Spring naar bijdragen
Bekijk in de app

Een betere manier om te browsen. Ontdek meer.

Radiotrefpunt

Een app op volledig scherm op je startscherm, met pushmeldingen, badges en meer.

Zo installeer je deze app op iOS en iPadOS
  1. Tik op het deelpictogram in Safari
  2. Scroll door het menu en tik op Toevoegen aan beginscherm.
  3. Tik rechtsboven op Toevoegen.
Zo installeer je deze app op Android
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zeezenders

Hier worden discussies gevoerd en informatie uitgewisseld over legendarische piratenzenders zoals Radio Veronica en Radio Caroline, die een blijvende invloed hebben gehad op de radio- en muziekgeschiedenis. .

1. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van MusicRadioFan.

2. Started by Ben,

Deze opnamen komen uit het archief van Kurt Sellenthin (voorheen Kristkowitz), beschikbaar gesteld door Werner Tschoepe. Het betreft deze opnamen: Radio Mi Amigo 31-07-1978 08:21-09:21 Johan Visser OGM en Haike Debois Schijven voor bedrijven Radio Mi Amigo 31-07-1978 17:03-18:00 Jukebox en (als bijvangst) Radio Caroline 18:00-18:03 [verborgen inhoud] Scan van de inlay: Dit is de laatste cassette uit het archief van Kurt. Ik zal de komende dagen nog een aantal (mooie) opnamen vanaf R2R tape plaatsen en dan staan alle (deelbare) opnamen uit het archief van Kurt op Radiotrefpunt.

• Vind ik leuk
      • Bedankt
    • 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  3. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  4. Radio 558 [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  5. Na de laatste Topp 20 werd mij gevraagd of ik nog meer Radio Nord opnames heb, dus wil ik vandaag de opening van Radio Nord met jullie delen. Ik heb deze opname in 2007 verkregen via de downloadclub en die hadden het de volgende gegevens meegegeven: Radio Nord - 8 Maart 1961 - Opening. [verborgen inhoud] Misschien kan iemand die het "Zweuds" machtig is even controleren of dat ook klopt. Groet Henk Kruize

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  6. Gast
    Started by Gast,

Hallo, Wie o wie kan mij helpen aan de Duitstalige uitzendingen van RNI? Alvast bedankt. Groetjes, Anky

7. Recensie Stay Tuned … I could say something brilliant at any moment! Auteur: Ray Clark Poppublishing 2023 337 pagina’s met illustraties Burnham-on-Crouch Met een voorwoord van Emperor Rosko De in 1954 geboren Ray Clark heeft andermaal herinneringen aan zijn rijke radioloopbaan aan het papier toevertrouwd. In het eerste hoofdstuk neemt hij ons mee door zijn eerste jongensjaren, waarbij warme herinneringen naar voren worden gehaald over beleving van een eerste lied dat is blijven hangen (Volare) maar ook de bakelieten radio werd opgewarmd om vervolgens aan de knoppen kon worden gedraaid om programma’s als Family…

8. Monique 1984 12-26 1500-1600 MaartenDeJong [verborgen inhoud] Groet, Bertus

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 4 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  9. Deze opname komt uit het archief van Emile Grivel. [verborgen inhoud]

10. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Ton van Draanen.

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  11. Gast
    Started by Gast,

Pagina toegevoegd, zie http://www.marinebroadcasters.com/Radio%20Waddenzee/Radio%20Waddenzee%20-%20Jenni%20Baynton.htm Paul de Haan.

• 5 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  12. Ergens wist ik dat we in ons archief nog een opname hadden met Jan Jongbloed. Het is uit de uitzending van "Sportief zijn beter worden" van Henk van Dorp en Frits Barend. 22 maart 1970. Hier het bericht van vandaag. [verborgen inhoud] En de opname uit ons archef. ©Stichting Norderney. [verborgen inhoud]

13. Caroline-19850218-2200-0210-BobMatthews-FergieMcNeal

• 3 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  14. De laatste uurtjes op 259. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  15. 31-03-2002 Flashbackshow 37 19-06-1974 1000-1100 Veronica [verborgen inhoud]

16. Started by Vincent,

[verborgen inhoud]

• 2 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  17. [verborgen inhoud] Opname uit het archief van Douwe Dijkstra

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  18. Started by MikeBr,

4 videos on Radio Veronica on the Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid channel, three uploaded just a couple of weeks ago. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  19. Started by Robin Westhof,

RNI 220 22-12-73 Robb Eden Robin Banks 03.00-04.14 [verborgen inhoud] (Dank aan "jepatrick"/?) Robin

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  20. Started by Vincent,

Weer een voor mij nieuwe uitzending van Radio Caroline. Nu een vier uur durende middagprogramma van Andy Johnson met in de laatste drie uur de Album Top 30. [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

21. Started by Vincent,

Uurtje Richard Thompson. Ik kan me deze uitzending nog herinneren. Wij zaten toen op de camping. En daar zit ik nu weer. [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  22. Dag allemaal, Het overlijden van Adriaan Van Landschoot maakt nog maar eens duidelijk dat het zeezender gebeuren een uitstervend ras aan het worden is. Ik herinnerde me dat ik destijds in de jaren '70 de Joepie kocht met daarin de geschiedenis van de zeezenders. Die artikelen liggen intussen al meer dan 45 jaar stof te verzamelen op mijn zolder, dus waarom deze dan niet eens digitaliseren en delen met andere geïnteresseerde lezers ... De reeks heet "De odyssee van de radiopiraten" en is van de hand van Jean-Luc Bostyn van RadioVisie. Het begint in 1958 tot 1979. Het zijn 13 delen met telkens 3 pdf en 1 keer 4 pdf, in totaal zijn dit 40 pdf's. Aangezien ik buiten Wetransfe…

• Bedankt
      • Vind ik leuk
    • 8 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  23. Started by MvdVen,

16 april 2011. Met de cast van "Herinnert u zich deze nog?", de musical over de zeezender Radio Veronica. 44 foto's van de Veronicadag 2011 in Hotel Lapershoek staan hier: [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven
  24. 05-08-1988 10.00-11.00 Radio 558, Elly van Amstel [verborgen inhoud]

25. Radio Monique [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud] [verborgen inhoud]

• 0 antwoorden
    • 1,1k weergaven

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen configureren

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.