, uitzending via satelliet van 15 augustus 1998. Hierin wordt de marine offences act herdacht van dan 31 jaar geleden. Johnnie Walker interviewt Ronan O'Rahilly en op het einde eveneens Peter Moore. Je kan deze beluisteren en/of downloaden op: https://pixeldrain.com/u/X3HuJjmq Veel luisterplezier, Frank
-
- 0 antwoorden
- 450 weergaven
-
-
Zou de herdenking van Radio Veronica in het Beels en Geluid eind augustus nu doorgaan? Je zit toch nog aan allerlei regeltjes verbonden. Ben benieuwd. Grt Rieni.
-
- 5 antwoorden
- 2,5k weergaven
-
-
Er is nu een mogelijk om een kleine herdruk uit te brengen van de boeken 'Het absolute einde' over Radio Delmare en 'Monique 963' . Deze zijn al lange tijd uitverkocht. Is er belangstelling voor?
-
-
- 44 antwoorden
- 5,1k weergaven
- 1 follower
-
-
Ik ben de komende tijd van plan, hier op het forum, wat leuke oude zeezender programma's *** opnieuw te plaatsen, voor mensen die hier (pas) nieuw zijn of het een en ander gemist hebben in het verleden. Om te beginnen Herhaling (1): RNI 102 MHZ 18-03-70 Roger (Twiggy) Day 15.00-17.06 http://www38.zippyshare.com/v/WNyokrO6/file.html ***Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/Harm Koenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief, en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect... Robin
-
- 25 antwoorden
- 8k weergaven
-
-
RNI 220 19710721 Alan West 18.00-18.29.mp3 Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...
-
- 1 antwoord
- 1,1k weergaven
-
-
Radio Mi Amigo 259 19740810 Bert Bennett - Patrick du Bateau Franstalige top 15 Engelse Top 30 Peter van Dam 1630-1810 (94min).mp3 ( Archief Jan Kat † ) Robin
-
- 0 antwoorden
- 859 weergaven
-
-
Een donderdag in mei 1975. Radio Caroline 259 19750500 Johnny Jason 19.00-20.00.mp3 Robin Bron(nen): Zeezender/Radio/Nieuwsgroepen, Downloadclub/HarmKoenders/Hans Hendriks, Internet Radiocafé/Vincent Schriel, Engelse Forums, Azanorak, BitTorrent, eigen archief en div andere personen w.o. Hans Knot, Douwe Dijkstra ect...
-
- 1 antwoord
- 974 weergaven
-
-
RNI 220-19700919-0900-1100-AndyArcher - News - Mike Ross, Alan West.mp3 Robin